Treenaus + Intti?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Intissä tippui paino 77-->62 ensimmäisen puolenvuoden aikana. Toisella puolikkaalla nousi 70kg. Penkissä max 97,5 ennen inttiä ja intin jälkeen 70kg, myös muissa liikkeissä tippui saman verran. Cooper-testin tulos pysyi samana koko ajan.
Nyt puolivuotta intin jälkeen penkki max 105kg ja oma paino 83kg.

Minulla meni niin että sikspäkillä sisään 80-kiloisena, ja 6kk jälkeen läskipötsin kera ulos 70-kiloisena. Enkä ollut missään toimistohommissa jossa sita kaljamahaa saattaisi kertyä vaan tetsauspioneerinä.

Eli sanoisin että ei kannata elättää mitään toivoa lihasten pysymisestä ellet pääse vähintään b-mieheksi.

Sanoisin että aika paska puhetta. Vaikka itse olin naurettava sopanvääntäjä intissä, jouduin silti kassuoloissa tekemään samaa paskaa kuin suojausmiehet ja todella usein samaa kuin spollet. Eli sitä ainaista hyörimistä ja liikkumista. Tästä huolimatta lihasmassan menetys oli omalla kohdalla yläkropan osalta aika minimaalista. Eli tuolla on aika pitkälti kaikki omasta itsestä kiinni. Kun kulutetaan kaloreita, niin niitä sitten vedetään rankalla kädellä. Kaikki ylimääräinen ruoka naamaan mitä onnistuu tukkimaan. Tosin lihan ylläpitäminen inttioloissa vaatii sen jatkuvan proteiinitarpeen täyttämisen herapussista, ei tuolta intin safkasta sitä yksistään saa. Mutta heittää helttaan sen 100-150g jotain halpisheraa päivässä+maitoa helvetisti joka ruokailulla. Tämä kattaa sen reilu 200g proteiiniä/päivä+muut intin "herkkukeitot" päälle.

Treenistä; aina treenaamaan kuin mahdollista. Jo ensimmäisten 1-2 viikkon jälkeen pystyy vetämään säännöllistä treeniä jo sen ainakin 1 kertaa viikossa. Tästä treeni mahdollisuudet sen kun paranee.
Vaikka lihaskato on intissä suurimmassa tapauksista melkein väistämätöntä, ei se tarkoita että sitä lihaa tarttis sen 10-20kg palaa ilmaan ja kaikki vuosien työ valuis kerta heitolla hukkaan. Käyttää vain ne pidemmät vapaa-ajat puntin puolella, eikä notku sotkussa.

hmm no kummallahan porukalla on leireillä yms. koulutuksessa fyysisempiä hommia, spadeilla vai pioneereillä.:rolleyes:

ja spadet ei mun kokemusten ja kuulemieni juttujen perusteella joudu leireillä nälissään olemaan, toisin kuin muut.
näin ainakin sodankylässä.

Omat kokemukset on se, et lihaskato on kovaa ja läskiä kertyy vatsan alueelle hirvittävä määrä, vaikka tääl rajajääkärikomppaniassa saa kyl sykkii ja kävellä. Joku hurha oli laskeskellu et puolet palvelusajasta ois mehtäöitä ja veikkaan et aika lähelle osuu.

ite oon käyny salilla vaan pari kertaa, ei oo pystyny enempää. ja yleesä tuo sotku vie voiton salista.. ja toisaalta tuntuu turhalta mennä jumiuttaa lihaksia salille ku ei niillä mitää täällä tee, ainoo et jaloissa kandee olla potkuu.. jalat on kyl kovassa kunnossa edelleen, vaikka lihasta on hävinnyt, mut nopeestihan ne saa takasin kun kotiutuu ja alottaa treenaa oikein =)

tiedustelijoina me saadaan kävellä iha helvetisti ja siltikään ei rasva pala vaikka rinkka selässä vedetään ja sissimuonia safkataan.. liika hiilihydraattiko sit turvottaa?

veikkaan et intin jälkee painoo lähtee aika helpostikin se 10kg pois, koska täällä kyl syödään paljon ja iha sairaasti hiilareita... en muista millon viimeks ois saanu kunnolla proteiinia..

en sit osaa muista varuskunnista ja niiden treenimahdollisuuksista sanoa..

Itellä heinäkuussa lähtö. Tässä näitä threadeja lukiessa on tullut mieleen, että varmaa kannattais hankkia pikkusen ylimäärästä etukäteen, jotta olis mistä lähteä. Ei menis ne vähäsetkin lihat samantien.

Toisaalta... Se tarkottais sitten alkukesää läskipallona. :D

Ei varmaan kannata mitään hirveetä ylimääräistä hankkia intin takia paljon helpompi intissä olla alussa kun et ole tonnikeiju. Turha ressata lihoista kun ne lähtee intissä, saat takaisin melko nopeaa sitten kun pääset sieltä paskasta poies.

ja spadet ei mun kokemusten ja kuulemieni juttujen perusteella joudu leireillä nälissään olemaan, toisin kuin muut.
näin ainakin sodankylässä.

:offtopic: oletko nyt spadena pyssykylässä? Juu ruokaa spadeilla leirillä riittää.

Ei varmaan kannata mitään hirveetä ylimääräistä hankkia intin takia paljon helpompi intissä olla alussa kun et ole tonnikeiju. Turha ressata lihoista kun ne lähtee intissä, saat takaisin melko nopeaa sitten kun pääset sieltä paskasta poies.

Se on kyllä tosi. Tällä hetkellä mitat 183cm ja 78kg, ja sitä tuolla lähinnä ajattelin, ettei menis sellasessa kesäkireessä kunnossa kuitenkaan. Esim. viime kesä 74kg alimmillaan. Jos tässä vaikka muutaman kilon vielä bulkkaa ja sitten dieettaa keväällä vaikka vähän alle 80 kiloon. Olis kuiten vähäsen semmosta liikkumavaraa tuon kulutus-energiansaanti jutun suhteen. Ei heti olis lihat mitä lähtee.

Eli ei tonnikeijuja. :D

Edit. Joo huomasin... Tuosta läskipalloironisoinnista saa sen käsityksen, että olisin pyörimällä menossa armeijaan. :)

Miten armeijassa noi vapaat päivät menee? Siis onko esim. mahdollisuutta päästä pois joskus ihan sinne omalle salille?

ripppuu täysin yksiköstä jossa palvelet. Pienemmissä varuskunnissa gines viikonloppuja huomattavasti enemmän (sodankylässä jossa ite käyn kineksiä ollut tähän mennessä 2kassulla ja 2leirillä ja yksi leiri kines tulossa). Lomilla käytännössä ainoa kun omalle salille pääset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omasta kokemuksesta vielä sen verran, että treenikertojen määrä viikossa on mulla mennyt jotensakin näin:

P-Kausi: 1. kertaa/vko
AUK: 1. kertaa/vko
RUK: 1. kertaa/vko
Johtajakausi: 2-3. kertaa/vko

Poislukien tietysti metsäharjoitukset. Tohon ensimmäiseen puoleen vuoteen tuli tarkoituksella käytyä vähemmmän salilla, kun juoksin illat kuntolenkillä kuntoisuuslomien perässä (ja sain ne :D).

Edit: Niin ja veikkaampa, että puolen vuoden jääkäreillä E- ja J-kausi (n. viimeiset 4kk) mahdollistaa samanlaisen treenikertojen määrän kun mulla johtajakausi.

mites jos intis jakais saliohjelman sillee, et tekee vaa suurinmpii liikkeit ja sarjoja vaihdellen 3x8, 4x6, 5x5
1. kyyky,mave
2. leaunveto, soutu
3. pena,pystypunnerrus,kapea penkki, dipit ??:D

mites jos intis jakais saliohjelman sillee, et tekee vaa suurinmpii liikkeit ja sarjoja vaihdellen 3x8, 4x6, 5x5
1. kyyky,mave
2. leaunveto, soutu
3. pena,pystypunnerrus,kapea penkki, dipit ??:D

Ihan turha suunnitella mitään ohjelmia ennen sinne menoa. todennäköisesti et jaksa/ei kiinnosta ainakaan ensimmäiseen kk treenata ollenkaan.
Mutta jos jaksaa trenata niin ihan hyvä idea.

Omasta kokemuksesta vielä sen verran, että treenikertojen määrä viikossa on mulla mennyt jotensakin näin:

P-Kausi: 1. kertaa/vko
AUK: 1. kertaa/vko
RUK: 1. kertaa/vko
Johtajakausi: 2-3. kertaa/vko

Edit: Niin ja veikkaampa, että puolen vuoden jääkäreillä E- ja J-kausi (n. viimeiset 4kk) mahdollistaa samanlaisen treenikertojen määrän kun mulla johtajakausi.

Ratsumiehenä, lääkintämies 9kk :worship:

P-kausi: 1krt/vko, iltavapailla
E-kausi: 2-krt/vko, iltavapailla tosin
J-kausi: vaikka joka päivä, about mihin aikaan vaa :)

Jämsään pyrin lentoteknilliseen AUKkiin eli parhaassa tapauksessa pääsee säätämään Hornetteja! :dance:

Kysymys kuuluu: Kuinka paljon kyseisessä paikassa on aikaa treenailla? Mettässä konttaaminen ja iltavapaat kun vaihtelee paikoittain. Onko kellään kokemuksia?

Parhaimmassa tapauksessa saattaa käydä niin, että rasvaa lähtee reilusti ja lihasmuistin avulla samassa kuosissa ollaan kuukaudessa + pienemmillä rasvoilla:thumbs:

Tämä on kyllä täysin totta. Meikälle kävi juuri näin. En yhtään jaksanut treenata enkä syödä intin aikana joten laihduin kymmenen kiloa. Läskiä lähti about kaikki mitä voi lähteä (joku pari kiloa ehkä) ja lihasta sitten aika reilusti. Hassuinta kuitenkin on, että voimatasot ei tippunut kovinkaan paljoa penkkiä lukuunottamatta. Noh sitten kun alko reservi lähestymään niin aloin treenaamaan viikonloppuisin aina kunnolla ja syömään niin paljon intissä kun pystyy, ja heti kotiutumisen jälkeen pistin kunnon treenit ja bulkin päälle. Aika helvetin nopeesti tuli joku 3 kiloa massaa rasvaprosentin pysyessä samana, ja nyt puolen vuoden jälkeen on kaikki kilot saatu takaisin MUTTA pienemmällä rasvaprosentilla kun ennen inttiä. :D Eli olen nyt isompi, kireämpi ja voimakkaampi kuin ennen inttiä vaikka en todellakaan ole panostanut hirveän paljon nyt reservinkään aikana.:dance:

Itse jätin treenamisen kokonaan intin ajaksi. Olin 6kk ja kävin ehkä 4 kertaa salilla, nekin puhtaasti huvikseen kun sattui kerrankin olemaan aikaa sinne mennä. Paino laski pahimillaan 6kg, eikä mennessä kyllä ollut rasvaa nimeksikään. Toivoin itse asiassa kerääväni armeijassa massaa mutta toisin kävi, taitaa olla liian nopea aineenvaihdunta meikäläisellä armeijan rytmiin. En jaksanut stressata ja nyt pääsee taas treenaamaan normaalisti, äkkiä sitä painoa taas tulee :)

Mun treenikerrat intissä oli jotenki näin

ekat 2kk p-kausi = 0 kertaa / vko
Loput 6kk laivasto = n.5-6 krt/vko + aerobista 2-3 krt/vko

Aikaa mitä treenaamiselta jäi niin syötiin ja nukuttiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom