🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Kyllä intissä mun mielestä ehtii ihan hyvin treenata jos vain halua löytyy. Itellä sitä ei sillon juurikaan ollu, kun päivät jossain metässä vedettiin perse limassa. Tästä johtuen sitä illalla valitsi mieluummin sen sotkun ku salin. Toisaalta jos ois ollu joku innokas treenikaveri nii ehkä sitä ois sitte itekkin tullu lähdettyä, mutta kun ei..

Itellähä on paino pudonnu reilu 80:sta 69:ään... reenaamaa ei oo päässy oikee ku p-kaudel viimeks. Ruokaa ei saa tarpeeks eikä kyl lepookaa ja kokoajan tehää jotaa aerobista ni ei siitä tuu hevovittua... tj 49 kohta ohi :D

Minulla meni niin että sikspäkillä sisään 80-kiloisena, ja 6kk jälkeen läskipötsin kera ulos 70-kiloisena. Enkä ollut missään toimistohommissa jossa sita kaljamahaa saattaisi kertyä vaan tetsauspioneerinä.

Eli sanoisin että ei kannata elättää mitään toivoa lihasten pysymisestä ellet pääse vähintään b-mieheksi.

Itsellä pian puolivuotta takana palvelusta takana.. Paino pysynyt suht samana. Mutta kokoajan semmoinen fiilis että lihasta on lähtenyt ja läskiä tullut tilalle vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista. Mutta nyt onneksi metsäkeikat takana pääasiallisesti niin pääsee panostamaan taas saliin tosissaan. Hyvät treeni mahikset intissä on. Kunhan vaan pää ei anna liian aikaisin periksi houkutuksille. Eikä pelkää liian pitkiä treenipäiviä. Ruoka on mitä on mutta jauhoilla voi paikata onneksi kohtuudella.

Itse pelasin itteni b-mieheks valittaen selkääni..Tarpeeks kun heti ekoina päivinä valitin nii sain lääkärin kirjottaa mulle pysyvän vmtl:n(vapautus marssi,taistelu ja liikunta koulutuksesta).Ei tullu kertaakaa puole vuoden aikaa tetsattua,hiihdettyä eikä juuri mitää muutakaa..yhdelle 4päivän leirille jouduin.pari kolme tuntia päiväs joutu sit kirjurina olee...

mikä vika spadeissa on? Tärkeimpiä miehiä kun sota syttyy, kun huolto ei toimi ei toimi kohta mikään muukaan.

Käsittääkseni battleaxe ei kyllä haukkunut spadeja? Kumpaa koulutusta meinaat fyysisesti rankempana spaden hommaa vai kokelaan? Tai no riippuu tietty missä kokelaan hommissa on. Tuskin joku sotilaspastorin apulainen(kokelas) tekee juuri mitään fyysisesti raskasta puhumattakaan lääkintärukin käyneistä.

ja sitten itse aiheeseen.
No omalla kohdalla intin aikana ei oo lähteny erityisesti lihasmassaa, saatoin jopa kasvaa kun ruokailu on ollu ehkä hivenen säännöllisempää kuin reservissä. Salillakaan en niin hirveen usein oo kerennyt käymään, kun ei yksinkertaisesti jaksa/kiinnosta ryynäämisen jälkeen illalla. Voima on ehkä hivenen laskenut mikä johtuu suurimmaksi osaksi räjähtävän voiman katoamisesta ja varmaan univajeestakin mistä kärsii koko intin ajan, joka samalla rajoittaa palautumista hivenen. Kestävyys on pysynyt kuitenkin kutakuinkin samana. Ja mitä tulee tuohon hulkin postaukseen "armeijassa kyl hyvin pystyy treenata" jne... niin kyllähän ne kirjurit varmaan jaksaa mutta kun päiväohjelma koostuu jollain muilla 07-16 metsässä tetsaukseen niin ei siinä sen jälkee paljo huvita lähtee enää salille.

Käsittääkseni battleaxe ei kyllä haukkunut spadeja? Kumpaa koulutusta meinaat fyysisesti rankempana spaden hommaa vai kokelaan? Tai no riippuu tietty missä kokelaan hommissa on. Tuskin joku sotilaspastorin apulainen(kokelas) tekee juuri mitään fyysisesti raskasta puhumattakaan lääkintärukin käyneistä.

Juu, monesti vaan huomaa asennetta jossa vähätellään spadeja. Kokelailla on ehkä rukki aika rankka mutta kun sieltä pääsevät eivät ne juuri mitään tee kuin mähöttävät kassulla kun jägsterit tetsaa.

Ittellä riitti kyl aikaa reenailla intissä p-kauden jälkeen (laivastossa kun olin :P) mutta se syömispuoli oliki vähä hankalempi pitää kuosissa. Aina ei meinaa jaksanu kantaa eikä oikee pystynykkää sinne himasta ruokaa mukana. Toki aina oli hera&malto -pussi kaapissa :) Ei siellä siis mitään kehitystä kyllä ittelle ainakaan tullu, sarjapainot sai pidettyä suht samoissa mitä sinne lähtiessä.

Ite en ainakaan ole kokenut treenaamisen ja syömisen olevan mitenkään haastavaa intissä, vaikka spollena saakin välillä sykkiä ihan mukavasti. Yläkropan punnerrustuloksia lukuun ottamatta voimat ovat vain kasvaneet.

Itellä heinäkuussa lähtö. Tässä näitä threadeja lukiessa on tullut mieleen, että varmaa kannattais hankkia pikkusen ylimäärästä etukäteen, jotta olis mistä lähteä. Ei menis ne vähäsetkin lihat samantien.

Toisaalta... Se tarkottais sitten alkukesää läskipallona. :D

Intissä tippui paino 77-->62 ensimmäisen puolenvuoden aikana. Toisella puolikkaalla nousi 70kg. Penkissä max 97,5 ennen inttiä ja intin jälkeen 70kg, myös muissa liikkeissä tippui saman verran. Cooper-testin tulos pysyi samana koko ajan.
Nyt puolivuotta intin jälkeen penkki max 105kg ja oma paino 83kg.

Minulla meni niin että sikspäkillä sisään 80-kiloisena, ja 6kk jälkeen läskipötsin kera ulos 70-kiloisena. Enkä ollut missään toimistohommissa jossa sita kaljamahaa saattaisi kertyä vaan tetsauspioneerinä.

Eli sanoisin että ei kannata elättää mitään toivoa lihasten pysymisestä ellet pääse vähintään b-mieheksi.

Sanoisin että aika paska puhetta. Vaikka itse olin naurettava sopanvääntäjä intissä, jouduin silti kassuoloissa tekemään samaa paskaa kuin suojausmiehet ja todella usein samaa kuin spollet. Eli sitä ainaista hyörimistä ja liikkumista. Tästä huolimatta lihasmassan menetys oli omalla kohdalla yläkropan osalta aika minimaalista. Eli tuolla on aika pitkälti kaikki omasta itsestä kiinni. Kun kulutetaan kaloreita, niin niitä sitten vedetään rankalla kädellä. Kaikki ylimääräinen ruoka naamaan mitä onnistuu tukkimaan. Tosin lihan ylläpitäminen inttioloissa vaatii sen jatkuvan proteiinitarpeen täyttämisen herapussista, ei tuolta intin safkasta sitä yksistään saa. Mutta heittää helttaan sen 100-150g jotain halpisheraa päivässä+maitoa helvetisti joka ruokailulla. Tämä kattaa sen reilu 200g proteiiniä/päivä+muut intin "herkkukeitot" päälle.

Treenistä; aina treenaamaan kuin mahdollista. Jo ensimmäisten 1-2 viikkon jälkeen pystyy vetämään säännöllistä treeniä jo sen ainakin 1 kertaa viikossa. Tästä treeni mahdollisuudet sen kun paranee.
Vaikka lihaskato on intissä suurimmassa tapauksista melkein väistämätöntä, ei se tarkoita että sitä lihaa tarttis sen 10-20kg palaa ilmaan ja kaikki vuosien työ valuis kerta heitolla hukkaan. Käyttää vain ne pidemmät vapaa-ajat puntin puolella, eikä notku sotkussa.

hmm no kummallahan porukalla on leireillä yms. koulutuksessa fyysisempiä hommia, spadeilla vai pioneereillä.:rolleyes:

ja spadet ei mun kokemusten ja kuulemieni juttujen perusteella joudu leireillä nälissään olemaan, toisin kuin muut.
näin ainakin sodankylässä.

Omat kokemukset on se, et lihaskato on kovaa ja läskiä kertyy vatsan alueelle hirvittävä määrä, vaikka tääl rajajääkärikomppaniassa saa kyl sykkii ja kävellä. Joku hurha oli laskeskellu et puolet palvelusajasta ois mehtäöitä ja veikkaan et aika lähelle osuu.

ite oon käyny salilla vaan pari kertaa, ei oo pystyny enempää. ja yleesä tuo sotku vie voiton salista.. ja toisaalta tuntuu turhalta mennä jumiuttaa lihaksia salille ku ei niillä mitää täällä tee, ainoo et jaloissa kandee olla potkuu.. jalat on kyl kovassa kunnossa edelleen, vaikka lihasta on hävinnyt, mut nopeestihan ne saa takasin kun kotiutuu ja alottaa treenaa oikein =)

tiedustelijoina me saadaan kävellä iha helvetisti ja siltikään ei rasva pala vaikka rinkka selässä vedetään ja sissimuonia safkataan.. liika hiilihydraattiko sit turvottaa?

veikkaan et intin jälkee painoo lähtee aika helpostikin se 10kg pois, koska täällä kyl syödään paljon ja iha sairaasti hiilareita... en muista millon viimeks ois saanu kunnolla proteiinia..

en sit osaa muista varuskunnista ja niiden treenimahdollisuuksista sanoa..

Itellä heinäkuussa lähtö. Tässä näitä threadeja lukiessa on tullut mieleen, että varmaa kannattais hankkia pikkusen ylimäärästä etukäteen, jotta olis mistä lähteä. Ei menis ne vähäsetkin lihat samantien.

Toisaalta... Se tarkottais sitten alkukesää läskipallona. :D

Ei varmaan kannata mitään hirveetä ylimääräistä hankkia intin takia paljon helpompi intissä olla alussa kun et ole tonnikeiju. Turha ressata lihoista kun ne lähtee intissä, saat takaisin melko nopeaa sitten kun pääset sieltä paskasta poies.

ja spadet ei mun kokemusten ja kuulemieni juttujen perusteella joudu leireillä nälissään olemaan, toisin kuin muut.
näin ainakin sodankylässä.

:offtopic: oletko nyt spadena pyssykylässä? Juu ruokaa spadeilla leirillä riittää.

Ei varmaan kannata mitään hirveetä ylimääräistä hankkia intin takia paljon helpompi intissä olla alussa kun et ole tonnikeiju. Turha ressata lihoista kun ne lähtee intissä, saat takaisin melko nopeaa sitten kun pääset sieltä paskasta poies.

Se on kyllä tosi. Tällä hetkellä mitat 183cm ja 78kg, ja sitä tuolla lähinnä ajattelin, ettei menis sellasessa kesäkireessä kunnossa kuitenkaan. Esim. viime kesä 74kg alimmillaan. Jos tässä vaikka muutaman kilon vielä bulkkaa ja sitten dieettaa keväällä vaikka vähän alle 80 kiloon. Olis kuiten vähäsen semmosta liikkumavaraa tuon kulutus-energiansaanti jutun suhteen. Ei heti olis lihat mitä lähtee.

Eli ei tonnikeijuja. :D

Edit. Joo huomasin... Tuosta läskipalloironisoinnista saa sen käsityksen, että olisin pyörimällä menossa armeijaan. :)

Back
Ylös Bottom