Toistojen määrä monissa sarjoissa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eihän tässä kukaan oo väittäny ettei bodauksessa tulis voimaa. Kyse on nyt siitä, että ei sillä hypertrofiatreenillä todellakaan saa samoja voimatasoja kuin niillä lyhyillä sarjoilla. Maksimivoima on hermosto-ominaisuus. Mene vaikka jto:lta kyselemään jos et tätä "teinipojan käsittämätöntä paskaa" ja "pätemistä" halua uskoa. Totta kai maksimi kasvaa myös kehoreenillä, mutta paremmin se kasvaa kun keskittyy nimenomaan siihen maksimiin. Vai väitätkö tosissas että kaikki tollaset maksiminpiikkailut ym on turhia kun 3x8 saat ihan samat voimatasot? Bitch please.

Yleensä nämä jotka kitisee, että natuna kehonrakennuksessa ei ole väliä millä kuormilla sitä kehoaan treenaa, ovat niitä pahimpia kynäniskoja.

Ja mitä tähän tulee niin mun oma treenifilosofia on, että isot painot = isot lihakset eli en mä siksi tässä kitise, vaan siksi että fakta on se, että maksimivoima kehittyy paremmin maksimivoimatreenillä ja hypertrofia hypertrofiatreenillä ja molemmissa toista tulee lähinnä sivutuotteena.

Itellä joku suunnitelma ainoastaan pääliikkeissä ja loput päivästä riippuen. Branch Warrenin sanoin tehdään niin miten kulkee, jos viimeks meni 12 ja nyt tuntuu et tulee 15 ni sit tehään se 15 toistoa. Toi varaan jättäminen on aika turhaa hommaa jossain viikon kierrolla olevissa ohjelmissa. Helposti jää ne sarjat sit siihen et ois tullu viel 3 toistoa jne. Varalle jättämiset kuuluu johonkin painonnosto ja voimanosto treeniin jossa tehdään samat jutut 3 kertaa viikossa ja hiotaan tekniikoita.

Joo Pitkäsen Tommi treenas pääasiassa kaseilla ja kympeillä penkkiä, ja on kyllä minun mielestä kovin suomalainen penkkimies koskaan. No pakko Riku Kiri nostaa samaan sarjaan.

Ja Allusd:lle : Mitähän tekemistä varustevoimailijalla on oikean voiman kanssa? Väheksymättä heidän suorituksiaan, mutta siinä kyllä raakavoimatasolla tai lihasmassalla on vähemmän merkitystä kuin raw-nostoissa. Kato niitä +1000kg raw-ukkoja joita on muutamia, niin aivan pienistä miehistä ei kyse ole lihasmassan osalta. Onhan Stani kisannut kehossakin, vaikkei ehkä rakenteeltaan sinne parhaiten sovikaan. Pärjännyt siinä missä suomalaisetkin pro-ukot. Ja voimanostajien en kyllä tarkoittanut olevan pitkiä miehiä, mutta voimamieslajeissa näin on. Ja ovat yleensä niitä absoluuttisesti vahvimpia myöskin voimanostoliikkeissä. Voimanostajien keskipituus(n.170cm) on hyvin samaa luokkaa kuin kilpakehonrakentajankin, huomattavasti alle väestön keskipituuden. Lyhyydestä on hyötyä monessakin suhteessa voimanostossa.

Paljonkos The Monkey on noilla piikkailuillaan esim. penkannut? Itsellä on penkki kehittynyt n.50 kiloa 2 vuodessa, ilman mitään piikkailua tai prosenttiohjelmia. Niillä voimataso romahtaa äkisti ja lihaspaineet karkaa(joka on tärkeää voimankin suhteen). Yrittäkää nyt ymmärtää, että samat jutut ei kaikille toimi. Jollain toimii volyymibodaus, toinen saa lihakset ajettua loppuun matalan volyymin heavy-duty treenillä. Joku saa voimaa prosenttiohjelmilla, toiset paremmin koko kehoa monipuolisesti bodaamalla kasvattaen sarjapainoja progressiivisesti. Ei ole mitään yhtä oikeaa, olipa ne tavoitteet missä tahansa. Helvetti jäätyy ennenkä itse vaihtasin HIT-tyylin bodauksen mihinkään sheikoon, vaikka onkin tarkoitus kokeilla omat rajat voimankin suhteen. Ei toimi minulla. Ja vaikka lahjoja ei ole niinkun monella treenikaverilla (SM-tason natuvoimailijoita), niin ohi olen monesta parin vuoden sisään ajanut voimissa, vaikkakin olin kymmeniä kiloja voimatasoissa jäljessä pari vuotta takaperin. Ja nämä em. tyypit reenaa juurikin ns. voimaa kaikenmaailman prosenttitaulukoilla. Joku tulis mulle tästäkin sanomaan että vituilleen teet, ei failurea tai kehonrakennusta jos haluat voimaa. Enpä mä siitä välitä, teen sitä joka itselläni parhaiten toimii.

Oli varmasti ylireagointia nuo edellisviestini, mutta meni vaan lopullisesti hermo tohon pätemiseen. Toki minun osalta tämä aihe nyt loppuunkäsitelty, ei kiinnosta mitä teinibodarit ajattelee tai miten treenaavat. Yritin vaan tuoda esiin sen lähtökohdan, että nuo molemmat ominaisuudet ovat tärkeitä kummassakin jutussa, ja tukevat toisiaan. Ihan äärettömän typerää lokeroida bodarit ja voimanostajat johonkin tiettyyn muottiin, että bodarilla ei voi olla voimaa tai voimanostaja treenaa vain voimanostoliikkeitä jättäen sarjoja varastoon. Ei todellakaan, molempia voi tehä hyvin monilla tavoin ja kehittyä silti.

Ja Allusd oli sitä mieltä että voimanostajan on syytä keskittyä johonkin hermostollisten ominaisuuksien kehittämiseen. Voin kertoa että on melko vaikeaa homma vuosien jälkeen, lihastakin on jopa helpompi kasvattaa ja tämä näkyy suoraan voimantuotossa.

Minun ajatus on aina ollut naturaalivoimailussa, että lihasmassa tulee ehdottomasti maksimoida, jotta voimien kehittyminen pitkällä aikavälillä on mahdollista. Kehoa tulee treenata tasaisesti päästä varpaisiin, kaikki lihaksia. Naturaalina kun on melko hankalaa useimmille kasvattaa lihasta muutenkin, niin prosenttiohjelmat voimanostoliikkeillä eivät sitä todellakaan pitkällä aikavälillä tee kovin optimaalisesti. Siinä ei hermotukset auta, jos lihasmassa jää laahaamaan sohvaperunan tasolle. Valitettavan usein olen huomannut, että voimabodaajat ajaa pidemmällä aikavälillä oikealta ja vasemmalta ohi näistä "voimatreenaajista" voimatasoissa. Ei ihme jos jotkut eivät usko +200kg natupenkkeihin, varsinkin jos treenityyli on jotain sheikon taulukkoa 3 voimanostoliikkeellä 3 kertaa viikossa. Maksimoikaa lihasmassa bodauksella ja hermottakaa lihaksenne, sillon ne omat rajat löytyy pitkällä aikavälillä. Ja ne paljon puhutut hermotukset kyllä tulee mukana kun sarjapainoja kasvatellaan. Olen aina naureskellut täällä kuinka voimaa pidetään jonakin myyttinä, ja en ymmärrä miten jollekin on vaikea käsittää että isompi lihasmassa -> isompi potentiaali tuottaa voimaa. Pahimmillaan treenataan voimanostoliikkeillä ja muutamalla "apuliikkeellä" vuosikaudet, ja kun nuo hermostolliset ominaisuudet on hiottu tappiinsa, ei kehitystä tapahdu. Ihmetellään että mikä tässä mättää, kun penkiltä nousee vain 130kg.

Powerhousulla oli ihan hyvä huomio, että tuo sarjapainojen merkitys tuntuu vähenevän huomattavasti jos verrataan natubodausta ja "oikeaa" kehonrakennusta. Eihän nekään voimia tuo, jos treenit ovat luokkaa giant-set. Mutta vaikkapa nuoren Marko Savolaisen kaltaiset korkealla intensiteetillä progressiivisesti treenaavat kehoukot ovat käsittämättömän vahvoja, vaikkapa ne punnerrusliikkeet esimerkkinä. Tuskinpa Coleman tai Yateskaan olisi aikansa suurimpiin mittoihin kasvaneet, jos treenipainot eivät olisi olleet isot. On sillä loppupeleissä merkitystä varmasti pro-bodauksessakin kun rajoja haetaan lihasmassan suhteen. Voimailussakin mielestäni kovilla kaasuilla ajelevat pro-voimailijat voikin olla, että heille joku WSB-tyylin spesiaalivoimatreeni toimii hyvin, mutta natuna ei kun ne lihakset ei pikkujumppailulla kehity siinä mukana.

Terveisin lahjaton harrestepumppailija/natuvoimailija, penkistä silti yksi suomenmestaruus saavutuksena. Voimabodauksella. Enkä aio muuttaa treenityyliäni, vaikka pakkiksen velhojen mielestä väärin tekisin. Vuosien kokemus kun on, niin tietää kyllä mikä toimii ja mikä ei. Toki pakkiksen yleisen käsityksen mukaan varmaan kasvaisikin mukavasti kun laittaisi mindmuscleconnectionit kohdilleen ja vahvistuisi kun ottaisi voimapuolelta jonkun voimaohjelman käyttöön, se kun tuntuu ainut oikea tapa olevan. Keholegendat Jorma Räty ja Jari Leino olivat Suomen kärkeä voimanostossa ja bodauksessa, treenasivatko vituilleen? Miten mahdollista, eihän kehonrakentaja voi olla vahva ? Tai voimanostossa kisaava lihaksikas. Haluaisin vastauksen tähän myyttiin :) Olisiko heidän pitänyt kuihduttaa lihakset pois ja piikata, niin olisi tulokset noussut uusiin lukemiin? Eihän Leinokaan kait penkannut kuin jotain 240-kiloa parhaillaan n. 100kg kehonpainolla. Ja elettiin vielä 80-lukua.

Pitää varmaan ruveta niitä kymppejä hinkkaamaan, kun oma yhteistulos on noussut varovaisesti arvioituna vain tuollaiset 180 kiloa siitä kun aloitin viime vuoden tammikuussa taas treenaamaan. Olen ollut ihan hölmö ja tehnyt niitä turhia lyhyitä sarjoja ja jättänyt vielä laiskana miehenä toistoja varastoon enkä ole totaalisesti tuhonnut lihasta. Nyt on vielä se helvetin sheikon prosenttipelleily menossa niin varmaan vaan tulokset laskee. Tietäähän sen, että ei joku Venäjän voimanostomaajoukkueen valmentaja mitään ohjelmia osaa tehdä. Ihan paska voimailumaa, ei siellä mitään osata.

Olen melko varma, että jos olisin tehnyt nelijakoisella 45 minuutin treenejä niin, että 3x10 joka liikkeessä niin YT olisi vähintään 800!

Heh. Sulla toimii se sheiko, ja monella muullakin. Ei kuitenkaan kaikilla. Tehtävä sitä mikä toimii parhaiten. Oli se sitten voimabodailua tai sheikoa, ja ottaen huomioon omat tavoitteet. Mites se penkkipunnerrus? Käsitin että laahaa sulla aikalailla kyykkyyn ja vetoon nähden. Olen varmaan aivan idiootti, kun suosittelisin yläkeholle 3-4kk bodausjaksoa ja penkkisi on uudella kymmenluvulla, ainakin näin uskallan veikata :hyper:

Kaikki ei saa Muhosen tai Thompzonin irtiottokykyä vaikka kuinka treenaisi, lahjakkuutta ei voi millään treenimenetelmillä itselleen ostaa. Eli en todellakaan väitä etteikö 3 liikettä(+ apuliikkeitä) tekemällä voisi päästä erinomaiseen kuntoon(voimatasoihin). Kaikki ei kuitenkaan pääse sillä tyylillä parhaisiin tuloksiin, ihmiset on yksilöitä. Tuo mun postaus ei ollut tarkoitus pilkata "voimaohjelmia" ja ylistää voimabodausta. Se on vaan taivaan tosi että monelle voimaohjelmilla paikallaan polkeville voisi olla apua treenityylin muuttamisesta kehonrakennustyyppiseen, ja toki jollekin hcbb-jannulle ei suuret kuormat lyhyinä jaksoina tekisi ollenkaan pahaa.

Ei tietenkään kaikki toimi kaikilla mutta suurimmalla osalla tuntuu toimivan lyhyet sarjat maksimivoiman kasvatuksessa. Ja miten vitussa mun omat tulokset tähän liittyy taas yhtään mitenkään? Voin kyllä kertoa, että olen vaihdellut toistoväliä 4-8 ja piikkaillut kerran pari vuodessa toistoilla 1-4 ja penkki on noussut 2,5 vuoden aikana reilut 70 kg ja omapainosuhteessa maksimi on tällä hetkellä about 179%. En tiiä onko noi sitten niin paskoja tuloksia kun salia harrastan muutenkin suht vähän muihin aktiviteetteihin nähden. Enkä todellakaan ole noin mustavalkoisesti luokittelemassa näitä toistomääriä, mutta sitä mieltä olen, että lyhyillä sarjoilla saa lähtökohtaisesti paremmin voimaa vaikka ero ei suuri olisikaan. Ja uskon myös että vitosen sarjoilla voi kasvattaa hyvinkin lihasta.

En tiiä uskaltaako tämmönen ripakinttu tähän väliin mitään heittää, mut tämmöstä oon fundeerannu..
Massa(siis lihhoo) on kaeken perusta, se on raakoo tavaroo, mutta sen kun hiioo niin timanttia tulloo! Ja nousoo enemmän killoo:hyvä:

"Sivuhuomautuksena vielä, että ainakin mulle tulee aina päänsärkyä näistä toistomääräkeskusteluista. Sarjapituudet ilman tietoja sarjamääristä, liikkeistä ja intensiteetistä, niillä ne sarjat tehdään, eivät kerro mistään yhtikäs mitään. Sitten noobit lukevat, uskovat ja vääntävät löysiä kolmosia saadakseen voimaa, helppoja kymppejä saadaksen massaa ja kahdenkymmenen toiston sarjoja pinkeillä käsipainoilla saadakseen kestävyyttä, onnea vain matkaan mun puolestani."

no-body:a lainatakseni muutaman vuoden takaa jostakin toistomääräketjusta. Tämä aikalailla kuvaa meikäläisenkin tuntemuksia tästä aiheesta :face:

Ja lainaus vielä jostakin jenkkitutkimuksesta:

The study compared different intensities ( 15%, 30% 1RM, 45%1RM, 60% 1RM, 90% 1RM) to see if there is a dose response relationship to weight lifted or reps and protein synthesis. The subjects were beginners and the volume was kept similar in all groups.

What were the results of the high reps & low reps study?
And guess what, there was no significant difference in protein synthesis for the 60%, 75%, & 90% 1RM! Simply put, there was no significant difference for high reps and low reps.

intensity_and_protein_synthesis.webp

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo yllä oleva taulukko kertoo kaiken. Ihan sama teetkö 15 vai 5 toiston sarjoja, lihasmassa ainakin kasvaa suunnilleen saman verran. Kokonaistreeni on tärkein, ei niinkään yksittäiset sarjat. Vastaava taulukko löytyy "massaa vomaa" teoksesta.

Isompi lihas taas tuottaa enemmän voimaa, näin olen kuullut. Toisaalta tekniikka ja lihasmuisti/hermotus/lihasten yhteistyö suurien painojen nostelemiseen löydetään parhaiten suuria painoja nostelemalla.

Jos massalla ei ole väliä, niin varmasti kannattaa tehdä monipuolista treeniä ja vaihdella toistojen määriä. Ja syödä monipuolisesti. Painoluokassa pysyminen, ja voiman maksimointi samalla lihasmassalla onkin eri juttu, vaikka samat lääkkeet osittain siihenkin auttaa. Itse vedän monesti jonkin prosenttisetin tai 5*5 ohjelman ja päälle kaikkea niin paljon kun pystyy, kunhan ehtii suunnilleen palautua.

Niin, ja yksilölliset erot on suuria.

Voisi jopa päätellä että sarjakohtainen intensiteetti on kaikki kaikessa. Laatu korvaa määrän ja useimmilla intensiteetin nostaminen ja volyymin laskeminen tekisi ihmeitä. Ja intensiteetillä en meinaa korkeampaa prosenttia 1RM, vaan yleistä treenin intensiteettiä.

Voisi jopa päätellä että sarjakohtainen intensiteetti on kaikki kaikessa. Laatu korvaa määrän ja useimmilla intensiteetin nostaminen ja volyymin laskeminen tekisi ihmeitä. Ja intensiteetillä en meinaa korkeampaa prosenttia 1RM, vaan yleistä treenin intensiteettiä.

Aika monella on kuitenkin päinvastoin. Korkealla volyymillä ja frekvenssillä saadaan viikko/kuukausitasolla kovempi rasitus, vaikka sarjatasolla intensiteetti on matalampi. Loukkaantumisriski on pienempi, jos ei vedetä raskaita sarjoja failureen. Liikekohtainen tekniikka ja hermotus paranee, jos kyseisen liikkeen frekvenssiä lisätään.

Aika monella on kuitenkin päinvastoin. Korkealla volyymillä ja frekvenssillä saadaan viikko/kuukausitasolla kovempi rasitus, vaikka sarjatasolla intensiteetti on matalampi. Loukkaantumisriski on pienempi, jos ei vedetä raskaita sarjoja failureen. Liikekohtainen tekniikka ja hermotus paranee, jos kyseisen liikkeen frekvenssiä lisätään.

Täytyy kyllä kompata orankia tässä. Oman kokemuksen mukaan ongelma suurimmalla osalla bodailutreeniä tekevillä on enempi liian korkea intensiteetti ja matala kokonaistyömäärä eikä päinvastoin. Ikävä kyllä bodailupuolella on vuosien saatossa jäänyt liikaakin takalalle korkean volyymin ja maltillisemman intensiteetin ohjelmat, jolla on kuitenkin aikanaan rakennettu koviakin kehonrakennusfysiikoita. CBB kavereiden mukana onneksi tätäkin koulukuntaa on tullut intensiteetin korostamisen rinnalle.

Ja tätä ei nyt pidä tulkita niin, että korkea volyymi on ainoa tie onneen. Monet tekevät hyvää tulosta korkealla intensiteetillä ja matalalla volyymille, mutta kuten monta kertaa todettu, kaikki ei todellakaan sovi kaikille ja jokaisen kroppa on vähän erilainen. Volyymitreeni kuitenkin toimisi varmasti suuremmalle osalle, mutta ei saa oikein helpolla ansaitsemaansa asemaa kun rikkoo niin montaa "bodymyyttiä" kuten max. 45 minuutin treenejä, "lihasten tuhoamista täysin" yms.

Oma kysymykseni liippaa sen verta liki aihetta, että tööttämpä sen siis tähän samaan ketjuun...

Eli, teen pääliikkeissä (Mave, Kyykky, Pena, Dibbi, Leuat) sarjat 8 - 6 - 4 - 2
Joka kerta isken 2.5kg enemmän, ja kun ei enää nuo sarjat onnistu, haen reilusti alempaa seuraavalla kerralla vauhtia.

Varsinainen kysymykseni on, että nostanko painoa aina seuraanaan sarjaan 5kg vai pitäiskö nostaa enemmän, vai onko merkitystä? Ja vaikuttaako se asiaan, onko sarjapainot n.100kg, 150kg, tai 200kg

Tavoitteena on muskeleiden kasvatus + voiman hankinta, eli jotain bodauksen ja voimannoston välimaastosta :D

Toivottavasti kysymyksestäni saitte kiinni ja kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista...

Samaan aiheeseen liittyen haen itse myös vastausta, tosin eri foorumilta, nimittäin kuntosalilta. :)
Itse kokeilemalla se selviää, mikä itselle sopii parhaiten. Toisaalta jos kaikki toteaisi näin, olisi tämäkin foorumi aika tylsä paikka, eli odotan taas muiden vastausta.

Tuohon aiempaan keskusteluun vielä oma mielipide ja kokemus: iso volyymi ja isot painot + lopuksi polte ja hapoille veto toiminut kaikkein tehokkaimmin. Itsellä tosin voima ja nopeus pääpainona.

Alempaa vauhdin hakemiset ei todellakaan toimi mulla. Olen sitä muutosta hakenut muuta kautta, liikkeiden ja toistomäärien ym. varioinnin kautta. Suunnitellut kevyet viikot tuntuu turhilta, koska niitä tulee muutenkin itsestään kun on flunssia ja matkoja ja joskus ei ole muuten vaan niin paljon aikaa.

Samaan aiheeseen liittyen haen itse myös vastausta, tosin eri foorumilta, nimittäin kuntosalilta. :)
Itse kokeilemalla se selviää, mikä itselle sopii parhaiten. Toisaalta jos kaikki toteaisi näin, olisi tämäkin foorumi aika tylsä paikka, eli odotan taas muiden vastausta.

Tuohon aiempaan keskusteluun vielä oma mielipide ja kokemus: iso volyymi ja isot painot + lopuksi polte ja hapoille veto toiminut kaikkein tehokkaimmin. Itsellä tosin voima ja nopeus pääpainona.

Alempaa vauhdin hakemiset ei todellakaan toimi mulla. Olen sitä muutosta hakenut muuta kautta, liikkeiden ja toistomäärien ym. varioinnin kautta. Suunnitellut kevyet viikot tuntuu turhilta, koska niitä tulee muutenkin itsestään kun on flunssia ja matkoja ja joskus ei ole muuten vaan niin paljon aikaa.

Voimahommissa noi hapottelut ei oo kauheen hyviä, ne kuuluu enempi sinne boddailuun. Ja ne kevyet jaksot osana säännöllistä harjottelua ON TÄRKEITÄ! Tolla menolla oot vaan entistä enemmän tukossa ja loukkantumisriskikin kasvaa turhaan... Ja sitten lopuks kysymys: Mihin sulla on kiire?

lisää mutua..Mulla vaikuttaa kunto voiman tuottoon?
10v sitten kun olin huonossa ketävyys kondiksessa voimaa tuntui tarttuvan hyvin mahdollisimman isoilla painoilla lyhyillä sarjoilla ..
Nykyään taas kun kestävyyskunto on todella hyvä, tuntuu ylivoimaisesti parhaalta väännellä voimabodailu tyylillä. (en sitten tiedä kuinka paljon toi lihasmuisti vaikuttaa vielä näin pitkän tauon jälkeen mutta vauhti on pirun hurjaa vielä)
Oletan että tää parantunut kunto vaikuttaa myös ihan suoraan palautumiseen, esim jalka treenin jälkeiset lihaskivut on siedettäviä, 10v sitten tuntui että palautumiseen menee 3pv.

Täytyy kyllä kompata orankia tässä. Oman kokemuksen mukaan ongelma suurimmalla osalla bodailutreeniä tekevillä on enempi liian korkea intensiteetti ja matala kokonaistyömäärä eikä päinvastoin. Ikävä kyllä bodailupuolella on vuosien saatossa jäänyt liikaakin takalalle korkean volyymin ja maltillisemman intensiteetin ohjelmat, jolla on kuitenkin aikanaan rakennettu koviakin kehonrakennusfysiikoita. CBB kavereiden mukana onneksi tätäkin koulukuntaa on tullut intensiteetin korostamisen rinnalle.

Ja tätä ei nyt pidä tulkita niin, että korkea volyymi on ainoa tie onneen. Monet tekevät hyvää tulosta korkealla intensiteetillä ja matalalla volyymille, mutta kuten monta kertaa todettu, kaikki ei todellakaan sovi kaikille ja jokaisen kroppa on vähän erilainen. Volyymitreeni kuitenkin toimisi varmasti suuremmalle osalle, mutta ei saa oikein helpolla ansaitsemaansa asemaa kun rikkoo niin montaa "bodymyyttiä" kuten max. 45 minuutin treenejä, "lihasten tuhoamista täysin" yms.

Siis ei tätä nyt pitänyt käsittää niin että vain joku heavy duty toimii. Vaikka esim. arnoldi treenasi korkealla volyymilla, niin varmasti intensiteettikin oli tapissa, koska muutoin sitä tulosta tuskin olisi tullut. Itsekkin sanoi että pitää puskea yli kipurajan viimeisillä toistoilla, joka tarkoittaa juuri sitä että intensiteetti pitää säilyä vaikka volyymia olisikin.
Kova intensiteetti ei tarkoita pelkästään sitä että nostetaan painoja ja tehdään 3x12 sijasta sarjat 4x6.

Ja se mitä mä tarkoitin oli se, että jokainen sarja mikä tehdään, tehdään tosissaan.

Joku Arska veti douppia niin tajuttomat määrät ettei sillä ole hirveesti tekemistä tän keskustelun kanssa. Noi mitä minä ja Larzan tossa sanottiin on natutreenaajille. Jos sulla on jo voluumi ja frekvenssi korkealla ja lähdet vetämään sarjoja loppuun niin saattaapi ylikunto yllättää aika äkkiä. Toistot kyllä, ainakin voimatreenissä, kannattaa tehdä 100% teholla mahdollisimman räjähtävästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom