täällä pitkä aikainen lurkkaaja, mies 41v.
Itselläni oli 4v sitten ongelmia jaksamisen kanssa, nukahdin työpäivän päätteeksi lähes poikkeuksetta sohvalle, eikä harrastus hommatkaan maittaneet.
Menin vapaaottelua harrastastamaan, mutta mursin omat kylkiluut.. siitä parannuttuani suuntasin puntille, joita olen 3.5v nyt veivannut.
Alkuun voimat eivät oikein kasvaneet, kunnes älysin että syön puolet liian vähän, taisin lähestyä 70kg painoa, joka 182cm on aika vähän.
Syömisen jälkeen alkoi hieman puntti ja paiko nousemaan, sekä palauduin treeneistä.
Iltaväsymys jeesasi vähän, kävin 2x koko vartalo treenissä per viikko.
Tyypillisesti joka kerralla mukana maastaveto, välillä myös kyykky.. nyttemmin olen lisännyt kyykyn joka kerralla.
Lihakset eivät ole juuri kasvaneet, joten epäilin että olisiko testo tasoista sitten.
Lisäsin ehkä vuosi-pari sitten päivittäisiksi:
Sinkki
D-vitamiini
Magnesium
Kreatiini
Ruohosarviapila (fenugreek)
Fosfoseriini
C-vitamiini
Samoin olen lisännyt lihaa sekä ehkä kolme kuuppaa päivässä proteiinia. Olen myös koittanut iltaisin syödä pari kananmunaa ja rahkaa tms. jotta saanut varsinkin treeni öinä ainakin 50g tankattua.
Vihreitä en kovin paljon syö, mutta tonnikalaa ja rahkaa menee normaalin kotiruoan päälle jonkin verran ja rasvaa käytän reippaasti, kuten normaalia voita ja makaroonin joukkoon kylmäpuristettua oliiviöljyä.
Kokonais proteiinit olen pitänyt yli 150g/pv.
Oli 3v aikana vähän känni murtumia solisluissa ja kylkiluissa, mutta olen saanut lihasmassaa varmaan 5kg toipumisista huolimatta. Paino kävi välillä yli 85kg, eli noin 15kg ylempänä, mutta tiputin läskiä pois niin että sikspäkki vähän paistaa ja painoa nyt 78kg, joka noin 5kg enemmän kuin olen edelliset 20v painanut.
En ollut aiemmin mittauttanut testo tasoja, joten ajattelin käydä viime viikolla testeissä:
S-testo: 34 nmol/l (12-45)
Sukupuolihormonin sitoma: 70 nmol/l (14-71)
S testo VL: 379 pmol/l
Olin aika yllättynyt, että tuotanto oli noinkin hyvä. Joskin olenhan aika paljon panostanutkin.
Seksihormoniin on sidottuna iso määrä, joten lisäsin nyt hivenaineisiin Booria, jos saisi vapaita nousuun.
Samoin lisäsin Ashwagandha uutetta kokoelmaan jos saisi maksimi määrää vielä nostettua.. Hieman jo vaimo naljailee purkki kokoelmalle.
Hyvä tietää, että huonohkot treenitulokset eivät ole testosteroni tasoista kiinni, toisaalta nyt täytyy vaan sitten treenata tiukemmin =)