- Ikä
- 46
fitnesspimu sanoi:Onko siis hyvin yleistä/normaalia se, että pillereiden haittavaikutukset voivat tulla esille vasta useamman käyttövuoden jälkeen?
Mä olen käyttänyt jo 8 vuotta Marvelon merkkistä valmistetta ja epäilen vasta nyt niiden aiheuttavan joitakin haittavaikutuksia, kuten esim. ärtyneisyyttä, väsymystä jne. Valmiste on toiminut minulla kuin unelma, vaikka taitaa olla melko vanha merkki, eikä mikään uusi minipilleri ;)
Onko tähän kukaan saanut mitään järkevää vastausta? Olen itse ylistänyt nuva ringiä. Nyt on kuitenkin ihmisten kirjoituksia lukiessa ja puheita kuunnellessa alkanut tuntua, että äkäisyys, mielialojen vaihtelu, äkkipikaisuus yms. voisi olla renkaan syytä.. En tätä ole aiemmin uskonut, koska ensimmäiseen vuoteen ei tuntunut missään ja kaikki näytti erittäin hyvältä. Nyt viimeisin puoli vuotta on ollut liian myrskyinen mielialojen suhteen ja jotain on asialle tehtävä. Muuta syytä en äksyilyyn ole keksinyt kuin tuon renkaan.. Voiko tämä olla näin?
Onko terveysasemilla asiantuntemusta niin paljon, ettei kannata maksaa yksityisestä gynekologista, jos meinaa mennä juttelemaan ehkäisyasioista? Onko porukalla minkälaisia kokemuksia?