No niin, lupasin ilmoitella miten homma eteni... Eli kuukausi sitten kävin sitten laitattamassa sen hormonikierukan. Sattui ihan pirusti, mutta onneksi se asettaminen ei kestänyt 5 sekunttia pidempään. Olisitte kuulleet sen huudon mikä musta lähti, mahtoi naapurihuoneessa ihmetellä...
Kuukautiskivun tapaista kipua oli nelisen päivää, tiputtelua muutaman päivän. Lääkäri kyllä pelotteli että tiputtelua voi olla kuusikin kuukautta, mutta mulla ne loppui siihen. Nyt kun olis normaalisti kuukautisten aika, tulee sitä mitätöntä tiputtelua, mitä ei oikeastaan edes huomaa.
Sen asettamisen jälkeen oli jotenkin omituinen olo, siis oli jotenkin omituista ajatella että mun sisälle oli laitettu jotain ja se on siellä seuraavat 3-5 vuotta. Sehän on vähän niin kuin osa mua. Ja se on vähän häiritsevää että kierukan naru jää kohdunsuulta pari kolme senttiä ulos, joten ne tuntee selvästi. Mies ei kuulemma tunne, hyvä niin.
Kaikin puolin tähän mennessä positiivinen kokemus. Kilo, kaksi on tainnut tulla nestettä, on semmonen höhhö olo, mutta uskoisin että se siitä lähtee kunhan keho tottuu. Vähän lisää aerobista, eiköhän se sillä hoidu. Olen peloissani odotellut aknen puhkeamista, kun kaverille oli tullut niin paha akne että sitä oli reisissä asti, mutta ei ole näkynyt. Olen kyllä hoitanut kasvoja ja kehoa erityisen huolellisesti kierukan asettamisen jälkeen.
Tärkein meinasi unohtua, se henkinen puoli. Luulenpa että mulla on vielä Nuva Ringin jälkimaininkeja, mutta toivotaan nyt että se siitä tasaantuisi. Ilmoittelen parin kuukauden päästä lisää, nyt ainakin tuntuu jo paremmalta! Ja jee, ei tartte muistaa pillereitä eikä renkaita, niin, eikä ostaa tampooneja! :kippis1: