Terveys ja pitkäaikanen e-pillerien käyttö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
Noni nyt on se ei-synnyttäneiden kierukka. Laitto sattu aivan älyttömästi ja laiton jälkeen makasin loppu päivän kaksinkerroin sohvalla kun kohtu kouristeli niin pirusti. Seuraavana päivänä olo oli kuin mitään ei ois koskaan laitettukkaan. Toivotaan vaan että tää viikon kestäny tiputtelu loppus joskus :/
Aika ikävää kuultavaa. Toivottavasti miehet osaisivat arvostaa sitä, miten paljon vaivaa naiset näkevät seksielämän eteen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika ikävää kuultavaa. Toivottavasti miehet osaisivat arvostaa sitä, miten paljon vaivaa naiset näkevät seksielämän eteen.

Kyllähän te muistatte muistuttaa :P

IMHO kyllä tuo on yhteinen asia jokatapauksessa, oli se metodi mikä tahansa. Mututuntuman perusteella monet naiset kantaa turhaan marttyyrin taakkaa siitä. Toki miehen on hiton hankala osallistua esim. kierukan yhteydessä, mutta ei se todellakaan hukkaan mene (paitsi k*päiden kanssa).
 
Kyllähän te muistatte muistuttaa :p

IMHO kyllä tuo on yhteinen asia jokatapauksessa, oli se metodi mikä tahansa. Mututuntuman perusteella monet naiset kantaa turhaan marttyyrin taakkaa siitä. Toki miehen on hiton hankala osallistua esim. kierukan yhteydessä, mutta ei se todellakaan hukkaan mene (paitsi k*päiden kanssa).
Mä taas en usko, että monikaan nainen viitsii tai haluaa tästä epätasa-arvon kohdasta miestä muistutella, koska sillä kuten muullakin valittamisella voi olla negatiivinen vaikutus miehen seksihaluihin ja se on ristiriidassa sen kanssa, mikä miehelle olisi paras tapa kompensoida tätä epätasa-arvon kohtaa eli antaa aina kun nainen haluaa.
 
Aloin pohtia, miten yleistä on hormonaalinen ehkäisy nykypäivänä? Annetaanko pillerit ihan automaattisesti jokaiselle ehkäisyä hakevalle nuorelle tytölle? Harvassa taitavat olla ne jotka eivät ole hormonaalista ehkäisyä käyttäneet. Olen kokeillut nuorena ihan muutaman kuukauden pillereitä ja totesin että ei sovi minulle, aurallinen migreeni paheni heti. Sen jälkeen en ole mihinkään hormonaalisiin menetelmiin suostunut koskemaan. Muistan silloin nuorena, kun menin ehkäisyä kysymään, niin reseptin sai silloin helposti. Ei lääkäri kysellyt edes mitään sen tarkemmin eikä migreeni tullut puheeksi käynnin aikana...

Ja nyt on sterilisaatio tehty, sanoisin että se on helpoin vaihtoehto kun ei lapsia voi eikä halua hankkia. :)
 
Aloin pohtia, miten yleistä on hormonaalinen ehkäisy nykypäivänä? Annetaanko pillerit ihan automaattisesti jokaiselle ehkäisyä hakevalle nuorelle tytölle? Harvassa taitavat olla ne jotka eivät ole hormonaalista ehkäisyä käyttäneet. Olen kokeillut nuorena ihan muutaman kuukauden pillereitä ja totesin että ei sovi minulle, aurallinen migreeni paheni heti. Sen jälkeen en ole mihinkään hormonaalisiin menetelmiin suostunut koskemaan. Muistan silloin nuorena, kun menin ehkäisyä kysymään, niin reseptin sai silloin helposti. Ei lääkäri kysellyt edes mitään sen tarkemmin eikä migreeni tullut puheeksi käynnin aikana...

Ja nyt on sterilisaatio tehty, sanoisin että se on helpoin vaihtoehto kun ei lapsia voi eikä halua hankkia. :)
Oletkos säkin pitkässä suhteessa? Saanko udella, miksei mies teettänyt vasektomiaa?
 
Mäkin olen mietinyt sterilisaatiota. Joskus keskustelin myös miehen kanssa mahdollisesta miehen sterilisaatiosta (ei kylläkään edes ole saamassa sitä vielä koska alle 30v), mutta sitten tuli tämä eteen enkä kyllä menisi miehenä sterilisaatioon itsekään enää luettuani näitä juttuja: https://en.wikipedia.org/wiki/Post-vasectomy_pain_syndrome

Joo mäkin olen miettinyt mutta pelkään lopullisia sivuoireita ja mies oli aikaisemmin sanonut että kolmannen lapsen jälkeen voisi mennä vasektomiaan, mutta minä en tod suostu kolmanteen lapseen, eikä varmaan muutenkaan menisi eikä ainakaan tuon linkin luettuaan... Onneksi kuparikierukka sopii ihan ok ja nykyään on olemassa uudentyyppinenkin kuparikierukka jonka nimeä en nyt muista, jonka pitäisi olla täysin sivuvaikutukseton, sillä kyllä tämä taitaa lisätä vuotoa mulla edelleen vähän ja kaikenlaisia pieniä tuhruja välillä, ei onneksi jatkuvasti.
 
Oletkos säkin pitkässä suhteessa? Saanko udella, miksei mies teettänyt vasektomiaa?

Olen naimisissa eli eiköhän sen pitkäksi suhteeksi voi laskea. Ja mielestäni oli helpompi ratkaisu tehdä sterilisaatio nimenomaan minulle itselleni. Sterilisaatioon sain lähetteen helposti eli terveydellisistä syistä, raskaus vaarantaisi henkeni ja terveyteni. Eihän tuo kovin kummoinen operaatio ole naiselle, etenkin jos se tehdään essure-menetelmällä ja vie vain muutaman minuutin! Sitä minulle kokeiltiin ensin, toimenpide ei ainakaan minulla sattunut lainkaan, mutta ei myöskään onnistunut. Eli kuulun niihin harvoihin joilla sitä ei vain voitu tehdä. Ilmeisti munanjohtimissa on sen verran mutkaa ettei implantteja saatu paikoilleen.

Joten varsinainen sterilisaatio tehtiin minulle klipsimenetelmällä nukutuksessa. Ja helppo vaihtoehto sekin oli, sairaalasta pääsi pois samana päivänä ja kolme päivää sairaslomaa riitti hyvin. Mielestäni aika pieni juttu verrattuna siihen että nyt on koko loppuelämän ehkäisy hoidettu kerralla. :)
 
Kerronpa tähän nyt oman kokemukseni tähänastisesta e-pillerihöykytyksestä... Aloitin heti 17-veenä Yasminellejen käytön ja käytin niitä about tauotta, kunnes ne eivät enää viime keväänä pitäneet tiputteluja loitolla lainkaan, jouduin pitämään menkat joka kuukausi. Vaihdoin merkkiä Yasminiin toukokuun lopulla ja olo meni suoraan sanoen ihan hirveäksi. Juhannuksena ihmettelin, miksi mua vituttaa koko ajan, vaikka olin rakkaimpien ihmisten kanssa ja kaikki oli hyvin. Heinäkuun alussa, siis vaan 1,5 liuskaa syötyäni uusia pilsuja, sain jatkuvasti itkuraivareita, olin masentunut ja riitelin mieheni kanssa päivittäin. Kaiken lisäksi seksi huvitti about yhtä paljon kuin vessanpöntön pesu, eli ei ollenkaan. Seksi sattui, olin rutikuiva ja koko alakerta tuntui kramppaavan. Muistan vaan toivoneeni että laukeaisipa mies jo ja muutaman kerran purskahdin itkuun kesken kaiken vaan kivusta. Lopulta heivasin pillerit roskiin ja hormonitonta elämää takana nyt reilu kuukausi, oiskohan 6 viikkoa. Miinukset: menkkoja ei näy eikä kuulu. Vikan tyhjennyksen jälkeen ei ole tullut kuin kerran tiputtelua pari päivää. Raskaustestejä en ole tehnyt, mutta mahdollisuus häviävän pieni. Plussat: kuivuuden tilalla kunnon kostuminen, seksi huvittaa, masennus ja vitutus on poissa, energiaa on paljon enemmän, itkuherkkyyttäkin vähemmän (itkupilli olen silti). Hiukset rasvoittuu ehkä ihan snadisti enemmän, mutta vielä ei ole esimerkiksi naama puhjennut kukkaan. Tajusin vasta jälkeenpäin, että myös "hyvin toimineet" Yasminellet aiheuttivat ainakin kuivuutta aika lailla. Olen menossa 3 viikon kuluttua asennuttamaan kuparikierukan, sitä ennen täytyy tosiaan raskaustesti tehdä anyway. :P Toivottavasti kierukkaelämä sujuisi hyvin.
Jos harkitsette pillereistä luopumista, niin suosittelen ainakin oman kokemukseni pohjalta. :)
 
Aattelin kokeilla ihmiskoetta, ja lopetin minipillerien syömisen. Pillereitä oon kuitenkin syönyt varmaan viimeiset kuuus vuotta(?) pieniä taukoja lukuunottamatta. Tässä on nyt mennyt noin kaksi viikkoa ilman pillereitä, ja en oikein tiedä mitä ajatella.. Kuvittelin hormonien sopivan itselleni, koska en kokenut saavani niistä mitään sivuvaikutuksia.

Mutta, en tiedä. Lyhyt aikahan tämä vasta on ilman, mutta tuntuu kuin olo olisi kevyempi. Verho nostettu silmiltä? Pienet asiat ei ärsytä, ja kevyt masentelu on poissa. Miehetkin kiinnostaa taas erilailla! Heh. Jatketaan ihmiskoetta.
 
sama kokeilu käynnissä täällä :D tuntuu ku näkis miehiä ekaa kertaa, voi jestas mitkä halut on koko ajan:hyper: ja muutenki on jotenki erilainen olo, vaikea kuvailla. toki ekat menkat ärsytti suunnattomasti mut ehkä niihin tottuu..
 
Mulla ei ainakaan ole paluuta hormoneihin. Arvoin ohikiitävän hetken keväällä hormoni- ja kuparikierukan välillä, mutta onnittelen itseäni suuresti jälkimmäiseen päätymisestä. Muuta ei onneksi tarvitse edes harkita.
 
Monenmoista on tullut kokeiltua. Yhdistelmäpillereitä söin 10 vuotta, aloitin 16-vuotiaana. Never again. Alkuunsa niitä sivuvaikutuksia ei niin noteerannut, mutta viimeisinä vuosina seksi kiinnosti yhtä paljon kuin tennissukkien haistelu, paikat oli kuivat kuin saharan autiomaa ja mielialanvaihtelut oli aikamoista vuoristorataa, koko ajan oli semmonen outo perusv*tutus päällä ja päivä meni pilalle ihan mistä tahansa. Menkkojakaan ei viimesenä pillerivuotena näkynyt. Migreeniä oli hullun usein. Voi jessus miten olotila muuttui kun ne jätti pois. Aivan uskomaton muutos. Mä olin jo luullut että mä oikeasti olen semmonen ailahteleva, kiukutteleva mäntti. Puolisen vuotta naama kukki ja tisseistä katosi yksi kuppikoko mutta se oli pieni hinta siitä muutoksesta fiiliksissä. Seksikin alkoi kiinnostaa ja alkoi muistua mieleen millaista on kostua muutenkin kuin litran liukkaripullon kanssa. Migreenit helpottui ja alavatsalta hävisi semmoinen jatkuva nestepömppis.

Minipillereitä kokeilin jossain välissä jonkun aikaa mutta niistä tuli ihan hirveä ja kipeä akne ja menkat tuli ihan miten sattui sinä aikana.

Pillerien lopetuksen jälkeen menkat oli vielä poissa puolitoista vuotta ennenkuin ne sitten Teroluteilla lähti lopulta toimimaan. Ruokavalio ja liikuntamäärät sekä paino ja rasvaprosentti olivat normaalit. Stressiä kyllä tuohon aikaan oli paljon, mutta silti väitän että syy tähän menkkojen puuttumiseen oli pillerien käytössä. Sinänsä se ei haitannut kun lapsentekohaaveita ei ollut mutta ei se silti ihan normaalilta tuntunut.

Sitten tuli kuparikierukan vuoro koska halusin pysyä kaukana hormoneista. Asennus sattui aivan pirusti vaikka se oli se pienempi malli (en ole synnyttänyt), mutta sen jälkeen se oli aika harmiton pääasiassa sen 5 vuotta mitä sitä pidin. Pari viimeistä kuparivuotta menkat oli aika eeppiset teurastamonäytelmät. Kivut ja krampit oli aika pahoja ja vuodon määrä hirveä. Hemoglobiinien kanssa sai tapella ja olo oli ihan puolikuollut menkkojen jälkeen, jotka kesti 2 viikkoa ja siitä noin 5 päivää joutui käyttämään sekä supertamponia että yösidettä koko ajan. Kierto oli säännöllinen mutta suht lyhyt joten välillä tuntui että mulla oli menkat melkein koko ajan. Muuten ei valittamista, lankoja ei kuulemma tuntunut missään kohtaa eikä minkään kokoisen kalun kanssa, seksihalut oli vallan hyvät eikä mitään kuivuusonhelmia ollut.

Nyt sitten loppukesällä lykättiin Jaydess-hormonikierukka kun gyne tuumasi ettei tuommoisia menkkoja tarvi ihmisen kestää. Tämä asennus oli jo huomattavasti kivuttomampi ja nopea, hiukan nipisti. Pientä tiputteluvuotoa ja tuhrua oli kolmisen viikkoa. Sen jälkeen on tullut nyt yhdet menkat jotka kestikin vain 6 päivää ja huomattavasti totuttua niukemmat. Nyt taitaa seuraavat tehdä tuloaan. Kuulemma menkat voi harventua, niukentua tai jäädä kokonaankin pois. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, toki pitkän juoksun näkemystä ei vielä tästä ole. Mieliala on hyvä ja perusiloinen ja niin tasainen kun nyt naisella voi olla, seksi maistuu harva se päivä ja limakalvot on hyvässä kunnossa. Muutama ylimääräinen finni tuli laiton jälkeen, muuten en ole haittoja havainnut. Lankoja ei tässäkään kuulemma tunnu eikä koko härveliä muutenkaan.

Luulen että pidän tätä nyt sen 3 vuotta mikä on maksettu (vähän kallis tämä Jaydess oli, jotain 170e plus lääkärikäynti) jos ei mitään ihmeitä ilmene. Sen jälkeen vois olla se hetki kun hakisi sterilisaation sitten jommalle kummalle niin ei tarvisi näitä enää miettiä. Mitään pillereitä en ainakaan enää ikinä suustani alas laita, se on varma. Ero on kuin yöllä ja päivällä kun olotilasta puhutaan. Salitreenin tai lihasten kehittymisen suhteen en oikein osaa sanoa vaikuttiko, kun ei tuo minun treeni niin kovin intensiivistä ole enää muutamaan vuoteen ollut. Voi olla että lihaserottuvuus jonkin verran parani kun pillerien myötä lähti semmoista nestepöhöä pois, vatsalla ja käsivarsissa huomasi kyllä eron.
 
Liittynyt
17.3.2021
Viestejä
1
Mitä ehkäisyä te fitnesslajeissa kilpailevat naiset käytätte? Mistä hyviä kokemuksia? Mistä pahimpia? Yksillöllisiä asioita juu, mutta kysellähän voi..
Itsellä kuparikierukka, jota ennen minipillerit (Cerazette). Jostain syystä pilleri sopi paremmin kuin tämä kierukka, rasva ei kerääntynyt, ei turvottanut, oli kai hieman anabolistakin vaikutusta ja androgeeninen hormoni. Ei menkkoja. Nyt kun omalla luonnollisella kierrolla, kroppa reagoi kaikkeen. Sitä en sano että kaloriakaan tämäkään menetelmä sisältäisi, mutta jokin kehoni toiminnassa on muuttunut kierukan asennuksen jälkeen. Ja se on mysteeri. Halusin eroon hormoneista, mutta en ole sittenkään ihan varma..
Onko kukaan kokeillut uutta minipilleriä Slindaa? On niin uusi, ettei keskustelua oikein mistään löydy. Se taas on antiandrogeeninen, joten en ole uskaltanut kokeilla.. tarkoitus kun on kasvattaa lihasta ja polttaa jokunen kilo rasvaa pois. Moni toteaa, että ehkäisyn osuus kehossa on pieni, mutta kehonsa hyvin tuntevien kohdalla väittäisin, että eroja kyllä valmisteissa huomaa. ?
 
Pitääkö aina käydä klamydiatestissä jos laittaa kierukan? Toinen kierukka jo menossa ja lääkäri oli kirjoittanut että vielä pitää käydä se varmistamassa. Luulisi että pitkässä suhteessa ei tarvitse enää käydä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom