Tehoa treeniin, varsinkin nuoret naiset!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä sitä iteki kierteli salin seiniä pitkin naama punasena ku alottelin. Menin ainoana tyttönä salille, jossa karjui n. 20 äijää. Se oli pelottavaa. Mulla ainaki oli pelkona sillon et teen kaiken väärin jne enkä mä ymmärtäny mistää varmistamisista mitää... En kyl kitkutellu kilonpainoilla mut semmosta "toivon ettei kukaan nää mua" -treeniä se oli jossain nurkassa. Jos joku ois tullu sanoo mulle jotain ni oisin saanu kai sydärin!

Mun mielestä naisten vuorot on ihan hyviä meille sairrraaan ujoille ni pääsee eka rauhas tutustumaan saliin ja sit ku sali on käyny tutuks ni ehkäpä sit uskaltautuu yleisellekin vuorolle. Nii, ja kuten joku sano ni naisten vuorolla on käsipainot ja tangot vapaana :D

Hm, mitäs vielä. Moni tyttö on sanonu ihan suoraan myös sen ettei kehtaa hikoilla naama punasena miesten nähden. Kyllähän sitä itteeki joskus hävettää ku näyttää salilla niin hirveeltä mut jos joku ei kestä kattoo ni keskittyköön omaan treeniinsä :D

Minä olen vasta-alkaja, ja ihan hyvin oon kyllä kehdannut hikoilla ja läähättää oli äijiä tai ei. Auttaa varmaan kun oma äijä on käynyt iät ajat niin siltä tarttuu tavat..
Se tosin on noloa, kun pikkuisena ja heikkona tappina en meinaa saada vaikka 25kg levyä vatsapenkkiin, kun se pitää nostaa melko ylös. Siinäpä sitten raahaat sata kertaa ees taas pienempiä kiekkoja tai pyydät kantoapua avokilta, joka treenaa samaan aikaan kun samalla kulkuneuvolla liikutaan.
Saattaa niitä isoja ukkoja tosin naurattaa kun ähkin ja hikoilen naama punaisena muutaman kilon painojeni kanssa, mutta aloittaneet ne on joskus itsekin joten siinähän virnistelevät.
Minä ainakin painan nokka kiinni ohjelmassa menemään enkä varmaan huomaisi vaikka katto tippuisi niskaan kesken kaiken.

QUOTE] Mutta estääkö toisten naisten läsnäolo jotenkin kunnon treenaamisen? Pelkäätkö, että ne tuijottaisivat ja supisisivat keskenään? [/QUOTE]

No emmäääkää (ennää) akkoi pelekää. Käyhän tuolla salilla muitakin naisia samaan aikaan, eivätkä ole pahemmin treeniä haitanneet. Sellaista haaremimeininkiä, tuijottelu/kauhistelumentaliteettiahan minä lähinnä kammoksun, koululiikuntakokemusteni perusteella kun susilaumakin olisi miellyttävämpää seuraa kuin kymmenen naista.

Minä voisin ihan hyvin mennä naisten vuorolla, jos ne sopisivat aikatauluuni - olisivat varmaan ainakin tangot ja painot vapaina ja jonot ihan muissa paikoissa. Keräisin ehkä katseita. Kerään niitä joskus ihan tahallani.. Tosin tyttövuorolla jäisin ilman silmänruokaa, jota siellä yleisesti liikkuu..

Joo... joskus on hankala päästä penkille, kun teinipojat treenailee, ja onhan se piru kun pitää nostaa pystypunnerruslaitteesta ne 45kg:n kiekot alas :lol2: mutta eipä se sotku yleensä niin kamala ole ollut, tai jononmuodostus nyt yleensäkään.

Ai nyt käsipainot eivät ole oikeat painot?

Voihan tämän näinkin ymmärtää, jos haluaa. Mutta - kuten jatkossa itsekin toteat - käsipainot nyt vain ovat aikalailla hankalammat treenivälineet kuin tanko, joten tangon kanssa tulee helpommin käytettyä kunnon painoja (oma vaatimaton mielipiteeni asiasta; kaiketi makuasia, ellei nimenomaan halua kehittää niitä tasapainottavia lihaksia, mikä tietenkin on täysin toivottavaa sekin). Mitä taas painojen - tanko tai käsipainot, sama se - suuruuteen tulee, pitää olla aika arska naureskellakseen toisen painoille. Saati sitten naureskellakseen sille isolle äijälle jolla on ne 40 kg:n käsipainot käsissä, saattaapi vielä sattua sellainen.

Ja liian isojen painojen alle jumittumisesta, mitä hienoa siinä muka on? Vauhtia ja vaarallisia tilanteita varten on muita harrasteita kuin painot, joita voi pudotella päälleen ja loukata itsensä ja mahdolliset muut läsnäolijat.

:rolleyes: Sanoinko, että se olisi jotenkin erityisen toivottavaa tai hienoa? tai että niitä pitäisi pudotella päälleen? Ja mitä näihin muihin läsnäolijoihin tulee - ei pidä tulla siihen viereen lehtiä lueskelemaan, pysyköön kauempana!

Se on vain luonnollinen osa tätä treenaamista. Jotain mitä ei pidä erityisesti pelätä, ja sen vuoksi pipertää pikkupainoilla [on se paino sitten tangossa tai käsipainoissa]. Vaarallista se ei todellakaan ole, jos tällaiset pienet alle 100 kg:n painot jäävät penkatessa rinnalle - sitä varten ihmisellä on vatsalihakset, prkle!

Muuten olen sitä mieltä, että käsipainoilla rikkoo helpommin kyynärpäänsä ja olkapäänsä kuin tangolla.

Olen nyt kuukausia kummastellut kanssaihmisten tietokoneen käyttöä. Muutkin kuin 40kg rasvatukka-pallomahat uskaltaa nykyään käyttää tietokoneita, ja tämä on sinänsä hyvä, mutta siihen ei paneuduta kunnolla. Konetta käytetään ahkerasti ja säännöllisesti, 3-4 kertaa viikossakin, mutta irkkailu- tai surffailusessiot eivät ole tarpeeksi pitkäkestoisia.

Meikä ainakin surffaa netissä ja pelaa WoWia aamuun asti, sekä teen kaikkia omia softavirityksiä, töissä sitten silmäluomet huutaa hoosiannaa, mutta tietää ainakin tehneensä kunnolla hommia!

Ja työkaverit tietty ei tajua tän harrastuksen vaativuutta. Aina ne kuittailee nörttiydestä ja kyselee "taasko coca-colaa ja mikropizzaa" mutta leikkimielisesti kun kuristan niitä IDE-kaapelilla niin vittuilu loppuu! Alkuun vedin kokiksen WC:ssä, mutta nykyään katson haastavasti työkavereihin ja sihautan pullon auki työpöydän ääressä!

Mutta kuinka te jaksatte kuukaudesta toiseen, vaikka hiukset eivät rasvoitu, maha ei kasva, cocacola-addiktiota ei tule, tai olo huonone?

Kommentteja ja selityksiä kiitos?

---
12h peliputki-> 24h irkkailua -> 48h pelkällä cokiksella <-1.10.2006 Muropaketin LANit

(Get the point..? :D )

gid :thumbs:

Ihan minkä tahansa asian harrastajien keskuudessa törmää aina tähän samaan ilmiöön: kuka on Aito Ja Oikea treenaaja/motoristi/martta/juppi/hippi/punkkari tai muuten vaan skenessä mukana Aidolla Ja Oikealla Tavalla. Eli kuka kuuluu joukkoon ja kuka ei. Itse jokainen tietysti aina kuuluu ja on yleensä myös paras auktoriteetti luokittelemaan muut. Yhden mielestä tanko on Aito Ja Oikea Treeniväline ja muu on väheksyttävää epäaitoutta, toimi se sitten yhtä hyvin, paremmin tai huonommin. Toisen mielestä apuvälineet kuten hanskat ja vyöt eivät ole Aito Ja Oikea Tapa eikä niitä tule käyttää, oli niistä apua tai ei. Jne loputtomiin.

Tämän keskustelun teema on siis se, että Aito Ja Oikea Tapa voi olla vain repiä niin isoja painoja kuin mahdollista ja Aito Ja Oikea Tavoite, jota kaikkien tulee noudattaa, halusi tai ei, on maksimaalinen lihaskasvu ja -voima. Muu on epäaitoutta ja nämä epäaidot wannabe-feikki-treenaajat on joko pistettävä ruotuun ja ohjattava Aidolle Ja Oikealle Tielle tai suljettava pois keskuudestamme.

Onneksi en kuitenkaan ole ainoa, joka on todennut, että kyllä siellä salilla on tilaa niillekin, jotka tekevät jotain eri tavalla kuin minä. Koska heidän treeninsä ei todellakaan ole meiltä muilta pois. Eikä tarvi kattoa jos tekee pahaa.

Niin-pä. On jo päästy tähän asti... Tämähän on ihan vastaavaa kuin keskustelu erään lajin harrastajien kesken: saako kaveria lyödä? Vai pitääkö sitä lyödä? Eli mistä koko treenaamisessa oikein on kysymys, kummat ovat oikeassa, kovan vai pehmeän linjan treenaajat? Onko oikein vaatia muilta samaa kuin itseltään?

No mitäpä minä ajattelen salilla käymisestä, treenistä ja sen tavoitteista?

Käsittääkseni salille tullaan hankkimaan lisää voimaa (ja siinä sivussa lihaksia). Muut syyt ovat sitten enemmän tai vähemmän, no, virheellisiä. Tämä siis automaattisesti edellyttää tiettyä treenitapaa, eli sitä että jokainen treenaaja tekee salilla parhaansa, omien kykyjensä mukaan. Ja se on sitten aivan herttaisen yhdentekevää, millaisilla painoilla, kunhan treenaa tosissaan joko kehittyäkseen tai vähintään ylläpitääkseen mainioita saavutuksiaan. Ja sehän on selvä, ettei tällainen treeni aina voi tuntua tai näyttää hyvältä.

Seurustelu ja muu haaveilu - sitä voi tehdä vaikka lenkkipolulla tai aerobikin yhteydessä, joka lienee barbi-tyylin treenaajille aivan tarpeeksi lihaksia kehittävää. Toisaalta, etenkin suuremmilla salilla, jollaisella itsekin treenaan, mahtuu pyörimään jos jonkinmoisella treenimotivaatiolla varustettua hiipparia, ja hyvä niin: ilman näitä kävijöitä olisi tietysti paljon vähemmän ja maksut korkeammat. Että kiitos vain sponssauksesta, ja tervetuloa.

Akikonomu sanoi:
Käsittääkseni salille tullaan hankkimaan lisää voimaa (ja siinä sivussa lihaksia). Muut syyt ovat sitten enemmän tai vähemmän, no, virheellisiä.

Hohhoijjakkaa, tämä on juuri se virheellinen asenne. Kaikki eivät tule salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia. Kaikkien ei tarvitse tulla salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia. Kaikki voitaisiin pakottaa salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia, jos tämä olisi natsi-Saksa, mutta kun ei ole.

En minäkään mene kirjastossa repimään ihmisiltä sarjakuvia pois, koska tämä on jumalauta KIRJAsto ja tänne tullaan lukemaan oikeita KIRJOJA ja hankkimaan tietoa, eikä katselemaan jotain älyttömiä tuherruksia, jotka eivät kehitä älyä ja yleissivistystä millään tavalla, häipykää kirjastosta jos kerran ette halua lukea oikeita kirjoja ja antakaa meidän aitojen ja oikeiden kirjaston käyttäjien raahata niitä hardcore-tiiliskiviä, joita te sarjakuvalärpäkkeitä selailevat nuudelit ette jaksa edes nostaa.. right? (Minulla ei ole oikeasti mitään sarjakuvia vastaan.)

Enkä mene ruokakaupassa valittamaan ihmisille, että he ostavat kaikenlaista virheellistä, mitä minä en pidä ihmisen ruoaksi sopivana. En kuuluta kahviloissa, että teenlipittäjät saisivat pysyä kotonaan eivätkä litkiä outoja liemiään meidän oikeiden kahvinjuojien joukkoon soluttautuneina. Koirat ovat tietysti oikeita eläimiä ja kissat virheellisiä, mutta en minä sitäkään mene kissaihmisille huutamaan. Ja niin edespäin.

Salille saa tulla ihan mistä ikinä syystä haluaa ja toimia siellä sen mukaan. Ainoaa väärin treenaamista on tehdä liikkeitä väärin, niin että voi rikkoa itsensä, häiritä muita treenaajia tai toimia tietämättömyyttään niin, ettei se edistä sitä omaa päämäärää, mikä ikinä se sitten onkin.

Fecske sanoi:
Kaikki eivät tule salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia. Kaikkien ei tarvitse tulla salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia... (...) Salille saa tulla ihan mistä ikinä syystä haluaa ja toimia siellä sen mukaan. Ainoaa väärin treenaamista on tehdä liikkeitä väärin, niin että voi rikkoa itsensä, häiritä muita treenaajia tai toimia tietämättömyyttään niin, ettei se edistä sitä omaa päämäärää, mikä ikinä se sitten onkin.

ERITTÄIN hyvin sanottu! :worship: Itse tuossa taannoin juuri ärähdin eräässä toisessa ketjussa siitä, miksi automaattisesti oletetaan, että kaikki salilla treenaavat ovat "bodareita", mikä ei todellakaan pidä paikkaansa - ja aivan yhtä väärä on toki myös oletus siitä, että kaikki salilla kävijät olisivat voimailijoita (harmi kyllä ;) vitsivitsi).

Btw. tämä voimailija muuten käyttää myös käsipainoja, kylläkin apuliikkeissä mutta anyway.

:offtopic:
Gillyanne sanoi:
ERITTÄIN hyvin sanottu! :worship: Itse tuossa taannoin juuri ärähdin eräässä toisessa ketjussa siitä, miksi automaattisesti oletetaan, että kaikki salilla treenaavat ovat "bodareita", mikä ei todellakaan pidä paikkaansa - ja aivan yhtä väärä on toki myös oletus siitä, että kaikki salilla kävijät olisivat voimailijoita (harmi kyllä ;) vitsivitsi).

Btw. tämä voimailija muuten käyttää myös käsipainoja, kylläkin apuliikkeissä mutta anyway.

Minua välillä riipoo sama asia. Niin totta, kaikki ei ole bodareita eikä halua sellaisiksi tullakkaan. Osa harrastaa myös salia omaksi iloksi tai sitten varsinaisen lajin tukemiseen. Aika optimistisesti pitää ajatella, jotta jaksaa uskoa kaikkien olevan bodareita, sen verran iso palsta on. Jos joku sanoo jalkojensa olevan liian isot, niin esimmäiset viisi viestiä pitää sisällään yhden hymiön -:kuvia:. Eiköhän jokainen saa ja halua tehdä itsestään sen näköistä kuin haluaa? Ei siihen tarvita toisia huutamaan, että lisää lihaa, liian pienet kintut.

Kaikki ei todellakaan halua isoja lihoja vaikka ne ei helpolla kasvakkaan. Itse omaan luonnostaan isot jalat (pääasiassa läskiä :jahas: ) enkä niitä isommaksi halua. Jo tällä hetkellä farkkujen metsästämisessä menee ajoittain hermot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sporteme sanoi:
Olen nyt kuukausia kummastellut salilla joidenkin kanssatreenailijoiden salitreenejä. Varsinkin nuoret naiset syyllistyvät tähän. Käydään ahkerasti ja säännöllisesti salilla, monet 3-4 kertaa viikossa, mutta ne treenit: tehdään niin löysiä sarjoja, ettei edes ilme muutu ensimmäisten ja viimeisten toistojen välissä. Aivan liian pienillä painoilla ja jätetään toistot kesken.

Kuinka he jaksavat käydä kuukaudesta toiseen salilla, jos treenien vaikutukset jäävät minimaalisiksi? Jos kroppa ei kiinteydy, rasvat lähde tai olo siitä parane? Pelkäättekö isoja lihaksia vai ettei kroppa kestä?

Vai että syyllistyy: Meidän kaupungissa salit ovat ainakin nimeltänsä Kuntosaleja, eli ei tartte bodailla tai voimailla (saa tietenkin), vaan SAA KUNTOILLA. Kysy niiltä tytöiltä, täällä ei varmaan kovin paljoa sellaisia tyttöjä ole ;)

Nyt tuli muuten mieleen, että silloin kasilla luokalla kun aloitin käymään puntilla, niin en ollut koskaan oikeastaan perehtynyt salin saloihin. Olin vain nähnyt ihmisten vääntävän punttia salin puolella. Tekniikkani ei taatusti ollut täydellinen.

Noh, kerran sitten uskaltauduin, kuin uskaltauduinkin pitkän henkisen latautumisajan jälkeen salilla vapaiden painojen luokse. Olin katsellut niitä jo pitkän aikaa, mutten ikinä kehdannut mennä niiden luokse, siellä kun oli aina joitain pro-treenaajan näköisiä isoja körmyjä. Aatella, ne taatusti tuijottaisivat ja nauraisivat minulle!! Noh, siinä kun sattumalta oli vain yksi pro-treenaaja siihen aikaan vapaiden painojen luona, niin uskaltauduin sekaan vääntämään hauista säälittävän kokoisilla vitosen painoilla.

Aika raskastahan tuo oli, mitäs jos en pystykään tekemään ilme pokkana tätä sarjaa, jospa mun pää punastuu ja paisuu? Tukkakin on tyhmän näköinen, toi panta päässä on tosi lapsellinen. Ja mitä tuo körmykin tuossa mua katsoo, joka pedofiili vai?? Loppujen lopuksi tämä minua aikansa katsellut bodarilta näyttävä vanhempi mieshenkilö ystävällisesti neuvoi minua, miten hauisliike vapaalla painolla kannattaisi tehdä (oikein), ja perusteli sen vielä hienosti sillä, että "kun teet näin, lihaksesta muotoutuu ennen pitkää pyöreä, eikä hauislihaksen alaosaan tule sellaista "terävää" kärkeä.

Huh. Eikä se oikeastaan niin kamalalta tuntunut.:D Upea juttu, kun viitsi auttaa! :kippis1:

T: OnkohanMullaPyöreäHauis?:)

Hohhoijjakkaa, tämä on juuri se virheellinen asenne. Kaikki eivät tule salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia. Kaikkien ei tarvitse tulla salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia.

Kyllä, olen tarkoituksella hieman provokatiivinen tänään(kin). Eli jatkoa vielä. En minäkään änkeä johonkin bodypumppi-hurlumhei-tunnille omine tavoitteineni; toki sellainen olisikin hieman omituisen näköistäkin.

Mutta mitä ihmettä sieltä salilta sitten oikein haetaan, mitä ei saisi muualtakin, ehkä jopa mielekkäämmin ja halvemmallakin?

Miksi salilla pitää käydä treenaamassa tavalla joka ei johda mihinkään muuhun kuin lompakon laihtumiseen? Vaikka tietysti, Suomi on vapaa maa!

Jos sitten ajatellaan kuntoilua, eiköhän suurin osa moisen toiminnan hyödyistä ja eduista liity juuri lisääntyneeseen voimaan ja lihasmassaan?

Ei siis tarvitse olla bodari tai voimailija treenatakseen mielekkäästi.

Kaikki voitaisiin pakottaa salille hankkimaan lisää voimaa ja lihaksia, jos tämä olisi natsi-Saksa, mutta kun ei ole.

No, siinä määrin terveysfasistinen tämä maa alkaa jo olla, että eiköhän salitreenistäkin tule muutamassa vuosikymmenessä pakollista kaikille jotka aikovat sairasvakuutuksen saada (äijät nyt ainakin, sillä nimenomaan lihasmassanhan on todettu pienentävän tyypin II diabeteksen riskiä...). Mihinkähän tässä ollaan joutumassa, ei se punttaaminen varmastikaan ole pakollisena puoliksikaan niin hauskaa kuin nyt :eek:

Kestävyysurheilulla on todettu enemmän terveyttä edistäviä vaikutuksia kuin voimailuharjoitteella ;)

P.s se venkuttelukin VOI parantaa joidenkin voimatasoja tai pitää yllä parempia voimatasoja kuin ne olis ilman venkuttelua/kuntoilua

E: Koska niitä salien palveluita myydän nimellä "kuntosali". Se on sitten kuntosali

No, siinä määrin terveysfasistinen tämä maa alkaa jo olla, että eiköhän salitreenistäkin tule muutamassa vuosikymmenessä pakollista kaikille jotka aikovat sairasvakuutuksen saada (äijät nyt ainakin, sillä nimenomaan lihasmassanhan on todettu pienentävän tyypin II diabeteksen riskiä...).
tai/ja aerobinen. Minusta se olis hyvä juttu, mutta säännöissäkin olis kehittelemistä...

sporteme sanoi:
Olen nyt kuukausia kummastellut salilla joidenkin kanssatreenailijoiden salitreenejä. Varsinkin nuoret naiset syyllistyvät tähän. Käydään ahkerasti ja säännöllisesti salilla, monet 3-4 kertaa viikossa, mutta ne treenit: tehdään niin löysiä sarjoja, ettei edes ilme muutu ensimmäisten ja viimeisten toistojen välissä. Aivan liian pienillä painoilla ja jätetään toistot kesken.

Kuinka he jaksavat käydä kuukaudesta toiseen salilla, jos treenien vaikutukset jäävät minimaalisiksi? Jos kroppa ei kiinteydy, rasvat lähde tai olo siitä parane? Pelkäättekö isoja lihaksia vai ettei kroppa kestä?

Nyt on pakko laittaa tähän kommenttia kun koskettaa turhan läheltä tämä aihe.

Ite aloin käymää salilla n.1,5 vuotta sitten. Kaks jakoisella ohjelmalla alotin ja tein justiin niitä 15 toiston sarjoja jollai kilon painoilla :D ja sitä kuvitteli et kyl se auttaa ku se kuitenki tuntuu jossain. Mut kun ei tiiä, niin ei tiiä. (olin tolloin jenkeissä vaihdossa) Kun palasin suomeen etsin käsiini hyvältä vaikuttavan paikan ja hommasin sinne kortin ja teetätin ohjelman. Sen jälkee alko kehitystä tapahtumaan jo aivan erilailla ku alussa, mutta silti vasta n. 2kk sitten ymmärsin kuinka kovilla painoilla sitä jaksaa/pystyy reenaan... Tätäkään tuskin olis tullut kokeiltua ellei faidra olis ilmaissu varsin selkeesti mite ne painot valitaan. (suurinpiirtein niin et kymppi menee justiinsa). Fiilis oli aivan mahtava ku aloin tätä ojetta toteuttaan ja huomasin et penkkipunnerrus käsipainoilla onnistu 10kg/puoli sen vanhan 5kg/puoli sijaan :D AHAAAA!-elämys :hyper:

Eli mitä yritän sanoo on se, et joskus se vaan on kiinni tietämättömyydestä ja siitä uskon puutteesta itteensä. Ei usko et pystyy tekee sellasilla painoilla. Mä ainaki arvostan todella kun salilla ne raavaammat äijät tulee antaa vinkkejä tms. :thumbs: Täältäkin on oppinu paljon, mut kyl on mukava ku saa jutella sellasen kaa jolta voi kysyy niitä tyhmiä kysmyksiä. Niinku ilman faidran neuvoja mä todennäkösesti punttaisin vieläki baby-painoilla ja miettisin et no mikä mättää ku se lihaksikas unelma-body ei vaa näytä olevan yhtää lähempänä edes kahden vuode jälkeen :)

Nyt on varmaa paris kuukaudes tullu enempi tulosta ku viimisen 10kk aikana yhteensä :rock: että tämä tyttö kyl aikoo punnertaa ja ähistä siel salilla sydämensä kyllyydestä... Jos se jotai naurattaa, niin on se kiva et pystyy saamaan jonku iloiseksi ;)

Mun mielestä se on aika luonnollista että aluksi homma on melkosta pelleilyä ja kokeilua. Kyllä se siitä alkaa hurjistumaan jos vaan mielenkiinto alkaa heräämään ;)

Jos taas vuodesta toiseen nostellaan niitä 2kg painoja ja luetaan toisella kädellä fitnesslehteä nii vika on korvien välissä tai ehkä kyseinen henkilö ei edes halua kehittyä.

Eipä oo multa pois, mutta mua vituttaa ihan aidosti, että ei oteta sitä huomioon että joku toinen saattaa treenata tosissaan. Jos yritän taiteilla jotain 40kg käsipainoja tasapenkkiin, niin en tosiaankaan kaipaa ketään venyttelemään pakaraa siihen naaman eteen (vaikka muuten saattaisin haluta ;)).

Omalla salilla käy kaikenlaista tallaajaa ja treenimetodit on jotain lisäpainohyppelyistä runkkupenkkiin. Ne egoistit, joilla sataa lunta nenään on niitä pahimpia. "Mphf tuo on ihan punanen, ei nainen saa olla"/"mphf tuo ei maveta edes 250kg, onpa homo jätkä."

PS. Salille ei raahata lapsia. Oon pari kertaa meinannu saada paskahalvauksen ku joku taapero ilmestyy tutkimaan kyykypainoja ja leikkimään tarzania. Äiti on ollut joka kerta se reidenlähentäjäkyylääjäjuoruaja.

ihanahelena sanoi:
Vai että syyllistyy: Meidän kaupungissa salit ovat ainakin nimeltänsä Kuntosaleja, eli ei tartte bodailla tai voimailla (saa tietenkin), vaan SAA KUNTOILLA. Kysy niiltä tytöiltä, täällä ei varmaan kovin paljoa sellaisia tyttöjä ole ;)
En viestiä aloittaessani puhunutkaan bodailusta tai voimannostosta vaan ihan tavallisesta SALIKUNTOILUSTA. Mielestäni hyvä rinnastus on treenaaminen maraton juoksulle; et treenaa oikein, jos lenkkisi ovat liian lyhyet tai lenkkeilet liian harvoin. Samoin salitreenaamisessa asiat kannattaa painojen kanssa tehdä oikein, mitä siellä muuten kannattaa aikaa viettää. Joku täällä sanoikin, että joidenkin kannattaisi mennä vaikka juoksulenkille salitreenin sijaan, silloin treenin hyöty jää paremmaksi.

Tosin kaikki eivät tavoitteellisesti "treenaa maratonille", mutta miksi sitä ei voisi tehdä alusta asti oikein, vaikka tavoitteet olisivatkin pienemmät? Eli enemmän kiloja ja tehoa treeniin.

sporteme sanoi:
Tosin kaikki eivät tavoitteellisesti "treenaa maratonille", mutta miksi sitä ei voisi tehdä alusta asti oikein, vaikka tavoitteet olisivatkin pienemmät? Eli enemmän kiloja ja tehoa treeniin.

Niin, oikein ja oikein. Voi tehdä pienillä painoilla monta toistoa ja uskoa tekevänsä varsin oikein. Tuossa juuri avasin jonkun hömppälehden, jossa näytettiin mm Beyonce Knowlesin kuvia ennen ja jälkeen dieetit. PT siinä selitti että tällaisia tuloksia saatiin aikaan ottamalla kevyet painot (max 10 lbs) ja tekemällä hurja määrä toistoja. Niin ne kaikki Jessica Simpsonit kun muutkin vastaavat tekevät median perusteella, en ollenkaan ihmettele jos ihmismassat valitsevat tämän tyylin saadakseen Beyonce-vartaloita.
En usko että he ovat tietoisia edes toisesta tavasta. Mutta silti, katson ettei heitä pidä kuitenkaan kauheasti mennä häiritsemään, monelle se salihetki on päivän henkireikä ja hetki itselleen, silloin ei kauheasti varmaan kukaan halua jutella vaikka ihan hyväntahtoista ja pätevää neuvoa sieltä tulisikin.
Ei minulle oikeastaan tulisi mieleenkään neuvoa ketään vaihtamaan tyyliään salilla, varsinkin kun varmaan suurin osa normi saliohjaajista neuvoo erilailla (pientä painoa vaan). Tänään tein vinopenkkiä salilla ja mies sanoi naiselleen että mitä jos sinäkin tekisit noin? Ei häntä kiinostanut. Ei sitten, oma valinta.

Hmmm... en nyt oikein ole perillä näistä julkkiksista, mutta eikös se Beyonce ole sellainen amerikkalaismallinen kävelevä luuranko? Eihän sellaisella bodylla isompia painoja liikkeelle saakaan. Aijai, ja sellaisia sitä vielä pitäisi pitää ihanteenaan. Kaikkea sitä.

Itse olen todellakin onnistunut heti löytämään salin jolla olen saanut opastusta kunnon treenaamiseen. Kysyivät heti mitä treenistä haluan.

Salilla ollessani treenaan, ja tehköön muut mitä tykkäävät sillä käytettävissä oleva aika on kuitenkin rajallista eikä sitä kannata tuhlata kenenkään käännyttämiseen. Vilpittömästi vain kummastelen, jos joku vuodesta toiseen viitsii vehdata salilla saamatta siitä yhtään mitään.

Ja mitä taas lapsiin tulee, raahataan niitä tällekin salille joskus. Aitaus on, joskus häkki tuntuisi kyllä toimivammalta. Ei näistä ole isompaa haittaa ollut, mutta eivätpä niiden äidit/isät ole olleet niitä reidenlähentäjäkyylääjäjuoruajajia. Hyvä sali...

Viimeksi kun kävin salilla törmäsin kahteen erilaiseen naiskuntoilijaan. Keski-ikäinen, hieman normaalia tanakampi nainen teki sj-mavea noin 12 kilolla (salilla löytyy tämäkin mahdollisuus). Nuori, mielestäni alipainoinen nainen taas latasi noin 50 kiloa omaan sjmave-lastiinsa.

Ymmärrän kyllä, että maven liikeratojen opettelu on hyvä aloittaa pienemmillä painoilla, mutta 12 kilolla ei saa edes tuntumaa. Näytti myös aika hassulta. Itse tunnustan aloittaneeni maven 17 kilolla :nolo: josta nopeasti kuitenkin siirryin eteenpäin.

Myös tää nuori nainen, joka teki kunnon lastilla hieman mietitytti. Hän siis oli todella hento, eikä kehossa näkynyt jälkeäkään lihaksista. Viisi kertaa hän jaksoi mavea tehdä noilla painoilla. Useinhan sanotaan, ettei lihas kasva, jos tekee pienillä painoilla, mutta onko sitten hyvä tehdä reiluilla panoilla, jos yksinkertaisesti ei ole lihasta? Tätä jäin vaan miettimään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom