Tehoa treeniin, varsinkin nuoret naiset!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Naene sanoi:
Ei se ole ihme jos vaikka kurkkaa jotain Sport- Fitness ym lehteä, katsoo jotain normaalia saliohjaajaa ja sen ohjeistusta, tai katsoo mitä aerobic-tunneilla tehdään.. yleensä ottaen monta toistoa kevyillä painoilla. Ei kai ne tyyliään muuta ellei jotain muuta lähestymistapaa edes ole tiedossa.
Mutta näkee niitä miehiäkin jotka tekee ihan samaa. Ja mistäs sitä tietää jospa he vaikka haluavat jatkaa tasan sillä linjalla.
Näitä ei tarvitse katsoa jos vaikka vaihtaa salia sellaiseen missä on erilainen asenne. Mutta ei nyt mielestäni muutenkaan tarvitse katsoa. Samalla linjalla zztopin kanssa, antaa olla vaan ja nauttia vapaa-ajastansa ihan millä tavalla haluavat.

Oikein.

Muutenkin jotkut ihmiset luulee että sali on joku sosiaalinen kokoontumispaikka jossa heitetään läppää ja treenaaminen on tavallaan niinku siinä sivussa, ei niin tärkeässä roolissa.

Sitten toinen juttu vielä, en kanssa ymmärrä sellasta kun mennään salille kaverin kanssa heitetään läppää ja tehdään kaikki liikkeet aina vuorotellen tai yhdessä, tuskin niillä on sinä päivänä semmonen samanlainen fiilis tehä just samanlaisia liikkeitä, samoilla painoilla ja samanverran, onhan se hyvä että on aina kaveri varmistamassa, mutta mun mielestä semmonen on vaan näyttää homoilulta. :down: (ei millään pahalla)

mattiE sanoi:
uskon että olet vahva ja kova treenaamaan salilla, mutta kyllä sen ylimielisyyden voi silti jättää pois :)

en havainnut leenamin tekstissä tippaakaan ylimielisyyttä. tottahan tuo nuorten miesten treenamisjuttu oli.

total13 sanoi:
en havainnut leenamin tekstissä tippaakaan ylimielisyyttä. tottahan tuo nuorten miesten treenamisjuttu oli.

kyllähän tuo kuitenkin oli vähän sellainen: olen vahva, kova kun taas te ootte niin paskoja, heikkoja, sisuttomia kommentti.

asiasta voi olla montaa erimieltä, näemmä :)

Kaverini, nuori nainen hänkin, käy myös salilla ja sanoi ettei oikein tiedä mitä siellä pitäisi tehdä. Minä, teeskennellen että tiedän asiasta jotain, kysyin että haluatko lihasmassaa vai lihasvoimaa. Vastaus kuului että ei lihaksia ei ei ei, haluan kiinteytyä.

Enpä osannut häntä auttaa muuten kuin että ei se sali ehkä ole oikea paikka. Oma ohjelmani on "hyvä, ei mitään tyttömäistä näpertelyä" (tosimiehen kommentti), muutama kymmenen toiston sarja per liike, painoa niin paljon kuin vaan jaksaa nostaa ja minusta kyllä hikoilu ja ähinä kuuluvat asiaan. Mutta kiinteytyjät saa ihan rauhassa lueskella kirjaa kuntopyörän päällä ja antavat minun ihan rauhassa ähkiä naama irvessä maastavedossa. Kyllä sinne kaikki mahtuu ja sopu sijaa antaa.

mattiE sanoi:
kyllähän tuo kuitenkin oli vähän sellainen: olen vahva, kova kun taas te ootte niin paskoja, heikkoja, sisuttomia kommentti.

Höpöhöpö, ettei vain olisi kalikka kalahtanut? ;)

Aivan kuten aikaisemminkin jo todettiin, faktanhan leenam tuossa tekstissään vain totesi: kyllä niitä tehottomia heiluja ja väärintreenaajia löytyy miehistäkin, myös nuorista miehistä. Ja näytä nyt mulle puusilimälle se kohta, missä leenam kehuu itseään vahvaksi? :confused: (Tosin sitähän hän kyllä on ihan oikeasti, respectit lähtevät ainakin tältä suunnalta! :thumbs: )

Gillyanne sanoi:
Höpöhöpö, ettei vain olisi kalikka kalahtanut? ;)

uskon että hän on vahva, sitä en väitäkään vastaan :)

ja kalikka ei tainnut kalahtaa kumminkaan omaan nilkkaan, tiedän osaavani liikkeet ja väännän ne yleensä positiiviseen loppuun asti, uskallan jopa joskus äännellä, yleensä se on turhaa.

viimeksi tänään naureskelin kun joku hackiin laitto n 130kg ja hirveellä etukyykyn omaisella liikkeellä alko POHKEITA treenaamaan.

kylläpä se helposti lipsahtaa tommosta pientä sukupuolten välistä piiloherjaa mukaan juuri semmoisilta naisilta jotka näitä heiluttelija poikia vahvempia ovat.

e: ehkäpä tämä "harhaluuloisuus" vittuiliusta oli sitten turhaa, itselle vaan sellainen olo jäi.( ja en avannut suutani omastapuolestani, vaan kaikkien miehien puolesta :D ) vitsivitsi :)

Joo, pyydän rispectiä jo ikänikin takia :D , olen ylpeä sekä siitä että voimistani kuin myös ulkonäöstäni.

Toisaalta kunnioitan kovasti kaikenlaisia treenaajia, jotka erilaisista lähtökohdistaan todella pyrkivät sisulla ja suunnitelmallisuudella parantamaan jotain - oli se sitten vaikka se, että yleensä salille uskaltaa.

leenam sanoi:
Toisaalta kunnioitan kovasti kaikenlaisia treenaajia, jotka erilaisista lähtökohdistaan todella pyrkivät sisulla ja suunnitelmallisuudella parantamaan jotain - oli se sitten vaikka se, että yleensä salille uskaltaa.

sama homma :)

jokainen jolla on se halu kehittyä ja tekee sen eteen töitä, ansaitsee vain tsemppiä ja kunnioitusta. toki se että jos perusliikkeiden tekniikat ym ovat päin perseitä eikä sitä rautaa murjota tosissaan niin tottakai siitä tulee sellainen fiilis että: älä , ei , tekis mieli sano mutten viitsi.

Joonaz sanoi:
Ei kannata yleistää noita naisiakaan, poikkeuksiakin on ja paljon ainakin omalla salilla missä käyn

Ei ne muut oikeastaan ole poikkeuksia, vaan kuuluu eri sarjaan. Ylistyshän on hyvä asia kun se vaan tehdään tyylillä. Jos yleistetään liian laajasti, se kusee.

Mutta noihin ilmeettomiin treenajiin yleensä liittyy jotenkin käsitteet kuten Oriflame, Tupperware, Siideri, bling bling, New Age, "otetaan toi kun se on punanen", Pilates, TV-Shop, H&M, ym ym.

Näin saadaan jo vähän parempi yleistys. Ihmiset on yllättävän usein stereotyyppejä, joit voi yleistää mielin määrin. Poikkeukset on oikeesti poikkeuksia

Tai taitaa olla nykyään muotia, että käydään salilla. Kun niin lukee joka toisessa naisten lehdessä, että siellä on käytävä, niin onhan sinne mentävä vaikka ei tiedetä treenauksesta mitään.

Tosin nyt viimeiset kuukaudet on salilla käynyt n. 20 vuotias nuori nainen, joka treenaa kovempaa ja isommilla painoilla kuin iso osa miehistä. Eikä painoa tällä naisella ole paljoa. Asenne ja halu ratkaisee!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon huomannut saman. ja jotkut pitävät hemmetin pitkiä taukoja ennen ku taas ähertävät.

syinä voi olla vaikka mitä:
-noloa ku naama vääntyy ihme ilmeisiin
-iik..musta tulee hirveen lihaksikas(yeah right)
-mä haluun vaan kiinteyttää

ite oon huomannut et mulla joskus saattaa nolottaa jos naama vääntyy kaikenlaisiin ilmeisiin...varsinki vipunostoissa:D tyhmän näköistä, mut en kyl sen takia kevennä.

omalla salillani on 50/50 ...jotkut muijat treenaa ihan kunnolla..jotkut taas lussuilevat. sama koskee miehiä...etenkin nuoret miehet.

ja vielä... tuli mieleen eräs tyyppi salillani. ehdotin sille et tehdä vaik mun ohjelmalla. vastaus "sä teet liikaa käsiä" wtf?? se ei tehny yhtää käsiä..ja väitti tiukkana et ne koneet jotka kohdistu muihin lihaksiin tuntu käsissä. hohoijaa. ilmeisesti se luuli et kaikki jossa käytin vapaita painoja kohdistui käsi lihaksiin tai jtn

KKHS sanoi:
Mutta noihin ilmeettomiin treenajiin yleensä liittyy jotenkin käsitteet kuten Oriflame, Tupperware, Siideri, bling bling, New Age, "otetaan toi kun se on punanen", Pilates, TV-Shop, H&M, ym ym.

Näin saadaan jo vähän parempi yleistys. Ihmiset on yllättävän usein stereotyyppejä, joit voi yleistää mielin määrin. Poikkeukset on oikeesti poikkeuksia

Tämä oli kiinnostava väite, sillä tällaisia naisia en ole edes tavannut, enkä ainakaan tunne henkilökohtaisesti. Mutta tämä pätee siis kirjoittajan mielestä suureen joukkoon? En mä usko että pätis edes nuoriin naisiin. Ehkä jossain pikkukaupungissa? Ammattikoululaisiin? No ehkä tuo kommentti oli jossain määrin huumoria? No joo, onhan stereotyypittely ihan hauskaa (vrt. pikkukaupungin ammattikoululaisnaiset, joita en henkilökohtaisesti ole koskaan tavannut :)) Minä puolestani uskon, että stereotyypit sopii harvoihin ihmisiin.

Go-Diva sanoi:
Mutta tämä pätee siis kirjoittajan mielestä suureen joukkoon? En mä usko että pätis edes nuoriin naisiin.

Käytän takaporttina (että voi yhä sanoa olleeni oikeassa) otsikossa olevaa sanaa "varsinkin", ja selitän etten tarkoittanut kovin nuoria naisia, vaan 35-55 vuotiaita huuhaa faneja. Kaupungeissa näiden salikäyttäytyminen ei ehkä tule niin tutuksi, kun on enemmän saleja, niin ei niitä välttämättä satu samaan aikaan ja paikkaan, mutta kun saleja on yksi tai kaksi, tulee kyseinen ihmisryhmä sieltäkin tutuksi.

Joo no, Tupperware, Oriflame, New age (jos tällä tarkoitetaan vaikkapa uskomista kristallikiteisiin tai johkin muihin korkampiin voimiin) vois ollakin enempi keski-ikäisten kuin nuorison juttu. Bling bling? No, jokatapauksessa tähän joukkoon en ole ongalmaksi asti törmännyt, ainakaan saleilla.

Huonoa treeniä on kaikissa ikäluokissa, siis tuota raajojen heiluttelua. Jotenkin ajattelee, että yli 50-vuotiaille se voi olla terveyskysymyskin, jos lähtötaso on rapainen. Että ei oikeasti jaksakaan niin hirveästi, jos on väistänyt kaiken liikunnan viimeiset 30 vuotta.

Kaminari sanoi:
Poskista punoittava, tärisevä ja hieman hikinen nainen. :kuola:

Sama! Mmmmm...:kuola:

E: Ja täytyy lisätä, että meikinmenetystä pelkääviä naisia huomattavasti naurettavampia ovat "tosihooseet treenajat" jotka kuittailee toisten treenityyleistä.

GoMan sanoi:
On se kyllä huvittavaa kun kattelee sitä menoo salilla käydessä. Musta tuntuu et varsinkin vanhemmat naiset käy siellä vaan sen takia vähä heiluttelemassa käsiä ja jalkoja kun lääkäri on määränny tai jotain.
Ja mitä tohon lihasten pelkoon tulee, niin onhan se vähän pelottavaa jos joku nainen on isompi kun ite on, mutta ei tavallista ruokaa syömällä ja kovalla reenillä ihan hetkessä tälläseks kasveta:
Herkku!

Onks toi oikeesti nainen??? wtf?

Se muuten pysäyttää aina kun huomaa, että nainen treenaa kovaa. Siinä yhdistyy kai joku alkukantainen vietti, missä nainen puhisee tehden ruumiillista työtä ja kovassa liikkeessä oleva naisen kroppa saaden mielikuvituksen liikkeelle. Eli samaa kuin seksi!!!

Ps. perjantai

Ei meidän salilla juurikaan näitä "lihasfobiasta kärsiviä kilon käsipainon barbeja" ole näkynyt. Toisaalta, olen aina niin keskittynyt treeniin, että... Onhan näitä jotka viihtyvät jollain juoksumatolla tuntikausia, mutta onko se sitten tältä tädiltä pois? Saapi enemmän tilaa ja aikaa riepottaa rautaa.

Onks toi oikeesti nainen??? wtf?

Siis jos sillä on enemmän lihaksia kuin teinipojulla, ja se nostaa rautaa enemmän kuin viereisen penkin äijä?

No kai se on, jos sil on tissit ja tussut, ja jos se vielä joskus käyttää liian pieniä vaaleanpunaisia vaatteita, niin kyllä se takuulla on. Toisaalta, jos sillä on leuassaan laastareita parranajon jäljiltä....:eek: pelottaahan sellainen nainen joka voi suuttuessaan tuhota muutakin kuin vain astiaston :lol2:

Osun ikäni puolesta tuohon KKHS:n mainostamaan "huuhaa-fani" naisjoukkoon. Ripustan suorastaan säälittävät painot tankoon ja heiluttalen niitä pitkän rivistön keveimpiä käsipainoja. Enkä häpeä yhtään pyytää varmistusapua talon kokoisilta karjuilta, jotka ovat muuten maailman auttavaisempia ja kannustavampia ihmisiä salilla! Treenaan suorastaan raivokkaasti ja koko kapasiteetillani. Puhkun ja puhisen, hiki lentää ja (meikitön)naama taatusti vääntyy viimeisissä toistoissa irvistykseen.

Seuraava juttu voi olla vähän :offtopic: mutta kerronpa silti, sillä jotkut naiset ei tällasen takia halua käydä ns. yleissaleissa. Episodi: Aloin tässä taannoin ihmetellä, kun tuskin täysikäinen nuorukainen alkoi ilmaantua kylkeeni joka helkatin kerran, kun satuttiin samaan aikaan salille. Eipä aikaakaan kun kaveri alkoi ehdotella läheisempiä tapaamisia :hyper:
Jeesus, ihan oikeesti, mä voisin olla se äiti. Mut mulla on jo kaks lasta :D No otin asian kohteliaisuutena, treenaaminen nuorentaa kummasti ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom