Tehoa treeniin, varsinkin nuoret naiset!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En itse usko kuuluvani sportemen kuvaamaan ihmisryhmään mutta tässäpä omat henkilökohtaiset havaintoni miksi treeni(ni) ei näytä kovalta:

- Opettelu, ei voi vetää lähelle maksimipainoja jos liikeradat ei hallussa.
- Ei hikeä koska juotu liian vähän, pohjalla kuntoa, valitaan viileämmät vaatteet.
- Et halua varmistajaa, koska toisen liian läheinen läsnäolo häiritsee -> käsket sen kuitenkin olemaan hiljaa, mistä seurauksena varmistaja vetää herneen nokkaan.:evil:
- Eleettömyys voi olla tiedostamaton tapa. Ite olin ihan pihalla kun mulle asiasta huomautettiin ettei tarvi sievistellä, vaikka on muija..
- Oikeesti kukaan ei laske kuinka monta toistoa teet (ok, tiän poikkeuksen jotkut härnää..) Kommenttia oon ite saanu vasta treenattuani jumittuneen selän vuoksi 1½kk pelkkiä jalkoja kerran viikossa.:D
- Keskityt omiin treeneihin niin ettet huomaa muita aina.

- Salilla ei tule kommettia niin että kunnolla kuulet, jos kysyt wtf? ni kukaan ei tunnusta, siinä sit mietit onko omassa päässä vikaa.:nolo: (En mä oikeesti oo kummonen)
- Kommentit tulee vähemmän tutuilta kanssatreenajilta joiden kanssa sattuu eksyyn illalla samaan baariin.

Koska käyn salilla tavoitteena kasvattaa voimaa lihasta painottaen siihen lihakseen, olen kuitenkin sitä mieltä, etten juuri nyt treenaa tarpeeksi kovasti, kun treenin jälkee tekis mieli tehdä vielä lisää. Endorfiinihumala vaikuttanee osalta. Eiku kovemmin vaan.:whip:

Noista treenivaatteista. Liian vähän on mielestäni liian vähän, mutta kyllä niiden treenivaatteiden tulee olla suht myötäisiä, silloin ne eivät putoa päältäsi tietyissä liikkeissä eivätkä jää kiinni kaikkialle (missä olen tahattoman taitava). Jokainen sitten päättää itse pitääkö vanhoista ja kuluneista/upouusista & mitä värejä saa olla.

Saa kysyä miks, mut suoralta kädeltä ei saa tyrmätä.

Alec sanoi:
ei oo kunhan pysyvät pois näköpiiristä ;)

Naiset ei kestä miesten läsnäoloa ---> naisten oma salivuorot

Miehet ei kestä naisten läsnäoloa ---> kitinää, valitusta, nalkutusta

Fecske tiivisti taas kerran olennaisen :worship: ;)

Ja kyllä on nääs homma niin, että jos nyt jollakulla menee pasmat sekaisin ja putoaa puntti varpaille, kun näkee meikäläisen tekevän esim. jullea, niin se on sitten iso voi voi - sen verran tärkeä ja oleellinen treeniliike on nimittäin meikäläisellä kyseessä, että tasan tarkkaan en piiloudu minnekään nurkkaan sitä tekemään. Minä en tosin ole nätti fitnesskissa (vaan kämäinen voimailija :D), mutta kun noista muutamasta postista sai sellaisen käsityksen, että miehille on se ja sama, vaikka naisella olisi se burkha päällään ja vielä säkki päässä... ;)

On tätä vaan aika hauska seurata. Parikymppiset jätkät valittaa ku mimmit näyttää salilla liian hyviltä :hyper: Piti se tääkin päivä nähdä....Mutta jos oikeesti löytyy joku kundi joka pitää tota ongelmana:jahas: niin kyllähän niitä sellaisiakin saleja löytyy paljon missä niitä naisia ei juurikaan käy. Tosin jos kunnon läjä vapaita painoja ja niitä liikuttelevat vihasen näköset isot miehetkin häiritsee sua niin oot kyllä liemessä.:D

Ja noin yleisesti, jos jonkun treeniä häiritsee se ettei joku toinen siellä salilla treenaa "kunnolla" (tai näytä siltä että treenaa "kunnolla/oikein"tms.) niin kyllä se vika on ihan omassa treenissä ja treeni motivaatiossa IMO.

jotenkin huvittaa, kun täällä kovan treenin mittarina toimii hiki.

Totta, onhan se huvittavaa - mutta on se hiki sentään jotain jonka joka typy saa näkymään, toisin kuin vaikkapa lihakset (ja painopakkalaitteilla kun on joskus helevatan hankala päteä isoilla treenipainoilla kun ne eivät mihinkään näy)... :D Yritäpä tässä threadissa myydä idea tehokkaasta treenistä jossa joka viikko lisätään toistoja tai painoja 10% ja jossa no pain no gain -idea viedään sille asteelle ettei treenatuilla lihaksilla tapa sammakkoakaan seuraavien neljän päivän aikana :rolleyes: ?! Eli myös lihaskammoisille mukavuustreenaajille tulee olla tällainen meikin tuhoutumiseen perustuva asteikko. Ja sillehän ei sitten mitään voi, jos jokin Kanebo sitten pilaa koko jutun :lol2:

Niin, että mikäs nyt mittariksi, noin niin kuin yleisesti ja yhtäläisesti kaikille?

Kommentit tulee vähemmän tutuilta kanssatreenajilta joiden kanssa sattuu eksyyn illalla samaan baariin.

Tä helevataa?! Jo on touhua tuokin. Vähissä ovat puheenaiheet ihmisillä, jos baarissa tarvitsee tulla kommentoimaan tyyliin näin shut shalilla, ja... tuopilla otsikkoon tuollaisia, ellei palaute miellytä :kippis1:

Koska käyn salilla tavoitteena kasvattaa voimaa lihasta painottaen siihen lihakseen, olen kuitenkin sitä mieltä, etten juuri nyt treenaa tarpeeksi kovasti, kun treenin jälkee tekis mieli tehdä vielä lisää. Endorfiinihumala vaikuttanee osalta. Eiku kovemmin vaan.

Tunnen tuon tunteen: lopettaessa haluaisi ja jaksaisikin jatkaa, ja on kuitenkin loppupäivän poikki ja seuraavan päivän kuin hakattu. No, sehän nyt mitään haittaa, lisää treeniä vain. Muuten, tämä ihmeellinen tunne näyttää iskevän useimmiten silloin kun treenipainot ovat kohtuullisen lähellä maksimia ja sarjat lyhyitä, eli treeni olisi kyllä periaatteessa tehokasta...?

ite olen käyny nyt salilla noin vuoden, puol vuotta reenasin just pienillä painoilla monta sarjaa ja sit söin mitä sattuu, nyt hommasin oman valmentajan ku kisoihin haluan päästä, ja niinhän siin sit kävi et kovat treenit, itkut ja hampaiden kiristykset tuli kehiin ja kovat painot, nyt niit tuloksii vasta on alkanu tulemaan todella paljon! Ja kuin nopeesti niit saa ku on oikee ruokavalio ja oikee treenaus... ammattilaiset viereen nii treeni tuottaa tulosta !!! *happy*:rock:

Akikonomu sanoi:
Niin, että mikäs nyt mittariksi, noin niin kuin yleisesti ja yhtäläisesti kaikille?

miks semmone mittari pitäs olla ? miten kovan treenin voi edes määrittää, jos kaikilla on eri tavotteet ? minusta se on itelle sillon ihan tarpeeks kova kun pääsee niihin tavotteisiin mitä asettaa. se on eriasia onko se "oikeasti" kova, sun mielestä kova, mun mielestä kova, tai pitääkö naapurin kalle-ville sitä kovana.

ei mulla tule salilla yleensä koskaan hiki, vaikka teen n 1-1,5 min palautuksilla. lähes aina positiivisee failuree. silleen, että paikat on kipeet. sillee, että syke nousee. sillee että treenipainot nousee. sillee, että peilissäkään ei ihan sama luikku ole. väitän silti, että treenaan suhtkoht kovaa.

miks semmone mittari pitäs olla ?

...sitä todellisuudessa mihinkään tarvita; ja relatiivisessa maailmankaikkeudessamme sellaista edes voi oikeasti ja yleispätevästi olla. Kunhan nyt sitten jonkinasteista realismia tavoitteiden/toiveiden ja niiden saavuttamiseen tarvittavan treenitehon toisiinsa suhteuttamiseen? Ettei tartte turhaan pelätä lihasten liikakasvua tai ihmetellä kun treeni ei tunnu missään eikä näy missään.

Mutta sitten kun salille tupsahtaa joku tämän threadin aloittajan tapainen hemmo joka yrittää saada toiset(kin) treenaamaan tehokkaasti, niin eiköhän eka kysymys ole "no mitä se tehokkuus oikein on?" ja siinä sitä sitten ollaan huuli pyöreänä.

Akikonomu sanoi:
Tä helevataa?! Jo on touhua tuokin. Vähissä ovat puheenaiheet ihmisillä, jos baarissa tarvitsee tulla kommentoimaan tyyliin näin shut shalilla, ja... tuopilla otsikkoon tuollaisia, ellei palaute miellytä :kippis1:

Tunnen tuon tunteen: lopettaessa haluaisi ja jaksaisikin jatkaa, ja on kuitenkin loppupäivän poikki ja seuraavan päivän kuin hakattu. No, sehän nyt mitään haittaa, lisää treeniä vain. Muuten, tämä ihmeellinen tunne näyttää iskevän useimmiten silloin kun treenipainot ovat kohtuullisen lähellä maksimia ja sarjat lyhyitä, eli treeni olisi kyllä periaatteessa tehokasta...?

Kukas on sanonu et ei tykkäis kuulla ihastelua siitä et treenaa, juo palkkarin ja käy sollassa :D Kommentit (niistäkin vähistä) näkyvistä lihaksista on mannaa korville sen tylsän -hyvä perse- hokeman sijaan.

Tuntuu et jalkoja en saa kipeeks ku jättämällä syömättä. Muualla tuntuu kyllä hieman toisena päivänä treenin jälkeen. Ehkä mä palaudun? Se ja sama kunhan kehitystä tapahtuu.

On muuten hienoa, miten on nyt tuo treeni tehostunut minullakin. Hiki vaan valuu vaikka nostais pelkkää Iltsaria. Itse asiassa ei tarvi kuin istua auringossa niin tulee treenattua ihan älyttömän tehokkaasti, hirvee hiki! Mahtavaa. Jatkuispa nää helteet aina niin treeni olis tosi tehokasta ihan minipainoillakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos se sitten on aitoa treenin tulosten ihastelua eikä mitään kaljan inspiroimaa kivapersekuolausta, niin sehän on mukavaa, varsinkin jos siitä pitää.

Itse syön kuin pikkulintu (muutama x oman painon verran päivässä) ja saan silti jalat kipeiksi, välillä melkein koko viikoksi, se vain vaatii tavallisesta poikkeavan/raskaamman treenin. Ei syömättä kannata olla tällaisen takia, kehitys se on pääasia eikä kipu. Palautuminen on kivaa, sanoisin.

JESSS, kesä tehostaa treeniä!! Tämän näpyttely ehti nostaa hien pintaan - eläköön, viimeinkin treenaan sormia tehokkaasti!

No turha on alkaa siitä vänkäämään oliko ko. henkilö todella sitä mieltä mitä sanoi vai painoivatko taka-ajatukset enemmän, puhumattakaan siitä onko muidenmielestä tulosta tullut. Pääasia että silloin piristi, harvoin sitä kuulee mitään kommenttia.

Se ei todellakaan ole pääasiallinen tarkoitus että paikat olisi kipeinä. Esimerkiksi kun tulee pyöräiltyä noita koulu yms. matkoja, olen omalta kohdaltani tärkeimmäksi tuon palautumisen kannalta huomannut sen, että syö tarpeeksi ja nimenomaan hyvää proteiinia. Mikäli luottaisi vain kouluruokaan ei yleensä onnistu.

Palautumisen kannalta pyöräily tuntuu muuten hyvältä ratkaisulta, ja on sivumennen sanottuna joskus "jalkatreenikrapulapäivinä" ah niin paljon tuskattomampaa kuin kävely (vaikea täysin käsittää, mutta niin se on).

Ei kouluruokaan todellakaan kannata luottaa. Proteiiini maksaa, pasta ei - vieläkö syöttävät sisämustia kumipottuja?

Taisin jotenkin päätyä virhetulkintaan tuossa kommenttijutussa. Niinpä, sellaista sattuu kun ei ole tapana notkua tuopilla ja törmäillä salituttuihin. Kommentoisivatkohan rohkeammin kuin salilla? Eli jos palaute piristää, hyvä. Ettei sitten tarvitse turvautua tilanteessa vastaukseen tyyliä "mitäs tätä habaa kehumaan, tätä on vasta sellaiset 36 cm, vaikka tavoite on puolet lisää" ja poistua kiusaantuneena nurkkaan mutisemaan tuoppiin jotain kaikenmaailman pervoista jotka pyrkivät pöksyihin keinolla millä hyvänsä.

Omalla salilla käy sellanen ihan näppärän näkönen pimu, joka treenaa viikossa varmaan vähintään sen viisi kertaa. Tekee kyllä ihan tunteella niitä liikkeitä ja viihtyy hyvin juoksumatolla.. voi kun joku vaan sanoisi sille, että sen pitäisi syödä. Se on nyt sellane über-laiha rima, jossa ei ole mitään lihaserottuvuutta. Sääliksi käy, kun aina tulee mieleen, että hukkaan menee tuokin treeni, koska ruokavalio koostuu tuoremehusta ja salaatinlehdestä. Toki, jos siinä kropassaan viihtyy, niin mikäs siinä.

Olen ite noita aloittelevia salikävijöitä ja olen turvautunut klassiseen tyttöjumppaan: eli salille vain kaverin kanssa. Tosin syy ei ole mikään muu kuin se, etten kehtaa kokeilla kuinka paljon pystyy vetään, ilman kaverin suojaa ! Kauhein painajaiseni salilla käymisessä on, että kokeilisin liian suuria painoja, joita sitten naama punaisena yrittäisin liikuttaa, eikä ne liikkuis milliäkään muiden tuijottaessa! Siis painajainen ei ole naama punaisena ähertäminen( naama on aina punainen ku on lämmin:lol2: ) vaan epäonnistuminen muiden edessä:itku: Ei oo vielä oikein selvillä miten niit kaikkii laitteit käytetään ni tarviin suojahenkilön mukaan...:nolo:
Ällöttää myös mitä muut ajattelee, ku ainakin omasta mielestään läski muija touhuaa punaisena ja hikeä tippuvana salilla mitä kummallisimmalla tavoilla urjo:
Mu rohkea rokan syö ja meikä sitten ponnistelee salilla punaisena ja hikisenä kaverin tuella mutta en liian pienillä painoilla,koska miksi menisin sitten ollenkaan salille?!:rock:

Viimeksi muokattu:
Tässä erittäin puolueellinen mielipide..suotakoon se minulle:rolleyes:
Aika usein sen 'kevyen' treenin taustalla on tietämättömyys ja arkuus.
Kuitenkin kuntosaliyrittäjänä mielipiteeni on, että kaikki liikkuminen on hyväksi, kuntosali saa olla myös sosiaalinen juttu ja minusta on mukava, että näkyy äiti-tytär, isä-poika tai aviopareja yhdessä treenaamassa. Asiakkaita ja mukavia sellaisia kaikki, treenitavasta huolimatta.
Osa aloittaa harrastuksen suoraan tilaamalla itselleen ohjelman, mutta aika moni kypsyttelee ajatusta ennen kuin on valmis suunnitelmalliseen kuntosaliharjoitteluun. Osa tulee tekemään pelkästään aerobista kuntosalille, osa kuntoutuu jostain vammasta ja osa tekee kestävyyslajia tukevia lihaskuntoharjoitteita pienillä painoilla.
Sekin on totta, että 'bodarit' pelottavat monia aloittelevia kuntoilijoita, ja melkein kaikki aktiivipunttailijat ovat 'bodareita'..Heh! Ja sekin on totta, että eivät kaikki halua sellaista poltetta ja superkipeitä lihaksia kuin me ja oksennuksen makua jalkatreeniin, osalle se vain on liikaa. Mutta mielestäni jokaisella on vapaus valita treenitapansa ja oikeus toteuttaa sitä. Itse haluan että meillä on sen varran leppoisa meininki, että epävarma uskaltaa kysyä, ja ne ennakkoajatukset meistä kovaa treenaavista puhisijoistakin ajan myötä muuttuvat. Enemmän kantaisin huolta nuorista pojista, jotka testosteronipyrskeissään riuhtovat, paukuttavat painoja ja rikkovat itsensä epäpuhtailla ja hallitsemattomilla suoritustavoilla, ennen kuin kunnolla alkuun ovat päässeet..se on se miehinen uho ja kavereille näyttäminen ja ainainen kilpailumieli sen enempiä treenejään suunnittelematta..onneksi sekin on vain vaihe, intoa ainaki tuntuu tuossa alle kaxkymppisenä piisaavan..:D

... Kauhein painajaiseni salilla käymisessä on, että kokeilisin liian suuria painoja, joita sitten naama punaisena yrittäisin liikuttaa, eikä ne liikkuis milliäkään muiden tuijottaessa! ...rock:

:D Minulla toteutui tämä kamala painajainen silloin alkuaikoinani! TAi oikeastaan, kyllähän ne painot liikkuivat! Kohti päätäni nimittäin! :eek: Kalauttelin sitten käsipainopenkissä päähäni "liian isolla" 10 kg:n käsipainolla :itku: :lol2: Juuh, mut ei tuo tainnut ketään muuta salilla olevaa millään tavalla, joten sen jälkeen en ole sen takia arkaillut että jäisin "liian isojen mutta minipainojen" alle.

Samaa mieltä olen muuten P-M:n kanssa.

Niinhän se juuri on miten Pia-Maria H juuri kirjoitti.

Ihmisillä on niin eri tilanteet, toiset ovat vasta aloittelijoita, toiset käyneet salilla jo pidemmän aikaa, vaikka ulospäin saattaa näyttää, että salilla on tullut juostua vuosia puolen vuoden sijaan tai toisin päin. Koskaan ei voi muuta kuin mietiskellä oman pään sisällä sitä miten kauan on treenattu ja miksi treenaa niillä painoilla millä treenaakaan. Aloittelijoiden nyt on alussa hyvä vähän tunnustella treeniä ennen kuin alkaa painoja veivaamaan hullun lailla. Ettei käy tätä mitä usein näkee, että liikkeet tehdään liian isoilla painoilla ja väärin.

Kyllähän se niin on, että joitain naisia hävettää puhkua punaisena hiki lentäen ja naama irvessä 100 kertaa vahvempien miesten tai naisten edessä, mutta jos minua salilla joku naureskellen katselee, niin oma on ongelmansa. Sinne lähdin oman itseni takia ja siellä meinaan pysyä ja edelleenkin treenata niin että verisuonet pullistuu pian päästä. :D Itse osaan nauraa itselleni ja se riittää. :)

Kaikille iloa treeniin! :)

Pia-Maria H kirjoitti mielestäni hienosti. Me ihmiset olemme erilaisia ja haemme asioista erilaisia puolia. Eiväthän kaikki juokse lenkilläkään samasta syystä, toiset haluavat kehittää aerobista kuntoaan, jotkut ihailevat maisemia, jotkut lenkkeilevät kaverinsa kanssa ja selvittelevät ajatuksiaan. Myös punttaamisessa on varmasti monenmoisia tavotteita ja innostuksen lähteitä. Sosiaalisuus, liikunta, tekemisen ilo, halu harrastaa jotakin...Näitä on moneen lähtöön.

Jos joku haluaa kehittää omaa lihaskuntooan ja pyrkiä fyysisesti tavoitteellisempaan ja kovempaan kuntoon, on toki tärkeää tehdä toistot loppuun, nostaa painoja jne. Ja tällöin myös neuvot kokeneemmilta olisivat tarpeen. Mutta jos salilla käynti on vain mieltä ja peruskuntoa ylläpitävää hauskaa puuhaa, niin mikäs siinä :thumbs:

Ja pitänee muistaa että salillakin liikkuu niin monen näköistä porukkaa: nuorisoa kavereineen, vanhuksia, jotka haluavat ylläpitää perus lihaskuntoaan, äitejä jotka tahtovat irtaantua perheen pyörityksestä ja sitten tietenkin kaikkia meitä muita :D

Suositut

Back
Ylös Bottom