Tatskat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään ilmennyt jo parantuneessa kuvassa mitään kutinaa myöhemmin?

Kuva on hakattu heinäkuun alussa, kuluvana vuonna, ja se parani ennätystahtia viikossa ihan sen näköiseksi, kuin olisi ollut siinä jo iät ja ajat. Nyt huomaan kuitenkin, että pienikin ärsytys (paidan kokolappu, pesuohjeet, hiukset huonosti ja pistämässä tms..) saa kuvan paikkeilla aivan käsittämättömän kutinan aikaan. Siis tunne on hmm.. No, saatanallinen. Meinaa kuuppa hajota ja helpotus koittaa vasta, kun vetää (tai tässä tapauksessa pyytää vierustoveria) vetämään kunnon kerroksen jotain käsirasvaa tms. kuvan alueelle. Kuva on siis selässäni.

Koska tässä ketjussa en ole vielä tervehtynyttä kuvaa esitellytkään niin here we go:

8143010478555122199web_0.jpg

^Jahas! Mulla on kyllä levittelijä ihan omasta takaa, kiitos vaan uhrautumisesta :D

Mutta eikö tosiaan kellään muulla ole vastaavaa, varsin ärsyttävää ongelmaa kuvansa kanssa :( Tai siis hyvä teille, jos ei ole. Ja voihan se olla toki, että mulla on vaan selässä iho kuiva ja that´s it. Mut alko kummasti tatuoitumisen jälkeen.

Hirmunen polte ottaa uus kuva. Tahtoisin tohon eteen jotain. Jonkun. Näkinkengän. Meritähden. Jotain semmosta, mitä itekin näkis ihailla :)

Mulla ainakin kutisi ekan vuoden aina välillä. Nykyäänkin (n. 1½v ottamisesta) välillä tulee sellainen tunne että olkapää olis ihan "kuiva", loppuu tosiaan ku seinään ku laittaa jotain ihan perus kosteusvoidetta.

Että eiköhän toi oo ihan normaalia, jos ei mitenkään punota tms. tai ole mitään ihottumaa. Tai sitten meillä on sama ongelma:D

No kun ei kellään tutulla oo kutissu, et ehkä meillä sit on sama mystinen ongelma :D

Mä kyselen siltä kuvan tekijältä, jos ei hellitä nää "kohtaukset". Tosin se on niin perhanan kiireinen, että noinkohan saan sitä ihan heti edes kiinni. Tai sitten kävelen sinne liikkeeseen ja whinetän aiheesta ihan kasvotusten. Tai enhän mä nyt mitään vinkumaan mene, mutta kysymään että mitä hä.

No kun ei kellään tutulla oo kutissu, et ehkä meillä sit on sama mystinen ongelma :D

Mä kyselen siltä kuvan tekijältä, jos ei hellitä nää "kohtaukset". Tosin se on niin perhanan kiireinen, että noinkohan saan sitä ihan heti edes kiinni. Tai sitten kävelen sinne liikkeeseen ja whinetän aiheesta ihan kasvotusten. Tai enhän mä nyt mitään vinkumaan mene, mutta kysymään että mitä hä.
Mulla tosin on luontaisesti aika kuiva iho, että tähän mennessä on sen piikkiin laittanu. Mutta kerro nyt jos jotain ihmeellistä ilmenee niin tiedänpä sitten minäkin mistä johtu:D

Tämä nyt on ihan mutua vaan mutta kyllähän joillekin noista väreistä jotain allergista reaktiota saattaa tulla eli tuo kutina nyt voisi viitata siihenkin...itelläni ajoittain on jotain pientä kutinaa tatskojen alueella mutta se nyt liittyy selkeesti tuohon mun atooppiseen ihoon ja esimerkiksi stressiin.

Ja tokihan jossain määrin tatuoidun ihon pintahermot saa siinä kuvaa tehdessä iskua, että sekin voi ehkä hermoratoja vähän vaurioittaa ja näin saada aikaa jotain sekoilua niissä hermoradoissa...

Kuiva iho tietysti kutisee helposti ja tatuoinnin kohtaa iho on kauan aikaa vielä todella ohutta, joten se siis kutisee helpommin kun ´parkkiintunut paksu iho´ siinä vieressä. Samoin tatuoinnit palavat auringossa paljon helpommin, kun ´terve´iho, vielä vuosien jälkeenkin, toki kohdasta ja ihotyypistäkin paljon riippuen.

Jos kyse olisi allergiasta, olisi se ilmennyt jo tuoreeltaan ja sitä ei olisi voinut olla huomaamatta, koska tällöin se allergisoiva aine pyrkisi ulos sinun kropastasi.

Mun on oikeasti tosi vaikee uskoo, että kuvan tekijä olis mitään virhettä tässä tehny. Ehkä mulla vaan on tosi veemäinen iho - tai aina on ollu just selässä herkkä iho, mutta nyt etenkin. Herkkä = veemäinen selkeesti :jahas:

Aikamoinen...
tumblr_kqax6plLpK1qzraqfo1_400.jpg

Back
Ylös Bottom