Tapaus Kimi Räikkönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Ilecules sanoi:
Räkä, Ihmisenä täysi mulkku
Perustat väitteesi mihin? Iltapäivälehtiin? Seiskaan? Olisi ihan hyvä pitää mielessä, että kaikki mitä noissa "roskalehdissä" lukee, ei välttämättä ole aivan totta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tarvittaisiin Rinkkua tekemään yhteenveto tästä asiasta: miksi rikas, menestyvä formulatähti ärsyttää suomalaisia ja kuitenkin samaan aikaan vuodesta toiseen keskinkertaisesti pelaavat kiekkoleijonat on hyviä jätkiä? Uskon että Ringside osaa tehdä analyysin tästä kuviosta.

Huvituin hieman kun luin tämän pätkän mtv3:n f1-sivuilta:

"Meillä on tehtaalla ryhmä taktikkoja, jotka analysoivat kaiken datan kisan aikana ja tekevät ratkaisut. Muutaman sekunnin päästä kolarista miehemme päämajassa olivat päätyneet siihen tulokseen, että Kimin kannalta oli parempi ratkaisu pysyä radalla, McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis paljasti The Sun -lehdelle syyn siihen, miksei Räikkönen käynyt tankkaamassa turva-autotilanteessa."

Kuitenkin Kimi sanoi itse lehdistötilaisuudessa, että talli käski tulla varikolle, mutta Kimi oli ehtinyt jo ajaa varikkoportin ohi. Tottakai McLaren haluaa ottaa kunnian itselleen tuosta taktisesta päätöksestä, vaikka kyse olikin pelkästä tuurista. Turha tuosta kuitenkaan alkaa spekuloimaan, sillä Kimi olisi voittanut näytöstyyliin, vaikka olisikin mennyt varikolle samalta kierrokselta kun muut.

protsku sanoi:
Nyt tarvittaisiin Rinkkua tekemään yhteenveto tästä asiasta: miksi rikas, menestyvä formulatähti ärsyttää suomalaisia ja kuitenkin samaan aikaan vuodesta toiseen keskinkertaisesti pelaavat kiekkoleijonat on hyviä jätkiä? Uskon että Ringside osaa tehdä analyysin tästä kuviosta.

Kiekkoleijonathan ovatkin todellisia herrasmiehiä käytökseltään :D Uskollisia ja fiksusti käyttäytyviä.

Toisaalta ne jotka eniten haukkuvat jotain Räikköstä, eivät yleensä edes seuraa F1:siä.

Clayman sanoi:
No johan on prkl, saadaan kiittää ruotsalaisia voitosta :hyper: . Kaikkea ne keksii.

Hehheh.. Kyllä sitä nyt halutaan ottaa kunnia hienosta varikkotaktiikasta, joka ei itseasiassa tainnut olla edes suunniteltu. Niinkun tuossa jo hetki sitten sanoin niin McLarenin oli tarkoitus ottaa Kimi sisään, mutta eivät ehtineet ennenkuin Kimi oli jo ajanut varikkoportin ohi. Kimi itse kertoi rehellisesti kisan jälkeen miten asia oli ja nyt jälkeenpäin näitä taktikkoja tuntuu löytyvän yllättäen :lol2:

Tbm sanoi:
Länsinaapurissa ollaan Kimin voitosta seuraavaa mieltä:
http://www.iltalehti.fi/2005/05/24/formulat/200505243096996_fo.shtml
:eek: ...... :lol2:

:rolleyes:

Ruotsi pursuaa menestyviä huippu-urheilijoita, mutta mikään ei näytä riittävän voitonjanoisille länsinaapureille. Tällä kertaa ruotsalaiset haluavat lisätä omaan voittokulkuunsa Suomen Kimi Räikkösen viimeaikaiset formulateot.

Ruotsalaislehti Expressenin mukaan Kimi saa kiittää sunnuntaina ajamastaan Monacon voitosta Mersulle kylmiä mehuja toimittavan Ilmorin ruotsalaista toimitusjohtajaa Ola Källeniusta. Lehden mukaan juuri tämä mies oli ratkaisevassa roolissa, kun McLarenin pilttuussa pohdittiin nestehukan merkitystä minardin Christijan Albersin keskeytyksen jälkeen.

Hollantilaiskuljettaja pyörähti keskelle ajoväylää ja tukki radan autollaan. Turva-auto kaartoi Monacon kaduille ja muut kuljettajat saivat kuin ilmaiseksi kurottua Kimin 24 kierroksen aikana ajaman edun. Kaikki muut kärkikuljettajat päättivät piipahtaa huurteisella omenajuissilla turva-auton johdattaessa joukkoa, mutta Räikkönen ja McLaren-talli päättivät jatkaa kuivin kurkuin.

Juuri nämä kolarin jälkeiset hetket lehti nimesi maanantain formulajutussaan kissankokoisilla kirjaimilla "ruotsalaiseksi varikkonäytelmäksi" ja ratkaisun avaimeksi kylmähermoisen mehuherra Ola Källeniuksen.

- Kilpailu eteni helposti, mutta tilanne muuttui todella dramaattisesti, kun turva-auto tuli radalle ja meidän piti päättää juoko Kimi monivitamiinimehua vai ei, Källenius kertoi elämänsä kilpailusta ja sen ratkaisun hetkistä maanantain Expressenissä.

- Aurinko paistaa Kimille - nyt kelpaa kilpailla. Epäilykset ovat poissa, lehden nettiversio säesti Källeniusta.

Todellisuudessa aivan toiset miehet kuin Källenius tekevät McLarenilla päätökset kilpailun kulusta. Ruotsalaisen tehtävä on johtaa mehuvalmistaja Marlin PR:ää. Silloin kun kyse on Kimin asioista, hän kuuluu Mercedeksen lantrinkiryhmän johtajan Norbert Haugin alaisiin.

Paikkansa Ilmorilla Källenius lunasti, kun Lars Ülrich Maik sai viime kaudella kenkää vastaavasta tehtävästä.

Kyllä Kimi on vaa niin vitun kova jamppa, ettei vähään aikaa oo suomen maalta tullut! Ihme apinoita täällä, kun jaksaa dissaa. Täältä lähtee respectit jätkälle, jota ei kiinnosta mitä muuta ajattelee. Kimi elää just niinku kuka tahansa miljonääri pojankloppi. Varmaan ihan tajuton stressi ja paineet, pakkohan sitä on välillä päästä tuulettuu ja vetää perussuomalaiset sikajurrit. Ihan samanlaisia kuvia ja lööppejä sais kenestä tahansa pakkiksen jäbästä klo 03.00 pe iltana. Vitu, pääasia etää auto kulkee niin saatanasti! :rock:

Mä koen jostakin syystä suurta mielihyvän tunnetta, kun ferrarit ei pärjää. Viime vuosina formuloiden seuraaminen onkin ollut niin tylsää tuon ferrarin ylivoiman vuoksi, mutta nyt näyttää suunta kääntyneen. Onkin siis lähes sama kuka kisan voittaa, mutta kuhan se voittaja ei ole schumi tahi barrichello...toki kyllähän se voittaja saisi aina olla Kimi. :thumbs:

Mä muuten pidän peukkuja et ferrari nousee... kimin ja alonson väliin asti :D

Keijo on kuningas!

Kimi karisma ei kauas kanna. Toisin oli 20 vuotta sitten kun Keijo "Keke" Rosberg oli kehissä. Siinä vasta supliikkimies! Körssi paloi aina varikkomuurilla ja ne viiksethän tuntee kaikki. Saisivat dissata Salon ja JJ:n MTV3 selostuksista ja ottaa tilalle Keijon!

Vois tosiaan dissata Salot ja tseitseit. Salo on tietysti ajanut joskus itse ja saavuttanut loistavalla urallaan 33 MM-pistettä, joista puolet ferrarilla. Asiantunteva kaveri.

protsku sanoi:
Nyt tarvittaisiin Rinkkua tekemään yhteenveto tästä asiasta: miksi rikas, menestyvä formulatähti ärsyttää suomalaisia ja kuitenkin samaan aikaan vuodesta toiseen keskinkertaisesti pelaavat kiekkoleijonat on hyviä jätkiä?.

:D Nyt pistit pahan haasteen, koska en itse juurikaan lajeja seuraa. Yritetäänpä silti jotain yleistä suomalaiseen luonteeseen liittyvää analyysiä:

Selitän tämän itse keksimälläni termillä eli "uusprotestanttisuudella". Uusprotestanttisuus on nykysuomalaisen alitajunnassa voimakkaana esiintyvä elementti. Se on tavallaan klassista protestanttista etiikaa, mutta siinä "jumalaa" syyllistetään vääristä teoista. Olemme edelleen sitä mieltä, että "taivaspaikka" pitää ansaita, mutta asetumme itse jumalan paikalle, määritellessämme ansaitsemisen oikeudenmukaisuuden kriteereitä.

Uusprotestanttisuudessa ajatellaan, että ihminen on aina tehnyt jotakin "ansaitakseen" elämässään ilmenevät asiat. Jos voitamme ässäarvassa toteamme: "kyllä mä tän ansaitsenkin kaiken tän kituuttamisen jälkeen" Jos saamme syövän kysymme: "Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän?" Jos pentu jää suojatiellä juopon alle huudamme vihaisena: "Hän ei ollut tehnyt mitään ansaitakseen tätä, pieni viaton lapsi". Sama ajatussisältö on mielestäni myös kysymyksessä: "Miksi sen piti olla juuri hän?" Tunnumme ajattelevan, että JONKUN sen piti olla, mutta emme hyväksy "jumalan" valintaa. Hyväksymme uhrin, mutta emme kohdetta. On joku "jumala" tai "kosminen oikeudenmukaisuus", joka palkitsee ja rankaisee meitä tekojemme mukaan. Olemme ikäänkuin mielivaltaisen "jumalan" marionetteja.

Kun vihaamme Räikköstä, vihaamme itseasiassa "jumalaa". Tavallaan koemme, että Kimin menestystarina ei olisi mahdollinen, ilman jonkun korkeamman metafyysisen voiman suojelusta. Samalla jumala kuitenkin vituttaa meitä, koska emme ymmärrä, mitä tämä inisevä ammattikoululainen on tehnyt ANSAITAKSEEN valtavat kasat rahaa ja saadakseen missin tyttöystäväksi. Miksi juuri tämä Vantaalaisesta lähiöstä kotoisin oleva käytös- ja puhetaidoton spede saa toteuttaa jokamiehen unelmaa, eli pitää kavereille terassisviitissä poreammebileitä ja kylvää strippareille rahaa?

No, se mitä Kimi on tehnyt tämän ansaitakseen, on tietenkin autolla ajaminen. Ja tässä meitä ärsyttää suunnattomasti toinen suomalaiselle metafysiikalle tyypillinen piirre: Identiteetin transsendenttisuus. Tämä tarkoittaa selkosuomella sitä, että jokainen ihminen on "irroitettavissa" ominaisuuksistaan. Aina kun toteamme: "Jenni Dahlman ei ikinä seurustelisi tollaisen inittävän pellen kanssa, ellei se olisi formulakuski", toteamme rivien välissä, että on olemassa Kimi Räikkönen, joka EI ole formulakuski. Tämä on melko kummallista ajattelua, koska eikö nimenomaan ole niin, että ihminen ON ominaisuutensa eli attribuuttinsa. Toisinsanoen Kimi Räikkönen, joka ei olisi formulakuski ei olisi Kimi Räikkönen. Tämän voi jokainen testata himassa kysymällä vaimolta: "Rakastaisit sä mua, jos mä olisin läski huumorintajuton pölynimurikauppias?" Ikäänkuin sitä voisi olla "samanlainen" erilaisilla ominaisuuksilla. Ikäänkuin meissä luuraisi jokin "todellinen" identiteetti, joka olisi irroitettavissa teoistamme ja valinnoistamme. On siis vähintäänkin oikein sanoa, että Jenni Dahlman rakastaa (?) Räkä Räikköstä JUURI SIKSI, koska hän ON formulakuski. Ja tätä ei Jennin tarvitse pyytää anteeksi, koska formulakuskisuus on ehkä kaikista eniten Kimiä määrittävä ominaisuus.

Ansaitseminen liittyy siten myös identiteetin transsendenttisuuteen. Koska Kimi on "oikeasti" inisevä ammattikoululainen, eikä mikään formulakuski, hän ei ansaitse Jenniä. Jennin pitäisi tajuta, että hän näkee Kimin "väärässä valossa". Pitäisi tajuta, että "formulakuskisuus" sokaisee pitkien silmäripsien peittämät silmät.

Summasummarum: Kimi on vittumainen jätkä, koska se ei ansaitse jumalan suosiota, eikä myöskään identiteettiään. Tämä johtuu ensisijaisesti siitä, että autolla ajaminen on Kimin mielestä hauskaa. Perinteisessä protestanttisessa etiikassa työn pitää olla vittumaista, ja taivaspaikan pitää seurata kärsimyksestä.

Kiekkoleijonat ovat hyviä jätkiä nimeomaan siksi, koska jumala kohtelee heitä reilusti: paskasti pelaavat kundit eivät ANSAITSE voittoa. Jokaisen kuivan vuoden jälkeen voimme toteuttaa uusprotestanttista eetosta, ja kirota jumalalle: "Mitä me olemme tehneet ansaitaksemme näin paskan maajoukkueen?" Jos jumala vastaisi meille, hän lausuisi varmaankin: "Ette mitään, olettepahan vain typerä slaavilais-ugrilainen kansa, jonka asenne sattuu vituttamaan minua". Toisaalta hokin suhteen suomalainen mies jostain syystä ymmärtää, että "luistelutaidoton Ville Peltonen" on loogisesti täysin järjetön ajatus. Identiteetti on tällöin "ehyt", eikä meidän tarvitse ahdistua transsendenttisuuden meille esittämästä ristiriidasta.

Suomalainen on omimmillaan silloin, kun se on "matkalla" taivaaseen. Kivisellä polulla, jolla se työllään yrittää lepyttää mielivaltaista ja sadistista jumalaa. "Taivaassa" olo ei tälle kärsimystä rakastavalle kansalle sovi.

Siksi Kimi on meidän mielestä spede, ja kiekkoleijonat hyviä jätkiä.

Arsi sanoi:
Perustat väitteesi mihin? Iltapäivälehtiin? Seiskaan? Olisi ihan hyvä pitää mielessä, että kaikki mitä noissa "roskalehdissä" lukee, ei välttämättä ole aivan totta...
Kaveri (tuttu, ei mikään hevosmiesten tietotoimiston oma poika) ei myöskään pitää kimiä aika leijana kaverina seuraavan tapauksen johdosta:

Kaveri oli grillin jonossa yöllä ja odotteli rauhaksiin vuoroaan. Jonossa oli kaiken kaikkiaan kymmenkunta ihmistä. Vähän ajan päästä auto kurvaa snägärin viereen. Kimbe pomppaa pelkääjän paikalta pienessä maistissa ja koittaa päästä suoraan luukulle. Jonossa olijat tietenkin alkavat aukomaan päätään, että jonon perälle vaikka olisi mikä tähti. Kimi oli sanonut siinä vaiheessa, että "mä tilaan tässä nyt ensin ja maksan sitten teidän kaikkien safkat mitä ikinä haluatte...".

Jonossa olijat ei ollu oikein tykänny ideasta vaan piti sitä leijumisena ja kimbe jäi sillä kertaa ilman safkaa, ainakin sen grillin osalta.

Naene sanoi:
ihan kiva jos Suomelle tulee mitalia, mutta jätkä on itse kyllä pahemman luokan pelle. Saisi mielestäni Jenni nostaa kytkintä ja jättää tuollainen paska joka ottaa lerssinsä ulos strippibaarissa!!!?! Todella luokatonta ja säälittävää käytöstä. Toivottavasti media kohtelee huonosti vaikka voitto tulisikin.

Kyllä kyllä,Jenniä tuskin paljoa kiinnostaa Kimin sekoilut.Siinä on taas niin mieletön munkki käyny muijalla,ettei mitään rajaa!Samallaisen mediahuoran löytämiseen Kimiltä tuskin kauaa menisi.

Proteos sanoi:
Kimbe pomppaa pelkääjän paikalta pienessä maistissa ja koittaa päästä suoraan luukulle. Jonossa olijat tietenkin alkavat aukomaan päätään, että jonon perälle vaikka olisi mikä tähti. Kimi oli sanonut siinä vaiheessa, että "mä tilaan tässä nyt ensin ja maksan sitten teidän kaikkien safkat mitä ikinä haluatte...".
Jonossa olijat ei ollu oikein tykänny ideasta vaan piti sitä leijumisena ja kimbe jäi sillä kertaa ilman safkaa, ainakin sen grillin osalta.

Eihän tossa nyt mitään pahaa ole. Kyllä itse ainakin päästän kiireelliset eteen jos saan ilmaiset safkat. Jos se jonoon pyrkivä olisi ollut joku tuntemattomampi, niin luultavasti olisi ruoka kelvannut. Jotkut voivat käyttää rahojaan siihen että aikaa ei tarvitse tapaa jonottamalla. Toiset taasen voivat saada tyytyväisenä ilmaset safkat ja jonottaa 3. min pidempään... Jos kimi olisi päässyt jonoon ja muut jonossa olevat olisi saanu ilmaseksi safkat, niin kukaan siinä jonossa oleva ei häviä mitään.

Proteos sanoi:
Kaveri (tuttu, ei mikään hevosmiesten tietotoimiston oma poika) ei myöskään pitää kimiä aika leijana kaverina seuraavan tapauksen johdosta:

Kaveri oli grillin jonossa yöllä ja odotteli rauhaksiin vuoroaan. Jonossa oli kaiken kaikkiaan kymmenkunta ihmistä. Vähän ajan päästä auto kurvaa snägärin viereen. Kimbe pomppaa pelkääjän paikalta pienessä maistissa ja koittaa päästä suoraan luukulle. Jonossa olijat tietenkin alkavat aukomaan päätään, että jonon perälle vaikka olisi mikä tähti. Kimi oli sanonut siinä vaiheessa, että "mä tilaan tässä nyt ensin ja maksan sitten teidän kaikkien safkat mitä ikinä haluatte...".

Rahalla saa ja hevosella pääsee...Tyhmähän kimi olisi jos ei ottaisi iloa irti dollareistaan. Vitun väliä jollain snägärispurgujen mielipiteillä.

Kuka pakkislaisista tunnustaa, että Kimin "elämällä" tilaisi isoja kolmosia yökerhossa ja venttailisi jonon perällä jotain porilaista?

Integrandi sanoi:
Rahalla saa ja hevosella pääsee...Tyhmähän kimi olisi jos ei ottaisi iloa irti dollareistaan. Vitun väliä jollain snägärispurgujen mielipiteillä.

Kuka pakkislaisista tunnustaa, että Kimin "elämällä" tilaisi isoja kolmosia yökerhossa ja venttailisi jonon perällä jotain porilaista?
Olkoot vaikka itse jeesus, mutta jos mäkini olisin ollut jonossa niin olisi saanu jonottaa kuten muutkin. En jaksa kattella jotain elvistä joka tulee ylimielisesti etuilemaan... mä haluan sen purilaisen periaatteestakin sen minuutin aikasemmin kuin otan kimiltä jonkun 5€ almun.

Saa pyytää mun puolesta vaikka omaa kokkiaan tekemään sen pullan sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom