Tapaus Kimi Räikkönen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
tokkopaisto sanoi:
Inhoan Ferraria kilpatallina juuri viikonloppunakin hyvin demonstroidun epäurheilullisen mentaliteetin vuoksi. Eiköhän Ferrarilla tiedetty ihan h***etin hyvin missä mennään ja mitä tuleman pitää. Tekopyhästi vetäydytään suojaan:"Asia ei kuulu meille vaan FIA:lle" tyylisten kommenttien taakse. Varmaan joo, mutta tosiasiallisesti tästä seurasi että Ferrari kieltäydyttyään (ainoana!) saattoi "vilpittömin mielin" osallistua kisaan ja - OHO, Schumacher näyttääkin olevan taas mestaruustaistossa mukana :curs: :curs: :curs: .


eedit: siis onhan toi nyt niin läpinäkyvää ja hävytöntä - no respect from me :curs: .

Vittuako sitä joustamaan, jos toinen rengastoimittaja ei osaa rakentaa toimivia vehkeitä. Ei tuolla olla kavereita hakemassa vaan tappelemassa pisteistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No F1 politiikkaahan tässä on mukana tietysti monella tasolla, ei siinä mitään. En lähde spekuloimaan sillä saralla sen enempää koska se ei loppune mihinkään vaan jatkuis määrättömyyksiin asti (ainakin melkein). Ällöttävää oli mun mielestä se että HUOM!, vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelinin mukaantulon millään lailla (sitähän ei tiedä vaikka FIA oliskin mitätöiny Michelin-pisteet tmv.). Siis vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelin tallien osallistumisen. Jopa toiset kisan ajaneet tallit olisi sallinut! Käytännössä Ferrari esitti ukaasin ja törkeästi kiristi Michelin-talleja:"Ajakaa kuoleman kaupalla tai haistakaa vittu"! Mielestäni on törkeää, hävytöntä yms. :curs: :curs: :curs:
 
:david: Tämän kauden rengassääntö on suurin virhe kautta aikojen. Sääntöjähän muutetaan sen vuoksi, että kisasta tulisi turvallisempi (pienemmät nopeudet) ja halvempi.

Tosiasiahan on se ettei eilisestä voi syyttää kuin Micheliniä ei ketään muuta. Talleille toimitetaan 2 erilaiset renkaat ja nytten Michelin ei ollut saanut kummastakaan turvallista.

Michelinin nössöt sais painua vit***n formuloista jos noin pahasti pelottaa Ameriikan lait. :whip:

Michelin 1000 x :david:
 
Spidey sanoi:
Säännöt ovat sääntöjä ja kaikki tiesivät ne ennenkuin Yhdysvaltoihin lähtivät. Pitäisikö Bridgestonea ja Ferraria rangaista siitä, että naapuri töpeksi? Miksi ihmeessä?

Ihmisillä on outo käsitys siitä, että Ferrarilla olisi jokin oikeus kiertää sääntöjä yms. Salo tyrmäsi tämän ja jos näin todella olisi niin se olisi muiden tallien toimesta tullut julkisuuteen jo aikapäivää sitten. Jos Ferrari on huijannut tai rikkonut sääntöjä, on sitä myöskin rangaistu.

No entäs nämä muutaman vuoden takaiset Ferrarin sääntöjen vastaiset "ilmanohjaimet" (vai mitkä ne oli)? Ei niistä mitään rangaistuksia tullut.
Tai sitten se yksi Silverstonen kilpailu missä Schumacherille annettiin varikon läpiajorangaistus (vai 10 sekunnin pydähdys)? Siinä tilanteesa tosin taisi olla sääntönä, että kolmen kierroksen sisään on tultava varikolle ja näin Schumacher pystyi ajamaan maalin kun kisa oli lopussa. Mutta miksei rangaistusta annettu aikaisemmin?

Tai sitte tämä Concorde-sopimus juttu? Aika heikoilla oli FIA ilman Ferraria.
 
Myth sanoi:
Antoiko Räikkönen muuten mitään kommenttia kisan aikana/jälkeen?

Maikkarin Txt-tv:n mukaan Räikkönen oli ainoa kuljettaja, joka ei antanut kommentteja...

Kyllä muuten varmasti vituttaa Räikköstä, kun ei päässyt ajamaan. Ku nyt tuli sitten schumikin messiin mestaruustaistoon. :wall:
 
tokkopaisto sanoi:
No F1 politiikkaahan tässä on mukana tietysti monella tasolla, ei siinä mitään. En lähde spekuloimaan sillä saralla sen enempää koska se ei loppune mihinkään vaan jatkuis määrättömyyksiin asti (ainakin melkein). Ällöttävää oli mun mielestä se että HUOM!, vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelinin mukaantulon millään lailla (sitähän ei tiedä vaikka FIA oliskin mitätöiny Michelin-pisteet tmv.). Siis vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelin tallien osallistumisen. Jopa toiset kisan ajaneet tallit olisi sallinut! Käytännössä Ferrari esitti ukaasin ja törkeästi kiristi Michelin-talleja:"Ajakaa kuoleman kaupalla tai haistakaa vittu"! Mielestäni on törkeää, hävytöntä yms. :curs: :curs: :curs:

Ihme provoilija..Kertoisitko millä tavalla Ferrari esti Michelin-tallien mukaantulon? Ai sillä tavallako kun he eivät suostuneet johonkin älyttömään radanmuutossuunnitelmaan? Sitäpaitsi FIA:han tämän (ainakin viimeisimmän tiedon mukaan) laittoi puihin.

Mun mielestä Ferrarin toiminnassa ei ollut mitään väärää. Ajoi oman kilpailun kun muut sähläsivät varusteiden kanssa. Oliko heidän syy ettei Michelin pystynyt toimittamaan kunnollisia vehkeitä?

Edit: FIA oli näköjään ehdottanut nopeusrajoitusta tuonne nopeaan mutkaan. Parempi ettei sittenkään ajettu kilpailua. Olisi ollut varmaan hienot fiilikset katsoa kun Minardit paukuttaa Kimin ohi ovaalilla.
 
Säälittävää yrittää syyttää Ferraria tästä tapauksesta, kun apinakin ymmärtää, että Michelin on se ketä pitäisi syyttää ja jonka renkaita en enää osta.
 
Integrandi: Se ohjeistus, että mutka olisi ajettu hiljempaa olisi toiminut niin, että kyseisellä rataosiolla olisi olleet keltaiset liput koko kisan ajan voimassa, eli ohittaminen olisi ollut kiellettyä ja kuskit olisivat voineet ajaa osuuden renkaita säästäen.

Tokkopaistolle sen verran, että Jordan oli ensin mutkan rakentamisen kannalla, mutta siirtyi myöhemmin toiselle kannalle. Näin ainakin maikkarin selostajien mukaan.

Vipemype itse olen ymmärtänyt sen Silverstonen kisan juuri niin, että kun tulee stop/go rangaistus niin aikaa varikolle tulemiseen on 3 kierrosta. Schumi teki niinkuin parhaaksi näki ja tuli viimeisellä kieroksella sisälle ja ylitti varikolla maaliviivan samalla kun tuli kärsimään rangaistustaan. Ehkäpä ei sääntöjen hengen mukainen ratkaisu, mutta sääntöjen mukainen kyllä ja se vain merkitsee. Aivan kuin joku aiemmin nerokkaasti sanoi, F1:sissä ei etsitä kavereita vaan taistellaan kynsin ja hampain voitosta sääntöjen sallimissa rajoissa. Jos joku sääntöjä rikkoo niin siitä rangaistaan. Muistakaa Schumin Jerezissä tekemä taklausyritys maksoi miehelle koko kauden mm-pisteet.

Tokkopaistosta vielä sen verran, että jos olet tosissasi kommenttiesi kanssa niin en voi kuin pyöritellä päätäni. Kuitenkin vakaasti uskon, että tarkoituksesi on pääasiassa pilata keskustelu. Michelin tallien osallistumisen esti vain ja ainoastaan Michelin itse. Huonot kumit ei ois kestäny maaliin asti. Jos Bridgestonella ois ollu sama ongelma niin kukaan ei olisi täällä huutelemassa oikeutta Ferrarille.

edit: ja Jacolle vielä sen verran, että sääntö ei mielestäni ole virhe ollenkaan. Se on tuonut jännitystä kisoihin todella paljon esim. Monaco jossa Alonso taisteli lopussa puhkikuluneilla renkailla voittoon. Ainoa mikä meni vikaan oli se, että Michelin ei onnistunut vastaamaan säännön asettamiin vaatimuksiin. Ahneella oli kirjaimellisesti paskanen loppu. Lähdettiin suorituskyvyn takia karsimaan renkaiden kestävyyttä ja turvallisuutta. Tässä on tulos.
 
MTV3 sivuilla tietoa USA:n GP:stä. FIA arvostelee talleja USA:n GP:n pilaamisesta. :hyper:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2005/06/375703

FIA:n mukaan Michelin-tallien olisi pitänyt tyytyä ajamaan viimeinen mutka hitaammin läpi.

FIA: Ymmärsimme tilanteen ja ehdotimme mm. sitä, että voisimme auttaa heitä valvomalla nopeuksia ja rankaisemalla nopeusrajoitusten ylittämisestä.

Tuosta ei kyllä muistaakseni puhuttu mitään GP:n aikana. Toisaalta tuon toteutuminen olisi antanut Bridgestone autoille hieman vääristynyttä mainetta, koska veikkaisin, että suuri yleisö ei tiedä paljoakaan kisan faktoista ja olisivat luulleet, että esim. Ferrari voitti, koska oli ylivoimainen eikä rengasongelmia olisi osattu järkevällä tavalla yhdistää Bridgestonen voittoon tai menestymiseen. En näe muuta syytä, miksi Michelin tallit jättivät kisan sikseen. Parempi kai ottaa pisteiden menetykset kuin saada poikkeuksellista negatiivista mainetta ympäri maailmaa kun heidät "murskattiin" kisoissa. Sellainen olisi muistettu pitkään kun kisa muuten olisi tuntunut "reilulta kisalta". Nyt ainakin suuri yleisö ymmärtää enemmän, mistä on kysymys vaikka tilanne olikin perseilyä.
 
Energia sanoi:
Tuosta ei kyllä muistaakseni puhuttu mitään GP:n aikana. Toisaalta tuon toteutuminen olisi antanut Bridgestone autoille hieman vääristynyttä mainetta, koska veikkaisin, että suuri yleisö ei tiedä paljoakaan kisan faktoista ja olisivat luulleet, että esim. Ferrari voitti, koska oli ylivoimainen eikä rengasongelmia olisi osattu järkevällä tavalla yhdistää Bridgestonen voittoon tai menestymiseen. En näe muuta syytä, miksi Michelin tallit jättivät kisan sikseen. Parempi kai ottaa pisteiden menetykset kuin saada poikkeuksellista negatiivista mainetta ympäri maailmaa kun heidät "murskattiin" kisoissa. Sellainen olisi muistettu pitkään kun kisa muuten olisi tuntunut "reilulta kisalta". Nyt ainakin suuri yleisö ymmärtää enemmän, mistä on kysymys vaikka tilanne olikin perseilyä.

No tässä mennään vähän metsään. Eilinen tempaus varmisti käytännössä sen, että Formulat eivät jenkkilässä nouse suosioon pitkään aikaan, jos koskaan. Michelin tuskin tuon takia näin teki. Ensi vuonna heillä olisi ollut taas mahdollisuus näyttää, mutta eilisen jälkeen ei.
 
Olen Spideyn kanssa kyllä samaa mieltä sääntömuutosten mukanaan tuomasta mielenkiinnosta (joskin niitä muutoksia voitaisiin tehdä kausien välissä, eikä juuri ennen kisoja..). Aiemmat kaudet ovat olleet kiinnostavuudeltaan luokkaa nolla, ferrari siellä kuitenkin on ollut ensimmäisenä.
Nyt kun muutosten takia vaaditaan muutakin kuin vain niitä huipputehoja, niin ovat muutkin tallit alkaneet pääsemään pisteisiin kiinni, mikä ainakin minun mielestäni on varsin positiivista lajin kiinnostavuutta ajatellen (lähes yhtä tylsältä muuten tuntuu mielestäni Ronnien ylivoimaisuus ;)).

Michelin tässä sössi, ja saa kyllä jälkiään siivota pitkään; ette varmasti ole ainoita, jotka vaihtavat toiseen rengasmerkkiin. Itseäni nyt ei voisi vähempää kiinnostaa (jo siksi etten omista autoa), F1-renkailla kun ei ole juuri mitään tekemistä kaduille tarkoitettujen mobiilien kanssa.
 
Ensi kaudeksi yksi rengastoimittaja ja renkaista urat pois. Lisää mielenkiintoa, kuskien taito korostuu ja turvallisuudesta ei tingitä nopeuden vuoksi. Katsojien ja kuskien kannalta paras vaihtoehto rengasjupakkaan.
 
tokkopaisto sanoi:
No F1 politiikkaahan tässä on mukana tietysti monella tasolla, ei siinä mitään. En lähde spekuloimaan sillä saralla sen enempää koska se ei loppune mihinkään vaan jatkuis määrättömyyksiin asti (ainakin melkein). Ällöttävää oli mun mielestä se että HUOM!, vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelinin mukaantulon millään lailla (sitähän ei tiedä vaikka FIA oliskin mitätöiny Michelin-pisteet tmv.). Siis vain ja ainoastaan Ferrari esti Michelin tallien osallistumisen. Jopa toiset kisan ajaneet tallit olisi sallinut! Käytännössä Ferrari esitti ukaasin ja törkeästi kiristi Michelin-talleja:"Ajakaa kuoleman kaupalla tai haistakaa vittu"! Mielestäni on törkeää, hävytöntä yms. :curs: :curs: :curs:

Muinainen sananlasku: "Tasajako ei ole taktiikkaa..." Mä olen tykännyt Maranellon punaisista ja Schumista kuskina just sen takia, että ne osaa olla myös pirun taitavia taktikkoja. Miks tossa olis pitänyt antaa periksi? Siellä ollaan voittamassa...

Mika Salo: Olis ollut viime vuosien kuskeista suvereenisti paras Suomi-mannekiini, jos olis paremmin pärjännyt. Asia äijä niin kommentaattorina, kuin aikoinaan aina haastatteluissa :rock:
 
Integrandi sanoi:
Ihme provoilija..Kertoisitko millä tavalla Ferrari esti Michelin-tallien mukaantulon?
Näitä hemmoja näkyy jokaisessa F1-aiheisessa keskusteluryhmässä nykyään. Kysehän on siitä, että FIA ja Ferrari ovat nykyään "ilmiselvästi" liitossa ja että kaikki paha lähtee Ferrarista. :D
 
Hauskaa kissa-hiiri leikkiähän noi f1:set ovat. Ja nyt kyllä kusetettiin Ekkelestonia isolla rahalla :D Katsojien kustennuksella tietty, mutta siitähän se Ekkelstoni maksaa ennemmin tai myöhemmin.
3v. poika oli vaan hieman pettynyt kun ei tullutkaan kisaa. Selitä siinä sitten "Ne ei aja kun niitten renkaat voi mennä rikki". "Miksei ne vaihda renkaita?" "ööö".
Noh ajoi siellä sentään punaiset, vaikka mua ei paljon lohduttanut.
 
Kevyttä nostoa tähän. Google väittää että tämä on Pakkiksen Jäämies ketju, joten eiköhän tänne sovi.

Räikkönen ajaa Nascar-kisan jo kevään aikana!
Raikkonen to compete in NASCAR

Aika läppä. Itse lajista en ole niin varma, en ole katsonut yhtäkään NASCAR kisaa joten en tiedä miten se on jännittävä. Ovaalia/pyöristettyä suorakaidetta kun kerta ajetaan, tosin volttejahan ne vetää aina välillä.
 
NASCAR:issa pyörii ainaki järkyttävät määrät rahaa. Olisko Jenni shoppaillu kimin kassan tyhjäks. Eivaan, kyllä se varmaan vaan on halua kokeilla kaikkee, kun tota kyhnyä riittää.
 
Jenkeissä erittäin suosittua tuo Nascar ja odottelenkin mielenkiinnolla kisoja. Muutaman kisan olen katsonut ja kyllä kisat viihdyttävät formuloita enemmän, vaikka ovaalia ajavatkin. Ohituksia tulee oikeasti mielettömästi ja kolareitakin usein.

Täytyy vielä todeta, että noi tuoreet uutiset ovat ikivanhoja :)
Syksyllä jo selvisi, että Räikkönen ajaa RedBullilla Nascaria?
http://community.nascar.com/2011jee...raikkonen_signs_with_red_bull_racing_for_2012
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom