Juu. Mutta eikös ulkokierrosta pysty päättelemään sen miten pajon tehoja kaivosta otetaan? Ulkokierron lämpötiloista (sisääntuleva) voidaan laskea kuinka kauan 1 kierto kestää. Kun tiedetään vielä ulkokierron putken määrä voidaan laskea viratus. Sitten kun tiedetään sisään ja ulostulevan nesteen erotus voidaan laskea montako kw kaivosta otetaan. Näin olen ymmärtänyt?
Olen nähnyt myös trendejä missä tuo näkyy että koska tuo liuos on yhden kierroksen tehnyt. Sen mitä olen tuota mlp foorumia vahdannut niin oikeastaan aina on näyttänyt siltä ettei tuolla tavalla luotettaa virtausta saa laskettua. Itsekin kokeilin mutta totesin sen olevan liian epätarkka tapa.
Kompressorin sähköntehokin vaihtelee koneen käydessä koko käyntijakson aikana. Luotettavin tapa on jotenkin todeta mitä sieltä mlp oikeasti tulee ulos on mitata joko energiamittarilla; virtausmittarilla ja lämpötiloilla laskea. Tai virtauksen tuntemalle laskea lämpötilaerojen perusteella.
Eräällä on myös keruussa virtausmittari mlp foorumilla. Mittari joka antaa tuloksen tarpeeksi maksaa vain 500€, joten nou thänks. Kuitenkin kaivossa kiertää alkoholiseos niin kaikki mittarit eivät näytä oikein. Ja muutenkin kaivotehoa laskiessa täytyy tietysti ottaa maaviunan ominaisuudet huomioon (tiheys, ominaislämpökapasiteetti)