Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sorry täysi offtopic, mutta taitaa pahemmanlaatuinen luki(mielen)häiriö vaivata. Joka kerta kun vilkaisen, luen ketjun nimeksi Syväkurkun ylistys! :face:
Jatkakaa...
Mitä helvettiä te nyt sekoilette. Kaikki ei kyykkää samoista syistä. Tangon paikka tavoitteen mukaan. Epäkkäät/niska/selkä, ihan sama asia. Mieluummin highbar-lowbar -periaatteella niin ei tarvitse inistä termeistä
Voisin toimittaa boksin virkaa tossa alla niin toi täti oppis kyykkäämään
Pystyyköhän kukaan menemään oikeasti syväkyykkyyn alaselkä täysin suorana?
Mulla jää tosi vajaaksi jos jalat on kapealla ja polvet liikkuu suoraan eteen, lonkkaluut vaan painaa koukistajiin niin paljon ettei liikkuvuutta voi treenata kun ei ole venyvyydestä kiinni, vasta alaselän pyöristämällä pääsen sitten alemmas
Jalat n. \ / asennossa pystyn istumaan hyvin jalkojen väliin eikä selkä pyöristy :D
Johan se on jo sanottu että Rippetoen tapa opettaa kyykkyä ei ole kunnollinen. Lyhyesti Rippetoe opettaa kyykyn niin että tarkoituksena on saada maksimaalinen venytys takareisille eli kroppa on noin 45% etukenossa ja sillä tavalla ei todellakaan pysty tekemään syväkyykkyä kunnolla. Ja siitä tässä threadissa puhuttiin
Tarkoittanet ettei Rippetoen tapa opettaa syväkyykkyä ole kunnollinen? Rippetoe perustelee oman tyylinsä voimannoston näkövinkkelistä (ei atg-syväkyykky), mutta ennenkaikkea käsittelee kyykyn (ja muidenkin nostojen) mekaniikkaa ymmärrettävästi ja perustellusti, ml. legendat vaarallisuudesta alaselälle ja polville. Vastaavaa tietoa ei näiltä palstoilta vaan saa.
BTW, kehon mittasuhteet määräävät kropan etukenon, sille ei haeta mitään tiettyä kulmaa.
Lukekaa se kirja, youtubista ei selviä Rippetoen koko stoori. Loppuu ainakin osa tästä turhasta kinasta.
Jep, rippetoen suosittama kyykky ei ole atg-syväkyykky, vaan kisasyvyinen. Rippetoen tavoitteena on aktivoida mahdollisimman paljon lihasta, erityisesti lantion alueen lihakset. Takareidet (ja reiden lähentäjät) saadaan mukaan, jos tanko on suhteellisen alhaalla selässä ja etukeno siten myös suurempi kuin "niskakyykyssä". "Oikea" syvyys on sellainen, joka siis venyttää taka/sisäreidet (kisasyvyys). Alemmas menosta ei siis ole enää hyötyä (huom: rippetoen, ei minun, näkökulmasta). Atg-syvyys on toki monille helpompi, jos tanko on ylempänä/edempänä ("niskakyyky", etukyykky, zecher-kyykky tms muunnelma), mutta tällöin takareidet eivät ole mukana työssä yhtä paljon. "oikea" syvyys riippuu siis omista tavoitteista, mutta se ei ollut nyt pointtini, vaan tämä: rippetoen kirjassa selitetään lihasten ja nivelten toimintaa kyykyssä varsin kattavasti. Kirjan luettuaan itse kukin voi miettiä ja kokeilla, mikä tyyli sopii omiin tavoitteisiin ja kropan mittasuhteisiin (rippetoen tyyliinhän ei ole mikään pakko jumittua!). Pahimmat väärät uskomukset ja suoranaiset vaaralliset tekniikkavirheet varmaankin saa korjattua opuksen avulla. Juutuupivideoissa ei käsitellä juurikaan näitä asioita, ainakaan niissä jotka olen itse nähnyt. Rippetoen dvd-on lähinnä tukena kirjalle, ei korvaa sitä ja suurin osa videoista näyttäisi olevan peräisin dvd:ltä.Tarkoitin kyykkyä koska rippetoehan ei opeta syväkyykkyä? Jos lähdetään kyykkäämään niin että saadaan maksimaalinen venytys takareisille, niinkuin rippetoe opettaa, niin silloin on hyvin vaikeaa päästä syvälle kyykkyyn juurikin kehon mittasuhteiden takia. Tämän takia Rippetoen tapa opettaa kyykkyä on hyvinkin kyseenalainen.
Voisin toimittaa boksin virkaa tossa alla niin toi täti oppis kyykkäämään
Sattui niin sopivasti että tuli kahtena päivänä tehtyä kahta erityylistä kyykkyä joten tässä video... eli oma osanotto tohon kyykkytyylidebattiin, syväkyykkyähän nämä eivät varmasti ole nähneetkään
http://www.youtube.com/watch?v=LHx8r_oY9og&feature=youtu.be