Syke hidas ku norsulla

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Yhtä#Hauista

V.I.P.
Ikä
39
Eli, onkohan normaalia että syke hidastuu dieetillä? Mulla on se seistessäkin vaan 50!!! Ja olo on jokseenkin huterahko... Normaalisti syke yli 70 tällein päivällä.

Liittyiskö se jotenkin siihen, että ravintoaineita on vähemmän käsiteltävänä, niin ei tartte vertakaan pumpata samalla tahdilla kuin bulkilla.

Oon aina pitänyt alhaista leposykettä merkkinä hyvästä aerobisesta kunnosta.

Yhtä#Hauista sanoi:
Eli, onkohan normaalia että syke hidastuu dieetillä? Mulla on se seistessäkin vaan 50!!! Ja olo on jokseenkin huterahko... Normaalisti syke yli 70 tällein päivällä.

Tottakai se on normaalia. Yleensä porukka tekee dieetillä hieman enemmän aerobista -> kunto kasvaa ja tietenkin painon putoaminen parantaa suhteellista kuntoa (ts. kropan ei tartte käydä yhtä kovilla kun on kevyempi ruho raahattavana/ylläpidettävänä).

Yhtä#Hauista sanoi:

Oletkohan sinä pikkuhiljaa vaipumassa talvihorrokseen, kuten esim. siili. Syke hidastuu ja lopulta se käpertyy pesään pitkille nokosille. Säästelee siten energiankulutusta... :rolleyes:

Juup kyllä olen huomannu että hapenottokyky on melkoisen loistava, vaikkakin viikonloppuna meni maksitoppa tupakkaa :nolo: että ois ollu käsille tekemistä, kun en voinut viinaakaan hörppiä( :offtopic: )

Juu toi aineenvaihdunnan hidastuminen käynyt itelläkin mielessä. Kahvia aika säännöllisesti tuleekin juotua että pysyisi edes rippeet. Hirvittää vaan, paljonkohan tuo vielä hidastuukaan... :eek:

Jos aineenvaihdunta alkaa jarrutella voi sitä myös yrittää kiihdyttää. ECA ja muut sen tyyppiset lääkitykset, normaalia kovempi sykkeiset aamuaerobiset ja kalorimäärien kasvattaminen (tätä voi sitten yrittää kompensoida lisäämällä myös kulutusta).

Onko toi ECA kiellettyjen listalla, du juu nou Akkeli?
Aamuaerobosessa syke on 130-140 ei viitti ihan maximeja vetää niin ei lähe taju;)

Kun toi tupakka maistuu, niin teeppä niin että mittaat lepo sykkeen ja
sitten poltat ketjusssa pari tupakkaa ja mittaat taas sykkeen.
Veikkaan että tulos ei ole 50. Näkee hyvin mitä tupakka tekee
verenkiertoelimistölle. Itsellä ainakin tupakointi vaikuttaa sykkeeseen
älyttömästi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yhtä#Hauista sanoi:
Onko toi ECA kiellettyjen listalla, du juu nou Akkeli?

Tuo E, eli efedriini, on ymmärtääkseni kielletty aine kilpailukaudella, harjoituskaudella sitä ei testata (tai jotain...). C = kofeiini ja A = aspiriini taas eivät tietääkseni kiellettyjen aineiden listalta löydy.

EDIT: Tarkistin asian ADT:n sivuilta, ja efedriini löytyy "Kilpailuissa kielletyt aineet ja menetelmät" -otsikon alta: http://www.antidoping.fi/view.cfm?page=347649BE-8B10-4348-BB91-4C5F9EB5EA2C

Kesäisin pyöräilyy ja talvisin uintii. Leposyke tippunut kahdeksan vuoden aikana jostain 60:stä. Tuo arvo on mitattu yöllä juuri ennen nukahtamista hyvin levollisessa olotilassa.

Yhtä#Hauista sanoi:

Mulla 12. dieettiviikko menossa. Aamuaerobista 6 aamuna viikossa + illalla lihaskohtaiset treenit. Olen vetänyt 4 aamuna viikossa HIITin.

Lepopulssi 43.

Gillyanne sanoi:
Tuo E, eli efedriini, on ymmärtääkseni kielletty aine kilpailukaudella, harjoituskaudella sitä ei testata (tai jotain...). C = kofeiini ja A = aspiriini taas eivät tietääkseni kiellettyjen aineiden listalta löydy.

EDIT: Tarkistin asian ADT:n sivuilta, ja efedriini löytyy "Kilpailuissa kielletyt aineet ja menetelmät" -otsikon alta: http://www.antidoping.fi/view.cfm?page=347649BE-8B10-4348-BB91-4C5F9EB5EA2C

Tosin muistaakseni efedriini häipyy elimistöstä 4 vuorokauden sisällä, joten siks sitä on mahdoton havaita esim. harjoituskaudella. Jos oikein muistan. Läppäskää jossen muista :worship:

jos paino laskee, sykekin yleensä laskee, kun ei tartte ylimääräsiä läskejä ruokkia. ei ole syytä huoleen, jos ei oo rytmihäiriöitä (kaikilla on jotain) ja jos syke nousee hyvin rasituksessa.

oma leposyke 28-33 ilman aerobista treeniä.

Alna sanoi:
Tosin muistaakseni efedriini häipyy elimistöstä 4 vuorokauden sisällä, joten siks sitä on mahdoton havaita esim. harjoituskaudella. Jos oikein muistan. Läppäskää jossen muista :worship:
No ei se nyt siitä ole kiinni. Jos otat keskiviikkona efeä ja kuset purkkiin torstaina, ei labralaitteet luultavastikaan erota, että oletko harjoituskaudella vaiko et. :D

leposyke

jto sanoi:
jos paino laskee, sykekin yleensä laskee, kun ei tartte ylimääräsiä läskejä ruokkia. ei ole syytä huoleen, jos ei oo rytmihäiriöitä (kaikilla on jotain) ja jos syke nousee hyvin rasituksessa.

oma leposyke 28-33 ilman aerobista treeniä.

Lueskelin tämän threadin lisäksi vielä tätä...

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=25004&page=1&pp=10

...ja kävin miettimään, että tarttiskohan huolestua jostakin. Oma leposyke on laskenut vuosi vuodelta ja loppua ei näytä olevan näkyvissä. Joskus punttiharrastuksen alkuvaiheessa leposykkeeni oli jotain 55-60 luokkaa, en muista tarkkaan, kun ei se silloin kiinnostanut. Parisen vuotta sitten ostin oman sykemittarin (tässä vaiheessa takana oli jo useita vuosia enemmän tai vähemmän säännöllistä painoharjoittelua) ja silloin leposyke näytti 47:ää.

Ihmettelin tätä jo silloin ja innostuin mittailemaan asiaa: Muutaman kuukauden välein mittariin pompsahtikin aina uusi "ennätys", riippuen vähän siitä miten oli ehtinyt treenaamaan. Tällä hetkellä leposyke on 39.

Aerobinen kunto on hyvä, mutta paremmassakin kunnossa olen ollut.

Huippu-urheilijan syke tavallisella urheilijalla voi selittyä myös esim kilpirauhasen vajaatoiminnalla tai aineenvaihdunnan jumilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom