Sumu sanoi:
Kun luet tarkkaan, niin saatat tajuta mitä tuolla oikeuksiin liittyvällä tekstilä tarkoitin.
En valitettavasti ymmärrä. Osasi tähän on tietysti myös viestin kirjoittajalla eli sinulla. Yrittänet paremmalla onnella uudestaan? Kai ymmärsit vastavuoroisesti myös minun pointtini? Voin kyllä selittää uudestaan, mikäli et.
Ilmeisesti joko et huomannut tai tajunnut, että eihän se minun kynästäni se moderaattorimerkki tullut. En siis itse nostanut tuota pointtia esille.
Aivan. Minä sen kirjoitin tuon moderaattorimerkin. Ja sitten myös kommentoin omaa moderaattorimerkki-argumenttiani kysyessäsi siitä. Mutta, mutta... Mihis se nyt unohtui, mistä se lähti liikkeelle? Voisin vaikka vannoa, että sinä kirjoitit sen kuuluisan "Jollen minä, niin joku muu..."-argumentin. Tosin sinä pyysit keskustelijoita unohtamaan ko. heiton, mikä taas toisaalta jättää perusteluihisi edelleen ammottavan aukon. Joten ymmärtänet, jos jengi on sanoistasi vähän ymmällään ja osa jopa luovuttamassa niiden ymmärtämisessä.
Ja miksi vetäisin henkselit keskustelun yli, jos keskustelu ei vielä ole sääntöjen tai hyvän tavan vastainen tms. syystä suljettava ketju?
Siis mun pointtihan oli siinä, että sekä "jollen minä, niin joku muu, vittuako se muille kuuluu"-tyylisille argumenteille JA henkselien vetämiselle on yhteistä se, että ne pyrkivät keskustelun lopettamiseen.
Josko pysyttäisiin sitten niissä argumenteissa joita tässä yritettiin käsitellä. Mielestäni keskustelu kosketteli entuudestaan toisille tuntemattomien ihmisten seksuaalista kanssakäymistä (joista toinen on sinkku, toinen seurustelee). Minä en ainakaan ole keskustellut parhaan kaverini naisesta.
No, kyllähän tässä myös sinun kuin eräiden muidenkin samalla lailla asiasta ajattelevien eräänä mielenkiintoisena erikoistapauksena on ollut tämä "pane vaan jos huvittaa, kunhan ei ole tuttu." Hieman haiskahtaa tietenkin siltä, että moraalista arvostelua paetaan sanomalla, että tuollainen tilanne on keskustelun ulkopuolella. Lisäksi haiskahtaa hieman se, että se mielipide saattaisi muuttua myös tuntemattomien suhteen, kun käsittelisi asiaa kerran niillä tutuilla lego-ukoilla. Olisiko tilanne jotenkin erilainen, jos "ensimmäisenä osapuolena" sattuu olemaan tuttu? Minun mielestäni ei. Katselinpa sitten asiaa "ensimmäisen" tai "kolmannen" osapuolen silmin. Sinun mukaasihan tässä on kyse enemmän seksistä kuin tutuista, vai kuinka?
Ja kuten joku jo totesikin, parisuhdekuvioissa ei todellakaan ole yhtä ainoaa oikeaa totuutta. Jokaisella on oma totuutensa, jokaisella omat toimintatapansa.
Mä puhuisin mieluummin tulkinnoista kuin totuuksista. Taitaa se näköjään olla tuo tulkinta-asia levinnyt myös tänne internet-keskustelun piiriin. Väitteesi minun pääkopan sisäisistä asioista tahallisine väärinymmärryksineen ja provoiluineen kun ovat täysin vääriä. Se, että sinä kaivat kesken keskustelun herneen jostakin esiin ja työnnät sen nenääsi, ei tarkoita sitä, että minä olisin provoillut. Ymmärtänet siis, että mä tulkitsen sun syytökset vain ala-arvoiseksi argumentoinniksi. Niin, ja tokihan odotan kyllä sinulta sitä viestinumeroa vielä.