Sydänsuruja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilc81
  • Aloitettu Aloitettu
TRENT sanoi:
Mä en ymmärrä sitä, että joidenkin mielestä kolmannella pyörällä pitäisi olla jotain moraalisia velvotteita pettävän osapuolen kumppaniin. Petetyn on tietysti helpompi lähteä etsimään syytä kolmannesta osapuolesta kuin kumppanistaan. Mikään ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että pettäminen viimekädessä seurustelevan osapuolen oma ratkaisu. Turha siinä on ketään muuta syyllistää.

EDIT: Pitkälti samat asiat olikin näköjään edellisessä postissa.

Ja sulta on hukkunut punainen lanka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tupla-J sanoi:
Ton asian vois kyllä ottaa puheeksi ja mä veikkaan, että paskamainen keskustelu / useampikin siitä tulisi, mutta johonkin pettämistä toimivampaan lopputulokseen päästäisiin.

Mä en itse harrasta satunnaisia, se on tullut aikoinaan kokeiltua ja havaittu lyhytnäköiseksi ratkaisuksi jos haluaa parisuhdetta ylläpitää. Mun puolesta pelimiehillä ja -naisilla on lupa kokeilla, että irtooko varatulta. Jos irtoo, niin siinä tehään parhaassa tapauksessa palvelus kaikille: 1) pelihenkilö saa mitä haluaa ja osapuolet 2) ja 3) saavat tietää elävänsä tuhoontuomitussa suhteessa, joka on järkevämpää lopettaa ennemmin kuin myöhemmin. Tietenkin tämä on vain omakohtainen näkemykseni, ja seuraukset lienevät huomattavasti surullisemmat jos kissaa ei tapahtuman seurauksena nosteta pöydälle.

Ton meikäläisen näkemyksen idis on se, että omalle kullalle pitää olla sen verran hyvä, että sen ei rupea tekemään mieli mennä muualle ja/tai lankea houkutuksiin :). Jos siihen ei kykene, on vain hyvä, että päästetään molemmat irti suhteesta, joka ei futaa. Tämä siis pätee suljettuihin parisuhteisiin, avoimissa lienevät eri säännöt, eikä mulla ole sellaisista kokemusta.

Jep, samoilla linjoilla ja samanlaiset näkemykset itselläni. Heitin ton esimerkin vain siksi kun näissä asioissa ihmiset tuomitsevat helposti hyvä/paha menetelmällä muiden valintoja ilman taustatietoa siitä parisuhteesta. Elämähän ei ole mustavalkoinen vaan täynnä harmaan eri sävyjä.

Olen kyllä sitä mieltä että aika monet pettämiset ja niistä seuraavat sydänsurut voitaisiin ehkäistä paremmalla kommunikoinnilla ennen kuin mitään tapahtuu, eli keskusteltaisiin niistä asioista mitkä eivät omasta mielestä "toimi" siinä suhteessa. Mikään ei olisi vittumaisempaa kuin joutua petetyksi ja sitten vastaus kysymykseen miksi? olisi jotain "mut sä et ikinä tee sitä tai tätä ja se toinen teki", jos en ole tiennyt että ko. henkilön mielihaluista.

Trifixion sanoi:
Niinpä. Tässähän se tuli koko elämän raskas painolasti ja opetus kerralla ulos. Noilla lauseilla voi oikeasti oikeuttaa aivan kaiken, mitä ikinä sitten elämässä tuleekin tehdyksi. Kun huomenaamulla käppäilee tohveleissa aamupalapöytään, niin taidanpa paskantaa lautaselle, koska SHIT HAPPENS joka tapauksessa Matti Nykäsellekin ja haukata paskaa. Ei vittu kuulu muille.

Täytyypä todeta, että jokseenkin huonon vertauksen keksit. Varsinkin, kun noilla kahdella asialla ei mielestäni ole edes kaukaista yhteyttä. Minä en vain edelleenkään ymmärrä sitä, että mikä velvollisuus minulla olisi kolmantena osapuolena huolehtia siitä alkuperäisen parin suhteesta, moraalista ja hyvinvoinnista? Enhän minä sitä pettämisratkaisua siinä tekisi, käsittääkseni.

Parisataa kertaa :david: ja moderaattorimerkki kaupan päälle!

Ahaa, sepäs jännää. Moderaattorimerkki onkin tähänastisessa keskustelussa ehkä se paras argumentti. Vai onko?

Sumu sanoi:
Täytyypä todeta..?

Et sä nyt tietenkään vastuussa niistä kahdesta muusta ole, mutta kertoo paljon silti susta ja korkeasta moraalistasi. Jos jollain niin sinulla nuo perustelut ovat luokattomia. "jollen minä niin joku muu". kääk.

Berserker sanoi:
Et sä nyt tietenkään vastuussa niistä kahdesta muusta ole, mutta kertoo paljon silti susta ja korkeasta moraalistasi. Jos jollain niin sinulla nuo perustelut ovat luokattomia. "jollen minä niin joku muu". kääk.

No niin, nyt aletaan päästä jo vähän edes samalle aallolle. Niin, minä en todellakaan olisi vastuussa näistä kahdesta muusta ihmisestä. Jokaisella on oikeus kieltäytyä vonkausyrityksestä ja olla uskollinen omalle kumppanilleen (toivottavasti mahdollisimman moni on, minä ainakin aion olla/olen jos niikseen tulee). Ja mieelstäni minun moraalini on "riittävän korkealla" kun pidän huolen, että itse en petä jos olen suhteessa.

Ja tuo "jollen minä.." kannattaa unohtaa, se oli kärjistävä heitto, ei todellakaan mikään oikea perustelu. Mielestäni omat perusteluni olen tässä threadissa jo jollain tavalla antanut. Peace. :)

Sumu sanoi:
Jokaisella on oikeus kieltäytyä vonkausyrityksestä ja olla uskollinen omalle kumppanilleen (toivottavasti mahdollisimman moni on, minä ainakin aion olla/olen jos niikseen tulee).

Mä kerron tässä ja nyt sulle yhden tosielämän reaalisen faktan. Kun puhutaan kolmesta henkilöstä eli kotipuolisosta, baaripuolisosta ja sinkkuihmisestä, niin näillä kolmella on oikeus tehdä ihan mitä vaan. Siis ihan mitä vaan. Tää tarkoittaa käytännössä sitä, että sillä ei ole niinku hevonvitun väliä, mihin niillä on oikeus. Ja kun mennään vielä syvemmälle, niin se tarkoittaa sitä, että siihen ei kannata vedota ko. keskustelussa, koska kaikki keskustelu aiheesta käy silloin yhdentekeväksi.

Moderaattorimerkki onkin tähänastisessa keskustelussa ehkä se paras argumentti. Vai onko?

En mä nyt sitä parhaaksi nostaisi. Toki se on sun valintas, jos niin teet. Toivottavasti parempia argumentteja löytyy. Mä en tarkoita arvostella modetoimintaa näin julkisesti, koska se on kielletty. Samalla en kuitenkaan ymmärrä, miksi yrittää tappaa keskustelua kärjistävillä heitoilla, jos voi lopettaa keskustelun vetämällä henkselit yli.

Mielestäni omat perusteluni olen tässä threadissa jo jollain tavalla antanut. Peace. :)

Viestiesi numerot ovat 7,13, 50, 51, 54, 62, 88, 91, 104, 106. Mistähän noista se jo jollain tavalla annettu oma perustelu mielestäsi löytyy?

Jos parhaan kaverisi muija lähestyy sinua seksin tarpeessa, niin käytkö sinkkuna ollessasi hoitamassa rojut laariin? Mites lähimetsän puunrungon kanssa? Kyllä me se tiedetään, että sunkin raja löytyy, kunhan vähän kaivaa. Se on vaan välillä niin kivanseksikästä olla harmaa.

Trifixion sanoi:
Viestiesi numerot ovat 7,13, 50, 51, 54, 62, 88, 91, 104, 106. Mistähän noista se jo jollain tavalla annettu oma perustelu mielestäsi löytyy?

Kerrotko itse mistä oma mielipiteesi perusteluineen löytyy asiaan?
Yritin lukea kirjoittamiasi kommentteja mutta niiden asiasisältö oli aika olematon tekstin määrään nähden.

HA! Vastaan, vaikka viesti oli suunnattu ihan eri ihmiselle!

Trifixion sanoi:
Jos parhaan kaverisi muija lähestyy sinua seksin tarpeessa, niin käytkö sinkkuna ollessasi hoitamassa rojut laariin? Mites lähimetsän puunrungon kanssa? Kyllä me se tiedetään, että sunkin raja löytyy, kunhan vähän kaivaa. Se on vaan välillä niin kivanseksikästä olla harmaa.
Ja "kolmannella osapuolella" ei tosiaankaan ole minkäänlaista vastuuta siitä, mihin "toinen osapuoli" vapaasta tahdostaan ryhtyy, vaikka se miten vituttaisi "ensimmäistä osapuolta". Tietenkin saa järkeä käyttää, jos tämä ensimmäinen osapuoli sattuu olemaan joku, jonka kanssa aikoo vastakin tulla toimeen.

Tota sun botanistivertausta mä en tajua ollenkaan.

Jos tämä sinkku-kolmaspyörä tuntee pettäjän/petetyn jo ennalta, mielestäni on moraalitonta "käyttää tilaisuus hyväksi". Se on aivan fakta että suhteessa kuin suhteessa tulee viileämpiä kausia jolloin sisäpiirin tietoa omaavan on helpompaa iskeä kiinni. En kuitenkaan puolustele pätkääkään pettäjän toimintaa, mutta ei se kolmas pyöräkään aina ihan viaton ole.

Tupla-J sanoi:
Ja "kolmannella osapuolella" ei tosiaankaan ole minkäänlaista vastuuta siitä, mihin "toinen osapuoli" vapaasta tahdostaan ryhtyy, vaikka se miten vituttaisi "ensimmäistä osapuolta". Tietenkin saa järkeä käyttää, jos tämä ensimmäinen osapuoli sattuu olemaan joku, jonka kanssa aikoo vastakin tulla toimeen.

Miksi sitä järkeä pitäisi käyttää, koska eihän se "kolmas osapuoli" ole vastuussa missään tapauksessa ja lainkaan siitä, miten "ensimmäinen osapuoli" reagoi?

Tota sun botanistivertausta mä en tajua ollenkaan.

Kunhan on tarkoitus kartoittaa, onko sillä mitään väliä, mihin sen pissaelimensä kanssa joutuu epätoivon vallatessa tajuntaa.

Trifixion sanoi:
Miksi sitä järkeä pitäisi käyttää, koska eihän se "kolmas osapuoli" ole vastuussa missään tapauksessa ja lainkaan siitä, miten "ensimmäinen osapuoli" reagoi?
Sanoohan sen nyt järkikin, että vituttaa se, että menee suhde poikki - etenkin kun on (ehkä) tehnyt parhaansa sitä ylläpitääkseen. Ihmisellä on taipumus etsiä syytä ulkopuolelta, ja kyseinen kaveri tulee olemaan vähän helvetin hyvä syyllistettävä. Sillä faktalla, että tämä kolmas osapuoli ei ole syypää siihen, että suhde ei ollut kestävä, ei ole tämän ensimmäisen osapuolen silmissä tästä syystä mitään merkitystä.

Tupla-J sanoi:
Sanoohan sen nyt järkikin, että vituttaa se, että menee suhde poikki - etenkin kun on (ehkä) tehnyt parhaansa sitä ylläpitääkseen. Ihmisellä on taipumus etsiä syytä ulkopuolelta, ja kyseinen kaveri tulee olemaan vähän helvetin hyvä syyllistettävä. Sillä faktalla, että tämä kolmas osapuoli ei ole syypää siihen, että suhde ei ollut kestävä, ei ole tämän ensimmäisen osapuolen silmissä tästä syystä mitään merkitystä.

Mitäs neuvoisit "kolmatta osapuolta" tekemään, kun "toinen osapuoli" ilmoittaa, että olisi kotiolot voittavaa normaalia kivempaa tarjolla?

Trifixion sanoi:
Mitäs neuvoisit "kolmatta osapuolta" tekemään, kun "toinen osapuoli" ilmoittaa, että olisi kotiolot voittavaa normaalia kivempaa tarjolla?
Pane pois vaan jos huvittaa. Tossahan on se toinen osapuoli, joka on kaikille paskamainen. Reilumpaa olis heivata ensimmäinen ensin ja toteuttaa aie vasta sitten.

(Mä en ole ihan varma, että ajoitko sä tota takaa. Mun tekstissä toi 3. osapuoli oli sinkku, 2. pettäjä ja 1. uhri)

Heitetäänpä oma elämäntilanne sitten kehiin myös. Tyttö on vuotta vanhempi ja todella tuntuu se ns "oikea" molemmilla pelaa kemiat jne. Ainoa probleema on, että tyttö on varattu. Erona edellisiin on, että mies jonka kanssa hän seurustelee on jo kolmesti jäänyt kiinni pettämisestä. Lisäksi ks pari näkee toisiaan noin 1h päivässä.
Tämä ihmetyttää minua paljon, kun he asuvat samassa taloudessa. Tämä nyt oli tämmöinen avautuminen jälleen...

Tupla-J sanoi:
Pane pois vaan jos huvittaa.

Siis siitäkin huolimatta, että itse korostit käyttämään järkeä eli ts. miettimään hetken, että kannattaako käydä toteuttamassa sisäistä apinaansa, jos seurauksena voi olla se, että "ensimmäinen osapuoli" käy tunkemassa suksisauvan poikittain tämän "kolmannen osapuolen" peräsuoleen?

Sano nyt ihan oikeesti hei, että siihen tarvitaan jotain muutakin kuin jämähtänyt paikallisverenkierto.

Reilumpaa olis heivata ensimmäinen ensin ja toteuttaa aie vasta sitten.

Tää arpa ei voita. Mä voin perustellakin. Katsos, jos tilanne on sellainen, että se "ensimmäinen" on heivattu mäkeen, niin silloin se "toinen" ja "kolmaskin" lakkaa olemasta.

:rock:

Trifixion sanoi:
Siis siitäkin huolimatta, että itse korostit käyttämään järkeä eli ts. miettimään hetken, että kannattaako käydä toteuttamassa sisäistä apinaansa, jos seurauksena voi olla se, että "ensimmäisen osapuoli" käy tunkemassa suksisauvan poikittain tämän "kolmannen osapuolen" peräsuoleen?
Edelleen, se ei ole sen häpee joka ottaa mitä saa, vaan sen joka tarjoaa. Vittumainen tosiasia on, että sen seurauksena voi päästä vaikka hengestään (ja se kannattaa pitää mielessä), mutta jos elää elämänsä sen mukaan, että pelkää kaikkien olevan siinä määrin hulluja, niin saa olla koko ajan kuset housussa. Mä en edelleenkään kykene syyttämään sitä sisäistä apinaa toteuttamasta itseään toisen ihmisen valinnasta (eli sen 2. osapuolen).

Tää arpa ei voita. Mä voin perustellakin. Katsos, jos tilanne on sellainen, että se "ensimmäinen" on heivattu mäkeen, niin silloin se "toinen" ja "kolmaskin" lakkaa olemasta.
Kyllä sen arvan mun mielestä pitäs voittaa, koska niin voi tehdä.

Gusto sanoi:
Heitetäänpä oma elämäntilanne sitten kehiin myös. Tyttö on vuotta vanhempi ja todella tuntuu se ns "oikea" molemmilla pelaa kemiat jne. Ainoa probleema on, että tyttö on varattu. Erona edellisiin on, että mies jonka kanssa hän seurustelee on jo kolmesti jäänyt kiinni pettämisestä. Lisäksi ks pari näkee toisiaan noin 1h päivässä.
Tämä ihmetyttää minua paljon, kun he asuvat samassa taloudessa. Tämä nyt oli tämmöinen avautuminen jälleen...

Jos juttu on oikeasti tollanen, niin ANNA PALAA! Yleensä jutut tosin ei ole kovin yksinkertaisa ja kaikkea saattaa paljastua...
-------------------------------------------
Trifixion: Jos olisit itse pettäjä, (En mene henkilökohtaisuuksiin. Kyse on teoreettisesta tilanteesta) syyttäisitkö kolmatta pyörää suhteenne turmelemisesta? Oletetaan, että kolmas pyörä on täysin tuntematon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom