Suuri peliliikethread

ringside sanoi:
Vittu setä moralisoi vielä lisää:

Mä jotenkin tajuan sen, että varastetaan. Sitä mä en vittu tajua, että varastamisesta ollaan ylpeitä. "öhö öhö öhö ... punnitsin vittu irtarit espanjalaisina tomaatteina ... öhö öhö ... eix ollu vittu hieno peliliike". Se on saatana varastamista suomalaiselta yrittäjältä, vaikka käyttäisitte siitä mitä termiä.

Petos on petos, kavallus on kavallus ja varastaminen on vittu varastamista. Kysykää siltä ukiltanne, joka taisteli talvisodassa, että onko pelimiehen merkki? Vittu kysykää?

Saatanan kakarat. Että kehtaatte. Ja ootte vielä ylpeitä. Häpeisitte.

Jotain tällaistahan oli odotettavissa ennemmin tai myohemmin. Veikkaisin tosin että Rinkku-Setä on itsekin joskus muinoin ollut omppuvarkaissa yön hämärinä tunteina ja jopa tuntenut pientä mielihyvää keikan jälkeen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Zener sanoi:
Kyllä se varmaan toimii, koska mulla on yksi kaveri, kenelle on pitänyt pari kertaa soittaa sokkotreffien takia. En tiedä, onko jekku oikeasti mennyt naisille läpi, mutta sehän ei ole oikeastaan mun ongelma. Pääasia, että kaveri on tyytyväinen, ja hänen omasta mielestään helpompi päästä pois kiusallisesta tilanteesta.

Toki on kaikista rehellisintä, jos olisi suoraan pokkaa sanoa, mitä ajattelee. Mutta totuus useimmiten sokkotreffeillä on, että toinen ei miellytä ulkoisesti. Varsinkin kun naisten kanssa joutuu usein kirjeitä ym. vaihtamaan pitkiäkin aikoja treffeille päästäkseen. Ainakin itse mielummin yritän keksiä valkoisen valheen, kun sanon toiselle päin naamaa, että "vaikka muuten oletkin ihan ok tyyppi...", "niin olet liian lihava" tai "näytät kirveellä veistetylle".

Ai varmaan toimii vai? Oikeesti, toi temppu on tehty about miljoonassa leffassa ja sitcomissa. Justiinsa frazierissa oli sama tilanne ja jokinorsu tajus heti mistä on kyse. Ennen tämän thredin tsekkaamista, ei ollut koskaan tullut edes mieleen, että joku saattaisi käyttää tätä jekkua oikeassa elämässä.

Integrandi sanoi:
Jotain tällaistahan oli odotettavissa ennemmin tai myohemmin. Veikkaisin tosin että Rinkku-Setä on itsekin joskus muinoin ollut omppuvarkaissa yön hämärinä tunteina ja jopa tuntenut pientä mielihyvää keikan jälkeen...

Voisitko nyt ihan oikeasti kertoa, mitä kerskumista on siinä, että varastaa kaupasta, ja mikä siitä muka tekee "peliliikkeen"? En tiedä sinusta, mutta minulle ainakin opetettiin lapsena, että varastaminen on väärin... :rolleyes:

EDIT: En ole ikinä käynyt omppuvarkaissa.

Gillyanne sanoi:
Voisitko nyt ihan oikeasti kertoa, mitä kerskumista on siinä, että varastaa kaupasta, ja mikä siitä muka tekee "peliliikkeen"? En tiedä sinusta, mutta minulle ainakin opetettiin lapsena, että varastaminen on väärin... :rolleyes:

EDIT: En ole ikinä käynyt omppuvarkaissa.

Täh? Pointti oli se, että ei viitsittäisi nyt moralisoida näistä kotimaisten tomaattien punnitsemisesta Espanjalaisina.

Integrandi sanoi:
Minkälaisia peliliikkeitä jengi on suorittanut helpottaakseen elämää? Tarkoitan tässä peliliikkeellä jotain enemmän tai vähemmän laillista suoritusta

Integrandi sanoi:

Oon käynyt itsekkin omenavarkaissa. Olihan se jännää ja mukavaa. Ja ikääkin oli tuolloin jo n. 10 vuotta...

Näille irtokarkkinsa tomaatteina punnitseville parempi peliliike:
Kun kukaan ei näe, niin sullokaa taskuihinne niin paljon tavaraa kuin pystytte. Ei tarvitse maksaa kyseisistä tavaroista edes tomaattien hintaa, ei edes ulkomaalaisten tomaattien. Myös reppua on hyvä pitää ostos reissulla mukana, mahtuu tavaraa enemmän mukaan. Ja muistakaa mitä kalliimpi tavara sen parempi keikka! Eli kannattaa suunnata suoraan elektroniikka osastolle.

Integrandi sanoi:
Täh? Pointti oli se, että ei viitsittäisi nyt moralisoida näistä kotimaisten tomaattien punnitsemisesta Espanjalaisina.

Ikävä täti jankuttaa ja kysyy: Miksi ei? Varastamista se on sekin, siitä ei päästä yli eikä ympäri, vaikka sitä kuinka "enemmän tai vähemmän lailliseksi, elämää helpottavaksi peliliikkeeksi" nimitettäisiin.

Minun pointtini on se, että epärehellisyydellä/varsinkaan varastamisella ja "peliliikkeillä" (mitä ne sitten ikinä ovatkaan) ei ole IMO mitään tekemistä toistensa kanssa. Jos ei ole varaa, niin sitten ei osteta. Mutta maksamatta ei oteta. Piste.

J@rno sanoi:
Kun kukaan ei näe, niin sullokaa taskuihinne niin paljon tavaraa kuin pystytte. Ei tarvitse maksaa kyseisistä tavaroista edes tomaattien hintaa, ei edes ulkomaalaisten tomaattien. Myös reppua on hyvä pitää ostos reissulla mukana, mahtuu tavaraa enemmän mukaan. Ja muistakaa mitä kalliimpi tavara sen parempi keikka! Eli kannattaa suunnata suoraan elektroniikka osastolle.

Itse olen suosinut sokeita katusoittajia: nappaan niiden keräyskolehdeista niin paljon isoa rahaa kuin ehdin ennen kuin kukaan huomaa, ja sitten heitän muutaman kymmensenttisen äijälle takasin. Siitä tulee molemmille hyvä mieli.

Ihme meininki täällä. Minkä takia sen peliliikkeen täytyy olla nimenomaan haitallinen muille? Siis oma käsitykseni näistä "peliliikkeistä" on se, että niillä "hieman rajoja ja totuttuja käytäntöjä" rikkomalla pyritään tuomaan jotain hyvää mahdollisimman monelle. Ei pelkästään itselle.

Peliliike voisi olla myös tiedostamattomasti toteutettu tyyliin: "Autoin vanhaa rouvaa kauppakassien kanssa, paljastui pomon äidiksi."

Voisimme määritellä peliliikkeen vaikka seuraavanlaisesti: Tiedostamattomasti tai tiedostaen tehty normikäyttäytymisestä poikkeava liike/suoritus, josta seuraa jotain hyötyä itselle tai muille, mutta ei haittaa kenellekään.

Taitaa Tomppa95:n määritelmä olla hiukan ristiriidassa ketjun aloittajan määritelmän kanssa. Etteikö muka varastamisesta tai treffeiltä lintsaamisesta ole kellekään haittaa?

Intissä pojat tekivät paljon peliliikkeitä hakemalla vemppaa pitkässä jonossa aamuisin. Siitä olikin ihan vitusti hyötyä muille, kun joutui tekemään niidenkin paskahousujen hommat. Toisaalta vastuunpakoilu armeijassa ei ole mitenkään normaalikäyttäytymisestä poikkeavaa.

Australiassa hedelmät yms. punnitsee kassa, ei asiakas. Kuten edellä mainutussa USA:ssa.

Raejuusto sanoi:
Taitaa Tomppa95:n määritelmä olla hiukan ristiriidassa ketjun aloittajan määritelmän kanssa. Etteikö muka varastamisesta tai treffeiltä lintsaamisesta ole kellekään haittaa?

No ristiriidassa kyllä, ja tarkoituksella. Omasta mielestäni peliliikkeitä on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Miksei tämä threadi voisi keskittyä niihin "hyviin" peliliikkeisiin, ettei tästä tule mitään "kuka varasti eniten kaupasta"-kilpailua?

Tomppa heitti hyvän määritelmän. Peliliikkeestä hyötyy ainakin sen tekijä, mutta se ei ole pois keltään muulta, joten intin vempan hakemiset ovat vain paskahousujen pakoilua. Eikä muuten ollut ainakaan mun aikana mitenkään normaalia käytöstä. Kyllä siellä veksissä ramppasivat just ne kurahaarat, joilla oli pahoja asenneongelmia. Mistä syystä mielestäni sakinhivutusta tulisi ko. organisaatiossa melkeinpä suosia.

Muistakaas muuten kaupassa huijaavat, että kaupat lisäävät kaiken hävikin tuotteiden hintoihin, joten jotain kautta ne aina maksetaan! Eli mitä hyödytte pitkällä tähtäimellä? Aikuiset vastuulliset ihmiset....joo :jahas:

J@rno sanoi:

Hohhoijaa...se tästä threadista...

Raejuusto sanoi:
Intissä pojat tekivät paljon peliliikkeitä hakemalla vemppaa pitkässä jonossa aamuisin. Siitä olikin ihan vitusti hyötyä muille, kun joutui tekemään niidenkin paskahousujen hommat. Toisaalta vastuunpakoilu armeijassa ei ole mitenkään normaalikäyttäytymisestä poikkeavaa.

Sen verta paska laitos oli, että jos uudestaan sinne joutuisin niin vemppaisin koko saatanan ajan. Puolesta vuodesta vemppasin ehkä semmoset hitusen alle 20päivää, suurimpana saavutuksena 5päivää loppusodasta. Ihanat muistot, kun pojat soittelee teltasta että milloin tuut, "en oo nukkunu kahteen päivään sekunttiakaan". Todellakin syön mielummin sotkussa munkkia ja heilun kassun punttiksella, kuin röymin jossain vuosangan hangessa. Miksiköhän tuollakaan tarvii puolta vuotta olla, kun viikossa olis oppinu kaiken mitä tuolla nyt oppi puolessa vuodessa. Tyhmä saa olla, mutta ei vuoden mies.
Vempat :thumbs: Kaikki ei vain osaa :kippis1:

Gillyanne sanoi:
Täällä yksi ikävä tiukkapipo-moralisti lisää... 100% asiaa Rinkulta, kuten yleensäkin. Varkaus on RIKOS, tiedoksi vaan! Jos ei ole varaa niin isoon karkkipussiin, niin tyytykää vähän pienempään, prkl :curs:
Paitsi että nykyään se pienikin maksaa samanverran ellei enemmänkin kuin suuri :)

Turha provo

Missukka sanoi:
Yhdestä tyypistä taas en kiinnostunut ollenkaan, vaikka tapailin, väitin sitten että olin palannut yhteen exän kanssa. Tämä tyyppi sitten puolen vuoden päästä kehtas tulla ruikuttamaan. Että (jotkut) miehet on (joskus) tyhmiä.
Multa on just mennyt puol vuotta samanlaisesta tapauksesta. Millä tavalla siis kannattais ruikuttaa? ;)

Nojoo, pelimies ottaa vaan seuraavan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom