Suuri peliliikethread

Missukka sanoi:
Peliliike kai sitten tämäkin.. Iskin miehen jolla on kunnon duuni ja kämppä ja auto ja vaikka mitä. Siivellä tässä elelen :jahas: Makselen kuukaudessa satasen täällä öllöttelystä, mies maksaa lainaansa. Eväistä maksan about 1/3.

Täytyy kyllä tähdentää että ihan puhtaasta :haart: tuon kanssa oleskelen. Välillä vaan kyllä tuntuu aika pahalta loisia. :rolleyes:
Ei ihme että ukollas on varaa 100" telkkareihin ja S-Mersuihin ku mies "raahaa aina suomalaisia tomaatteja kotiin espanjalaisten etiketiss."

:arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
S0874 sanoi:
Mielestäni hyvä yleis -peliliike naisten kanssa on se, että juttelee mukavia ja asiallisia juttuja kaikille naisille joiden kanssa on vähänkään tekemisissä paikasta riippumatta. Kaupan kassa, pankkiautomaattijono, jnejnejne. Koskaan ei tiedä että missä baarissa tullaan vetelee hihasta että "hei, muistaksä sillon...". Tähän tietysti auttaa se että asun suht. pienellä paikkakunnalla. :D

Totta, toimii myös vähän isommilla paikkakunnilla. Enemmän vaan verkkoja vesille.

T: Been there, done that, got the kids to prove it :D

haba sanoi:
S0874: pitäisikö näillä suomalaisilla vaakahuijareilla mennä se säästynyt raha sitten esim. SPR:lle? Act local, think global. Kyllähän maailmaan vääryyttä mahtuu, mutta ihmisen on vain helpompi puuttua lähiympäristöön, siihen, jossa eletään joka päivä. Ois aika stressaavaa miettiä joka päivä miten Afrikan lapsilla tänään menee. Ihmistä koskee enemmän lähellä tapahtuvat. Vrt. Estonia ja joku Iranin maanjäristys.

EDIT: Toi oli muuten hyvä toi tapa jutustella kaikissa tilanteissa, koska eihän ne tiedä, että oot oikeesti epäsosiaalinen ja piristäähän se päivää. Mun mielestä yks parhaista peliliikkeistä, mitä täällä on lueteltu. Joskus voi sitten päästä lunastamaan ;)

Onhan se stressaavaa miettiä sellaisia asioita (T: nimim. "ajattelemaan herännyt"). Jos nyt ei joka päivä tai joka hetki, niin ylipäätään miettiä. Ja todeta että asiat vaan on eikä niille oikeen mitään voi. Mutta tottakai on helpompaa puuttua asioihin jotka ovat lähellä, mutta silloinkaan ei mielestäni tulisi napista jostain tomaateista, vaan ennemmin vaikkapa nuorison mielenterveysongelmista, päihdeongelmista, perheväkivallasta, työttömyydestä, tai jostakin muusta OIKEASTA ongelmasta. Tavallaan kyllä ymmärrän, että on helpompaa valittaa mitättömistä pikkuasioista kuin vaikeista asioista. Ei tarvitse juurikaan ajatella, riittää kun toteaa vain yksisilmäisesti että "toi on väärin, olette tyhmiä kun teette noin". Monet eivät ajattele, että erilaisia ihmisen toimintatapoja voi tutkailla ILMAN että herisyttää sitä moraalinvartijan sormeaan joka välissä.

Joo kyllähän toi jutustelu tietysti piristää mieltä vaikkei se mihinkään johtaisikaan. Tavallaan hassua, kun epäsosiaalisuuden lisäksi olen myös helvetillisen ujo. Mutta eihän sitä kukaan tietenkään ymmärrä että mukava juttelu onkin lähes pelkkää teatteria omalta osaltani. Aika usein kuitenkin tulee oltua oma sulkeutunut itsensä, toi tollanen toiminta vaatii aikamoista viitseliäisyyttä jossei ole luonnostaan sosiaalinen.

Jakob sanoi:
Niin samaan aikaan osa moralisteista kusettaa vakuutusyhtiötä, jättää tv-luvan maksamatta, warettaa wintoosan, ohjelmat, leffat ja musan :jahas:. Nämä ei kai ole sitten varastamista? Joo ja mut voi laskea tohon warettaja kastiin, joka kuitenkaan ei punnitse irtokarkkeja väärin :D.

Olet mielestäni osunut asian perimmäiseen ytimeen. Juuri tuon vuoksi moraalinvartija on mielestäni jonkinmoinen aivoton mantran toistelija tässä yhteiskunnassa. (Valitetaan, että älkää tehkö noin, se on väärin ja aivan kamalaa.) Mielestäni moralisti tavallaan yrittää nostaa itsensä muiden yläpuolelle valituksellaan, ja nimenomaan omassa mielessään. "Minä olen hyvä ihminen kun en tee noin vaan näin." On kovin helppoa muistuttaa ihmisiä siitä mikä on yleisen mielipiteen mukaan oikein ja mikä väärin, mutta on kovin vaikeaa nähdä omassa toiminnassa mitään väärää.

No, ehkä joukossamme elää joitakin 100 % yli-ihmisiä jotka eivät koskaan tee mitään väärin (hmm.. mitä se "vääryys" sitten ikinä onkaan), noudattavat lakia kaikissa mahdollisissa tilanteissa, ja ajattelevat aina enemmän muita kuin itseään. :lol2:

Väitän, että me kaikki teemme joskus joitain "peliliikkeitä", vaikka emme sitä myöntäisikään. Sen vuoksi kannattaa mielestäni pitää suu supussa ainakin kaikkein kovaäänisimpien väliinhuutelujen osalta.

jesus adidas sanoi:
Jos vemppaat mahdollisimman paljon intissä ja luistat kaikesta, se on KÄDETTÄMISTÄ. Kädettäminen ei ole peliliike, vaan idiotismia. Kädettämällä asepalveluksessa pilkkaat isovanhempiasi, joiden ansiosta meillä on maa jossa elää. Saatanan pellet.

Useimmilla isovanhemmilla on jo sen verran paljon elämänkokemusta, että he tuskin kaipaavat sinua kertomaan, mitä saavat pitää loukkaavana ja mitä eivät. Saatanan pelle. Ei kukaan jaksa kuunnella tuollaista valittamista.

S0874 sanoi:
Mielestäni teiltä usein puuttuu suhteellisuudentajua. Valitetaan heristävä sormi pystyssä tätimäisellä äänensävyllä vaikkapa nyt siitä kuinka kamalaa ja tuomittavaa on punnita suomalaisia tomaatteja ulkomaisina, tai maksaa sadasta grammasta irtokarkkeja vaikka niitä oikeasti onkin 150 g... (tai jotain muuta yhtä kamalaa, tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.)

Muttamutta.. itsellänikin on toisinaan tapana moralisoida. Useasti ihmettelen esimerkiksi sitä, että miksi me länsimaiset ihmiset emme voi tyytyä vähempään? Miksi pitää olla isot talot, kalliit autot ja lähes jokaisella ihmisellä kaikenmaailman turhaa krääsää kuten esimerkiksi televisioita, videoita, stereoita, pelikonsoleita, tai vaikka nyt näitä tietokoneita? Miksi kaupoissa täytyy olla miljoona erilaista tuotetta hyllyt väärällään, ja näistä jokaisesta miljoonasta erilaisesta tuotteesta vielä tuhat erilaista tuotemerkkiä? Miksi kaikilla täytyy olla jatkuvasti uudenkarheat vaatteet? Miksi rahaa ja tavaraa rakastetaan? Tai ajatelkaa vaikka sitä, että kuinka paljon maailmassa kulutetaan vuositasolla rahaa esimerkiksi kosmetiikkaan?

En laita rahaa Greenpeacelle, ja ylipäätään melkoisen vähän hyväntekeväisyyteen. Toisaalta ostan kyllä varsin harvoin vaatteita tai varsinkaan kosmetiikkaa, enkä ole ikinä omistanut ainuttakaan pelikonsolia. Ja tietokoneenikin on käytettynä ostettu. Voisitko, hyvä S0874, selittää tyhmälle ja yksinkertaiselle tytölle, miksi on tuomittavampaa ostaa vaikkapa viihde-elektroniikkaa, kuin varastaa kaupasta...? Opetatko (tuleville) lapsillesikin, että on ihan ok punnita 1 kg tomaatteja ja laittaa sen jälkeen pussiin vielä toinen mokoma lisää, koska länsimaissa tuhlataan jatkuvasti rahaa turhuuteen, vaikka ihmisiä kuolee samaan aikaan nälkään?

(Joojoo. Tiedän. Tämä ei ollut pointtisi. Luinpahan nyt vain tahallasi tekstiäsi kuin piru raamattua...)

Kannattaa muuten muistaa se pointti, minkä muutama onkin jo tuonut esille: Kauppojen hävikki katetaan myynnillä = paljon hävikkiä -> hinnat nousevat. Eli jos rehellisyys ei ole riittävä syy olla varastamatta, luulisi edes saituuden/säästäväisyyden sitä olevan...

Vaikken itsekään ole mikään moraalin kävelevä esimerkki, pyrin kuitenkin elämään aika tiukan moraalikoodin (oman) mukaan. Itselläni on ainakin niin hyvä omatunto, ettei se salli paljon mitään moraalisesti "epäilyttävää" (edelleen oma moraali) - puhumattakaan laittomasta. Joku voi ajatella, että semmonenhan on huono omatunto. Sellaiset ajatukset heille suotakoon. Aina kun joku alkaa moralisoida asiasta kun asiasta, kannattaa muistaa, että meidänkin pienessä yhteiskunnassa on ihmisiä varsin erilaisista lähtökohdista. Toiset voi oikeuttaa itselleen lähes mitä tahansa, johtuen esim. paskoista lähtökohdista elämän synkille poluille. Enkä minä ole sanomaan, että se olisi jollain tavalla väärin. Laki nyt on meille kaikille - ainakin teoriassa - sama, pyritään nyt sen mukaan elämään ja pitämään peliliikkeet ainakin sen rajoissa. :kippis1:

Gillyanne sanoi:
En laita rahaa Greenpeacelle, ja ylipäätään melkoisen vähän hyväntekeväisyyteen. Toisaalta ostan kyllä varsin harvoin vaatteita tai varsinkaan kosmetiikkaa, enkä ole ikinä omistanut ainuttakaan pelikonsolia. Ja tietokoneenikin on käytettynä ostettu. Voisitko, hyvä S0874, selittää tyhmälle ja yksinkertaiselle tytölle, miksi on tuomittavampaa ostaa vaikkapa viihde-elektroniikkaa, kuin varastaa kaupasta...? Opetatko (tuleville) lapsillesikin, että on ihan ok punnita 1 kg tomaatteja ja laittaa sen jälkeen pussiin vielä toinen mokoma lisää, koska länsimaissa tuhlataan jatkuvasti rahaa turhuuteen, vaikka ihmisiä kuolee samaan aikaan nälkään?

(Joojoo. Tiedän. Tämä ei ollut pointtisi. Luinpahan nyt vain tahallasi tekstiäsi kuin piru raamattua...)

Kannattaa muuten muistaa se pointti, minkä muutama onkin jo tuonut esille: Kauppojen hävikki katetaan myynnillä = paljon hävikkiä -> hinnat nousevat. Eli jos rehellisyys ei ole riittävä syy olla varastamatta, luulisi edes saituuden/säästäväisyyden sitä olevan...

En nyt sanatarkasti muista mitä kirjoitin, mutta en ainakaan tarkoittanut että viihde-elektroniikan ostaminen olisi sen tuomittavampaa kuin varastaminen. Tarkoitin, että tämä meidän länsimaisten ihmisten yltäkylläinen elämäntyylimme on sellainen, että se aiheuttaa vastaavasti riistoa joillekin muille ihmisille. Tälläkin hetkellä joku pikkutyttö kokoaa pikku kätösillään niitä sinun ja minun uusia treenikenkiä jossain indokiinassa... JaNiinEdelleen. Ja niitä lapsia kuolee janoon, kun käytämme rahaa mieluummin siihen elektroniikkaan kuin kaivojen rakentamiseen Afrikkalaisille. (Puhumattakaan siitä mitä tuo em. elämäntyyli aiheuttaa vaikkapa maailman luonnolle, mutta se on toinen stoori se.)

Tuo oli vasta esipuhe... tämä on varsinainen asia: Kun noita kaikkia edellämainittuja + lukuisia muunkaltaisia kauheuksia tapahtuu, on mielestäni jokseenkin turhan + epäloogisen tuntuista valittaa sitten noista pienistä asioista. Nimenomaan sen vuoksi, että me kaikki Pakkislaisetkin olemme mukana luomassa maailmanlaajuista eriarvoisuutta. Tuossa kirjoittelin vastineen muutamaan tekstiin, niistä varmaankin irtoaa sinullekin lisäinformaatiota tästä meikäläisen erikoisesta ajatusmaailmasta, ja siitä mitä ajattelen moralisteista.

En aio opettaa tulevia (??) lapsiani varastamaan (niin siis itsekään en varasta), mutta aion totta vieköön opettaa heidät ajattelemaan tätä maailman menoa laajemmin kuin oman elinpiirin käsittävällä tavalla. Mielestäni maailmassa vallitsee selkeä globaali luokkajako: Esimerkiksi me Suomalaiset kuulumme yltäkylläisyydessä kylpevään eliittiin (siitä merkkeinä esimerkiksi juokseva vesi ja keskuslämmitys), ja jotkut Ugandalaiset köyhälistöön. Lisäksi aion myös juurta jaksain selittää niille lapsilleni (??) että mistä ne uudet lenkkarit ja pelit ja vehkeet oikein tänne lennätetään, ja että millä tavalla se systeemi toimii joka niitä tuotteita tuottaa. Mutta tietysti vasta sitten kun lapsella on edellytykset ymmärtää asioita, eli todennäköisesti lähempänä murrosikää.

Off-topicina ja loppukevennyksenä: Kuulin viime viikolla radiosta, että suurin yksittäinen kaupoista varasteleva ryhmä on kauppojen omat työntekijät. Tilaisuus tekee varkaan...

Niin ja se piti vielä sanoa, että tarkoituksenani ei ole näillä paasauksillani pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka kirjoitankin ehkä keskimääräistä vittumaisempaan sävyyn.

En tiiä onko tää mitenkään hyvä "peliliike", mutta kerron kuitenkin. Saa vetää herneen nenään jos tahtoo.

Naisten kanssa pelehtiessä vastaan yleensä (siis lähes aina) rehellisesti kysymyksiin kuten:"olenko lihonut?" tai "näyttääkö mun perse isolta?". Jos vastaus ei naista miellytä niin tulee bitchslappia, mutta ei se mitään. Nimittäin tämä piirre saa naiset ajattelemaan, että en valehtele missään muussakaan asiassa. Saan siis satuilla lähes mitä tahansa sillon kun se mua todella hyödyttää.

Pyydän anteeksi tätä raukkamaista temppuilua, mutta aion kuitenkin jatkaa valitsemallani tiellä. :whip:
Tosin korostan myös, että en käytä tätä kyseenalaista metodia itselleni läheisimpiin ja tärkeimpiin ihmisiin.

Mua ainakin pisti intissä vemputtajat vituttaan aika reippaasti. Mun puolesta voi heivata ittensä hiuksista vittuun jos on niin nolo jätkä, että pitää vemputtaa. :curs:

SniffDaddy sanoi:
Vaikken itsekään ole mikään moraalin kävelevä esimerkki, pyrin kuitenkin elämään aika tiukan moraalikoodin (oman) mukaan. Itselläni on ainakin niin hyvä omatunto, ettei se salli paljon mitään moraalisesti "epäilyttävää" (edelleen oma moraali) - puhumattakaan laittomasta. Joku voi ajatella, että semmonenhan on huono omatunto. Sellaiset ajatukset heille suotakoon. Aina kun joku alkaa moralisoida asiasta kun asiasta, kannattaa muistaa, että meidänkin pienessä yhteiskunnassa on ihmisiä varsin erilaisista lähtökohdista. Toiset voi oikeuttaa itselleen lähes mitä tahansa, johtuen esim. paskoista lähtökohdista elämän synkille poluille. Enkä minä ole sanomaan, että se olisi jollain tavalla väärin. Laki nyt on meille kaikille - ainakin teoriassa - sama, pyritään nyt sen mukaan elämään ja pitämään peliliikkeet ainakin sen rajoissa. :kippis1:

Tuo on mielestäni viisas ajatusmalli. Että mikä minä olen sanomaan ja opettamaan kenellekään mitään. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia ja erilaisilla arvomaailmoilla varustettuja. Mielestäni on jonkinlaista avarakatseisuutta, että hyväksyy nämä erilaiset arvomaailmat, vaikkeivät ne olisikaan omien mieltymysten mukaisia. Tai ei tarvitse edes hyväksyä, mutta suu on hyvä pitää kiinni. En minä ainakaan usko että omalla paatoksellani voisin kenellekään mitään opettaa.

Tuosta laista tekee mieli sanoa se, että laki ei tietenkään ole aina samaa mieltä asioista kuin yksilön oma arvomaailma. Nyt äkkiseltään tulee mieleen vaikkapa juuri vakuutusyhtiöiden kusettaminen, piraattimusan hankkiminen jnejne. Kuitenkin ajattelen niin, että arvomaailmat on arvomaailmoja, eikä mulla ole oikeutta puuttua toisen yksilön arvomaailmaan. Esimerkiksi mulla on kavereita jotka käyttävät runsain mitoin huumeita, mutta silti ne on mun kavereita vaikka mun päihdepoliittiset mielipiteeni eivät ole samoilla linjoilla niiden sällien kanssa. Sitten mulla on kaveri joka on aikamoinen rasisti (itse en ole), mutta silti voin hyvässä hengessä jutella tyypin kanssa punttien nostelusta. Täytyy olla suvaitsevainen, muuten on elämä aika ahdasmielistä ainakin meikäläisellä.

Olin pari vikkoa sitten Karibialla Dominikaanisessa tasavallassa lomalla ja joku iljetys oli varastanut hotellin rantapyyhkeen minulta (kävin aamulla varaamassa tuolin altaalta ja joku oli sitten varastanut sen). Tosi "pelimiehenä" laitoin sitten vahingon kiertämään ja kävin seuraavana aamuna tekemässä iskun rannalle klo 06.00 ja varastin sieltä yhden uuden pyyhkeen (hotellin sääntöjen mukaan joudut maksamaan 30 dollaria hotellille, jos pyyhe katoaa/varastetaan).

S0874 sanoi:
En aio opettaa tulevia (??) lapsiani varastamaan (niin siis itsekään en varasta), mutta aion totta vieköön opettaa heidät ajattelemaan tätä maailman menoa laajemmin kuin oman elinpiirin käsittävällä tavalla. Mielestäni maailmassa vallitsee selkeä globaali luokkajako: Esimerkiksi me Suomalaiset kuulumme yltäkylläisyydessä kylpevään eliittiin (siitä merkkeinä esimerkiksi juokseva vesi ja keskuslämmitys), ja jotkut Ugandalaiset köyhälistöön. Lisäksi aion myös juurta jaksain selittää niille lapsilleni (??) että mistä ne uudet lenkkarit ja pelit ja vehkeet oikein tänne lennätetään, ja että millä tavalla se systeemi toimii joka niitä tuotteita tuottaa. Mutta tietysti vasta sitten kun lapsella on edellytykset ymmärtää asioita, eli todennäköisesti lähempänä murrosikää.

OK, eli itse asiassa olemme varsin samoilla linjoilla näiden asioiden suhteen, näin on myös itsellä+kumppanilla tarkoitus tehdä, jos sitä jälkikasvua joskus ilmaantuu.

S0874 sanoi:
Off-topicina ja loppukevennyksenä: Kuulin viime viikolla radiosta, että suurin yksittäinen kaupoista varasteleva ryhmä on kauppojen omat työntekijät. Tilaisuus tekee varkaan...

Näin olen minäkin kuullut, jo vuosia, vuosia sitten, kun itse kaupassa työskentelin. Ja ymmärtääkseni suuri osa tästä työntekijöiden aiheuttamasta hävikistä on sananmukaisesti kuormasta syömistä - monikaan ei ehkä tule ajatelleeksi, että hedelmäkuormasta välipalaksi maksamatta napattu banaani on itse asiassa todellakin varastamista. (Tai sitten tulee, mutta tekee niin siitä huolimatta...)

S0874 sanoi:
Niin ja se piti vielä sanoa, että tarkoituksenani ei ole näillä paasauksillani pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka kirjoitankin ehkä keskimääräistä vittumaisempaan sävyyn.

:kippis1: vaan, tuli ehkä väsyksissä ja töistä hieman vittuuntuneena älähdettyä vähän turhankin voimakkaasti. Todettakoon vielä loppukaneetiksi, että vaikka kirjoituksistani voi saada sen kuvan, että todellakin olisikin ikävä tiukkapipoinen moralisti ja arvostelisin jatkuvasti ihmisten tekemisiä, niin näin ei itse asiassa todellakaan ole - pikemminkin ajattelen niin, että koska en voi koskaan täydellisesti toisen ihmisen elämäntilannetta ja hänen tekemistensä taustoja tietää, niin pyrin myös välttämään kaikkinaista arvostelua ja moralisointia mahdollisimman pitkälti. Tuo kylmäverinen varastaminen ja eritoten sillä kerskuminen nyt vain kertakaikkiaan sai sietokynnyksen ylittymään. :piis:

haba sanoi:
Nookie hei, et kai sä ollut niin naiivi, että sä lähdit inttiin tienaamaan? Joo, kyllä sillä päivärahalla on paha kilpailla millä tahansa työstä maksettavaa palkkaa vastaan. Kauas on pitkä matka.

Kyseessähän on velvollisuus ja siihen asennoituminen. ASENNE RATKAISEE PALJON. Olet sen varmaan jo huomannut eläessäsi? Huomasin, että juuri sinun kaltaisilla asenneongelmaisilla oli vaikeaa. Kun ei sitä inttiä kannata verrata siviiliin. Tuskin isäs oli kotona yhtä jyrkkä auktoriteetti kuin kouluttajat armeijassa. Verrataan varusmiesaikaa varusmiesaikaan, jolloin huomataan esim. että isäs kävi kovemman koulun. Tämä johtuu siitä, että armeija on aina ajan kuva. Ei nyt voida vaatia kaikilta hyvää kestävyyttä/ peruskuntoa, kun harvan on pakko enää liikkua. Mutta sitä voidaan kehittää. Ero siviiliin olisi liian suuri, jos nyt pistettäis 1960-luvun standardit.

Mutta hyvä kunto ei siis ratkaise, vaan asenne. Eikä miehellä selkäranka valu housuun.

Minun kaltaisillani asenneongelmaisella ei ollut mitään ongelmaa, intti meni nopeasti ja suht. kivuuttomasti. Sain monta hyvää kaveria ja vieläkin pidetään yhteyttä. Ai että jos teki peliliikkeitä intissä niin heti on asenneongelmainen löntys? Aivan turha sun itkeä minun "asenneongelmasta" kun et edes tunne minua saatikaan tiedä mitä siellä intissä tein. Intti on ohi, yritä säkin päästä.

gnut sanoi:
16-vuotiaana Ruotsin laivalla laukku täynnä viinaa ja takasin tulossa. Kaveri näki edellä tullitarkastuksen ja varotti mua puhelimessa, kun en ollu vielä äijien näkyvillä. Ja mun kassi oli täynnä viinaa. No meikä meni siinä paniikkiin ja päätin oksentaa kassiini. Ajattelin, että ei ne tonne viitti kattoa. Ei ne kyllä näköjään ketään siinä pysäyttäny, mutta ihan hyvä peliliike musta. Piti sitte huuhdella pullot kotona.
Harvemmin oikeasti nauraa ääneen yksin tietokoneen edessä :worship:

Toinen temppu, mikä ei kyllä ollut suunniteltu, oli kun kaverilla oli reippaasti ylimääräistä mukana Talinnasta. Tullimies pysäyttää sen, muutkin kaverit pysähtyy ja jää kattomaan. Koko väkijoukko jumittuu sinne. Tullimies kattoo meitä muita ja kysyy onks siinä kaikkien viinat samassa kassissa. Ei ehditty edes vastata kun se jo heiluttaa meidät eteenpäin että muutkin pääsisivät menemään.

Tällanen peliliike tuli vielä mieleen:

Joskus nuorempana olin vielä huonommissa rahoissa kun nykyään... Kuitenkin baareissa tuli käytyä huomattavasti nykyistä useammin, ja tarkoituksena tietysti hakea känniä päälle. No, baarien hinnathan on mitä on. Aloinkin sitten jossain vaiheessa tekee niin, että otin aina sellasen pienen 2 dl taskumattipullon viinaa taskuun mukaan baariin. Sit aina kusella käydessä otin kunnon huikat viinasta, ja taas eikun kaljaa hakee.

Mielestäni tuossa ei edes ollut mitään väärää, kun omista viinoista huolimatta tuhlasin baariin taatusti enemmän rahaa kun keskiverto pikkuhiprakkaa hakeva asiakas. :kippis1:

Nykyään ei kyllä tulis mieleenkään, mut eipä tuu alkoholiakaan käytettyä juurikaan.

S0874 sanoi:
Tällanen peliliike tuli vielä mieleen:

Joskus nuorempana olin vielä huonommissa rahoissa kun nykyään... Kuitenkin baareissa tuli käytyä huomattavasti nykyistä useammin, ja tarkoituksena tietysti hakea känniä päälle. No, baarien hinnathan on mitä on. Aloinkin sitten jossain vaiheessa tekee niin, että otin aina sellasen pienen 2 dl taskumattipullon viinaa taskuun mukaan baariin. Sit aina kusella käydessä otin kunnon huikat viinasta, ja taas eikun kaljaa hakee.

Mielestäni tuossa ei edes ollut mitään väärää, kun omista viinoista huolimatta tuhlasin baariin taatusti enemmän rahaa kun keskiverto pikkuhiprakkaa hakeva asiakas. :kippis1:

Nykyään ei kyllä tulis mieleenkään, mut eipä tuu alkoholiakaan käytettyä juurikaan.

Tuohan nyt tulee tehtyä lähes jokakerta, kun vaan alkaa oleen liian kännissä niin sen salmaripullon saattaa hyvinkin ottaa taskusta pöydälle ja kaadella kavereille menemään. Hyvä selittää pokelle, että "joo tuo baarimikko myi sen mulle, ihan varmasti". Tänään :kippis1:

Fat Abbott sanoi:
"joo tuo baarimikko myi sen mulle, ihan varmasti". Tänään :kippis1:
:offtopic:
Ihmettelin viime v-loppuna Sedu Koskisen SoHo:ssa kun yhellä seurueella oli 2x 0.7l smirnoff vodka pulloa coolerissa + blandikset + tyhjät lasit jäillä pöydässä....Siinä ne teki omia drinksuja ihan muinamiehinä :kippis1: ...Oli kuulema myynyt tiskillä?!? Eikös suomessa ole kiellettyä myymästä muitakuin viinejä pulloissa pöytään?!???! Taitaa tuotevalvontakeskuksessa olla tyytyväisiä Sedun toimintaan...

kas-vain sanoi:
Ihmettelin viime v-loppuna Sedu Koskisen SoHo:ssa kun yhellä seurueella oli 2x 0.7l smirnoff vodka pulloa coolerissa + blandikset + tyhjät lasit jäillä pöydässä....Siinä ne teki omia drinksuja ihan muinamiehinä :kippis1: ...Oli kuulema myynyt tiskillä?!? Eikös suomessa ole kiellettyä myymästä muitakuin viinejä pulloissa pöytään?!???! Taitaa tuotevalvontakeskuksessa olla tyytyväisiä Sedun toimintaan...

Muistaakseni jossain vastaavanlaisessa paikassa oli joku tarjous johon kuulu kossupullo + blandikset. Ei kai se laitonta oo sitten, tuskin ne muuten niin toimis tollasissa isommissa paikoissa. Mutta en tiiä kun en ole lakiasiantuntija.

Niin seki piti vielä mainita että joskus aikoinaan useempaan otteeseen yks hyvä kaveri on kännipäissään (en minä, kehtaisin kyllä myöntää) pöllinyt 0,7 L viinalestin suoraan baaritiskiltä. Vissiin helppo nakki jos on ryysistä jne. Sellasilla reissuilla on tullu oltua aika päissään, kun yhtäkkiä kaiken muun ryystämisen lisäksi löytyy täys viinapullo. Ja joskus on löytyny toinenkin jos on sattunut loppuu kesken. En sit tiiä mitä baarin henkilökunta on ajatellu, kun baarissa on porukka josta kukaan ei osta muuta kun limua tai batterya, ja kuitenki kaikki on yhtäkkiä tolkuttomasti päissään :jahas:

kas-vain sanoi:
Tuskin sedu sitä pulloa niille oli kaupannu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom