- Ikä
- 36
oonko ihan noopi jos toteutan tän liikkeen smithissä? kokeilin vaan tänään ja tuntu paljon paremmin kuin vapaalla tangolla. Toinen vaihtoehto on kylläkin, että en osaa vapaalla tangolla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pulla sanoi:Osaako joku opastaa näin virtuaalisesti, että missä vika kun kyseistä liikettä tehdessä paikat eivät tule kipeäksi ellei:
a) Lataa malmia kyytiin niin, että heikompia hirvittää (hiukan tekniikka kärsii mutta ei kai sillä niin väliä kunhan alaselkä pysyy suorana...)
b) Laske tankoa alemmaksi kuin esimerkkikuvissa
Pulla sanoi:Osaako joku opastaa näin virtuaalisesti, että missä vika kun kyseistä liikettä tehdessä paikat eivät tule kipeäksi...
Itsellä sama juttu, pitää olla polvet samassa kulmassa (vain hieman koukussa ja liikkumatta) ja takapuolta työntää jumalattomasti taaksepäin että tuntuu parhaiten. Ja ylösnousussa en ojenna lantiota loppuun asti vaan liikkeen on pysyttävä jatkuvana ilman pysähdyksiä.niklas86 sanoi:Oletko koittanut "tarjota kunnolla sitä pyllyä", ainoa tapa millä itse saan edes jotain tuntumaa on työntää lantiota reilusti taaksepäin alaslaskussa. Tulee infernaalinen venytyskipu.
Ei, yläkroppa liikkuu pääasiassa. Kyllä ne jalkatkin vähän siinä koukistuu ja suoristuu eli ei tartte ihan jäykkänä olla.wers sanoi:Tehdäänko tuo liike jaloilla? tai siis koukistetaan jalkoja? Toivottavasti joku ymmärsi.
Viikinki 86 sanoi:Apua olenko siis tehnyt SJMV aina täysin väärin, kun olen tehnyt sen samanlailla kuin maven eli painot lattiaan saakka ja sitten ylös :(
Siis eli pidän jalat pikkasen koukussa ja painot koskettaa kevyesti jokaisessa toistossa lattiaa, mutta noiden kuvien perusteella taas pitäisi jättää reilusti ilmaan?
Todennäköisesti sulla selkä työskentelee liikaa tai sitten jopa pyöristyy. Kannattaa pitää pää ylhäällä ja katse myös, jolloin selkä ei lähde pyöristymään eikä tule muutenkaan tehtyä liikettä liian syvälle.Viikinki 86 sanoi:Apua olenko siis tehnyt SJMV aina täysin väärin, kun olen tehnyt sen samanlailla kuin maven eli painot lattiaan saakka ja sitten ylös :(
Siis eli pidän jalat pikkasen koukussa ja painot koskettaa kevyesti jokaisessa toistossa lattiaa, mutta noiden kuvien perusteella taas pitäisi jättää reilusti ilmaan?
Venytteletkö? Jos et niin kannattais varmaan kokeilla.armoton sanoi:mitähän teen väärin. sjmv:tä tehtyäni mulla on takareidet aina ihan käsittämättömän jumissa. mitään isompaa pumppia ei tule, enkä omasta mielestäni tee liikettä edes ihan failureen, vaan kevyemmästäkin reenistä on takareidet ainakin viikon ihan jumissa. tämä huolestuttaa minua eniten koska olen ajatellut kohtapuoliin kokeilla hst:tä enkä usko takareisien palautuvan kunnolla seuraavaan reeniin. jätänkö siis sjmv:n pois vai mitä korjaan?
armoton sanoi:mitähän teen väärin. sjmv:tä tehtyäni mulla on takareidet aina ihan käsittämättömän jumissa. mitään isompaa pumppia ei tule, enkä omasta mielestäni tee liikettä edes ihan failureen, vaan kevyemmästäkin reenistä on takareidet ainakin viikon ihan jumissa. tämä huolestuttaa minua eniten koska olen ajatellut kohtapuoliin kokeilla hst:tä enkä usko takareisien palautuvan kunnolla seuraavaan reeniin. jätänkö siis sjmv:n pois vai mitä korjaan?
Yhdysvallat sanoi:Kuuluuko SeLÄN on pyöreänä sjmv:ssä kuten normi mavessa? Entä olkapäiden paikka takana vai annaetaan roikkua edessä?
Onko tuossa linkissä hyvä Pyöreys maveen? http://images.google.fi/imgres?imgu...16&prev=/images?q=deadlift&svnum=10&hl=fi&lr=
Edit: siis yläselkä pyöreä ja alaselkä suora? Eikös se selkö ole joko suora tai ei?
Edit2: Kumpia on vaarallisempaa> selkä on pyöreänä vai notkolla?