Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
iivili sanoi:
Jos pilkkua oikein hyväillään, niin miksikä tuota romanialaistyyppistä maastanostoa oikein pitäisi kutsua? Miksi yleensäkin pitäisi kutsua maastanostoa, jossa tanko lasketaan kehoilutyyliin lattialle asti vain sarjan lopussa, muuten jätetään pari cm vajaaksi (tai niin kuin romanialaisessa, lasketaan vain hieman polvien alle)?

Eikös se ole se tekniikan nimen loppuun lisättävä tarkennus "jatkuvalla venytyksellä" :)

hitto ku en osaa tätä liikettä oikee ku tuntuu että mu polvet tulee aina eteen.. (vastaa siihen tankoon) :jahas: ja sitte laskeudun jotenki eri tahtia välillä painojen kanssa.. polvien takia ku työntyvät tyhmästi.. ja sitte jos tanko koittaa pitää polvista kauempana ni selkä kipeytyy ku joutuu kurotteleen.. :curs: kai se siit hiomalla menee kohilleen, tai muutamat toistot ottaa jo takareisiin mut kukaa ei kommannu kui huono tai hyvä tyyli on tehdä noin niinku edellisellä sivulla selitin.. "polvia koukistamatta jalat suorana"

rumor sanoi:
mut kukaa ei kommannu kui huono tai hyvä tyyli on tehdä noin niinku edellisellä sivulla selitin.. "polvia koukistamatta jalat suorana"
Aika huono siinä mielessä, että mulla ainakin ottaa vielä enemmän selkään, ja takareidessä venytys tuntuu pelkästään polvitaipeen kohdilla jänteessä.

rumor sanoi:
kukaa ei kommannu kui huono tai hyvä tyyli on tehdä noin niinku edellisellä sivulla selitin.. "polvia koukistamatta jalat suorana"

Täysin suorin jaloin tehtävä on huono polville. Jos teet polvia koukistamatta ja selkä suorana, jalkasi siirtyvät liikkeen aikana takakenoon kompensoidakseen painopistettä - eli perse liikkuu taakse. Tällöin polviniveleen kohdistuu kova paino väärään suuntaan joka aiheuttaa yliojentumisen. Jos painoa on riittävästi/liikaa, polven takasiteet saattaa venähtää pahastikin. :down:

Pienikin kulma polvinivelessä estää yliojentumista kun polvet eivät mene "lukkoon" ja nostaja muistaa koko ajan jännittää polvea.

aijjaah.. no kiitos inffosta. :O pakko opetella toi taktiikka mikä täs o neuvottu vaan en vaa millää saa sillä tuntumaa oikeaan paikkaan. :(

hmm...itse teen sen silleen että otan melko leveän asennon jaloilla. sit yritän pitää selän mahdollisimman suorana ja lasken painot mahdollisimman läheltä jalkoja niin että painot juuri ja juuri koskettavat maahan samalla lantiota työntäen taaksepäin(niinkuin tarjoaisin sitä :D) sit vedän räväkästi ylös samalla työntäen lantiota eteenpäin. tunumaa kyllä tulee takareisiin mutta alaselkään liike ottaa myös jonkin verran. kuulostaako tekniikka kuitenki hyvältä? se jalkojenväli on kyllä tosiaanki se 60cm mulla muuten en tunnu pääsevän kankeuttani painojen kanssa tarpeeksi alas pyöristämättä selkää :(

naruranne sanoi:
.... sit vedän räväkästi ylös samalla työntäen lantiota eteenpäin. tunumaa kyllä tulee takareisiin mutta alaselkään liike ottaa myös jonkin verran. kuulostaako tekniikka kuitenki hyvältä?(

Räväkästi? Jos kokeilisit tehdä rauhallisella tahdilla, niin josko alaselkä ottaisi vähemmän osumaa.

Kride sanoi:
Räväkästi? Jos kokeilisit tehdä rauhallisella tahdilla, niin josko alaselkä ottaisi vähemmän osumaa.

Sama pisti silmään -muuten kuulosti hyvältä.

oon aatellu niinku teen monis muissaki liikkeissä (yleensä työntävis) että rauhalline lasku ja sit räjähtävä nosto ylös. käsitin että tämä olisi hyvä tekniikka. voishan sitä kokeilla kyllä rauhallisempia ylöstuonteja jos se vaikka poistais tuota turhaa rasitusta alaselältä.

naruranne sanoi:
se jalkojenväli on kyllä tosiaanki se 60cm mulla muuten en tunnu pääsevän kankeuttani painojen kanssa tarpeeksi alas pyöristämättä selkää :(
Saman verran sun takareidet työtä tekee vaikka seisoisit ihan normaalissa asennossa. Ei ne lihakset tiedä miten alas sen tangon lasket. Kunhan siellä tuntuu kunnon venytys, niin siitä kohtaa ylös, on se matka sitten 10cm tai 100cm.

Tää kun on melkein sama asia kuin julle, niin laitan tän tänne. Entä jos jullessa menee perse taakse siis työntää(ei tahallaan vaan se menee) niikun taakse.

En opi millän tätä SJMV:tä, mutta tänään selkätreenissä kokeilin jullea. Se kyllä otti tosi kivsti myös gluteen ja tekareisiin. Kehtaisko sitä alkaa käyttään myös jalkatreeneissä, vaikka se otti aika paljon myös alaselkään?

Pirun mielenkiintonen liike kyllä, mutta viittiikö pituutta kasvava kaveri tuota vetää kuhan maltillisilla painoilla tekee? Ois kiva ku sais sitä massaaki sinne mut pelkällä tangolla ei taida onnistua :)

Ronny11 sanoi:
taisinpa kusta ton liikkeen ku otti eniten selkään ja ei juurkaa jalkoihin. Mikähän mättäs
Muista pitää selkä tiukkana ja notkolla sisäänpäin. Ei missään nimessä kaarella ulospäin.
Ota ensin pelkkä tanko ja kokeilet eri asentoja missä venytys tuntuu nimenomaan siellä takareisissä. Mulle paras on suht kapea askelväli (vai mikä se on), ja polvet vain hiukan notkolla. Jos ei edelleenkään tunnu niin työnnät sitä peppuas taaksepäin vaan reilummin alas mentäessä.
Alaselkään ottaa silti myös jonkun verran, ei kai sille oikein mtn voi.

puskenpa omankin kysymykseni tähän. elikkäs paikallinen voimailija teki sjmv:sta seuraavaa variaatiota mitä minäkin olen käyttänyt, ja jos oikein ymmärsin niin tämä variaatio on selkäliike, jona olen sitä käyttänytkin. elikkäs, muuten niinkuin kuvassa mutta laitetaan jalat todella levälleen, ja avataan jalkateriä hitusen, asennon leveys melkeen niin että kengän kärjet osuvat kiekkoihin. sitten ylös ja siellä reilu ojennus taakse ja alas laskettaessa ei ihan maahan asti. mitä mieltä tästä ihan näin liikkeenä? aivan paskaa vai ihan toimiva setti?

Onko kovin rikollista tehdä tätä korokkeelta?

Itse olen nimittäin hieman rautakankea taipuisampi, niin en saa tasamaalla ala-asennossa suurta venytystä enää aikaan.

Eli voiko liikettä tehdä niin, että itse seisoo pukilla?

mun lemppari on tehdä eka 4x8-15 tangolla sjmv ja sit kässäreillä 3x8-15.kyllä saa takareiskat kyytiä ja seuraavana päivänä tietää ne tehneensä ja sitä seuraavana:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom