Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Kuuluuko tässä liikkeessä työntää persettä suht. paljon taaksepäin? Tein näitä liikerataharjoituksia ilman tankoa ja kun persettä työnsi reilusti taaksepäin niin tuntui että takareisiin kohdistuva paine kasvoi sitä myöten.
Kyllä. Jalat hieman koukussa ja persettä työnnetään voimakkaasti taakse jolloin tankoa ei tarvitse laskea niin alas kun saadaan jo hyvä venytys takareisiin.

Kyllä. Jalat hieman koukussa ja persettä työnnetään voimakkaasti taakse jolloin tankoa ei tarvitse laskea niin alas kun saadaan jo hyvä venytys takareisiin.

Selvä.. jalat tuntuu menevän automaattisesti hieman koukkuun kun työntää persettä taaksepäin.. Pitääpä seuraavalla kerralla kokeilla tätä liikettä, kun tuo reidenkoukistus laitteella tuntuu olevan sellaista jumppaa joka ei kehitystä tunnu tuovan.

Mielestäni yksi parhaista liikkeistä. myös alaselkä pysyy kivasti kasassa ja selkäkivut on vähentynyt lihasten vahvistumisen myötä. itselläni tekniikkaan auttaa Napa kiinni selkärankaan ja istuinluut "liikkumaan" -ajattelutapa.

Viimeksi muokattu:
Eäh, mää en jaksa selata koko ketjua läpi eikä haullakaan löytyny. Eli tyhmiä kysymyksiä pukkaa...
Eli kuinka leveä asennon pitäisi olla SJMVssa? Jalat hartioiden leveydellä?
Oon huomannu, että saan paljon paremman tuntuman takareisiin ja pakaroihin kun asento on selkeästi leveämpi, mutta onko tuossa enää kyse SJMVsta vai jostain muusta maastavedosta? (..sumomave..?)

Eäh, mää en jaksa selata koko ketjua läpi eikä haullakaan löytyny. Eli tyhmiä kysymyksiä pukkaa...
Eli kuinka leveä asennon pitäisi olla SJMVssa? Jalat hartioiden leveydellä?
Oon huomannu, että saan paljon paremman tuntuman takareisiin ja pakaroihin kun asento on selkeästi leveämpi, mutta onko tuossa enää kyse SJMVsta vai jostain muusta maastavedosta? (..sumomave..?)
Itse teen vähän hartioita kapeammalla, mutta kannattaa vaihdella. Kovin kapealla ei edes pysty tekemään, kun kuuluu kilkan kalkan jalkojen välistä...

Onko sillä liikkeen nimellä nyt niin kauheasti väliä, jos vain halutut lihat kasvaa ja muutenkin tuntuu kivalta?

Vyot pois, pienemmat painot ja seisomaan kapealle (penkkipunnerrus)penkille. Silla tavalla saa kunnon venytyksen ja tekniikan pakottaa pysymaan kasassa.

Ekalla harjoitus kerralla ei otanu yhtään takareisiin, tokalla otti vähän ja nyt kolmannella jo aika hyvin. Teknisesti aika haastava näin aloittelijalle

Smithissä voi kokeilla tehdä yhdellä jalalla tätä, ottaa aika reippaasti persuksiin. Alkaa ainakin tosin itselläni päässä vippaamaan jos tekee molemmille jaloille syvät ja reippaat sarjat putkeen, notta kannattaa smithissä aloittaa rennosti :D

Tuntuu että mulla menee tässä liikkeessä selkä pikemminkin notkolle kun pyöristyy. Liike ottaakin eniten juuri alaselän lihaksiin, eikä sinänsä tunnu pahalta. Johtuuko tämä selän notkosta pikemminkin kuin heikosta alaselästä. Eli pitääkö pyrkiä pitämään selkä suorassa suorassa, vai jatkaa samalla tyylillä ja odottaa, että alaselkä vahvistuu samalle tasolle takareisien kanssa?

Mulla itellä on kans notko selkä, mut kyl mä saan sen liikkeen pääosin takareisille! eli siel se tuntuu eniten! mut kyl se alkaa sit vikoissa sarjoissa myös tuntuu alaselässä jonnin verran, mut ei niin paljoa!!

Itse käytän SJMV:ssä seuraavanlaista jippoa:

Pieni lankku päkiöiden alle ja kantapäät lattiassa kiinni. Omalla kohdallani siirtää kuormitusta selkeästi alaselältä perseen ja takareiskojen suuntaan.

Kannattaa ainakin kokeilla, mikäli tuntuu että alaselkä tekee kaiken työn.

Olisiko jollain neuvoa sopivia alotuspainoja tähän liikkeeseen. Takana on vuosi päin persettä tehtyä treeniä, johon on kuulunut satunnaista reisien koukistelua, mutta pohjat on siis aika huonot. Mitat on 178 cm, 68 kg, mies.

Tarkotus olisi tehdä 10 toiston sarjoja. Aloitin juuri Timban aloittelijoiden osioon stickynä postaaman 3 jakoisen, jossa olen muut liikkeet tehnyt n. 10 toistolla ja ensi kuussa sitten tiputan toistomääriä. Vai pitääkö tätä ja muita jaklaliikkeitä tehdä aina useampi toisto kuin käsiliikkeitä?

Vielä selvyyden vuoksi treeni, jonka aion tehdä:

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja (aloitin siis muut treenit tällä)
3. kk 6-8 toistoa per sarja

Romanialainenhan tehdään samoin kuin ns. paskan tekniikan mave, eli ensin pylly pystyyn ja sitten "selällä" eli tässä tapauksessa pakaroilla ja takareiskoilla vedetään ylös :) Pitää vaan keskittyä pitämään selkää suorassa, ettei mene alaselälle kaikki. Olen huomannut että ei tarvi tehdä nilkoille asti, vaan riittää kun paino käy jossain polvien tienoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom