Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis pitäskö tanko laskea maahan asti ja siitä ylös vai jättää tohon vähän polven alapuolelle - ja siitä ylös niinku kuvassa?
Se tangon korkeus ei ole mikään itseisarvo. Lykkäät laskussa persettä taaksepäin ja takareisissä tuntuva venytys pitää huolen oikeasta korkeudesta.Siis pitäskö tanko laskea maahan asti ja siitä ylös vai jättää tohon vähän polven alapuolelle - ja siitä ylös niinku kuvassa?
Mitä eroa tällä on SJMV:eeheen ? (lol)
Hah :DAi Suorin Jaloin MaastaVetoon? Koitappa päätellä noista alkukirjaimista;)
Pääasiallisesti takareisillehän sitä tehdään, mutta tietysti väkisinkin vähän alaselkäänkin ottaa. Mave on enemmän sitten selälle.Hah :D
Taittaa sisi olla sama liike.
Hämäs vain tuo "Takareisien taikatemppu", kun eikös tosta nyt alaselkään piistä tulla..Vaimitenseoli
Jokseenkin nyt ymmärrän. :Dsjmv tehdään nimensä mukaisesti suorilla jaloilla, tai ainakin lähes suorilla. Mavessa sen sijaan ei.
Mä oon tästä ihan samaa mieltä. Eihän sitä rasitusta voi saada takareisille jos vetää jalat suorana ja painot lattiaan. Itse asiassa olen vakaasti sitä mieltä, että tekniikka on väärä, jos edes saa painot lattiaan asti. Puhutaan siis kehonrakennustyylisestä sjmv:stä. Mahdollisiin voimanostotekniikoihin en ota kantaa.Eli siis vissiin romanialaista vetoa oikealta nimeltään, täysin suorin jaloin en tykkää vetää enkä saa sillä oikeastaan minkäänlaista tuntumaa takareisiin.
Tuntumalla tarkoitin siis tässä liikkeessä venytystä. Eli tolla tapaa kun tossa videolla vedän niin saan tuntumaan todella rajun venytyksen takareisissä nimenomaan sitä persettä taakse viemällä ja kyse ei ole mistään tuntumapumppailusta vaan lähinnä samantapaisesta venytyksestä kuin rinnalle tulee penkkipunnerruksessa.Ja se tuntuma, ootko elasto varma että puhut oikeasta lihaskontraktiosta etkä iskemiasta? Ethän sä olkapäitäkään tee niin että otat 5kg limpun ja pidät sitä sivulla vain koska sillä saa parhaan tuntuman ja poltteen.
Mitä kovempaa lihas venyy alussa, sitä kovempaa se supistuu lopussa.
Täähän siinä just on ongelma. Pitää olla joku laatikko jotta pääsee niin alas, että alkaa takareisissä tuntumaan.Powerhousu, se rasitushan nimenomaan siirtyy takareisille mitä alemmas menet.
Laatikon päältä suorinjaloin pääsin yli 200 sarjapainoihin
Miten se nyt liikerataa rajoittaa jos takareiden venyvyys tulee vastaan? Romanialaisessa haetaan vaan eri kautta se liikerata. Eli kun työntää persettä taakse, niin takareisien ja alaselän välinen kulma pienenee.Romanialainen turhaan vain rajoittaa liikerataa. Sama ku jättäis vaikka vinopenkissä 40cm liian ylös ja siitä nylkyttäis menemään.
En oo ikinä nähny pointtia tehä vajaata liikerataa, eikä kukaan oo koskaan sitä selittänykkään et miks pitäis tehä?