Suhtautuminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abine
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin vaan kysyä että kuinka perheenne, läheisenne, ystävänne ovat suhtautuneet treeni harrastukseenne?
Onko mielipiteet muuttuneet alkuajoista posiitiivisesta negatiiviseen vai toisinpäin?
Ittellä alus oli ainakin äitee ja isä että se on pelkkää joutavaa ittensä repimistä :curs: , ja silloin alus vielä pudotin painoa pari kiloa niin kommenttia kyllä tuli kun tollanen luuviulu repii itteensä. Mutta kyllä nykyään ihan normaalisti kai. :rolleyes:
Mutta sanokaaan omat kokemukset.

Kyllähän ne kaikki "jauhoja" ym kauhisteli alussa.. Luulivat kai hormooneiksi tjsp :curs:

Kyllä kerran ku hain kirjastosta jotain kehonrakennuskirjoja, niin isä siihen tuumi että "Kyllä mun mielestä urheileminen on hyvä asia, mutta en sitten tiedä kun näyttää menevän tonne bodybuildingin puolelle." Maksaa kyllä salikortin, mutta joskus saa kuulla siitä kuinka hyvä kuntoilumuoto hiihto on ja että pitäis harrastaa liikuntaa myös ulkona. Ne ei tunnu tajuavan että sielä salilla tehdään jotain muutakin ku juostaan matolla ja poljetaan kuntopyörää.

Vanhemmat tulivat kylään. Jää kaapissa oli rahkaa ja kaapissa tonnikalaa. Äiti kysyi, että miksi sinä tuollaisia syöt. Sanoin, että niistä saa hyvin proteiineja. Seuraava kysymys olikin sitten, että en kai vaan käytä mitään nappeja. Isän kanssa sitten naureskeltiin loppupäivä hullulle bodarinappihiirikarmeakorstokaappipiifcakemahtihartiatestoagrehirviölle, joksi muutun, koska käyn salilla. Kaverit nyt ei muuten ole olleet moksiskaan, vaikka näitä proteiinin popsimisia ihmettelevätkin ja sitä, että koko kroppaa ei tehdä kerralla.

edit. No kysyihän yksi, että mikä minuun on oikein iskenyt, kun vuoden alusta aloin käymään taekwondossa ja hiukan sen jälkeen salilla. Ei vaan tiennyt, että melkein koko syksy mulla meni siinä, että joka päivä tuli lähes tunnin verran tehtyä aerobista ja luuli, että olen yht'äkkiä tullut urheiluhulluksi.

Kyllähän ne ihan hyvin on tähän hommaan suhtautunu, johtunee kai siitä että sisko on joskus kilpaillu voimannostossa. Mutta sitä ne ei tunnu tajuavan että miten minä voin olla lähes kokoajan syömässä enkä silti kerää rasvaa...
Eikä ne tosin ymmärrä noita "proteiinihormooneja", alku vaiheessa ku kävin ostamassa säkillisen heraa tai jotain vastaavaa niin isältä tuli semmosta kommenttia,että "taas se noita hormooneja tänne kantaa"
Mutta kyllä tämä tästä vanhemmat on oppivaista sorttia :D

Hyvinhän ne suhtautuu, ei mitään vikaa. Alussa iskä ihmetteli vähän proteiineja, mutta niihinkin on hyvin totuttu.

Perheessä ollaan kait sitä mieltä, että hyvä että poika harrastaa liikuntaa. Kaveripiirissä osa ajattelee, että ihan joutavaa hommaa. Osa taas itsekin käy.
Yleisesti sitten vieraiden ihmisten kanssa tuntuu asenne olevan hieman erilainen. T-paidan pitäminen kesällä muuttuu aika monen silmissä omahyväiseksi lihasten esittelyksi. Yleensäkin tuntuu että maallikoiden keskuudessa bodareita pidetään jokseenkin tyhminä. Liekö vaan sitten sitä perisuomalaista kateutta.

Viimeksi muokattu:
Puntti hommiin suhtautuvat ihan hyvin, ja faijan kanssa onkin pientä kilpailua aina välillä... :)

Mutta nyrkkeilystä ei ainakaan mutsi tykkää ollenkaan, koska nyrkkeilystä seuraa 100% varmasti aivovamma!

Aluksi suhtautuminen oli vähän nihkeetä, varsinkin lisäravinteisiin. Nyt ne on sentään oppinu jotain lisäravinteista ja ymmärtää että ne on tärkeitä. Muutenkin suhtautuminen on menny parempaa suuntaan.

meilläpäin kun alkoi erilaisia pussei ja purkkei ilmestyä niin ainakin äippä kauhisteli et eikai noissa ole mitään hormooneja tai vastaavaa :D

mutta nykyään ei puutu asiaan millään tavalla!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikä kai kuuluu niihin harvoihin etuoikeutettuihin joitten perheessä on arvot kohillaa ja kaveripiirissäkin saa hyvää palautetta :worship:
Faija aikoinaan nuoruudessaa oli niin bodipilderi että sillä oli paremmat laitteet himas ku missää salilla ja söi kaikki jauheet ja raat kananmunat jne mitä siihe aikaa oli 70-80 luvulla ja sitä ku mutsi katteli vuosikaupal vierestä ni ei paljo meikän proteiinin syönnit tunnu missää. Aina kehutaan ku jaksaa treenaa ja mutsi vaa puristelee hartioista ja kehuu ku on kirees kunnos. Kavereilta tulee aina tasasin väliajoin palautetta "vittu et jannu treenaa ja himo kunnos" tjsp vaikka kunto ei tod. oo mikää hyvä tällä hetkellä. Hehe ja pienenä sivuhuomiona käväsin pitkästä aikaa porukoitten luona ni faijalla oli 4 eri protskupurkkia keittiös pöydällä. Alkaa olla kisaamisen makua sen ja mun välillä :hyper: Mutsi vaa sätti sitä ku se ei suostu enää syömään mitään jos ei jotain jauhetta oo lisätty safkaan :worship:

Porukat maksanee salikortit, muttei jauhoja. Ukko joskus ihmetteli noita pussiproteiinejä ja saarnas ettei niistä aina tiedä mitä ne sisältää. Luottaa kuulemma hyväksi havattuihin, jo esi- isien käyttämiin perussafkoihin :) .
Kaverit ihmettelee lähinnä harrastuksen hintaa. :eek:

Ihan hyvin on vanhemmat suhtautuneet kun isovelikin on harrastanut voimailua jo useamman vuoden. Vähän ovat kuitenkin kummastelleet kun ruokaa menee ja paino on noussut 10kg alle vuodessa (eikä läskiä kuitenkaan pahemmin näy) Välillä saa myös kuulla juttua kun jääkaapista löytyy läjä maitorahkaa, raejuustoa sekä tonnikalaa :) Kaverit ovat
:david: -mieltä lisäravinteista, mutta ovat kuitenkin itse alkaneet käymään salilla ja aikovat itsekkin kokeilla noita proteiinihormoooooneja :kippis1:

Asun juuri nyt isosiskon kanssa samassa kämpässä ja ekalla kerralla kun oli protskujauhopussi ja kreeatiinia niin heti tuli seuraavanlaistakommenttia:
Sisko: "Perse vaan kasvaa tommosilla jauhoilla"
Minä: "Kuinka niin?"
Sisko: "Kyllähän sitä tiedetään mitä sivuvaikutuksia tuommosilla on"
Minä: "Mitäköhän sivuvaikutuksia?"
Sisko: "Itepähän itses pilaat noilla jauhoilla"

Olin vähän et :lol2:

Sen koommin ei oo ollu pahemmin keskustelua, mitä nyt joskus tonnikalaa iltapalaks syön niin "Tosi ravitsevaa tuommonen tonnikala" tms. Äiti ja Isä nyt jotenkin ymmärtää, äiti kun sattuu olemaan lääkäri ja isä joskus ollut kovakuntoinen kaveri (tosin ei mitään jauhoja/lisäravinteita koskaan syönytkään).

Hyvin porukat suhtautuu ja äitee vielä joskus sattuu ostamaankin protskuja mulle :nolo:

Täälläpäin se on ainakin sillälailla että melkein kaikki katsoo kieroon tyyppiä joka alkaa käymään salilla. "Mitä v**tua tuoki käy muka salilla? Eihän tuo ole kasvanu yhtään!". Ihmiset olettaa että heti kun alkaa reenaamaan niin pitäis olla välittömästi iso. Ehkä just tuon takia monella ei ole motivaatiota jatkaa saliharrastusta pitkää.

Sitten kun kaverit huomaa että on kasvanu, jotkut kyllä suhtautuu positiivisesti (Juhnis, oot ihana! ;) ) mutta suurin osa ajattelee: "mitähän hormooneja ja mömmöjä tuoki käyttää?".

Vanhemmat on kyllä suhtautunu hyvin, lisäravinteiden hinnat vaan hirvittää varsinki isukkia. Eikä se niitä ihan täysin hyväksy... :D

Mikähän siinäkin lienee, että vanhemmat suhtautuu noihin jauhoihin aika negatiivisesti? :) Kyllä se siitä sit kun ne tottuu...

Suhtautumisesta,

Perheessä kyllä on ollu ihan ok suhtautuminen, Isä on vaan mielissään ku kasvatan vähän habaa, onpahan parempi halonteko kaveri.

Sisko ei meinaa oikein käsittää tätä nykyistä treenitahtia, meinas että mun koko elämä pyörii treenamisen ympärillä. Ja niinhän se tekeeki, tällähetkellä.
Siskolla meinaa olla tosin vähän ennakkoluuloja, varsinki ku ilmoitin myös alkavani harrastamaan pistooliammuntaa, se vaan tokas: "mitä seuraavaksi, harrikka ja parta".

Toi proteiinihormooni juttu on kyllä jännä ilmiö. Neuvoin yhtä tyttöä hieman treenaamisessa ja lisäravinteiden käytössä ja se sitten hankki palautusjuomaa. Sen äiti oli menny ihan heeperiin siitä, se ei ollu millään meinannut tajuta mitä se on, vaikka 5 immeista olis sitä sille koittanu selittää. Kommentit oli ollu just luokkaa "elämä menee noilla AINEILLA pilalle"

Jaahas joillakin suhtudutaan oikein hyvinkin tähän harrastukseen. Faijan mielipiteen tiedän, koska se sanoo, että kaikki bodarit kävelee kuin niillä olis paskat housuissa yms. Onhan se itekki harrastanut penkkipunnerrusta, mutta kehoilusta se ei tykkää. Jauheista se on sitä mieltä, että vois rahat huonomminkin käyttää(viinaan, tupakkaan). Äiti maksaa kyllä salikortit ja jauhot, mutta kreatiinin saan ostaa itse. Siskon mielipiteestä ei ole tietoa, koska harvoin mä sen kanssa puhun saatika sitten keskustelen. Pelottaa vaan se mikä ilmeni niillä kavereilla siinä 4D dokkarissa kun faija jää kakkoseks, mutta siihen nyt menee vielä "vähän" aikaa :D .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom