Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle

Totta, enkä osaa sanoa näin vähällä treenikokemuksella varmasti, mikä osuus ravinnolla sitten loppujen lopuksi kehityksessä oli.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse havaittin saman ku tällä reenasin joskus et pitää todellakin vetää sitä ruokaa paljon reippaammin kuin sen +300kcal päivässä... Kun sitä ruokaa vetää pötsin kasvamisesta ressaamatta, nii kyllä ne tuloksetkin nousee ihan tajuttoman hyvin.

"Läskin saa aikanaan dieetattua pois" - nojoo saa, mut on sellane -10 - 15kg tiputtaminen aika paskamainen homma sitten joskus. Siinä' lähtee pian kaikki aikaansaannoksetkin jollei toteuta hommaa prikulleen kunnolla.
 
"Läskin saa aikanaan dieetattua pois" - nojoo saa, mut on sellane -10 - 15kg tiputtaminen aika paskamainen homma sitten joskus. Siinä' lähtee pian kaikki aikaansaannoksetkin jollei toteuta hommaa prikulleen kunnolla.

Mielestäni 10kg on vielä aika helppo ja nopea tiputtaa pois. Mutta olen kyllä niin aloittelija vielä, että vähät lihakset on helppo pitää ja lisätäkin niitä dieetillä. Mitä itse sitten suosittelet? Että pitää ne läskit?
 
Mielestäni 10kg on vielä aika helppo ja nopea tiputtaa pois. Mutta olen kyllä niin aloittelija vielä, että vähät lihakset on helppo pitää ja lisätäkin niitä dieetillä. Mitä itse sitten suosittelet? Että pitää ne läskit?

Suosittelen vaan sitä, ettei päästä mitään yli 10kg läskejä kertyyn.. Itekin oon "niin aloittelija" mutta silti väitän jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa. Saatika sitten lihojen lisäys jollain nopealla dieetillä. Toki jos on aikaa niin sitten, mutta vittumaisia jotkut 5-6kk dieetit loppupeleissä.
 
jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa.

Tuohon on pakko takertua ja kommentoida sen verran että ei se aina välttämättä noin mene että tulokset tippuu jos 10kg painoa pudotat.
(tietenkin riippuu lähtö tilanteesta jos ei pudotettavaa paljon ole niin tottahan tuloksetkin kärsii)

Mutta viime kerralla kun dieettasin ensimmäistä dieettiäni (7v bulkilla :D) jonka olin suunnitellut 8vk pitkäksi niin
tuossa ajassa paino putosi 10.5kg ja tulokset jopa hieman nousivat, koska tein voimapainotteista treeniä tuon dieetin ajan.
 
Tässä tapauksessa 8vk ja nopeasti ei välttämättä tarkoittaneet samaa? Sen käsityksen mä ainakin sain. ~1kg/vk tippuu kyllä ilman tulosten laskua jos vain edes vähän viitsii yrittää.
 
Tulkinnan varainen asia. 8vk on loppupeleissä suht lyhyt aika.

Eikä tarkoitus ollut juuri tuota postia kommentoida vaan ihan yleisesti ottaen.
 
Suosittelen vaan sitä, ettei päästä mitään yli 10kg läskejä kertyyn.. Itekin oon "niin aloittelija" mutta silti väitän jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa. Saatika sitten lihojen lisäys jollain nopealla dieetillä. Toki jos on aikaa niin sitten, mutta vittumaisia jotkut 5-6kk dieetit loppupeleissä.

Alkaa mennä aika offtopiciksi, mutta meikällä kun lähtötilanne salilla käynnin aloittaessa vuosi sitten oli se, että oli 40kg ylimääräistä. Nyt on enää ehkä se 10, ja tulokset on silti kasvaneet koko ajan. Tietenkään ei tieten tahtoen kannata sitä läskiä kerätä. Ja mielestäni 8 viikkoa on tosi lyhyt aika. Ei dieettaaminen ole sen paskamaisempaa kuin monet muutkaan asiat elämässä.

E: Ja kun kattoo monia salilla kävijöitä, niin useilla on ainakin 10kg ylimääräistä ;)
E2: Varmasti jos dieettaa esim. 10% rasvoista 5% rasvoihin niin lähtee helposti lihakset. Mutta itse en näe mitään järkeäkään vetää rasvoja niin alas.
 
Nyt on tällä ohjelmalla jo päälle kuukausi hinkattu ja tarkoitus olisi vielä pari lisää. Kiinnostaisi tietää että millaisella ohjelmalla olisi sitten tämän jälkeen hyvä jatkaa. Osaisiko joku kokeneempi suositella jotain ohjelmaa ? :rolleyes:
 
Noniin, itselleni tehty ohjelma osottautui susipaskaksi niin ajattelin (taas) ottaa tämän käyttöön. Tuossa viimevuoden alussa koitin tätä myös muttta erinäisten sattumusten vuoksi meni saliharrastus täysin päin seiniä ja loppui lopulta kokonaan. Nyt olisi uusi vuosi ja uudet kujeet!

Tämä varmaan sopii itselleni ihan hyvin, lähtökodat: Paino 70kg, pituus 176cm, "laihaläski"....
Voimaa ja lihaksia ei ole edes nimeksi.
 
Nyt on tällä ohjelmalla jo päälle kuukausi hinkattu ja tarkoitus olisi vielä pari lisää. Kiinnostaisi tietää että millaisella ohjelmalla olisi sitten tämän jälkeen hyvä jatkaa. Osaisiko joku kokeneempi suositella jotain ohjelmaa ? :rolleyes:

En voi kokeneeksi itteeni kehua mutta jos tykkäät tästä ohjelmasta niin Single Factor voisi olla luonnollinen jatkumo, käy kurkkaamassa treeniosion sticky postaus aiheesta single/dual factor -metodit.
 
Nyt on tällä ohjelmalla jo päälle kuukausi hinkattu ja tarkoitus olisi vielä pari lisää. Kiinnostaisi tietää että millaisella ohjelmalla olisi sitten tämän jälkeen hyvä jatkaa. Osaisiko joku kokeneempi suositella jotain ohjelmaa ? :rolleyes:

Myös Texas Methodia on suositeltu jatko-ohjelmaksi tälle Starting Strengthille. Itse olen suunnitellut kokeilevani jossakin vaiheessa tätä.


http://stronglifts.com/the-texas-method-strength-training-for-intermediate-lifters/
 
Olisi kiva kuulla mielipiteitä Texas Methodin ja Single Factorin välillä. TM lienee raskaampi johtuen aiheesta: 5x5 samalla painolla eikä rampaten kuten SF:ssä. Toisaalta 5x5 ketjussa ovat sanoneet SF:ääkin aika rajuksi. Vaan miten mahtaa olla asian laita tulosten kehityksen suhteen?
 
Olisi kiva kuulla mielipiteitä Texas Methodin ja Single Factorin välillä. TM lienee raskaampi johtuen aiheesta: 5x5 samalla painolla eikä rampaten kuten SF:ssä. Toisaalta 5x5 ketjussa ovat sanoneet SF:ääkin aika rajuksi. Vaan miten mahtaa olla asian laita tulosten kehityksen suhteen?

Itselläni motivoi SF:n käytössä se, että SS:n suorien 3x5 sarjojen jälkeen saa vaihtelua sarjoihin.

Ja oon kyllä tyytyväinen kehitykseen SF:llä, jos saan 14 viikon kierroksen aikana nostettua kyykyn sarjapainoja melkein 30%, johon tuota laskuria käyttämällä muistaakseni pääsee kierron aikana.

Ps. eilen onnistui psyykkisesti merkittävä 3x5x50 pystypunnerruksessa oikein mallikkaasti. Nyt saa laittaa 15 kg limput päihin työsarjoissa :)
Motivoi aina kun huomaa että saa laittaa niiden 2,5 ja 1,25 kiekkojen tilalle isommat raudat.
 
Onko mitään haittaa, jos vetää tän ohjelman ohella myös punnerrusohjelmaa välipäivinä/ennen treeniä?

Tälläistä olisi tarkoitus kokeila: http://hundredpushups.com/
Tuossahan siis vedetään noita sarjoja 3 päivänä viikossa, eikös?
Mitä järkee puntin ohella tehä jotain 100 punnerrus ohjelmaa? Esim. twenty pull-ups ohjelmassa olis jotain järkeekin suorittaa puntin ohella.
 
^ No koska 20 on ehkä turhan helppo? 50 menee nytkin, niin olisi kiva saada ylöspäin. Penkkipunnerrus ei kuitenkaan vaikuta normipunnerruksen maksimitoistoihin kauhean paljoa niin ajattelin tommosta. Voisi varmaan penkissäkin auttaa.
 
Back
Ylös Bottom