Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen _aivan_ uusi näissä asioissa. Osaisko joku kokeneempi kertoa kuinka kauan vaikkapa tuossa
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5
treenissä menee? Kuulostaa jotenkin niin vähäseltä yhdelle päivälle?
Et tule tarvitsemaan ainuttakaan apuliikettä SS:n aikana.No hyvä, sopiva aikakin. Kannattaako nuo apuliikkeet ottaa samantien mukaan, kun peruskunto nyt ainakin on hyvä? Siis oon 16v sälli, koskaan mtn rankempaa lihastreeniä tehny mutta peruskunto aina ollu hyvä (koripalloa, jalkapalloa, juoksua tullu harrastettua). Ja pitääköhän ruokavaliota/noita mössöjä käydä miettimään jos tässä nyt olis tavotteena saada ens kesäks vähän enemmän massaa kehoon? Mitat 175cm/58kg
EDIT: Millasta taukoa kannattaa pitää sarjojen välissä?
Et tule tarvitsemaan ainuttakaan apuliikettä SS:n aikana.
Ruokavaliosta, kunhan vetäset sen nelisen litraa punaistamaitoa päivässä, loppu hoituu itsestään. Taukoa pidät niin paljon kun tarvitset. Alussa tietysti vähemmän mutta lopussa voi hyvinkin kyykkysarjojen välissä olla esimerkiksi 7-10min.
Juu omaan kokemukseen perustuen tosissani olen. Taisi jo jossain 130kg paikkeilla olla tuo 7min taukoa, siinähän meni jo jotain 3-4min pelkästään hengityksen tasaantumiseen ;)Ootko oikeasti tosissaan, että taukoa 7-10 min kovien sarjojen välissä? En ole koskaan laskenut minuutteja salilla ollessa, mutta vähän tuntuu, että jos tolllasia taukoja alkaisin pitämään, niin siinähän ehtii lihaksetkin jäähtyä. Oon kyl toisaalta nähnyt isojen ja vahvojen äijien pitävän tota luokaa olevia taukoja sarjojen välissä, että oikeasti menevät jonnekin penkille istumaan ja huilaamaan. No ehkä sit siinä vaiheessa kun rautaa on tangossa yli 200 kg, noissa pitkissä tauoissa on jotain ideaa, mut jotenkin oudolta se vaan näyttää ensin nostella hirveitä painoja ja sitten mennä istuskelemaan kaikessa rauhassa.
Juu omaan kokemukseen perustuen tosissani olen. Taisi jo jossain 130kg paikkeilla olla tuo 7min taukoa, siinähän meni jo jotain 3-4min pelkästään hengityksen tasaantumiseen ;)
Mut edelleen levätään niin pitkään kuin tarvitsee, jos ehtii kylmä tuleen, on levätty liian pitkään. Silloin kun SS:n aloitin 65kg:lla, tauot tais olla jotain 1min, siitä sitten tarpeen mukaan kasvoi.
Itsellä vaan tuntuu, että mitä pitempään venailee sarjojen välillä, sitä korkeammaksi kasvaa kynnys ja pelkokerroin edessä olevaa sarjaa kohtaan.
Olen nyt tehnyt tällä SS ohjelmalla 3kk ja haluisin testata kyykyn, penkin ja maven maksimit mutta miten se kannattaa tehdä? ei varmastikaan niin, että meen salille ja kokeilen kaikkien maksimit. Kannattaako edes yhden viikon aikana testata kaikkien maksimit vai kuinka?
Mää tein mavepäivänä viparit taakse 2-3x8-12 ja rivepäivänä alataljapumppailusarjoja 3x12-15 plus tietty vatsat...Sellainen tuli mieleen, teettekö monetkin noita apuliikkeitä ohjelman lisänä?
Mites tää kannattais sovittaa viikkoon ku tota aerobista tulee kans jonkun verran. Elikkäs maanantaina ja keskiviikkona 1h suht rankkaa ja perjantaina joku 1-1.5h semmosta löysää pelailua. Ti-to-la ois semmonen optimi ohjelman mukaan, mutta entä käytännössä?