Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks helvetissä pitäis punasta maitoo juoda? Sehän on todella rasvaista, fläsää luulis vaan tulevan.
Ei se nyt kovin vaikeeta ole syödä yli kulutuksen.
 
Jos protestoi, niin muutat pois kotoa.
Joo, sehän on vaan siitä kiinni, että päätetään "nyt mä muutan" :hyvä:

Mieluummi hitaasti painoa ylös minimaalisilla rasvoilla, kuin mitään sikabulkkeja, mutta kukin tavallaa.
 
Miks helvetissä pitäis punasta maitoo juoda? Sehän on todella rasvaista, fläsää luulis vaan tulevan.
Ei se nyt kovin vaikeeta ole syödä yli kulutuksen.
Tajuatkohan itsekkään mitä juuri höpisit? Luuletko nyt, että se ravinnossa oleva rasva menee suoraan vyötärölle läskiksi? Kun syödään yli kulutuksen, läskiä tulee. Niin myös lihasta. Punasta maitoa sen takia, kun siinä on enemmän kaloreita kun kevyemmissä maidoissa, ja näin ollen pienemmällä vaivalla ne kalorit plussalle. Punaisessa maidossa on vielä makrot aika hyvässä suhteessa. Se on kyllä totta, että ei ole vaikea syödä yli kulutuksen.
Mieluummi hitaasti painoa ylös minimaalisilla rasvoilla, kuin mitään sikabulkkeja, mutta kukin tavallaa.

Ei tässä kukaan mitään sikabulkkia ole suositellut, mutta se on yksinkertaisesti aloittelijavaiheen haaskausta, jos paino nousee kilon kuussa ensimmäisinä treenikuukausina. Sopivan painonnousutahdin raja on toki hyvin häilyvä ja epämääräinen, mutta kukin varmasti osaa sitä peilistä ja puntarista arvioida.

Ja Niccessor: Nosta nyt niitä painoja niinkun siinä ohjelmassa sanotaan tai vaihda ohjelmaa jos tuntuu liian raskaalta. Mieli on useasti se suurin este kehitykselle. Pitää olla halu kehittyä ja yrittää kunnolla. Luulen, että et ole Niccessor lähelläkään niitä rajoja, mihin voimasi riittävät. Päättäväisyyttä. ;)
 
Ja Niccessor: Nosta nyt niitä painoja niinkun siinä ohjelmassa sanotaan tai vaihda ohjelmaa jos tuntuu liian raskaalta. Mieli on useasti se suurin este kehitykselle. Pitää olla halu kehittyä ja yrittää kunnolla. Luulen, että et ole Niccessor lähelläkään niitä rajoja, mihin voimasi riittävät. Päättäväisyyttä. ;)

En ala ohjelmaa vaihtaa kun kyykyssä ja mavessa painot nousee, penkissähän ne painot vain tuntuvat olevan raskaimpia :jahas: Kyllä tässä halua ja motivaatiota riittää mutta tuo penkki aina mietityttää sinne salille mennessä, että ei se kuitenkaan nouse.. Maveen tai kyykkyyn ei ole mitään paineita mutta penkkiä kohtaan ihan hitosti. Joka ikinen kerta kun teen penkissä sarjaa niin mielessä pyörii, että ei taija nousta ja sen sellasta. Jos vaikka mavessa tai kyykyssä ei treeni kulkenut en mieti sitä sen enempää mutta jos penkissä menee persiilleen niin vituttaa. Eli juu, mieli tässä taitaa vähän painaa.
 
Ootkos panostanu penkin tekniikan harjoitteluun? Pari vinkkiä, jos et ole sattunut huomaamaan: lämmittele latsit ennen penkkiä ja penkillä ennen kuin otat tangon telineestä, vedä lavat yhteen.

Tosta painon nousuvauhdista voi tietty olla montaa mieltä, itse olen hiton tyytyväinen jos painoni on vuoden päästä noussut 82---94 kun pituutta mulla on 182. Jos runnoisin painon vuodessa 82---102 niin olis varmasti melkoinen syöttöporsas-look. Lähtökohdat tietty vaikuttaa tähän, eli jos kroppa on aivan kuin pystyyn jäätynyt pulkannaru niin voi olla edellytykset bulkata heti alkuun enemmän.

Niccessorille vielä: Sun kyykky ja mave menee hyvää rataa joten uskon että pienellä tekniikan säätämisellä ja keskittymällä hyvin coreen eli rauhalliseen ja hallittuun nostoon saat helposti penkinkin sarjapainot tuplaantumaan aloituspainoihin nähden. :kippis1:
 
Ootkos panostanu penkin tekniikan harjoitteluun? Pari vinkkiä, jos et ole sattunut huomaamaan: lämmittele latsit ennen penkkiä ja penkillä ennen kuin otat tangon telineestä, vedä lavat yhteen.

Tosta painon nousuvauhdista voi tietty olla montaa mieltä, itse olen hiton tyytyväinen jos painoni on vuoden päästä noussut 82---94 kun pituutta mulla on 182. Jos runnoisin painon vuodessa 82---102 niin olis varmasti melkoinen syöttöporsas-look. Lähtökohdat tietty vaikuttaa tähän, eli jos kroppa on aivan kuin pystyyn jäätynyt pulkannaru niin voi olla edellytykset bulkata heti alkuun enemmän.

Niccessorille vielä: Sun kyykky ja mave menee hyvää rataa joten uskon että pienellä tekniikan säätämisellä ja keskittymällä hyvin coreen eli rauhalliseen ja hallittuun nostoon saat helposti penkinkin sarjapainot tuplaantumaan aloituspainoihin nähden. :kippis1:

Teen ylätaljaa keveillä painoilla 2x8-12 ennen penkkiä, tosin tätä aloin tekee vasta joku viikko pari taaksepäin. Lavat olen vetänyt yhteen. Hyvän kaaren olen pyrkinyt tekemään mutta jaloilla en ole muuta virkaa pitänyt muutakuin työntänyt maata vasten ihan hitosti mutta vois alkaa tekee silleen et kunnolla jalat penkil alla ja tiukasti puristaa reisillä penkkiä. Todella toivon, että oot oikeessa tossa vikassa lauseessas :) Luin googlen haulla ''penkkipunnerrus'' sen ensimmäisen otsikon ja oli ihan kivaa tekstiä. Mutta siis alan vetää sitä punasta maitoo niin suap niit kaloreit lisää.
 
Vedin treenin. Kyykky 3x5 92,5kg, penkki 3x5 50kg ja mave 1x5 97,5kg. Oli jotenkin aivan saatanan huono olo salille mennessä, mahassa kierti ja jotenkin ihan hiton kuuma ja hiki kokoajan. Oli voimat jännästi hukassa. Kyykky ja mave meni ihan hyvin mutta penkissä päätin laskea ton paskan olon takia 50 kiloon ja tuntu silleen vähä raskaalta :jahas: Penkkipunnerrus kiss my azz.
 
Ei tuo penkin sarjapaino ole ollenkaan huono kun vertaa kyykkyyn ja maveen. Vaihtele penkissä oteleveyttä. Älä anna periksi. Ja tee tuo penkki kyykyn jälkeen ja mave sokeriksi pohjalle.
 
Ei tuo penkin sarjapaino ole ollenkaan huono kun vertaa kyykkyyn ja maveen. Vaihtele penkissä oteleveyttä. Älä anna periksi. Ja tee tuo penkki kyykyn jälkeen ja mave sokeriksi pohjalle.

No en tiiä mut vois se kyllä parempikin olla...:jahas: Tähän asti oteleveys on ollut sellainen, että etusormet ovat tangon merkeillä. Juu olen tehnyt kyykyn jälkeen ja mave siihen perään.
 
Kyykky 3x5 60kg
Penkki 3x5 85kg
Pystypun. 3x5 45 kg
Mave 1x5 110kg
Rinnalleveto 5x3 55kg

kyykyn teen perse maahan asti, mut ihmetyttää vaan et miks se on noi paljon jälessä?!?!?!
 
Kyykky 3x5 60kg
Penkki 3x5 85kg
Pystypun. 3x5 45 kg
Mave 1x5 110kg
Rinnalleveto 5x3 55kg

kyykyn teen perse maahan asti, mut ihmetyttää vaan et miks se on noi paljon jälessä?!?!?!
Ei noilla mave- ja rivetuloksilla voi olla noin huono kyykky, ellei sitten ole joko uskomattoman huono keskivartalo (tuskinpa), luultavasti technique kusee.
 
Eipä noi vetotuloksetkaan juuri silmiä hivele, ei millään pahalla. Sen sijaan penkki on varsin kova muihin nähden. Tekemällä esim tätä ohjelmaa sekä kyykky että vetotuloksesi nousevat rutkasti.
 
mavessa ja rinnallevedossa on varaa lisätä painoo mut kyykyssä ei, 56kg:ssa joutu tekee resetin.
siis nää on tänhetkiset painot mil teen tätä ohjelmaa ja ainut mikä alkaa olee maksimissa on toi helv... kyykky.

keskivartalon heikkouteen en usko koska oon kuitekii käyny salilla enemmä tai vähemmä about 3v. ja sitä aluetta on tullu tehtyy aina muutaman kerran viikossa.

se on varmaa sit vaa paskasta tekniikasta kii...
 
Mitenkähä mun kannattas tehrä ku mulla on penkki jonku verran jälessä kyykkyä ja mavee nii voiskoha toho Penkkii lisätä vaikka yhen sarjan lisää?

Tässä vähä tuloksia nii ymmärrätte miten paljo on jälessä: Mave:150x5 ainaki Kyykky: 150x5 kans ainaki ja Penkki: 75x4 ehkäpä :/
 
Voiko nää kaikki liikkeet starting strength-ohjelmasta tehä pelkästään penkkipunnerrus-penkillä ja -painoilla (en tiiä oikeeta nimitystä jos ees on)? ja siis näitä liikkeitä mitä voi halutessaan lisätä en tarkota, vaan ihna ton treeni A ja B:n liikkeet?
 
Voiko nää kaikki liikkeet starting strength-ohjelmasta tehä pelkästään penkkipunnerrus-penkillä ja -painoilla (en tiiä oikeeta nimitystä jos ees on)? ja siis näitä liikkeitä mitä voi halutessaan lisätä en tarkota, vaan ihna ton treeni A ja B:n liikkeet?
Ei onnistu ihan pelkällä penkillä - kyykkyyn tarvitsee kyykkytelineen, ja maastaveto ja rive kaipaavat nostolavaa tms. suojattua lattiaa, ettei jälki ole kamalaa.
 
Mitenkähä mun kannattas tehrä ku mulla on penkki jonku verran jälessä kyykkyä ja mavee nii voiskoha toho Penkkii lisätä vaikka yhen sarjan lisää?

Tässä vähä tuloksia nii ymmärrätte miten paljo on jälessä: Mave:150x5 ainaki Kyykky: 150x5 kans ainaki ja Penkki: 75x4 ehkäpä :/
Eikö tuo ole aika normi tilanne?Ei tuo penkki sulla mun mielestä yhtään jäljessä ole.
 
Ei onnistu ihan pelkällä penkillä - kyykkyyn tarvitsee kyykkytelineen, ja maastaveto ja rive kaipaavat nostolavaa tms. suojattua lattiaa, ettei jälki ole kamalaa.

Kyllä sitä pärjää ilman nostolavaa. Itse kuntoilen olohuoneessa ja alustana on vanha Hiacen kumimatto. Hyvin on lattian muovimatto pysynyt kunnossa vaikka maastavetoa ja riveä teenkin.
 
Back
Ylös Bottom