SS:ä on nyt väännetty pari kuukautta, kun sali alkoi taas kiinnostaa. Sitä ennen pari vuotta löhöilyä ja kaljanjuontia. Lähtökohta oli siis läski ja heikko. Paino lienee 85:n paikkeilla, mutta tietoisesti en stressaa siitä, vaan yritän syödä paljon mutta puhtaasti ja saada sarjapainonja ylös.
Sama läski ja heikko olen vieläkin, mutta kehitystä sarjapainoissa ja ulkonäössä on tapahtunut. Ja hauskempaa on ollut kuin salilla aiemmin, kun on ollut järkevä ohjelma.
Tällä hetkellä painot ovat:
mave 125
kyykky 90 (mutta huonolla tekniikalla)
penkki 67,5
pystyp 45
riveä vasta opettelen, tein aluksi soutua mutta rive lienee kaikin puolin parempi, ja onpahan haastetta motoriikkarajoitteiselle.
Kyykky on aiheuttanut eniten ongelmia, yllätys yllätys. Sen olen joutunut resetoimaan jo kerran, ja suunnittelen resetoivani uudestaan. Ongelmana voi olla tietysti ihan vaan heikkous, mutta on sellainen olo, että enemmänkin pitäisi mennä. Muutama viikko sitten 82,5 meni ylösnoustessa jatkuvasti hyvää huomenta -liikkeeksi, joten resetoin seitsemäänkymppiin. Siitä se nousi ylös ihan hyvin, aloitin samalla tekemään vatsoja treenin päätteeksi (perus istumaannousuja, pitoja 10 kg painon kanssa, jatkuvasti nenilleni voimapyörän kanssa).
Saavutin 90 kg:n kyykyssä, mutta siinä ei ole tullut tarpeeksi toistoja, ja sitten se julletus on tullut takaisin. Se tosin tuntuu vähemmän pelottavammalta kun selkä ja vatsa ovat vahvempia, mutta silti pitäisi tehdä jotain. Ongelmana on ainakin se, että en saa pidettyä takareisiä jännityksessä ala-asennossa, ja epäilen että polvet vaeltavat liian eteen. Olen myös aika pystyssä alhaalla, selkä suorana lattiaan nähden siis. Jos en tietoisesti laske hitaasti, on todella helppo vain 'tipahtaa' alas ihan pakettiin, lihakset rentoina ja loukussa tanko harteilla.
Pitäisi varmaan ottaa pari kymppiä pois tangosta, keskittyä työntämään persettä taakse ja pitämään polvia takana vai onko parempia ehdotuksia?
Mietin myös, että voisin vaihtaa yhden kyykkykerran etukyykkyyn tai kevyempään kyykkyyn.