Jos et ole kauhean pieni, veikkaisin kuitenkin ettei 70 kilon kohdalla kyykyssä pitäisi olla vielä tarvetta hakea kehityksen jatkumista ohjelmaa muuttamalla - ongelma saattaa olla enemmänkin levon ja ravinnon puolella.
No en nyt kovin pieni ole, kun pituutta on noin 195cm, tosin painoa vain n. 85-86kg.
SS:llä olen nyt treenannut syyskuun lopusta, mutta voisin, sanoa, että syksy SS:llä treenaillessa oli enempikin vain uuden ohjelman ihmettelyä ja oikeastaan minkäälaisia tuloksia en aikaan saanut kiitos huonon tekniikan kaikissa liikkeissä, tiedottomuuden ravintoasioissa, ja huonon asenteen. Ne vähäisetkin tulokset, joita sain karisivat melko hyvin joulun/uuden vuoden aikaan, kun sairasttelun vuoksi taukoa tuli noin 4viikkoa, jonka jälkeen aloitin ikäänkuin puhtaalta pöydältä.
21.2.09 Aloitin treenauksen "uudelleen" ja aloin keskittymään ja miettimään myös liikkeiden tekniikkaa, kuin myös ravinnon ja levon tärkeyttä. Laskin myös kaikkien liikkeidein painot sinne "nosto vain hidastuu" tasolle ja lähdin nostamaan pikkuhiljaa. Tässä vähän sarjapainoja 21.1.09:
Kyykky 3x5x45kg
Penkki 3x5x40kg
Maastaveto 3x5x40kg
Pystypunnerrus 3x5x25kg
Rinnalleveto 3x5x30kg
Sanotaan nyt vielä, että yhdessäkään liikkeessä, en muistaakseni ole päässyt nostamaan resetin jälkeen enempää kuin sen 2.5kg jonka jälkeen olen tarvinnut uuden resetin. Tosin epäselvää on, että jos en esimerkiksi penkissä saa maanantaina tehtyä sarjoja tavoitepainolla, niin pitäisikö perjantaina kokeilla vielä uudestaan samalla painolla jolla maanantaina ei onnistunut, vaiko tehdä suoraan resetti ja tehdä sarjat -10% painolla?
Tämän hetken sarjapaino maksimeita vielä loppuun
Kyykky 70kg
Penkki 62.5kg
Maastaveto 75kg (ainoa liike jossa en ole vielä tarvinnut resettiä ja edelleen on varaa lisäillä)
Pystypunnerrus 42.5kg
Rinnalleveto 47.5kg (hirvittävän vaikean oloinen liike mulle, tosin pikkuhiljaa olen alkanut sisäistää tekniikkaa)
Kyykyssä ongelmana on ehkä keskivartalon heikkous jota olen yrittänyt vatsalihaksia tekemällä korjata, mutta suosituksia keskivartaloa vahvistavista liikkeistä saa antaa. Myöskin huono liikkuvuus tuntuu hajoittavan tekniikkaa, sillä polvet tahtovat helposti kääntyä sisäänpäin. En ole myöskään tangon paikasta täysin varma, Low Bar tekniikka tuntuu vaikealta kankeiden olkapäiden takia, joten tanko on melko korkealla selässä joka tuntuukin paljon luonnollisemmalta asennolta. Tosin täysin varma en ole pidänkö tankoa ns. high bar vai low bar otteella. Joskus muistan nähneeni kuvan (kenties tässä threadissa) jossa oli esitetty nuo otteet mutta sitä en ole enään löytänyt.
Ruokailun luulisin olevan kohdillaan kun painoa on on tullut viimeisen 2kk aikana noin 3-4kg lisää.