Jees, lueskellu tän threadin kokolailla läpi ja mielenkiintosta asiaa. Oon huomannu että tässä threadissa olisi muutama ilmeisen kykenevä henkilö vastaamaan mun kysymykseen.
Eli hieman taustaa. Melkein kolmikymppinen olisi kiinnostunut aloittamaan tämän ohjelman. Salitaustaa lukiosta armeijaan 4v (ei kummosia tuloksia: täydellinen progression ja periodisaation puute) --> n. 5 v taukoa punttihommista --> nyt vuoden päivät järkevällä ohjelmalla eli on päästy vuodessa paljon enemmän eteenpäin kuin tuolloin lukion aikana 4 vuodessa. Ongelma on nyt vaan että olisi mukava vaihtaa ohjelmaa (3-jakosta vedetty) tuon jako-komponentin osalta ja tää SS kuulostais hyvältä ihan senkin osalta etten ole kyykkyä tehny :( ja tuo Rivekin kiinnostais.
On alkanu siis voimareeni (<6) kiinnostaan. Vuoden aikana alhaisimmat toistot on ollu 6 ja korkeimmillaan 13, joten progression on välillä ollut paikallaan tai jopa laskenut erilaisten targettien ollessa kysessä. Esim. voimakestävyys lyhyillä palautuksilla on saanut miehen voimaan tosi pahoin treenin aikana :urjo:
Tuolloin voimatasotkin ovat hieman laskeneet.
Taustaa tulosten muodossa:
- penkki 8*80kg tai 6*85kg
- hack kyykky 6*92,5kg (aloitettu n. puoli vuotta stten)
- hartiapunnerus kp istuen 13*15kg (lopetin tekemisen etuolkapää vaivojen vuoksi, nyt olisi halu alkaa taas
tekemään ja uskon että SS:n treeni jaottelu mahdollistaisi sen. nykyisessä 3-jakosessa olkapäät saa
varmaan liikaa hittiä.
- maastaveto 97,5kg*8 (aloitettu pari kk sitten varovasti painoja nostaen)
- rive 0*0
Joten kysymys itse on siis että kannattaako tätä SS:ää käyttää mun tilanteessa? Omasta mielestä ainakin tuo kyykky, rive ja hartiapunnerrus sais uutta puhtia ku alottais kivasti pienestä painoista tekniikkaa kehittäen.
Lisäksi jos on ok, olisiko ehdotusta aloituspainoiksi. Esim tota mavea voin kyllä jatkaa ihan tuosta nykyisestä. Siellä on vielä aika paljon löysää juuri sen varovaisuuden vuoksi.
Lähinnä kiinnostaa tässä hommassa se, että voiko tuota voimaa saada tuolla "raa'alla" progressiolla esim penkissä, koska sitä on jo vuoden päivät tehty ja progressio on jo hiljentynyt. Uskon että moni muu noista liikkeistä kyllä nousisi paljonkin esim. parin kk:n jakson aikana.