Tällainen nollapostaus tähän väliin, vähän itselleni muistiinpanoja ja ajatusten selkiyttämistä. Nyt on taas elämäntilanne vähän paremmin hallinnassa ja aikaa käydä salillakin puolentoista vuoden tauon jälkeen. Puolitoista vuotta sitten kävin reilun vuoden verran pari kolme kertaa viikossa kunnes ei enää ollut mitään toivoa ehtiä säännöllisesti joten koko homma vähän lopahti. Lähtökohtana nyt 26v, 187cm, 88kg laiha läski. Aina oon ollut heikko ja kankea mutta jos näitä ominaisuuksia saisi vähän vähennettyä. Lisäbonuksena jotain vikaa SI-nivelissä ja kevyttä rappeumaa välilevyissä, mutta ei nyt kovin traagisia tarinoita kuitenkaan. Tavoitteena lähinnä voima ja parempi fiilis omasta ruhosta, vaikka olen heikko kuin perkele niin ulkomuoto ei ole läheskään "laiha teinipoika" joten pääasiana ei ole saada rantavartaloa. Jos edes pientä apua noihin selkävaivoihin löytyisi niin olisin ihan tuhottoman onnellinen.
Tällä ohjelmalla meinasin nyt lähteä repimään. Ilmeisen koeteltu ja idioottivarma ohjelma eikä ennen kaikkea sorru näpertelyyn. Mies ja tanko johon joka treenikerta lisää rautaa => pidän.
Pari kertaa olen nyt käynyt, näillä painoilla menee vielä se 3x5 lämmittelysarjojen lisäksi. Enemmänkin saattaisi mennä mutta haetaan vähän tatsia ja tekniikkaa, ei noillakaan helposti mene kuitenkaan.
Kyykky 42,5 kg
Mave 60 kg
Penkki 52,5 kg
Pystypunnerrus 35 kg
Rinnalleveto 40 kg
Ei siis hyvin mene, mutta onpahan parantamisen varaa :D Tuosta sitten vahvaan nousuun.
Muutamia huomioita noista liikkeistä:
-Kyykyssä tajusin jutun juonen avovaimon vinkistä. Olin aina tehnyt aivan liian etukenossa, jolloin on huteraa, selkä rasittuu ja kantapäät nousevat ilmaan. Persettä reilusti taakse niin tuntuu paljon järkevämmältä. Lisäksi ryhdyin tekemään kyykyt ihan pohjaan asti. Polvissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa, painot ovat pieniä ja haluan saada voimaa myös siihen syvältä lähtemiseen, joten tällä mennään ainakin toistaiseksi. Tanko minulla on aika niskassa, pitää yrittää siihen paneutua mutta kun ei ole niitä lihaksia joiden varassa isoilla pojilla se tanko on tai sitten en tajua jotain muuta.
-Mave on pirun vaikea liike kun on heikko alaselkä ja vielä heikommat jalat. Jaksan nostaa enemmän selälä kuin jaloilla, joten voimien loppuessa mennään siihen että nostan ensin perseen ylös eli jalat suoraksi ja sitten painot selällä. Sitä pitää välttää ja nostaa alkumatka lähes pelkillä jaloilla ja sama laskiessa.
-Penkkitulos on surullinen mutta liikkeenä suht mukava. Jotenkin tuntuu että tässä tekniikka ei ole ihan niin pahasti pielessä kuin monessa muussa liikkeessä. Tosin voin olla aivan väärässä.
-Pystypunnerrus on ihan mukavaa hommaa. Ei tunnu pahalta, siis väärällä tavalla.
-Rinnalleveto on niin ikään suht hankala tehdä oikein, joskin luin aiheesta äsken erittäin hyvän artikkelin. Teoria on siis nyt paremmin hallussa kuin vielä eilen, vielä kun sen saisi käytäntöön. Jotenkin kuitenkin pidän tästä liikkeestä... Tosin en osaa ottaa tankoa ylhäällä oikein räkkiin, vaan se jää käsien varaan. Saan hädin tuskin hipaistua tässä istuessani kokeillessa sormillani olkapäitä, joten kuvista katsottuna tangon oikea sijainti näyttää mahdottomalta meikäläisen mittasuhteilla ja liikevaroilla :D
Varaan pari kertaa kuntosalineuvontaa liikunnanohjaajalta luultavasti ensi viikolle, jos vaikka saisi pientä varmuutta noihin oikeisiin suoritustapoihin. Selkävaivaisena en halua rikkoa itseäni enempää, joten maksan mielelläni muutaman kympin ohjauksesta.
Tulipahan kirjoitettua, toivottavasti ei sotke ketjua vaikka ei varsinaisesti ollutkaan kysymys eikä vastaus liittyen otsikon mukaiseen ohjelmaan. Jospa se tästä taas lähtisi...