Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle

Rippetoe ei opeta ATG -kyykkyä. Jos kyykkäät lowbar -tyylillä niin hieman alle vaakataso on riittävä syvyys. Lowbar-kyykyssä on mahdoton päästä syvälle ilman, että polvet tulee liikaa eteen, ja takareidet ei voi silloin enää osallistua lantion ojennukseen niin tehokkaasti. Kyykky ottaa silloin lähinnä etureisiin ja se ei ole pointti tässä ohjelmassa. Pitää rohkeasti istua taakse alasmennessä ja keskittyä työntämään persettä ylös ylöstultaessa.

tää tuli nyt mulla mieleen... ku omaa olotilaa mietin eilisen jäljiltä. että teenkö nyt sit jotain päin metsää kun etureidet tuntuu saaneensa selkään. - ja juu - olen katsonut niitä rippetoen videoita. mut omassa tekemisessä on niin vaikea analysoida, vaikka peilistä nyt oon katsonutkin.
eli käytännössä: saako siis työntää alhaalta sitten perse edellä ylös päin, niin että selkä vähän notkahtaakin. siis sen verran että asento pysyy ohjeiden mukaisena.
- vai tuntuuko mulla nuo kevyet kyykyt nyt sit vaan enemmän etureisissä? vaik ei olis mitään vikaakaan.

(vitsit ku kehtais ottaa videoo itestä... no, kotona vois mut ei se oo ihan sama ku ei oo ku tommonen siivouskeppi. eikä viittis viritellä mitään, ku pitää päästä moppailemaankin nopeesti. :DDD )
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johtuu siitä että Rippetoe opettaa kyykkyä lowbar asennolla, jossa ihan pohjaan asti mennessä alaselkä voi pyöristyä, koska vaatii keskivertoa enemmän liikkuvuutta paikoilta. Lonkan ja reisien taivekohdan kun viet polvien tasaa alemmaks, niin on riittävä syvyys tolla tyylillä. Sillon jo saa venymisefektin takareisille, mikä helpottaa nostossa, eikä oo vielä niin isoa riskiä sille selän pyöristykselle.

tässä mulle tulikin jo vastausta. seuraavaksi tarvii kiinnittää huomio tähän. :)
 
sit toi RIVE:
miten ihmeessä ihmiset saa ne kyynärvarret silleen lattian mukaisesti, ku tuolla tekniikkaohjeissakin on?!!??
ei mun kädet vaan taivu. haittaako? ja alkaako ne taipumaan? vai pitääkö venytellä jotain?
 
sit toi RIVE:
miten ihmeessä ihmiset saa ne kyynärvarret silleen lattian mukaisesti, ku tuolla tekniikkaohjeissakin on?!!??
ei mun kädet vaan taivu. haittaako? ja alkaako ne taipumaan? vai pitääkö venytellä jotain?

Nyt ADHD-Etanainen rajoita noita erillisten postien laittamista joka kerta kun mieleen tulee uusi kysymys, tämä ei ole chatti.
Kyykky ottaa ja hapottaa myös etureisiä.
Älä stressaa noiden treenipainojen kanssa noin älyttömän tarkasti. Keskity vain siihen että kyykky on raskasta tehdä mutta pystyt suurinpiirtein joka kerta nostamaan hieman painoa. Varsinkin pienempiä rautoja nostettaessa on aivan turhaa alussa ruveta mittaamaan juuri jotain. "0,0042g vai 0,0046g korotus" ongelmia. Keskity tekniikaan tosissasi ja lueskele tätä threadia ja starting strength wikiä.

rinnallevedon rack asento on tosiaan hieman työläs alussa jos liikkuvuus kusee. keskity lämmittelyssä tekniikkaan puukepillä tai tangolla ja tee mielummin korkeavetoja. liike on sama ilman allemenoa. Painot tulisi olla niin kevyet että pystyt vetämään tangot yli rinnan korkeudelle, mutta niin painavat ettet pysty jarruttamaan alasmenoa käsilläsi juuri ollenkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=oyI97sjhuWM&feature=related tässä esimerkki huonolla tekniikalla. Eli liike sama kuin raa'assa rivessä mutta ilman allemenoa.
 
Tuosta sarjapainojen lisäämisestä vaikkapa kyykkyyn: Jos kyykkäätte kolme kertaa viikossa ja lisäätte joka kerta vaikka vain 2,5kg tankoon painoa, niin montako kiloa se tekee vuodessa? 52x3x2,5 on 390kiloa. Penkki voi tosin alkaa laahaamaan sillä siihen ei tule kuin 130kg lisäys vuodessa.
On aivan turhaa ruveta tuijottamaan noita nostovaatimuksia jos kehitys on selvästi hitaampaa kuin mitä ohjelmassa oletetaan.
Urheilutaustainen kaveri palautuu nopeammin kuin tietokoneella päivänsä viettävä lajitoverinsa.
Vaikka yksi kaveri saisikin sen 5kg joka viikko lisättyä tankoon, ei se tarkoita että sinunkin tulisi niin pystyä tekemään.


Näitä kysymyksiä lukiessa tulee väkisinkin mieleen että ihmiset luulevat parhaimman saliohjelman vaativan jotenkin ylitarkasti lasketun superkaavamaisen ohjelman, koska se kuulemma toimii. Syö paljon ruokaa josta suurin osa ei ole täyttä paskaa, lämmittele,venyttele, nuku paljon, treenaa kovaa ja progressiivisesti. Tähän päälle jos viitsii vielä olla juomatta ja polttamatta joka viikonloppu niin kiva.:jahas:
 
Olen tehnyt tällä ohjelmalla nytten kuukauden ja kaikki valittaa (kaverit ,vanhemmat...) että ei kannattaisi tehdä tätä koska kasvan vielä pituutta 175 pitäisi tulla vielä viitisen "hidasta senttiä" ja että nämä raskaat liikkeet kuten kyykky ja mave vaikuttavat kasvuun ? vaikuttaako vaikka tekisi hyvällä tekniikalla? Kuinka paljon ... jne?
Ja sitten sitä vielä että tuntuu että jalat ei ehi kunnolla aina palautumaan tuosta 3 kertaa kyykystä viikosta pelaan jääkiekkoa salin ohella, niin meneekö ohjelma sekaisin jos teen vain 2 kertaa viikossa ? tähän asti tehnyt aina kaikki ohjelman mukaan.
 
Menin tänään väsyneenä salille ja oli tarkoitus tehdä mavessa 1x5x75kg. Sarja tuntui yllättävän raskaalta ja salilta lähtiessä aloin miettimään että hetkinen, molemmilla puolilla 20+10+2,5kg painot ja sitten vielä 20kg tanko on yhteensä 85kg eikä 75kg :D

Mitenhän tästä kannattais jatkaa? Suunnitelma oli et ens ma 80kg ja pe 85, mut kun tuli nyt vahingossa jo nostettua toi 85 ni en taida jaksaa tiputtaa painoja kun varaa on laittaa viel vähä enemmänkin. Kokeilen varmaan ma 90kg ja pe 95 :)

Oon nyt tehny tätä ohjelmaa vajaan 2 viikkoo ja hyvältä tuntuu. Ekalla viikolla tein ton soudun mut päätin kokeilla tota rinnallevetoo täl viikol ja oli kyllä mukavan tuntunen liike, oli vissiin liian vähän painoa siinä ku hyppäsin joka toistolla ilmaan :D Taidan jättää soudun kokonaan pois ja jatkaa rinnallevedolla. Apuliikkeinä oon tehny pohkeita pari kertaa viikossa 2x20 ja tarkoitus ois tehä joka perjantai voimapyörää 2x10 plus vielä yks sarja leukoja tossa B treenissä kun rinnallevedossa on vielä niin pienet painot tekniikkaa opetellessa.

Sarjapainot on nyt
Kyykky 62,5
Penkki 55
Mave 85
Pystypunnerrus 32,5
Rinnalleveto 45

Ei oo tulossa resettii missään vielä ainakaan ensiviikolla, uskon että kyllä se 5x95kg onnistuu mavessa :)
 
ketju luettu.
ja SS aloitettu.

jooba joo. eipä mulla noissa liikkeissä mitään painoo oo vielä, mutta eiköhän parin viikon päästä oo jo ihan tarpeeksi, mut toivotaan ettei tää kalorivaje nyt ihan kaikkee voimaa viä. - no, voinhan aloittaa tän alusta(tai siis melkein alusta) sitten kun alan syömään enemmän.
ja mun mielestä on tosi hienoa hioa noita tekniikoita. :) ja kyllä tämän päiväisessäkin treenissä tuo syke nousi ja pieni hiki tuli pintaan. ja uskon että jalat on kivasti kipeät huomenna kun nyt jo tuntuu makealta. :)
aiemmin kävin 1-jakoisella n. 2krt/viikko, ja NYT aattelin tihentää tahtia ja käydä 2-3 krt/vko! 2 välipäivää aattelin pitää välissä.
--> tarkoituksena mulla kun on hävittää fläsää, joten mitään lisäkaloreita ei tipu. toki vaihtelen kalorimääriä päivittäin, ja treenipäivänä syön 400-600 enemmän kuin normisti sisältäen enemmän hiilaria ja proteiinia.

Treeni A
Kyykky 3x5 15kgx3x5
Penkkipunnerrus 3x5 15kgx3x5
Maastaveto 1x5 22,5x1x5


Treeni B
Kyykky 3x5 16kgx3x5
Pystypunnerrus 3x5 3kgx3x5
Rinnalleveto 3x5 11kgx3x5 (olin merkannut kyl tekeväni 5x3, mut jospa sit seuraavaksi)

A treenissä meni aikaa vain 20min, mutta nyt B-treenissä meni yli 25min. - seuraavaksi menee varmasti taas enemmän. :)

EDIT: niin ja alle tein aina lämmittelyjä sen 3-4 sarjaa ensin kepillä ja sit pienillä painoilla.
 
Olen tehnyt tällä ohjelmalla nytten kuukauden ja kaikki valittaa (kaverit ,vanhemmat...) että ei kannattaisi tehdä tätä koska kasvan vielä pituutta 175 pitäisi tulla vielä viitisen "hidasta senttiä" ja että nämä raskaat liikkeet kuten kyykky ja mave vaikuttavat kasvuun ? vaikuttaako vaikka tekisi hyvällä tekniikalla? Kuinka paljon ... jne?
Ja sitten sitä vielä että tuntuu että jalat ei ehi kunnolla aina palautumaan tuosta 3 kertaa kyykystä viikosta pelaan jääkiekkoa salin ohella, niin meneekö ohjelma sekaisin jos teen vain 2 kertaa viikossa ? tähän asti tehnyt aina kaikki ohjelman mukaan.

Riippuu vähän oletko missä vaiheessa kasvuikää. Jos olet tyyliin 13-vuotias niin en itsekään suosittelisi SS:ää mutta jos siinä 16-18 välillä niin todennäköisesti nopein kasvupyrähdys on jo turvallisesti takana. Ja mistä sitä kukaan voi varmaksi sanoa että vielä pitäisi tulla 5cm lisää?

Ja treenit vedetään totta kai aina palautumisen mukaan. Jos kyykky tuottaa ongelmia niin sitten vaan vähennetään sitä lajia, esim. kahdesti viikossa 3x tai joka treenissä 2x.
 
ketju luettu.
ja SS aloitettu.

Tsemppiä vaan ja kovaa duunia Etanainen, niin kyllä se siitä. Tätä ohjelmaa ei olisi kyllä missään nimessä tarkoitettu miinuskaloreilla vedettäväksi. Sama kuin koittasi rakentaa taloon perustaa ilman rakennusaineita. Treenipainot saattavat kyllä nousta hermotuksen vuoksi ja sekin on etu mutta jos tosiaan sitä lihasta haluat saavuttaa niin ruokaa vaan nassuun kunnolla. Läskin karistaminen on muuten tämän ohjelman jälkeen hyvin helppoa, sillä keho on tottunut todella vaativaan työhön usean kuukauden ajan, jolloin aineenvaihdunta juoksee taivaissa, lihasmassa kuluttaa muutenkin enemmän energiaa kuin mihin on "normaalilla ruokailulla" tottunut jne.

Olen oikein kateellinen miten nopeasti selviät tuosta treenistä vielä tässä vaiheessa. Itse olin edellisen kierron viimeisissä treeneissä onnellinen jos sain alle tuntiin homman pakettiin. Kyykyssä vaadittavat lämmittelyt + 5-6minuutin tauot pääsarjojen välissä vei hieman aikaa :)
 
Tsemppiä vaan ja kovaa duunia Etanainen, niin kyllä se siitä. Tätä ohjelmaa ei olisi kyllä missään nimessä tarkoitettu miinuskaloreilla vedettäväksi. Sama kuin koittasi rakentaa taloon perustaa ilman rakennusaineita. ----
---
---

Olen oikein kateellinen miten nopeasti selviät tuosta treenistä vielä tässä vaiheessa. Itse olin edellisen kierron viimeisissä treeneissä onnellinen jos sain alle tuntiin homman pakettiin. Kyykyssä vaadittavat lämmittelyt + 5-6minuutin tauot pääsarjojen välissä vei hieman aikaa :)

no, juu. toisaalta vois tätä oikeeta ruokaa syödä ainakin sen kulutuksen verran ja sitten vähän enemmän treenipäivänä. tuskin se läskiksi muuttuu, kun vaan treenais kovaa ja säännöllisesti.

ja tuosta ajasta. no, kyllä se on kivempi tehä treeniä se tunnin verran. tuntuu niin tyhmältä vaan seistä siinä 3kg:n käsipainon edessä ja odottaa "palautumista". :D
 
Olen tehnyt tällä ohjelmalla nytten kuukauden ja kaikki valittaa (kaverit ,vanhemmat...) että ei kannattaisi tehdä tätä koska kasvan vielä pituutta 175 pitäisi tulla vielä viitisen "hidasta senttiä" ja että nämä raskaat liikkeet kuten kyykky ja mave vaikuttavat kasvuun ? vaikuttaako vaikka tekisi hyvällä tekniikalla? Kuinka paljon ... jne?
Ja sitten sitä vielä että tuntuu että jalat ei ehi kunnolla aina palautumaan tuosta 3 kertaa kyykystä viikosta pelaan jääkiekkoa salin ohella, niin meneekö ohjelma sekaisin jos teen vain 2 kertaa viikossa ? tähän asti tehnyt aina kaikki ohjelman mukaan.

Aloin itse treenailemaan salilla joskus ~12 vanhana.. voimanostonpainotteisen treenin aloitin, kun pituutta oli 181cm ja nyt kun niskassa on ollut muutaman kerran 300kg ja pinnoilta on vedetty 300kg, niin pituutta piisaa noin 184-185cm.. ei se voimaharjoittelu omien kokemuksien perusteella siis pituuskasvua lopeta. Se on taas sitten seikka erikseen mitä huonot tekniikat saavat aikaan, välilevyt voivat painua ja painuvatkin iän myötä kasaan.

Voimaharjoittelu vahvistaa myös luita, joka on hyvä muistaa.. :)
 
Viltsur taidatki olla aika kehis noista 300kg puheista päätellen :O :) Ja tonza oon 15v salia vedetty puoli vuotta ja kasvupryrähdys mennyt reilu vuosi sitten :) Kyllä kai mä sit jatkan tällä ohjelmalla pitää varmaa tehävaan 2 kertaa kyykky viikkon ku tuntuu toi 3 aika raskaalta jääkiekkoreenien lisäks :)
 
Moro!

Tarkoitus olisi pudotella jouluun asti hieman painoa (jouluna itsehillintä ruuan suhteen ei toimi kuitenkaan :D), ja tarttis joku ohjelma löytää dieetille. Joulun/uudenvuoden jälkeen varmaankin jatkuisi dieetti vähän aikaa. Sen jälkeen plussille ja joko jatkaisin Starting Strenghtin parissa tai sitten vaihtaisin Arnoldin kultainen kuusikkoon.

Alkuperäisessähän ilmeisesti aloitetaan kevyillä painoilla ja lisätään joka kerta niin kauan kuin pystyy. Kuulostaa aika rankalle dieetin aikana, mutta toimisko vähän hitaammalla progressiolla? Esim. kerran viikossa painoja ylöspäin. Pitäiskö silloin aloittaa jo (itselle) kohtuu kovilla painoilla?

Jos kuulostaa ihan paskalta idealta, niin paremmista ohjelmista kuulisin ihan mielelläni.
 
Onko kyykkyjen toistot tarkoitus tehdä tässä ohjelmassa noin suurin piirtein putkeen? Mikäli ~10 sekunnin happitauot ovat sallittuja, uskoisin pystyväni lisäämään vielä kyykkyyn 10 kiloa jopa. Toisaalta, jos tarkoitus on vetää toistot putkeen resetti tulee ensi treeneissä - sen verran hapotti vikat toistot tämän päivän viimeisessä setissä. Onko tämä normaalia, että sarjaan pystyy laittaa 7,5-10 kg lisää, mikäli kerää voimia toistojen välissä (puhutaan 90-100 kg sarjapainoista)? Onko maksimimäärä malmia tangossa pienistä happitauoista välittämättä perustellumpi vaihtoehto, mikäli tavoitteena on vain voimatasojen nosto?

Itse sallin vain sellainen ulos-sisään hengityksen mittaisen tauon, muuten koen sarjan olevan fail enkä lisää painoja vaikka saisinki vaaditut toistot pidemmillä tauoilla, jokainenhan toki tekee mitä itse haluaa, ketään muita ei kauheesti kiinnosta vaikka seisois tunnin tanko niskas

eli: "huijaat" loppupeleissä vain itseäsi

Viimeiseen kysymykseen heitän empiirisesti yhden ihmisen koeryhmään (itseeni) perustuvan tutkimuksen että kannattaa mieluummin tehdä sitten reilusti ykkösiä kuin 5kpl ns. ykkösiä tanko niskassa huilaten
 
Moro!

Tarkoitus olisi pudotella jouluun asti hieman painoa (jouluna itsehillintä ruuan suhteen ei toimi kuitenkaan :D), ja tarttis joku ohjelma löytää dieetille. Joulun/uudenvuoden jälkeen varmaankin jatkuisi dieetti vähän aikaa. Sen jälkeen plussille ja joko jatkaisin Starting Strenghtin parissa tai sitten vaihtaisin Arnoldin kultainen kuusikkoon.

Alkuperäisessähän ilmeisesti aloitetaan kevyillä painoilla ja lisätään joka kerta niin kauan kuin pystyy. Kuulostaa aika rankalle dieetin aikana, mutta toimisko vähän hitaammalla progressiolla? Esim. kerran viikossa painoja ylöspäin. Pitäiskö silloin aloittaa jo (itselle) kohtuu kovilla painoilla?

Jos kuulostaa ihan paskalta idealta, niin paremmista ohjelmista kuulisin ihan mielelläni.

Ohjenuorana: eri tarkoituksiin kehitetyt ohjelmat eivät toimi kovin hyvin toisenlaiseen tarkoitusperään edes muokattuna. Älä sekoita voimanhankinta, massankasvatus tai rasvanpolttoon tarkoitettua ohjelmaa keskenään.

Tee reilusti rasvapolttoon tarkoitettua saliohjelmaa sinne vuoden alkuun asti mihin tahdotkin, rupea vetämään seuraavat 4-6kk plussilla SS:ää ja vaihda sen jälkeen haluamaksesi ajanjaksoksi Arnoldin kuusikkoon. Älä hamua kaikkea kerralla tai vaihda ohjelmia liian nopeasti. Jack of all trades, king of nothing pätee salitreenissä.

Rasvanpolton kanssa kannattaa pitää kohtuus. Valitse yks raskas ylä- ja alakropan liikepari, sekä yksi kevyempi.
Esimerkkinä vaikkapa:
A1) Kyykky 2-3x10-12
A2) pystypunnerrus 2-3x10-12
B1)askelkyykky
B2)punnerrus

Älä vedä itseäsi tukkoon, vaan koita ylläpitää nykyisiä sarjapainojasi.
Tee saliharjoitus 2-3x viikossa ja päälle 2-3x kova aeroboinen harjoitus: Mäkijuoksut, sprintit, voimareen veto/työntö, prowler, etc etc.
 
Aika tehdä ensimmäinen resetti kyykkyyn nyt kuudennen viikon jälkeen. Osittain voin varmaan syyttää kalorien tiputtamista, sillä oon tän viikon pyrkinyt pysyttelemään noin +500 kalorin paikkeilla, ja aiemmin oon ollut noin +1000 kalorilla. Liekkö placeboa vai mitä, mutta heti nousi treenien raskaus potenssiin kymmenen. Pystypunnerruksessa ja penkissä sain sitten heti failuret, yhtä toista jäi kummatkin vajaaksi, ja kyykkyyn tuli lopullisesti tänään seinä vastaan. Piti tarkistaa useampaan otteeseen että onko siinä tangossa ylimääräistä kun tuntui niin saatanan raskaalta... Lopulta sain sitten toiseen sarjaan kolme toistoa kasaan ja tanko rautoihin. Oppikirjan mukaan pitäisi varmaan koittaa pari kertaa samaa painoa, mutta vaikka saisinkin sen nousemaan niin seuraavassa lisäyksessä tulee aivan varmasti resetti viimeistään. Ajattelin muutenkin vetästä seuraavaan viikkoon hiukan kevyemmän setin, joten tähän paikkaan sopii toi resetti aika hyvin.

Tosta kevyestä viikosta olisi pari kysymystä. Olisiko jokin 70-80% sarjamaksimeista hyvä paino tuohon? Entä pidetäänkö tuossa mitään progressiota yllä vaan nostellaanko vaan samoja painoja koko viikko? Ja jatketaanko sitten seuraavalla normaalilla viikolla normaalin progression mukaan, eli jos vaikka penkissä meni 57.5kg viimeisessä "kovassa" treenissä niin koitanko sitten 60 kiloa, vai nostanko uudestaan tuon 57.5kg:n?
 
Aika tehdä ensimmäinen resetti kyykkyyn nyt kuudennen viikon jälkeen. Osittain voin varmaan syyttää kalorien tiputtamista, sillä oon tän viikon pyrkinyt pysyttelemään noin +500 kalorin paikkeilla, ja aiemmin oon ollut noin +1000 kalorilla. Liekkö placeboa vai mitä, mutta heti nousi treenien raskaus potenssiin kymmenen. Pystypunnerruksessa ja penkissä sain sitten heti failuret, yhtä toista jäi kummatkin vajaaksi, ja kyykkyyn tuli lopullisesti tänään seinä vastaan. Piti tarkistaa useampaan otteeseen että onko siinä tangossa ylimääräistä kun tuntui niin saatanan raskaalta... Lopulta sain sitten toiseen sarjaan kolme toistoa kasaan ja tanko rautoihin. Oppikirjan mukaan pitäisi varmaan koittaa pari kertaa samaa painoa, mutta vaikka saisinkin sen nousemaan niin seuraavassa lisäyksessä tulee aivan varmasti resetti viimeistään. Ajattelin muutenkin vetästä seuraavaan viikkoon hiukan kevyemmän setin, joten tähän paikkaan sopii toi resetti aika hyvin.

Tosta kevyestä viikosta olisi pari kysymystä. Olisiko jokin 70-80% sarjamaksimeista hyvä paino tuohon? Entä pidetäänkö tuossa mitään progressiota yllä vaan nostellaanko vaan samoja painoja koko viikko? Ja jatketaanko sitten seuraavalla normaalilla viikolla normaalin progression mukaan, eli jos vaikka penkissä meni 57.5kg viimeisessä "kovassa" treenissä niin koitanko sitten 60 kiloa, vai nostanko uudestaan tuon 57.5kg:n?


Millaisilla painoilla teet tällä hetkellä?
Itelläki tuli tänään eka resetti kyykkyyn 4viikon jälkeen. Tai no, kyllä se 3x5 tuli, mutta kun ei ole varmistajaa, eikä kehtaa painoja tiputella, niin ajattelin ottaa resetin. 83kg meni tänään (joo, ei oo paljoa kehumista) ja ajattelin tiputtaa 70kiloon.

Muut sarjapainot tällä hetkellä:

Penkki 70kg
Mave 80kg
Pystyp. 45kg (alkaa oleen jo vähä tiukkaa,mutta menee vielä)
Kulmasoutu 65kg
 
Onhan tässä nyt 9 päivää ollut väliä edellisestä updatestani ja viime viikonlopun helsingin juomareissu puolestaan söi 2 salikertaa kokonaan pois.
Mutta tulokset ovat muuttuneet seuraavasti:

Syväkyykky 3x5x60kg -> 90kg
Penkkipunnerrus 3x5x60kg -> 80kg
Maastaveto 1x5x70kg -> 110kg
Pystypunnerrus 3x5x40kg -> 45kg (olisin voinut huoletta lisätä enemmänkin, mutta ajattelin että +10 ois ollu liikaa... olin väärässä)
Rinnalleveto 3x5x50kg -> 55kg (sama kuin pystypunneruksessa)

Seuraavan kerran sunnuntainana treeni B:n pariin, jolloin punnerrukseen ja riveen koitan lisätä 7.5kg, kyykkyyn 2.5, koska tän päivän kyykky tuntui tosi raskaalta.
 
Millaisilla painoilla teet tällä hetkellä?
Itelläki tuli tänään eka resetti kyykkyyn 4viikon jälkeen. Tai no, kyllä se 3x5 tuli, mutta kun ei ole varmistajaa, eikä kehtaa painoja tiputella, niin ajattelin ottaa resetin. 83kg meni tänään (joo, ei oo paljoa kehumista) ja ajattelin tiputtaa 70kiloon.

Muut sarjapainot tällä hetkellä:

Penkki 70kg
Mave 80kg
Pystyp. 45kg (alkaa oleen jo vähä tiukkaa,mutta menee vielä)
Kulmasoutu 65kg
Hyvinhän se rauta tuntuisi sulla nousevan.

Jos 3x5 tuli niin kannattaa vaan lisäillä painoa, sillä mulla oli yli viikon tuntunut että nyt mennään ihan rajoilla tuon viimeisen toiston kanssa, mutta kyllä aina se sieltä tuli lopulta. Paitsi viimeksi tietenkin :). Ja ton painojen tiputtamisen saa tehtyä kohtuullisen huomaamattomasti jos vaan sen hallitsee, itse tosin sain hetkeksi kaikki salin päät kääntymään itseäni päin kun oli räkissä unohtunut varmistusraudat hiukan liian alas :D.

Sarjapainot oli siis kyykyssä 70kg, penkissä 55kg ja pystypunnerruksessa 40kg kun niissä jäi sarja(t) vajaaksi. Penkkiä ja pystäriä en kyllä oo resetoimassa vielä, koska niistä jäi vaan yks toisto vajaaksi ja luulen saavani ne taas rullaamaan joksikin aikaa. Mutta nyt tosiaan ensi viikko ainakin kyykyn osalta hiukan kevyempää settiä pienemmillä painolla, ihan vaan siksi että saa tekniikkaa hiukan hiottua kohdalleen ja mielenkiinnon takasin tähän hommaan.

Ajattelin kyllä laittaa ohjelman vaihtoon kun saan sen pari kuukautta/seuraavan kyykkyresetin tällä. Tässä tosiaan tulosten saamisen elinehtona tuntuisi olevan lähes sikamainen ruuan mättäminen ja sitä en vaan suostu tekemään :D. Pidemmän aikavälin tavoitteet on mulla kuitenkin enemmän siellä kehoilupuolella, kuin voimailupuolella. Osaisko joku näin sivuhuomautuksena suositella jotain bodailupainotteista ohjelmaa? Arskan G6?
 
Back
Ylös Bottom