Rippetoe ei opeta ATG -kyykkyä. Jos kyykkäät lowbar -tyylillä niin hieman alle vaakataso on riittävä syvyys. Lowbar-kyykyssä on mahdoton päästä syvälle ilman, että polvet tulee liikaa eteen, ja takareidet ei voi silloin enää osallistua lantion ojennukseen niin tehokkaasti. Kyykky ottaa silloin lähinnä etureisiin ja se ei ole pointti tässä ohjelmassa. Pitää rohkeasti istua taakse alasmennessä ja keskittyä työntämään persettä ylös ylöstultaessa.
tää tuli nyt mulla mieleen... ku omaa olotilaa mietin eilisen jäljiltä. että teenkö nyt sit jotain päin metsää kun etureidet tuntuu saaneensa selkään. - ja juu - olen katsonut niitä rippetoen videoita. mut omassa tekemisessä on niin vaikea analysoida, vaikka peilistä nyt oon katsonutkin.
eli käytännössä: saako siis työntää alhaalta sitten perse edellä ylös päin, niin että selkä vähän notkahtaakin. siis sen verran että asento pysyy ohjeiden mukaisena.
- vai tuntuuko mulla nuo kevyet kyykyt nyt sit vaan enemmän etureisissä? vaik ei olis mitään vikaakaan.
(vitsit ku kehtais ottaa videoo itestä... no, kotona vois mut ei se oo ihan sama ku ei oo ku tommonen siivouskeppi. eikä viittis viritellä mitään, ku pitää päästä moppailemaankin nopeesti. :DDD )