Smith-kyykky vs. normaalikyykky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyykkäsin ekaa kertaa smithissä viime viikolla ja vein just jalat aika eteen.. Alhaalla tuli periaatteessa 90asteen kulma ja kyykkäsin vielä todella alas perse kantapäihin tyyliin.. Saa kyl mukavemman poltteen ja jaksaa enemmän ku normikyykkyä mut sit tapahtu jotain odottamatonta.. Iski kolmannella toistokerralla aivan järkyttävä HEDARI ja pahaolo. Meni vatsa iha sekasin yms. Eikä mitään hajua mistä johtui. Nyt on ollu neljättä päivää pientä hedaria koko ajan ilmassa. Painoko smithitanko jotenki niskaani joka taitaa olla todella helvetin jäykässä kunnossa ja laukasi jonku jännityspäänsäryn vai mitähä? Huomas ku perjantaina kävi treenaa ja hetiku jännitti vähän ni alko koskee päähän.

Luultavasti sulla on niskan seudun lihakset niin jumissa, että kovat suoritukset laukasee päänsäryn. Itellä ainakin ollu monta kertaa tuollasta ponnistuspäänsärky vaivaa ja se tulee aina sillon kun niska on pahasti jumissa ja tekee kovia sarjoja. Suosittelen hierontaa ja lekurista saat varmasti lihasrelaksantteja ja tulehduskipulääkettä mikäli tarvetta on. Noilla eväillä oon ite aina päässy kyseisestä vaivasta eroon.

Ja itellä tosiaan tuo hedari mikä sillon tulee on niin kova, että tajuissaan pysyminen on jo vaikeaa sen iskiessä ja edellisellä kerralla kun se iski ja menin lekuriin niin päivä meni siellä makaillessa kun tekivät tutkimuksia ja kuvasivat aivot ja kaikki. Diagnoosi oli kumminkin vain tuo ponnistuspäänsärky eikä onneks aivoverenvuoto mitä ensin epäilivät.

Kaikista maailman jalkaliikkeistä tuo variaatio on polville kaikista kuluttavin. Jalat kun viedään eteenpäin niin takareidet ovat pois pelistä. Harmi että ne ovat puolet jalan lihaksista. Eli ne eivät stabiloi polvea.
Sama kuin polvenojennuskoneessa.
Välikysymys. Onko polvenojennuskone siis vaarallinen polville?
Polvileikkauksesta toipuvalle kaverille oli tohtori suositellut sitä kuntoutukseen...Entäs noin ylipäätään, terveellä polvella? Onko se edes hyvä etureisien kasvatusliike vai onko jotain parempaa viimeistelevää liikettä kyykyn jälkeen?

Ja itellä tosiaan tuo hedari mikä sillon tulee on niin kova, että tajuissaan pysyminen on jo vaikeaa sen iskiessä ja edellisellä kerralla kun se iski ja menin lekuriin niin päivä meni siellä makaillessa kun tekivät tutkimuksia ja kuvasivat aivot ja kaikki. Diagnoosi oli kumminkin vain tuo ponnistuspäänsärky eikä onneks aivoverenvuoto mitä ensin epäilivät.

Kävin tänää vähä pumppailee tissejä ni sieltähä se kurkki se hedari taas.. Oon näillä omilla hieromakoneilla ja laitteilla koittanu vähä lievittää pahimpia tuskia ku ei oo aikaa eikä rahaakaa oikeestaa mennä hierojalle just täl viikolla.. On kyllä helpottanu. Pakko päästä kyl kunnon hierontaan! Luulen et myös niskojen venyttely on auttanu!

Kävin tänää vähä pumppailee tissejä ni sieltähä se kurkki se hedari taas.. Oon näillä omilla hieromakoneilla ja laitteilla koittanu vähä lievittää pahimpia tuskia ku ei oo aikaa eikä rahaakaa oikeestaa mennä hierojalle just täl viikolla.. On kyllä helpottanu. Pakko päästä kyl kunnon hierontaan! Luulen et myös niskojen venyttely on auttanu!
Mulla oli tää sama joskus leuanvedosta tuli. Kävin hierojalla, lepäilin ja kun tuntu että niska on parantunu nii menin kevyesti kokeileen että tuleeko takasin ja kun ei tullut niin treenasin sitte kovaa.

Välikysymys. Onko polvenojennuskone siis vaarallinen polville?
Polvileikkauksesta toipuvalle kaverille oli tohtori suositellut sitä kuntoutukseen...Entäs noin ylipäätään, terveellä polvella? Onko se edes hyvä etureisien kasvatusliike vai onko jotain parempaa viimeistelevää liikettä kyykyn jälkeen?

En tekisi. Enkä laittaisi ohjelmaan jos polven kuntoutus on prioriteetti.

Oikeastaan, ainut sovellus mihin käyttäisin vekotinta on ohjelma jossa tehdään paljona työtä = laktaattia useilla sarjoilla. Ja siinäkin viimeisimpien liikkeiden joukossa.
En ole toisaalta ikinä kirjoittanut yhteenkään ohjelmaan tuota laitetta.

Se ei todellakaan ole oikea tapa rekrytoida polven lihaksistoa.

Eilen oli taas salipäivä ja smith-kyykky mukana. Valmentajan argumenttina oli muiden lisäksi se, että "saa laitettua enemmän painoa tankoon". Jätin kyllä tekemättä.

Otin tuossa viimeviikolla jalkareenin päätteeks supersarjat prässillä ja leveellä smithkyykyllä. Painoa ei ollut smithissä kun 30kiloa ja juoksin prässiltä suoraan siihen. Löin jalat smithin tolppiin kiinni, eli helvetin leveelle ja otin tangon vaan niskaan, en pitänyt siitä millään kiinni, joten sai vapaasti liikkua tuolla niskassa. Itku meinas kyllä tulla lopuks noiden sarjojen jälkeen. En kyllä silti pääliikkeeksi tekisi, mutta tommoseen spesiaaliin toimii ihan hyvin.

Tänää tuli joku ulkomaalainen jätkä selittää mulle ku kokeilin tota smith-kyykkyä, että se on selälle huono liike eli puhuko tämä aivan paskaa? Ite en kyllä selkääni siinä saanu hajotettua. Oli vaa kiusallista kun se sano ettei tota kannata tehä nii kohautin vaa harteita ja lisäsin painoja tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom