Smith-kyykky vs. normaalikyykky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkos sun mielestä kyykyn tekeminen sitten hyvä asia jos se tehdään niin että yksi kohdelihaksista on ns "pois pelistä". Voi miettiä onko ihmistä tarkoitettu tekemään niinkin luonnollista liikettä kuin kyykkyä ilman että joku tärkeä lihas osallistuu liikkeeseen. Jos sä haluut välttämättä eristää jotain lihasta niin mikset tee sitä kokonaan jollain liikkeellä jonka nimi ei ole kyykky?

Miksi tehdä se jollain muulla kun smith-kyykyllä, kun smith-kyykky on loistava siihen? Ja ei, hän ei tee kyykkyä, vaan hän tekee smith-kyykkyä. Vissi ero. Mun mielestä vapaalla painolla tehtävää kyykkyä ja smith-kyykkyä vois nimiensä puolesta verrata vaikka johonkin leg pressiin ja bench pressiin, molemmissa liikkeen nimi loppuu samaan sanaan, mutta liike ei ole läheskään sama, eikä edes haeta samaa lopputulosta.

Miksi tehdä se jollain muulla kun smith-kyykyllä, kun smith-kyykky on loistava siihen? Ja ei, hän ei tee kyykkyä, vaan hän tekee smith-kyykkyä. Vissi ero. Mun mielestä vapaalla painolla tehtävää kyykkyä ja smith-kyykkyä vois nimiensä puolesta verrata vaikka johonkin leg pressiin ja bench pressiin, molemmissa liikkeen nimi loppuu samaan sanaan, mutta liike ei ole läheskään sama, eikä edes haeta samaa lopputulosta.
No okei miksi luulette että smithissä se rasitus on enemmän toisilla lihaksilla verrattuna kyykkyyn? Koska smithissä tangosta otetaan tukea ja näin saadaan toisen lihaksen rasitus pienemmäksi liikkeen aikana, nyt voidaan sitten miettiä mitä se tekee esimerkiksi polville kun kaikki lihakset jotka tukee polvea ei toimi optimaalisella tavalla.

Itse tuli saliharrastuksen alussa tehtyä smith-kyykkyä, mutta onneksi sittemmin tulin järkiini, ja aloin kyykkäämään.

Olit bodari tai et, niin minusta kyykky kuuluu jokaisen treeniohjelmaan.

Itse tuli saliharrastuksen alussa tehtyä smith-kyykkyä, mutta onneksi sittemmin tulin järkiini, ja aloin kyykkäämään.

Olit bodari tai et, niin minusta kyykky kuuluu jokaisen treeniohjelmaan.

Minä en sitten ole kumpaakaa kun ei kuulu kyykky mun ohjelmaan, ei smithillä eikä muutenkaan. Prässi on se mitä itse teen.

Vuoden alusta alottekin kyykkäilemään takareidet pohkeisiin ja nyt on lanneselän särkyjä. Muuta syytä en oikein keksi, ainahan siitä on sanottu, että jossei liikkuvuus riitä, niin älä tee. Ilmeisesti lantion notkahdus ei siellä pohjassa hyvää tee :) Nyt joutuu itsekkin harkitsemaan, että alanko vääntämään hetkeksi hackia ja prässiä, sitten kyykkyä taas puolikyykkynä...

Heti kun salille menen, mistä Smithlaite löytyy, niin otan kyllä testiin.

Minä en sitten ole kumpaakaa kun ei kuulu kyykky mun ohjelmaan, ei smithillä eikä muutenkaan. Prässi on se mitä itse teen.

Oletkin huono ihminen ;)

Ymmärrän toki jos joku ei halua kyykätä. Se on raskasta hommaa verrattuna muihin vitkutuksiin. Toki jokainen treenaa niin kuin haluaa, mutta jos on terve, niin en nää mitään syytä olla kyykkäämättä.

Eikä minulla kyllä ole ongelmaa siinäkään, jos joku ei treenaa jalkojaan mitenkään. Kuten sanottu, kukin tavallaan.

Oletkin huono ihminen ;)

Ymmärrän toki jos joku ei halua kyykätä. Se on raskasta hommaa verrattuna muihin vitkutuksiin. Toki jokainen treenaa niin kuin haluaa, mutta jos on terve, niin en nää mitään syytä olla kyykkäämättä.

Eikä minulla kyllä ole ongelmaa siinäkään, jos joku ei treenaa jalkojaan mitenkään. Kuten sanottu, kukin tavallaan.

Juu ei mullakaan ole ongelmaa siinä että muut näkee mun kyykkäämättömyyden laiskuutena. Olen asian tällä foorumilla selittänyt riittävän monesti, jotta nykyisin tyydin enempi sohimaan ampiaispesään kun selittämään aina asiaa uudelleen.

Laitan kuvia sitten kun dieetti edistyy, niin saa taas jotkut ihmetellä että on sillä jalat vaikkei kyykkää. :D

Heti kun salille menen, mistä Smithlaite löytyy, niin otan kyllä testiin.

Kokeile ihmeessä. Mutta smithissä kannattaa kyykätä silleen, että polvet on hitusen tangon edellä. Tällain pystyt kyykätä selkä suorassa ja mikä parasta, keskittyä reisien treenaukseen. Jalat kapealla, 15-20 toistoa reisillä puristaen = way to go. :evil: Muistaakseni DC Dantekin hyväksyy Smithin "widowmakeriin". Onhan se monien mielestä neiti liike oikeaan kyykkyyn verrattuna, mutta kyllä sillä reidet kasvaa hyvin. Aloittelijoiden kannattaa tehdä peruskyykkyä syvään. Mutta en näe mitään ongelmaa miksei kokeneempi jannu voisi vaihdella normi kyykkyä smithin kanssa välillä. Sillä saa tuhottua reidet totaalisesti ja tätä kautta tulee uutta kehitystä. :haart:

Ite rakastan kyykkyä mutta en näe mitään syytä miksei bodari tekisi Smith-versiota. Sen kummemmin asiasta tietämättä uskosin että tolla saa vähintään yhtä hyvin tuhottua reidet. Toki aloittelijan pitäs ehottomasti tehdä normikyykkyä. Lisäksi mun mielestä kaikilla puntilla kävijöillä pitäis olla joku kyykky-variaatio ohjelmassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Smith-kyykky on hyvä vain polvien tuhoamiseen.
Perustele?

Ja ainaki hulkki kehu smith-kyykkyä paremmaks bodareille kun normi kyykkyä.
Ite koitin sitä ja ihan hyvältä tuntu, alan varmaan jatkossa tekeen ensin pari kovaa ja lyhyttä sarjaa normi kyykkyä ja sitte pari smith sarjaa.

Laitan kuvia sitten kun dieetti edistyy, niin saa taas jotkut ihmetellä että on sillä jalat vaikkei kyykkää. :D

Oletko kuitenkin joskus kyykännyt? Katsos, tässä on sama periaate kuin roinaamisessa (kerran roinaaja...). Jos olet edes kokeillut kyykkyä niin sun jalat on sen ansiota

;)

Oletko kuitenkin joskus kyykännyt? Katsos, tässä on sama periaate kuin roinaamisessa (kerran roinaaja...). Jos olet edes kokeillut kyykkyä niin sun jalat on sen ansiota

;)

juu olen, mutta en koskaan päässyt kunnon painoihin kunnes on hommat katkennut totaalisesti.

Aika turha edes verrata normikyykkyä ja smith kyykkyä, ennemmin vois vertailla vaikka hack-kyykkyä ja smith-kyykkyä ja noistakin hack on parempi IMO. Hackilla menee vielä paremmin etureisille

Smith-kyykky on hyvä vain polvien tuhoamiseen.
Näin vain tehdessä väärällä tekniikalla. Jalkoja kuuluu laittaa noin kengänmitan verran eteenpäin siitä missä niitä pidettäisiin normaalisti ja tällöin smithkyykky onkin nimenomaan erittäin polviystävällinen liike.

Näin vain tehdessä väärällä tekniikalla. Jalkoja kuuluu laittaa noin kengänmitan verran eteenpäin siitä missä niitä pidettäisiin normaalisti ja tällöin smithkyykky onkin nimenomaan erittäin polviystävällinen liike.

Smith ei ole millään tavalla polviystävällinen liike.

Aika turha edes verrata normikyykkyä ja smith kyykkyä, ennemmin vois vertailla vaikka hack-kyykkyä ja smith-kyykkyä ja noistakin hack on parempi IMO. Hackilla menee vielä paremmin etureisille

Jep, samaa mieltä. Ja mitä tulee puhtaaseen bodailuun, niin hack-kyykky on juurikin reisille ja kyykky puolelle kropalle. Ei bodarin ole mikään pakko kyykätä, mutta ei siihen nyt varmasti ole mitään syytä olla tekemättäkään jos kyseinen liike tuntuu itselleen sopivaksi.

Niin tai näin, yksikään liike ei ole ehdoton missään treeniohjelmassa. No ok, kyykkyn on aika ehdoton voimanostajalle.

Perustele?

Ja ainaki hulkki kehu smith-kyykkyä paremmaks bodareille kun normi kyykkyä.
Ite koitin sitä ja ihan hyvältä tuntu, alan varmaan jatkossa tekeen ensin pari kovaa ja lyhyttä sarjaa normi kyykkyä ja sitte pari smith sarjaa.

Ja taas hulkki repii pelihousujaan kun joku viittaa 7 vuoden takaisiin postauksiin.

Ite teen takakyykkyä smithissä 180kgx7 tällä hetkellä. En käytä polvisuojia, ainoastaan vyötä. Mulla valitti polvet armeijassa ylirasituksesta, mutta kyykyn kanssa ei mitään ongelmaa.

Mielestäni kyykyn tappaja on syväkyykyt niin tangolla, kuin smithissä

Puolkyykyt tuntuu etureisissä enimmäkseen ja sillä on turvallisempaa tehdä aitoja failureita ellei salilla ole räkki käytössä. Tosin kyllä seuraavana päivänä on kipua pakaroissakin. Teen about 6 sarjaa kyykkyä yhteensä. Mielestäni kaikki lihaksia kuuluisi treenata. Kyykyn jälkeen teen sarjoja etu/taka reisiliikkeitä (enimmäkseen taka koska etureisi saanu paljon rasitusta kyykystä.)

Mitä hulkkiin tulee, niin who cares :D

Itse reenaan jalat niinkuin timba, prässillä. Tähän syynä lantion lihasten jäykkyys, joka ei tunnu paranevan vaikka kuinka venyttelisi. Olen etukyykkyä kokeillut, mutta sekin oli liikaa selälle. Tuntui menevän mutkalle. Takakyykky nyt ei tule kysymykseenkään. Smithiä voi tietty kokeilla, kun on kerran hyvää palautetta saanut, mutta en usko, että alaselkä pysyy sen suorempana siinäkään. Miten on, voisiko hack olla sitten mulle sopiva jalkaliike?

Suositut

Back
Ylös Bottom