Smith-kone vs. vapaa tanko

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko teillä käsitystä helpottaako/vaikeuttaako Smith-koneessa tehdyt nostot tulokseen? Itse nostan pääasiassa Smithissä, kun ei ole treenikaveria. Kun nostan kyseisessä koneessa penkkipunnerrusta 110 kg 2 sarjassa 3 toistoa, niin paljonko "uskaltaisin" kokeilla vapaalla tangolla? Onko teillä kokemuksia?

kyllä ne tulokset vähän putoaa kun et voi samalla tavalla "vain työntää" mitä smithissä. vapaalla tangolla osa energiasta menee siihen ettei painot kaadu ylös tai alas.

Joo, noin mäkin luulisin, mut toisaalta vapaalla tangolla pystyy "hakemaan" parhaimman liikeradan eli tietyllä tavalla feikkaamaan nostossa, kun taas koneessa se on pakko työntää vaan ylöspäin. Ja minähän pyrin treenaamaan puhtaasti ja välttämään epäpuhtaita suorituksia. Mut joka tapauksessa, en silti lähtis kokeileen ilman avustajaa samoilla painoilla samaa settiä.

Joo, noin mäkin luulisin, mut toisaalta vapaalla tangolla pystyy "hakemaan" parhaimman liikeradan eli tietyllä tavalla feikkaamaan nostossa, kun taas koneessa se on pakko työntää vaan ylöspäin. Ja minähän pyrin treenaamaan puhtaasti ja välttämään epäpuhtaita suorituksia. Mut joka tapauksessa, en silti lähtis kokeileen ilman avustajaa samoilla painoilla samaa settiä.

Ei se smithin liikerata mikään "puhdas" ole. Puhdas ja oikea liikerata on se, joka on kropalle luonnollisin ja se asettuu oikein tehtynä uomiinsa vapaalla tangolla. Ennalta määrätty liikerata on pahasta.

Jos olet pitkään vaan smithissä punnerrellu niin älä ihmeessä lähde samoilla painoilla tangolla kokeilemaan. Liike on kuitenkin eri ja siihen täytyy totutella. Sitten kun olet penkkiin tangolla tottunut ja liikerata sekä tekniikka on hanskassa niin en usko, että eroa smithissä tehtyyn sarjaan on kuin ~5kg.

Onko teillä käsitystä helpottaako/vaikeuttaako Smith-koneessa tehdyt nostot tulokseen? ?

helpottaa, jos on ehjä smith eli ei ole vanha paska jossa kitkat on kohillaan :)
Melkolailla taitaa helpottaa. Vuosi takaperin sain tasapenkiltä 6*100 ja vinopenkkiä kun smitissä kokeilin niin lähti 10*80+tanko (20-25kg?) eikä tehnyt vielä tiukkaa.

.

ihan normaalia on että kunnollisella smithillä tulokset on sen 10-20kg parempia kuin vapailla.

Melkolailla taitaa helpottaa. Vuosi takaperin sain tasapenkiltä 6*100 ja vinopenkkiä kun smitissä kokeilin niin lähti 10*80+tanko (20-25kg?) eikä tehnyt vielä tiukkaa.

Tosin mun tasapenkki nyt on surkea muutenkin suhteessa vaikkapa käsipainovinopenkkiin.

Itselläni kun osaan nostaa oikeaa vinopenkkiä, Smith vaan laskee tuloksia. Siinä ei saa oikeaa liikerataa ja tuloksena on kipeät olkapäät.

IMHO Smithtanko on ihan hyvä pyyhkeen kuivatukseen oikean treenin jälkeen.

Just tota tarkoitin mitä RRR sanoi. :rock: Välillä kun oon kokeillu lämmitellä vapaalla tangolla ja smithillä, niin se vapaa tuntuu paljon helpommalta. Tosin monesti smith tanko painaa n. 25-30 kg kun siinä on ne lukot... Mut silti.

Täytyy vaan itse mennä kokeileen jotain 125 kg vapaalta penkiltä, niin sittenhän sen näkee. Nyt tuossa smithillä menee 10 kg 3 toistoa melko helposti, perse kiinni penkissä eikä mitään ihmevääntöjä... Lets see.

Ite olen ainakin selvästi heikompi smithissä mitä vapaalla tangolla. Johtunee varmaan etten ole kauheasti tehnyt smithissä.

On muuten aivan kamalia jotkut vanhemmat smith laitteet. tuntuu että paino kaksinkertaistuu jossain kohtaa liikerataa ja kevyen näkönen toisto pysähtyy ku seinään

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä penkkiä smithissä olen koettanut, niin ei siinä tosiaankaan tasapainoa ja liikerataa tarvitse miettiä/yrittää hallita, sen kuin työntää, joten voisi sanoa, että keskimäärin penkkitulos 10 kg paranee, kun smithin avulla tekee (en osaa tarkkaan sanoa, kun en ole pitkiin aikoihin itse salilla käynyt).

Siis penkkipunnerrusta ja vinopenkkiäkin. Ja myös niskantakaapunnerruksia oon tehny, mut lähinnä kiinnostaa nyt tämä maksimipenkki.

itsellä ainakin smihtissä on noin 10 kiloa enemmän sarja painoissa kun vapaalla tangolla. ja sama on ykkösessä kun kokeiltua tuli molempia tuossa syksyllä

En ole keksinyt ensimmäistäkään hyvää syytä tehdä Smithiä. Ei sillä, ettei muutamana ekana vuonna tullut tehtyä, mutta sen jälkeen kun alko hommaa tajuamaankin.

mutta salilla ei ole vapaata tankoa niin joutuu smithissä tekemään. onneksi ensi viikolla vaihtuu salia niin sit pääsee vapaalla tangolla tekemään. :D

Minkä takia moottoripyörä on keksitty ku onhan autossa jopa 4 rengasta?

Eka bensamoottorilla kulkeva ajoneuvo oli moottoripyörä. Kätsympihän noilla on yksittäisen/muutaman ihmisen liikkua, mutta nykyään kyse on hyvin pitkälti harrastuksesta. Tai pikemminkin moottoripyörä-elämäntavasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom