Smith-kone vs. vapaa tanko

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä pyrin välttämään smithiä ja muitakin laitteita mahdollismman paljon ja suosimaan vapaita painoja. Nykysalilla oon tehny välillä alaviistopenkkiä smithissä niin että laitan kulmapenkin alle ja menen makaamaan pääalaspäin. (salilla ei ole oikeaa alaviistopenkkiä).

Omasta mielestäni kyykky sekä penkki on hieman hankalampaa ja tulokset huonompia, vaikka smith on mielestäni hyvässä kunnossa..

Mä pyrin välttämään smithiä ja muitakin laitteita mahdollismman paljon ja suosimaan vapaita painoja. Nykysalilla oon tehny välillä alaviistopenkkiä smithissä niin että laitan kulmapenkin alle ja menen makaamaan pääalaspäin. (salilla ei ole oikeaa alaviistopenkkiä).

..

ennemmin normi penkin alle pari paksua lätkää päällekkäin(esim paksut 15kiekot), siis sinne jalkopäässä olevan raudan alle. alaviiston ei tarvi oikeasti olla niin jyrkkä että veri menee päähän:). hyvinkin loiva kulma jo riittää.

Penkkiä en ole smithillä kun kerran kokeillut, mutta kyykyt teen lähestulkoon aina smithissä. Syynä on huono kyykkytekniikka ja varmistajan puute. Smithissä voi laittaa jalat 10 - 15 senttiä eteenpäin ilman että kaatuu taaksepäin. Tangolla tehtäessä mulla paketti "kaatuu" eteenpäin ja muutenkin vihoitteleva selkä tykkää kyttyrää.

Kuinka paljon muuten tuo jalkojen siirtäminen painopisteen etupuolelle vaikuttaa kyykyn tehoon (reiden ja pohkeen kulma käy hieman alle 90 asteen). Oman logiikan mukaan menee näin enemmän etureisille pakaroiden sijaan. Pitääkö paikkansa?

... eli siis meille vammaisille kelpaa muuhunkin kuin pyyhetelineeksi.

Penkkiä en ole smithillä kun kerran kokeillut, mutta kyykyt teen lähestulkoon aina smithissä...
Itselläni kärsi alaselkä aika kovasti takakyykystä, aina olen ollut selkävammainen. Jossain vaiheessa rupesi särkemään jopa smithissä tehtäessä. Rupesin sitten tekemään etukyykkyä vapailla painoilla, ja voila! Ongelma poissa.

Mulla liikkuu smthissä pienemmät painot kuin vapaalla tangolla:(
taidan olla erilainen nuori?

Tosin Matrixin smthissä liikkui n.20kg isommat painot, mutta siinä olikin joku "itsekohottava systeemi"?
Aloittelijalle suosittelisin kuitenkin aina vapaita painoja, joutuu hallitsemaan painoja ja sitä kautta myös pienet tukilihakset saa rasitusta...olipa hienostio sanottu, noh, kumminkin...

Itse teen Smthissä harvoin, jotenkin en koe luontevaksi sitä tönkkösuoraa liikerataa.

Mulla liikkuu smthissä pienemmät painot kuin vapaalla tangolla:(
taidan olla erilainen nuori?

Tosin Matrixin smthissä liikkui n.20kg isommat painot, mutta siinä olikin joku "itsekohottava systeemi"?
Aloittelijalle suosittelisin kuitenkin aina vapaita painoja, joutuu hallitsemaan painoja ja sitä kautta myös pienet tukilihakset saa rasitusta...olipa hienostio sanottu, noh, kumminkin...

Itse teen Smthissä harvoin, jotenkin en koe luontevaksi sitä tönkkösuoraa liikerataa.

Taitaa se sun smthin tanko painaa enemmän esim. 30kg.

Täälläkin yksi selkävammainen. Kyykky on tangolla ihan jees mutta smithissä en kyllä löydä tekniikkaa joka tuntuisi luontevalta. No, painotkin ovat hyvin vaatimattomat tuon selän takia, mutta järkeilin että parempi kyykky pienillä hiluilla kun ei kyykkyä ollenkaan :confused:

Taitaa se sun smthin tanko painaa enemmän esim. 30kg.

Joo ja sitten se suoraliikerata haittaa minua kans (niinku aiemmin kirjotin).Smithissä ei voi tehdä samalla lailla esim penkkiä, jossa mulla liikerata on hieman yläviisto (tavallaan mahalta viistosti kohti olkapäitä) jos kattoo sivulta suoritusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Täälläkin yksi selkävammainen. Kyykky on tangolla ihan jees mutta smithissä en kyllä löydä tekniikkaa joka tuntuisi luontevalta. No, painotkin ovat hyvin vaatimattomat tuon selän takia, mutta järkeilin että parempi kyykky pienillä hiluilla kun ei kyykkyä ollenkaan :confused:

Mulla kyykky ottaa vähemmän selälle kun laitan jalat selkeesti pystylinjan etupuolelle. Näin alaselälle tulee pienempi liike. Oletko kokeillut hakea smithissä sellaista jalkojen asentoa / sijoittamista missä paine selälle olisi pienempi?

Suositut

Back
Ylös Bottom