Keiko- sanoi:
"Eli EI niin kun siellä sanotaan, vaan niin kuin mä sanon."
"Ei tää oikein mielipidekysymyskään ole."
Tuossa kaksi lainausta tästä ketjusta.
No näinhän se menee. Toi mun tapa on turvallisempi ja sillä tavalla parempi. Siksi sanoin, että tee mun tavalla mielummin. Ja useimmat todellakin saavat paremman tunteen takareisiin tyylillä jolla mäkin teen, ja edelleen se on turvallisempi tapa. Onko se sun mielestä mielipiteestä kiinni? Aika fakta musta.
On hyvä, että muita autetaan, mutta jos niin tehdään pitäisi ottaa sekä oma kokemus (sinä), että faktat (ei sinä) huomioon.
Ja sittem kerrotaan mitä "ei faktaa" tossa mun tekstissä oli?
Jos sinä et tee niskan takaa punnerrusta tai ylätaljaa niskan taakse se ei pakosti tarkoita sitä että ne olisivat turhia liikkeitä
No ei ne ole turhia, mutta on kuitenkin. Eli ne on kuitenkin melko samanlaisia edestä tehtävien versioiden kanssa, niin miksi silloin pitää tehdä takaa. Vaikutus on sama vaikka teet turvallisemmalla tavalla. Siis ottaahan pystypunnerrus niskan takaa enemmän sivuolkapäihin kuin edestä tehty, mutta en sitä silti suosittele kenellekään, se on melko varma tapa hajottaa olkapäät. Jos haluaa enemmän rasitusta sivuolkapäille, niin sitten sarja enemmän vipareita.
Ei nyt herneitä nenään, mutta outoa että jos tuo on mahdollista tehdä kahdella tavalla niin tekniikasta kysyvälle pitää kertoa muun kuin oman tekniikan olevan paska.
No jos se tekniikka on paska ja vaarallinen, niin kai mä sen sanon. Pitäiskö sanoa seuraavalle joka kysyy prässin tekniikasta, että: "Puske vaan ne polvet täysillä lukkoon yläasennossa, niin että rusahtaa, ei se mitään haittaa."
Itse ainakin jaan liikkeet yleisliikkeisiin ja eristäviin liikkeisiin ja ainakin minulla haukkari käsipainolla ja scotissa tehtynä ottaa erilailla, koska vapaasti tehtynä kyynärpää liikkuu ja esim. olkapää rasittuu enemmän.
Olkapäät ehkä rasittuu enemmän, mutta oli kyse hauiksen rasituksesta. Melkolailla yhtä paljon se hauis rasittuu molemmilla tavoilla.
Mitä luultavimmin sekä raskailla painoilla "väärin" ja kevyillä painoilla "oikein" tehtynä riittävä harjoittelu kasvattaa lihaksia noin yhtä paljon.
Eli sunko mielestä raskailla painoilla tehdään aina väärin? Miltä kuulostaisi raskailla painoilla ja oikein?
Varmasti tiedän vähemmän kuin sinä reenaamisesta, mutta moni isompi ja vahvempi mies tietää sinuakin enemmän, ja periaatteessa kannattaisi kuunnella heitä.
Aina löytyy joku joka tietää enemmän. Mutta jos joku joka tietää mua enemmän, tulee sanomaan, että ei ole vaarallista vetää maasta pyöreällä selällä, niin ei mene läpi, vaikka tietäisi miten paljon. Ja tämä juuri ei ole mielipideasia. Sitä tarkoitin tossa aiemmin.
Jokaiselle kuitenkin sopii erilainen treenityyli/liikkeet, joten aloittelijalle ei kannattaisi sanoa joidenkin liikkeiden olevan huonoja/turhia.
No jokaiselle sopii eri treenityylit, se on ihan selvä, mutta kaksi eri tekniikkaa SJMV:ssä ei ole kaksi eri treenityyliä. Siinä on vain kaksi liikettä, joista toista suosittelen, toista en.