Varmaan juu, mutta mikset oo aikasemmin ollu mun henkilökohtaisella "maailman mulkuimmat ihmiset" listalla, kun oot siinä kuitenkin aika hyvä? No nyt sinne pääsit. Ei nimittäin ole kovin kiva lukea tällaisia kommentteja, kun yrittää auttaa muita. Tässäkin ajatuksena oli, että opetetaan se turvallisempi tapa tehdä sama liike. Tehokkuudesta en sanonut oikeastaan yhtään mitään, paitsi että ei se ainakaan tehottomampi ole kuin toi toinenkaan tapa. Sä taisit nyt vetää herneet nenään, kun haukuin tota toista tekniikkaa, jolla säkin luultavasti teet, kun tolla tavalla kommentoit.
Saattaa olla, että oot ymmärtäny muutkin mun jutut väärin, kuten ne, että ylätaljaa ei kannata vetää niskan taakse, eikä pystypunnerrusta kannata tehdä niskan takaa. Milloinkaan en ole väittänyt, että mun tapa on tehokkaampi, mutta olen väittänyt, että se on turvallisempi. En nimittäin ymmärrä miksi pitää tehdä riskialttiita liikkeitä, kun saman voi tehdä yhtä tehokkaasti turvallisemminkin. Esimerkiksi ylätalja niskan taakse ei ole sen tehokkaampi kuin eteen tehty versiokaan, joten miksi ottaa riski, että rikkoo olkapäänsä tekemällä sitä.
Mulla on oma treenityylini jota joskus mainostan, mutta taaskaan en ole sanonut, että se on ainoa tapa kasvaa. Se on mulle se oikea tapa, ja kannustan muitakin kokeilemaan sitä joskus. Käytän siis isoja painoja, enkä panosta tuntumaan ja pumppiin niin kovasti. Kyllä se liike menee ihan oikealle lihakselle isommillakin painoilla, kunhan liikeradat ja muut on ensin opetellut. Teen siis isommilla painoilla maksimivoimatasooni nähden kuin useimmat, joka osaltaan lisää loukkaantumisriskiä, mutta kompensoin sitä käyttämällä turvallisempia liikkeitä.
Tuntuu jotenkin oudolta kun joku väittää kivenkovaan jotain tyyliin, että hauiskääntö scotissa on paljon tehokkaampaa kuin hauiskääntö käsipainoilla. Samalla tavalla hauis rasittuu molemmissa liikkeissä, ja väitän, että pitkällä tähtäimellä ei eroa kehityksessä huomaa, tekee sitten kummalla tyylillä tahansa. Sama juttu tän SJMV:n kanssa, sillä erotuksella, että toinen on turvallisempi.
Eli nyt voisit selittää, mistä olet saanut käsityksen, että olen sellainen mitä annat ymmärtää? Eli mulkku joka luulee olevansa aina oikeassa. On varmaan parempi etten edes yritä enää auttaa, kun palaute on tällaista.