Sinkki, magnesium, ZMA:t yms

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä zma hardcore annoksessa (2 tabl) on magn ja b6 arvot 600mg ja 4,2mg, kun taas EBN magnesiumsitraatissa on annos- (2 tabl) arvot 300mg ja 3mg.
Eli tulisiko noita ebn versioita ottaa 4 tablettia illassa jolloin tulisi samat arvot kuin zma hardcoressa?

Sitraattimuotoinen magnesium imeytyy paljon tuon toisen oksidia paremmin, joten pienempi määrä sitä riittää. Ite ottaisin tuota sitraattia todennäköisesti 2–3 tablettia.

Sitraattimuotoinen magnesium imeytyy paljon tuon toisen oksidia paremmin, joten pienempi määrä sitä riittää. Ite ottaisin tuota sitraattia todennäköisesti 2–3 tablettia.

Tällaista aavistinkin. Alampa testaamaan kolmella tableetilla miten käy.

Kannattaako ZMA hardcorea ottaa 3 taplettia? purkissa lukee että 2 taplettia ennen nukkumaanmenoa.

Kysymyksen olisi voinut muotoilla ehkä toisin. Harvalle kertoo mitään kolme vaiko kaksi, kun ei tiedä paljonko yksi nappi sisältää.

No itse kuitenkin googletin ja löysin, että kaksi kapselia sisältää: 22mg sinkkiä, 600mg magnesiumia ja 4,2mg B6-vitamiinia.
Kyllä noilla kahdella pärjää ihan hyvin, kun ottaa ne ennen nukkumaanmenoa. Ymmärtääkseni liian suurina annoksia eivät imeydy kunnolla tai haittaavat jo toisten aineiden imeytymistä.

Ite oon nyt kaksi purkkia vetänyt tota Star Nutritionin ZMA hardcorea koska saa tukusta kaupan päälle kun tilaa säkin heraa. Mun mielestä toiminut just niinkun luvataankin. Uni on ollut tasaisempaa, vatsa on ollut kuralla ja paikat ei kramppaa. Ihan hyvä lisäravinne, mutta kun tarjous loppuu niin mielummin syön magnesiumin magnesiumina ja paremmin imeytyvänä.

Ite oon nyt kaksi purkkia vetänyt tota Star Nutritionin ZMA hardcorea koska saa tukusta kaupan päälle kun tilaa säkin heraa. Mun mielestä toiminut just niinkun luvataankin. Uni on ollut tasaisempaa, vatsa on ollut kuralla ja paikat ei kramppaa. Ihan hyvä lisäravinne, mutta kun tarjous loppuu niin mielummin syön magnesiumin magnesiumina ja paremmin imeytyvänä.

Allekirjotan tämän. Itellä aiheuttanu postiivisen yllätyksen. Unenlaatu parantunu ja jotenkin saanut nukuttua enemmän. Ei kuitenkaan ole väsyttänyt päivisin enempää. Myös krampit on poistunut oikeestaan kokonaan, vaikka niitä ennen olikin vaan harvakseltaan. Jos tarjous pysyy Fitnestukussa niin harkitsen vakavasti uutta tilausta.

Kyllä mielestäni on turhan hintava tuo zma. Tuommosesta tuotteesta ollut edes kuullut, kun ostin samat kamat eri purkeissa. Eli iltaseen repertuaariin kuuluu sinkkitabu, magnesiumtabu ja moniBtabu. Nämä kolme purkkia makso yhteensä suurinpiirtein saman verran kuin tuo zma ja riittää arviolta yli triplasti pidempään.. Vaikutuksista en osaa sanoa, mutta uni maistuu ja kaikki skulaa eikä krampeista tietoakaan.

Sinkkisitraatti ei tainnu kyl olla kovin mahtia. Suomen kaupoista ei saa oikeestaan mtn hyvää sinkkiä, eikä hyvään hintaan. Netistä kannattaa tilata. Esim. Tukun sinkki on hyvä :)

Oon syöny nyt pari kk ajan sitraatti mankkua iltaisin pari tabua omegojen ohessa. Mistähän voi johtua yölliset suonen vedot? Kahden viikon aikana tullut kolmena yönä. Suolan käyttöäkin olen lisännyt. Aiemmin en lisännyt sitä mihinkään/välttänyt jopa. Puoleen vuoteen en syönyt mankkua ollenkaan ja sitä ennen vain halvinta mitä kaupasta tai aposta on saanut. Silloin ei suonta vetänyt, eikä syömättömyydenkään aikaan.

Mitä mun pitäis tehä?

Oon syöny nyt pari kk ajan sitraatti mankkua iltaisin pari tabua omegojen ohessa. Mistähän voi johtua yölliset suonen vedot? Kahden viikon aikana tullut kolmena yönä. Suolan käyttöäkin olen lisännyt. Aiemmin en lisännyt sitä mihinkään/välttänyt jopa. Puoleen vuoteen en syönyt mankkua ollenkaan ja sitä ennen vain halvinta mitä kaupasta tai aposta on saanut. Silloin ei suonta vetänyt, eikä syömättömyydenkään aikaan.

Mitä mun pitäis tehä?

Juotko vettä riittävästi? Entä mites kaliumin laita? Mineraalisuola on kasvisten ohella ihan hyvä kaliumin lähde.

Vettä menee normipäivänä parisen litraa ja treenipäivänä 3-4. Kaliumista en tiedä edes mitä se on :D kvg ->

Edit. Ei tuosta kaliumista ainakaan liikaa ole tietoa. Maitoa juon 2-4 lasillista päivässä.

Edit2. Eihän tuo suonenvetojen määrä kovin hälyyttävä vielä ole, mutta yöstä menee puoli tuntia hukkaan ja pohje on pari päivää vedon jälkeen kipeä. Ja sattuu herätessä niin vitusti! :D

Mulla aiheutti myös krea. Olin tällön 19 ja ekan kerran sain kokea kivuliaat suonenvedot sormissa/ranteessa ja jalkaterässä. Lopetin krean kun purkki tyhjeni enkä sitten ostanut lisää - vedot loppu.. En oo magnesiumia vielä aloittanutkaan.

En ole syönyt kreaa ainakaan pariin vuoteen. Tulee niin paha akne - nykyiselläänkin ihan riittävästi töitä.

Viime yönäkin oli lievä suonen veto. En herännyt siihen, vaan vessaan, niin pohjetta veti vähäsen. Vedän vaikka sinnillä ton purkin loppuun ja vaihdan sitten halpikseen. Katotaan miten käy.

En kyllä voi tota Star Nutritionin ZMA:ta suositella (oletettavasti se on juuri Star Nutritionia). Sinkki ja B6 ovat ihan hyvässä muodossa, mutta se magnesium on sitä pahamaineista magnesiumoksidia. Paljon sitä on kyllä, mutta ei siitä imeydy paljoakaan (jostain kymmenestä prosentista puhutaan). Tollasilla annoksilla sinkkioksidia käytetään laksatiivina ja sen voi ihan huomatakin seuraavana aamuna.

Jos otan ennen nukkumaanmenoa kaksi starin zma tablettia, aamulla joutuu juoksemaan vessaan ja perse lähestulkoon repeää.

ZMB = Sinkki Magnesium ja B6
Alotin viikko sitten, enkä saa unta enää millään. Menee pari tuntia pyöriessä eikä vaan saa unta. Johtuu tästä kamasta. Onko kellään mitään vastaavia ''oireita'' ? Samoin aamulla jotenkin hermostunut olo eli tuskin kauheen hyvää unta on.

Itellä oli vastaavia ongelmia kun vedin ZMA:ta valmisyhdisteenä. Aloin tässä syksyllä ottamaan sinkin, mankun, ja B6:sen erillisinä toki kuitenkin yhdessä illalla. Ei ole ollut mitää ongelmia nukahtamisen kanssa ja aamulla pakki toimii hyvin. En tiedä mistä johtuu mutta voi olla, että valmisyhdisteissä oleva tavara on paskempilaatuista kun erillisenä otettu mankku sinkki ja b6.

Osaakos joku kertoo onko tupla-annoksen ottamisel haittavaikutuksia? Tai vastaavasti hyötyi vai meneekö rahaa vaan hukkaan? Purkeis sanotaan, et yks tabu päiväs, mut oon treenipäivien päätteeks ruvennu ottaan kaks kutakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom