Sinkki, magnesium, ZMA:t yms

Osaakos joku kertoo onko tupla-annoksen ottamisel haittavaikutuksia? Tai vastaavasti hyötyi vai meneekö rahaa vaan hukkaan? Purkeis sanotaan, et yks tabu päiväs, mut oon treenipäivien päätteeks ruvennu ottaan kaks kutakin.

Minkä verran mitäkin ainetta sun ZMA:ssa on per pilleri?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mankkupilleri: 375 mg magnesiumia ja 2,2 mg B6-vitamiinia
Sinkkipilleri: 15 mg sinkkisitraattia ja 75 mg C-vitamiinia

Magnesiumista ton suurempana määränä tuskin on erityisemmin hyötyä (paitsi jos se on sitä oksidia, niin isommalla annoksella saa suoliston hyvin seuraavana päivänä tyhjäksi). Sinkkiä monet suositteleekin ottamaan enemmän.

Mulla sama tilanne, et jos otan 2 zma tablettia illalla ni uni ei meinaa tulla millää ja unen laatu tosi huonoa. Mistä lie johtuu, moni taas kehunut että nukkuu paremmin kun nappaa nuo illalla.

ZMB = Sinkki Magnesium ja B6
Alotin viikko sitten, enkä saa unta enää millään. Menee pari tuntia pyöriessä eikä vaan saa unta. Johtuu tästä kamasta. Onko kellään mitään vastaavia ''oireita'' ? Samoin aamulla jotenkin hermostunut olo eli tuskin kauheen hyvää unta on.

Olisiko ylitreeniä? ZMA setit pitäisi tehdä päinvastaista.

Tuliko nyt apinaa koijattua?

Ostin joskus alkusyksystä Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:stä Myprotein ZMA:ta 90 kapselin purkin. Purkissa lukee, että yksi tabu päivässä ja se sisältäisi magnesiumia 450, sinkkiä 30 ja b6:tta 10,5 milligrammaa.

Purkki alkoi loppua ja päätin ostaa lisää. Saman tien 270 kapselin purkki, kun hyvää tavaraa vaikutti olevan. Tuossa purkissa lukeekin, että 3 kapselia päivässä ja kolmen kapselin sisällöksi sanotaan nuo samat numerot kuin edellä. Hintaa tälle purkille tuli muistaakseni ainakin tuplasti 90 kapselin purkin verran. Samaa siis Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:stä ostin. Purkin koon vain valitsin toisin.

Onko kellekkään aiheutunut ZMA käytöstä kauheaa väsymystä/laiskaa oloa? Olen monesti käyttänyt ZMA kuureittain, ja aina ensimmäisillä viikoilla kauhea väsymys ja laiska olo, sekä todella vaikeaa herätä. Nyt vaikuttaa myös siltä, että unenlaatu huonontunut ja heräilen kokoajan yöllä. Tuntuu jotenkin, että nämä oireet johtuvat magnesiumista, eikä sinkistä. Syön siis illalla ennen nukkumista 300mg Magnesiumsitraattia ja 30mg sinkkiä, joka sisältää myös jonkin verran B6-vitamiinia.

Edit. Koetteko ZMA hyödylliseksi 21-vuotiaalle, jolla on kyllä testot aika korkealla :D

^ Hölmöä käyttää ZMA:ta kuureittein, ku kyseessä ei oo kuurituote. Sama ku käyttäis monivitamiinia kuureittain. Eniwei, suuret määrät mankkua saattaa aiheuttaa väsymystä ja syvempiä unia, miksi se onkin hyvä ottaa illal. Mut ei sen väsymyksen pitäis jatkua enää päivällä O.o

ZMA:t/sinkki lähinnä normaaliuttaa testoarvoja, jos ne on alhaalla (yleensä ei, ellei oo >40v), mut mankku ja sinkku on muutenki hyödyllisiä.

https://www.youtube.com/watch?v=-op01XEQp6Q

Onko kukaan tehnyt Evanin "tavalla" magnesium-bikarbonaatti -juomaa? Meinasin pistää testiin, iherbistäki näyttää tuota milk of magnesiaa löytyvän. Oishan se hyvä päivän mittaan juoda tosiaan muutakin kuin vettä, ja tommonen konsentraatti näyttäis olevan melko helppo tehdä.

Hmm, ukko laitto sinne tavallista magnesiumoksidia (lähinnä laksatiivi! :D). En usko, että tosta juomasta on mtn hyötyä verrattuna siihen, et ottaa päivän mittaan pari tabua jotain laadukkaampaa mankkua, kuten sitraattia.

Jos henkka googletat nopeasti mihin tota magnesiamaitoa käytetään ja mitä se tekee nii vastaa ehkä sun kysymykseen aika hyvin :D

Joo kyllä mä tiiän mitä se tekee ja mihin sitä pääasiassa käytetään, mutta kuten Evan videossaan sanoi niin pienissä määrin ei tuota sitä vaikutusta. Ja luulisi "nestemäisen" magnesiumin olevan imeytyvämpää.

Minulla on iherbistö tilattua magnesiumsitraattijauhoa, jotai sekoitan illalla ennen nukkumaanmenoa veteen - toimii. Unenlaatu paranee ja jotenkin rentoutuneempu fiilis koko kropassa aina yöllä ja aamulla.

Mullakin on tuota magnesiumsitraattijauhoa. Aamulla laitan vajaa puoli teelusikallista jauhoa vesipulloon ja pikkusen suolaa mukaan ja työpäivän aikana litkin pois. Illalla sitten magnesium joko tablettina tai jauhona sinkin ja b6:n kanssa, välillä tulee käytettyä magnesiumöljyäkin.
Olen käyttänyt magnesiumia jo pitkään, ihan sen takia kun oli hieman korkea verenpaine, meniköhän joku pari kuukautta niin laski normaaliksi. Nykyään varmaan pysyisi normaalina ilman magnesiumiakin kun elämäntavat on muuttunut aikalailla paremmaksi tässä viime aikoina.

Jep onpa aikamoista unilääkettä. Aloitin 1 pillerillä (3 suositus) ja 2 iltaa putkeen kehtasin vetää, ei enää kolmanteen riittäny rahkeet 1h/yö nukuttujen unien jälkeen.. Otan 21-22 illalla ja menen nukkumaan 22-23, saan unta siinä roughly 04-05 aamulla ja kellohan soi aamuvuoroon 05:15. Pitäiskö tässä yli viikon mittaisella lomalla kokeilla vaan uudelleen kun unirytmillä ei ole paljon väliä? 3 nappia vaan iltaisin naamaan ja toivoo, että alkaa toimia normaalisti, vai heitänkö vaan purkin kaatopaikalle?

Jep onpa aikamoista unilääkettä. Aloitin 1 pillerillä (3 suositus) ja 2 iltaa putkeen kehtasin vetää, ei enää kolmanteen riittäny rahkeet 1h/yö nukuttujen unien jälkeen.. Otan 21-22 illalla ja menen nukkumaan 22-23, saan unta siinä roughly 04-05 aamulla ja kellohan soi aamuvuoroon 05:15. Pitäiskö tässä yli viikon mittaisella lomalla kokeilla vaan uudelleen kun unirytmillä ei ole paljon väliä? 3 nappia vaan iltaisin naamaan ja toivoo, että alkaa toimia normaalisti, vai heitänkö vaan purkin kaatopaikalle?

Ota ihan suosiolla se 3pilleriä, ei näitä aineita tarvitse pelätä. Jos vaikuttaa itelläs noin, niin sitten varmaan kannattaa harkita sitä kaatopaikkaa, tai ottaa muulloin kuin ennen nukkumaanmenoa.

Jos tuosta ZMA yhdisteistä ym haluaa lisätietoa, niin Victor Conten juttuja suosittelen lukasemaan. Taisi olla myös itse Conte, joka sanoi ettei sinkkiä kannattaisi yli 30mg vetää päivässä. Voi olla että sanoi eri luvut, mutta noin itse muistelen. Itse tulee kaikki raavittua eri purkeista, kun monasti noissa valmis sekoituksissa on määrät joko vääriä tai sitten sinkki/magnesiumin väärässä "muodossa".

Jostain muistan lukeneeni sellasita, että jos magnesiumvalmiste piristää illalla, on se merkki puutostilasta, jolloin kannattaa aluksi nauttia sitä aamuisin. Itellä magnesium rentouttaa hermostoa ja parantaa unenlaatua selvästi.

itse vältän sinkin ja mankun ottoa ennen nukkamaan menoa. Nukun todella huonot ja katkonaisen yön. Pelkkä sinkillä en huomaa haittoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom