Serkullani on ongelma? (Huumeet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Omna sanoi:
Näistä viesteistä on turha älykkyyttä ruveta laskemaan, osaan kai kirjoittaa jokseenkin jäsennetysti, siitä illuusio. Ja sanotaanhan sitä että älykäs ihminen selviää sellaisista tilanteista mihin viisas ei joutuisi. Hyvä selviämiskyky tilanteista minulla ilmeisesti on, mutta siinäkin 'tulta päin' asenne lienee selitys ennenminkin kuin älynlahjat...

Jäsennellyn tekstin lisäksi, kirjoituksistasi ilmenee kuitenkin nykyään suhteellisen harvinainen "kaikki ei ole mustavalkoista"-ajattelu. Aikoinaan kun tutustuin tähän "pyhään yrttiin" oli oma ajatteluni, juuri liian mustavalkoista, enkä voinu hyväksyä argumentteja joiden mukaan kannabiksessa voisi olla jotain negatiivisiakin puolia. Iän myötä on sitten, ehkä, tullut hieman tuota "viisauttakin" mukaan kuvioihin, kantapään kautta tosin.

En ehkä omille lapsilleni yritä opettaa samaa "kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja sukurutsausta"-asennetta, mikä itselläni on ollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
littledragon67 sanoi:
Ja viimeiseksi lausunnokseni tähän: en mielestäni räjähdä pienistä, jos otan kierroksia aiheesta, joka tuhoaa ihmisten elämän - peruuntumattomasti. Niitä kannibiksella syövytettyjä aivoja ei todellakaan saa enää koskaan takaisin :rock:

KannIbiksesta en tiedä, kun en ole moiseen aineeseen tai sen käyttäjiin törmännyt. Mutta, aivot kyllä "palautuvat" pitkäaikaisenkin kannabiksen käytön jälkeen.

Sure :jahas: Selvä jos haluat pitää tuota omana totuutenasi, mutta please, älä julista sitä nuoremmillesi, jotka saattavat pitää sinua kaiken kokeneena ja tietävänä vanhempana miehenä. Itselleen valehtelu on ok, mutta jos sitä tekee muille ja vielä asiasta, joka tulee täysin varmasti aiheuttamaan ongelmia heidän elämässään, niin kyse on mielestäni lähinnä rikoksesta ihmisyyttä kohtaan. Please?

sami75 sanoi:
Jäsennellyn tekstin lisäksi, kirjoituksistasi ilmenee kuitenkin nykyään suhteellisen harvinainen "kaikki ei ole mustavalkoista"-ajattelu. Aikoinaan kun tutustuin tähän "pyhään yrttiin" oli oma ajatteluni, juuri liian mustavalkoista, enkä voinu hyväksyä argumentteja joiden mukaan kannabiksessa voisi olla jotain negatiivisiakin puolia. Iän myötä on sitten, ehkä, tullut hieman tuota "viisauttakin" mukaan kuvioihin, kantapään kautta tosin.

En ehkä omille lapsilleni yritä opettaa samaa "kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja sukurutsausta"-asennetta, mikä itselläni on ollut.

Juuri näin...Mustasta on kuljettu valkoiseen ja takaisin ennenkuin sävyt alkoi erottumaan....

En missään nimessä opeta omille lapsilleni että jonkun päihteen kokeilu olisi kannattavaa! Yritän opettaa heille omalla päällä ajattelemisen taitoa, uskallusta olla oma itsensä, kyseenalaistamista ja suvaitsevuutta. Myös hyvän itsetunnon rakentaminen on tärkeää, että uskaltaa sanoa ei tarvittaessa eikä kulje joukon mukana. Ikävuodet 0-3 on tässä erittäin tärkeitä, siinävaiheessa kun panostaa niinpaljon jälkikasvuun kuin on mahdollista niin ei varmasti mene aika hukkaan.

Lapsia tulee suojella kaikinkeinoin epäterveiltä asioilta, uskon että littledragon67 pyrkii samaan. Pelkäänpä vain, että hänen asenteensa saattaa aiheuttaa juuri päinvastaista tulosta kun hän toivoisi...

edit:

lisätään vielä, että lasten nähden en koskaan tule olemaan mistään aineesta sekaisin. Tänäkin Juhannuksena liian moni pienokainen joutuu seuraamaan perhedraamaa sivusta tai jopa olemaan osallisena siihen

Omna sanoi:
Lapsia tulee suojella kaikinkeinoin epäterveiltä asioilta, uskon että littledragon67 pyrkii samaan. Pelkäänpä vain, että hänen asenteensa saattaa aiheuttaa juuri päinvastaista tulosta kun hän toivoisi...

edit:

lisätään vielä, että lasten nähden en koskaan tule olemaan mistään aineesta sekaisin. Tänäkin Juhannuksena liian moni pienokainen joutuu seuraamaan perhedraamaa sivusta tai jopa olemaan osallisena siihen

Juuri noin Omna, ei perusideani ole hyökätä sinua tai muita omaa elämäntapaansa valinnutta vastaan. Pointtini on vain se, että en ole vielä kertaakaan nähnyt, että ko. touhut olisivat tuoneet kenenkään elämään mitään hyvää, ainakaan pitkällä aikavälillä. Sen vuoksi en pidä kokeiluun kannustavasta suvaitsevaisuudesta tyyliin: "no kokeilkaa nyt ja kattokaa itse jos tykkäätte ja maistuu, eikai siitä mitään pahaa voi seurata jos jonkun sätkän possauttelee". Olen vain nähnyt liikaa tuon ajattelutavan seurauksia ja ne ovat olleet poikkeuksetta surullisia
:(
Anyway, yhdyn toivomukseesi, että vähintään jokainen lapsi saa viettää tämän juhannuksen rauhassa ja turvallisesti läheistensä parissa :piis:

littledragon67 sanoi:
Pointtini on vain se, että en ole vielä kertaakaan nähnyt, että ko. touhut olisivat tuoneet kenenkään elämään mitään hyvää, ainakaan pitkällä aikavälillä. Sen vuoksi en pidä kokeiluun kannustavasta suvaitsevaisuudesta tyyliin: "no kokeilkaa nyt ja kattokaa itse jos tykkäätte ja maistuu, eikai siitä mitään pahaa voi seurata jos jonkun sätkän possauttelee". Olen vain nähnyt liikaa tuon ajattelutavan seurauksia ja ne ovat olleet poikkeuksetta surullisia
:(
Anyway, yhdyn toivomukseesi, että vähintään jokainen lapsi saa viettää tämän juhannuksen rauhassa ja turvallisesti läheistensä parissa :piis:

En kannusta ketään, muttei nyt yleistetä, mikäli sinulla on ollut huonoja kokemuksia. En kannusta kokeiluun, vaikka olen kokeillut ja käyttänyt kaikenlaista, ja voin nämä kokemukseni kertoa kenelle tahansa täysi-ikäiselle, joka ei minua tästä vie tuomiolle. Jokainen tekee kuitenkin itse omat päätöksensä.

Edit: Eli siis en ole joutunut rappiolle, enkä jäänyt koukkuun.

littledragon67 sanoi:

Valitettavasti tuo toivomus särkyy monessa perheessä tänäkin juhannuksena kun valtakunnan ykköshuume turruttaa informaationkulun aivoissa ja saa aggressiot heräämään.
---------------
Meillä poitsu just pärisee tossa lattialla jaloissa ja kuola lentää. :D

Ja saa olla poitsukin rauhassa kun ainoa juoma mitä tässä nautitaan on limu.

littledragon67 sanoi:
"no kokeilkaa nyt ja kattokaa itse jos tykkäätte ja maistuu, eikai siitä mitään pahaa voi seurata jos jonkun sätkän possauttelee". Olen vain nähnyt liikaa tuon ajattelutavan seurauksia ja ne ovat olleet poikkeuksetta surullisia

Tuolla asenteella lopputulos on sama, on mukana sitten päihteitä tai ei.

Tuon tyyppisellä (hälläväliä) ajattelutavalla päätyy ongelmiin kyllä ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.
------

Ja ainakaan Omnan viesteistä ei tuollainen kokonaisfiilis läpi paista.

littledragon67 sanoi:
Itselleen valehtelu on ok, mutta jos sitä tekee muille ja vielä asiasta, joka tulee täysin varmasti aiheuttamaan ongelmia heidän elämässään, niin kyse on mielestäni lähinnä rikoksesta ihmisyyttä kohtaan. Please?

Ymmärtääkseni nykyisen tiedon mukaan krooninenkaan kannabiksen käyttö ei aiheuta aivoille merkittäviä pysyviä vaurioita. Esimerkiksi alkoholin ja amfetamiinien krooninen yliannostelu sen sijaan voi johtaa hyvinkin vakaviin vaurioihin. Tämä on sellainen asia, jossa valheille ei ole juuri sijaa. Ihmisten olisi syytä ymmärtää tässä suhteessa tekojensa seuraukset, koska niiden kanssa joutuu elämään loppuelämänsä.

Turha niitä huumeita on puolustella. Kyllä se vaan on niin, että parempi olla koskematta. Riippuvuudesta sen verran, että tunnen kyllä montakin sellaista kaveria, jotka ovat KANNABISKOUKUSSA totaalisesti. Eli siihen voi jäädä koukkuun!!! Aivan kuten voi viinaankin. Toiset vaan määrittelee sen koukkuunjäämisen eritavalla. Mun mielestä, jos joka päivä pitää saada paukut, tai kerran viikossa lärvit, ja ellei saa, niin menee hermot yms. niin silloin ihminen on MUN MIELESTÄ koukussa. Mutu-tuntumalla voisin vielä heittää, että ei kannabis oo viinaa miedompi päihde. Siitä pilvestä tulee AIKUISTEN OIKEESTI joillekin todella vakavia psyykkisiä ongelmia, kun taas viinasta ei TODELLAKAAN sekoo nuppi yhtä helposti. (kännissä oleminen on tosin hieman rajumpaa ku pilvessä, mutta pilvi tekee ihmisen vitun paljo tökerömmäksi)

jarze sanoi:
(kännissä oleminen on tosin hieman rajumpaa ku pilvessä, mutta pilvi tekee ihmisen vitun paljo tökerömmäksi)

Voi hyvänen aika, puhummeko nyt siitä aineesta joka on "osallisena" suurimmassa osassa väkivaltarikoksista ja yleisin syy kehitysvammaisuuteen. Kyllä on aika käsittämätöntä yrittää esittää alkoholi kannabista parempana päihteenä.

Jimmy sanoi:
Olihan tämä nyt oikeasti joku trolli?
No ei tainnu olla. Oon samoilla linjoilla itekin. Perustan väitteeni täysin henkilökohtaisiin havaintoihini. Niin monta pilvenpolttajaa oon nähny, jotka on lataukseen joutunu.

Nat_Ural sanoi:
Voi hyvänen aika, puhummeko nyt siitä aineesta joka on "osallisena" suurimmassa osassa väkivaltarikoksista ja yleisin syy kehitysvammaisuuteen. Kyllä on aika käsittämätöntä yrittää esittää alkoholi kannabista parempana päihteenä.
Juuri siitä aineesta. Tarkoitinkin just sitä, että kännissä sattuu ja tapahtuu enemmän ku pilvessä, MUTTA pilvellä saa IMO enemmän pahaa aikaan järjenjuoksulle. Olisiko parempi jos pilvi tulisi lailliseksi ja alkoholi kiellettäisiin??????

jarze sanoi:
Turha niitä huumeita on puolustella. Kyllä se vaan on niin, että parempi olla koskematta. Riippuvuudesta sen verran, että tunnen kyllä montakin sellaista kaveria, jotka ovat KANNABISKOUKUSSA totaalisesti. Eli siihen voi jäädä koukkuun!!! Aivan kuten voi viinaankin. Toiset vaan määrittelee sen koukkuunjäämisen eritavalla. Mun mielestä, jos joka päivä pitää saada paukut, tai kerran viikossa lärvit, ja ellei saa, niin menee hermot yms. niin silloin ihminen on MUN MIELESTÄ koukussa. Mutu-tuntumalla voisin vielä heittää, että ei kannabis oo viinaa miedompi päihde. Siitä pilvestä tulee AIKUISTEN OIKEESTI joillekin todella vakavia psyykkisiä ongelmia, kun taas viinasta ei TODELLAKAAN sekoo nuppi yhtä helposti. (kännissä oleminen on tosin hieman rajumpaa ku pilvessä, mutta pilvi tekee ihmisen vitun paljo tökerömmäksi)

Pistit kyllä nyt sellasta mutua tulemaan ettei mitään rajaa.

jarze sanoi:
No ei tainnu olla. Oon samoilla linjoilla itekin. Perustan väitteeni täysin henkilökohtaisiin havaintoihini. Niin monta pilvenpolttajaa oon nähny, jotka on lataukseen joutunu.

Hehe, tarkat on sulla tutkimukset. Tiesitkö että veden juominen johtaa kuolemaan? Niin monen ihmisen tiedän kuolleen, ja kaikkia yhdistää se, että ovat juoneet vettä. Älkää juoko vettä!

jarze sanoi:
Olisiko parempi jos pilvi tulisi lailliseksi ja alkoholi kiellettäisiin??????

Alkoholin kieltämisen seuraukset on nähty. Oikea kysymys on, onko parempi että porukka käyttää laittomasti pilveä, vai laillisesti pilveä?

Niin, oon kyllä ittekin poltellu pilveä joskus teininä 2 vuoden ajan ja huomasin kuinka vitun sekasin se saa pään...eli mutua.. nyt 6vuotta ilman pilveä..

Jimmy sanoi:
Alkoholin kieltämisen seuraukset on nähty. Oikea kysymys on, onko parempi että porukka käyttää laittomasti pilveä, vai laillisesti pilveä?
Pitääkö tota ny miettiä. Varmaan olis hienoa ku teinit sais hakee pilveä esson baarista...varmaan parantais maailmaa vitusti.

jarze sanoi:
Niin, oon kyllä ittekin poltellu pilveä joskus teininä 2 vuoden ajan ja huomasin kuinka vitun sekasin se saa pään...eli mutua.. nyt 6vuotta ilman pilveä..

Mitähän kamelin paskaa on tullut polteltua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom