Selkään lisää leveyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viivi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
IsoDino sanoi:
Varsinkin naisilla (olen sivusilmällä katsonut ja myös itse "valmentanut") on treenitehot aika perseestä. Treenit tehdään kirjaimellisesti treeniohjelman mukaan, vaikka se on vain suuntaa antavaa
Jep, tätä näkee sukupuolesta riippumatta saleilla. "Mä teen tätä-ja-tätä liikettä kympin!" Sitten tehdään sarja, jossa se 10:s toisto tulee vielä helposti, eikä jatketa, vaikka paukkuja olisi tehdä vielä 5 toistoa lisää. :david:

Nyt tuli asiallista läppää. Usein näkee jengii jotka tekee penkkii pääpunaisena mut selkää taas tosi freshin näköisenä.

Tomi sanoi:
eikä jatketa, vaikka paukkuja olisi tehdä vielä 5 toistoa lisää. :david:

Joo, mutta älkööt sekoittako vaikka 1-jakoisten ohjelmien suorittajia, joiden pitää jättää ne parit toistot varastoon. Vedä sarjat loppuun asti vain, jos treenaat lihasryhmän per viikko tai harvemmin.

IsoDino sanoi:
Jonain päivänä sillä tulee 8 ja toisena 10 riippuen niin monesta asiasta, pääasia että tehot ovat 100%. Toistot voit siis unohtaa kokonaan, kunhan sillä tulee järkevä määrä (esim. 8-12), ettei tule tyyliin 3 tai 25 toistoa. Ja jos sarjan jälkeen et puhalla, huohota, ole väsynyt, hikoile, pystyt heti puhumaan jne. jne. niin sarja on mennyt ihan vituilleen!!!
Varsinkin naisilla (olen sivusilmällä katsonut ja myös itse "valmentanut") on treenitehot aika perseestä. Treenit tehdään kirjaimellisesti treeniohjelman mukaan, vaikka se on vain suuntaa antavaa.
Omalla kohdallani myönnän että "hifisteltyä" tulee liikakin, mutta treenitehoista ei todellakaan ole puutetta. Oon jakanut nuo viikot siksi etten vetäisi aina sitä samaa 8-12, vaan teen yhdellä viikolla pikkusen pienemmillä painoilla 12-15 sarjoja todella lyhyillä palautuksilla ja ilman mitään erikoistekniikoita. Niitä kun tulee muuten ihan tarpeeksi ja liika on liikaa --> palautuminen heikkenee. Voimaviikkoja pidän silloin tällöin, ja silloin pyrin tekemään ISOILLA romuilla max. 6 toistoa, vähemmän liikkeitä, enemmän sarjoja jne. Tällä tavalla oon saanu treenipainoja myös nousuun, ja voimaviikot on kivoja :).

Treeniohjelmani on aina suuntaa-antava, enkä ikinä ole mitään "valmiiksi kirjoittanut". Treenaan mieheni kanssa joka todellakin piiskaa musta kaikki mehut irti, ellen sitä jostain syystä itse saa tehtyä. Voin sanoa, että hiki valuu, eikä usein edes pystyssä seisominen ole mahdollista sarjan jälkeen. En voi ymmärtää että joku vois treenata niin että on valmiiksi joku tietty toistomäärä, vaan itse pyrin kyllä tekemään aina niin monta kuin ikinä menee. En tiedä salille mennessä mitä liikkeitä tarkalleen tulen tekemään (riippuu erittäin paljon mitä edes pääsee tekemään kun sali on pieni ja porukkaa joskus ihan liian paljon) mutta olen yrittänyt varioida treenejä. Kannattaa ilmeiseti pyrkiä tekemään enemmän suht samaa rataa, ja vaihtaa harvemmin. Pääliikkeet ylätalja ja kulmasoutu on mukana aina, ja nyt ainakin joka toinen viikko myös mave. Jalkapäivänä treenaan alaselän sjmv:llä, tuntuu riittävän. Mave ja sjmv samalle viikolle vaan tuntuu pistävän alaselän niin juntturaan että olen katsonut hyödylliseksi vuorotella niitä viikoittain.

Bluedotille vielä, että remmit on ollu käytössä jo reilut pari vuotta. Kertoisitko muuten miksei pumppiviikkoa tai pudotussarjoja... kun mielipiteet oli niin vankat, mutta perusteluja ei löytynyt??

Jalkapäivänä treenaan alaselän sjmv:llä, tuntuu riittävän. Mave ja sjmv samalle viikolle vaan tuntuu pistävän alaselän niin juntturaan että olen katsonut hyödylliseksi vuorotella niitä viikoittain.

OK.

Bluedotille vielä, että remmit on ollu käytössä jo reilut pari vuotta. Kertoisitko muuten miksei pumppiviikkoa tai pudotussarjoja... kun mielipiteet oli niin vankat, mutta perusteluja ei löytynyt??

"Uskon" voimaperäiseen treeniin ja saan parhaiten tulosta alle kympin toistoilla. Toiseksi kevytviikko=pumppiviikko kun tehdään pitempää sarjaa. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni. Jos koet pumppailun hyödylliseksi, niin siitä vain. Jokaisen on kokeilemalla haettava itselleen parhaiten toimivat systeemit.

Kokeile sitä mun ohjelmaa minuutin palautuksilla. On sen verran rankkaa ettei tehokeinojenkäyttö tule ensimmäisenä mieleen. Muutenkin tehokeinoja kannattaa käyttää säästeliäästi esim. kerran kuussa korkeintaan, koska esim. voimatasot laskevat ja palautuminen on hitaampaa kuin suorilla sarjoilla.

Bluedot sanoi:
"Uskon" voimaperäiseen treeniin ja saan parhaiten tulosta alle kympin toistoilla. Toiseksi kevytviikko=pumppiviikko kun tehdään pitempää sarjaa. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni. Jos koet pumppailun hyödylliseksi, niin siitä vain. Jokaisen on kokeilemalla haettava itselleen parhaiten toimivat systeemit.
Pumppiviikko on mulla kyllä kaikkea muuta kuin kevyt viikko. Kevyellä viikolla teen ihan normaalit sarjapituudet, painot n. 70% normaaleista sarjapainoista. Treeni ei siis saa olla raskas. Muutenhan se ei olisi kevyt viikko. Pumppiviikolla taas teen kaikki sarjat ihan tappiin asti, ja tämä viikko onkin mm. henkisesti todella raskas, kun palautukset on lyhyitä ja sarjat hieman normaalia pidempiä. Polte on kova ja treeni on tuskaista... :whip: En ehkä sanoisi sitä "pumppailuksi" vaikka pumppiviikko onkin nimeltään :)

Toki voisin testata tuota sun ohjelmaa, mutta itse tykkään vetää enemmän body-tyylillä. Lihaskasvu kun on kuitenkin se ensisijainen tavoite. Voimatyyppistä treeniä sitten aina jonnekin väliin, kun siltä tuntuu :)

Trinity sanoi:
Pumppiviikko on mulla kyllä kaikkea muuta kuin kevyt viikko. Kevyellä viikolla teen ihan normaalit sarjapituudet, painot n. 70% normaaleista sarjapainoista. Treeni ei siis saa olla raskas. Muutenhan se ei olisi kevyt viikko. Pumppiviikolla taas teen kaikki sarjat ihan tappiin asti, ja tämä viikko onkin mm. henkisesti todella raskas, kun palautukset on lyhyitä ja sarjat hieman normaalia pidempiä. Polte on kova ja treeni on tuskaista... :whip: En ehkä sanoisi sitä "pumppailuksi" vaikka pumppiviikko onkin nimeltään :)

Toki voisin testata tuota sun ohjelmaa, mutta itse tykkään vetää enemmän body-tyylillä. Lihaskasvu kun on kuitenkin se ensisijainen tavoite. Voimatyyppistä treeniä sitten aina jonnekin väliin, kun siltä tuntuu :)

Mulla on sitten täsmälleen samantyyliset pumppiviikon. Vedän lähemmäs 15 toiston sarjoilla ja 30 sek. palautuksilla. Eikä niitä sarjoja todellakaan kesken jätetä. Kevyestä tuo on kaukana.

IsoDino sanoi:
--

Ja jos sarjan jälkeen et puhalla, huohota, ole väsynyt, hikoile, pystyt heti puhumaan jne. jne. niin sarja on mennyt ihan vituilleen!!!

--

Eli jos treenin jälkeen olo on jotenkin fresh ja muutenkin mukava olo, niin olisi ollut parempi jäädä kotiin syömään, niin olisi paremmin kehittynyt.
Uiddu! Soot mun idoli :lol2: :thumbs:

Trinity sanoi:

No joo olet oikeassa.

Kyllä mä pitäisin 4-12 toistoalueen treeniä ihan podaustreeninä. Käytän nousevaa pyramidia. Lyhyemmät sarjat nostaa kivasti perusvoimatasoa, jolla on iso merkitys lihaskasvussa. Saat niihin pitkiin sarjoihin sitten enemmän rautaa peliin. Voimakausia en pidä erikseen ollenkaan.

Tää menee taas vähän :offtopic: , mutta liittyy myös selän treenaamiseen..

Eihän sitä voi yleistää, että kaikki naiset ei treenaisi kovalla teholla. Uskon, että Trinity teet kovalla teholla. Tuo on vain niin yleistä naisilla ja suurimmalla osalla miehistäkin, että treenitehot on sellaista Tominkin kuvailemaa kuntoilutreeniä. No sekin on totta, että suuri osa salilla kävijöistä on "kuntoilijoita", mutta kyllä ainakin nuoremmat ihmiset haluaa satavarma lisää lihaksia ja niillä tehoilla lihaksia ei tule.

Porukka salilla pitää varmaan mua ihan pimeenä tyyppinä, olen aivan märkä hiestä, hikee tippuu päästä niinku vettä hanasta (juu, käytän hikipyyhettä). Pyörin, puhisen ja kuivailen hikeä 1/2 minuutin välein. Olen niin latautunut ennen sarjaa, että jos joku tulee lähellekkin niin puren siltä pään irti :curs: . Päässä soi MP3-soittimesta jotain Miken lempparibändejä, joista osa onkin ihan hyviä, mutta välillä vituttaa niin paljon se helvetinmoinen karjunta korvaan, että tekis mieli syödä se tanko tai laite jolla teen :hyper: .
Tämä on sitä latautumista ja agressiivisuuden hakua, joka on osa tuota treeniä, jonka kautta haen sen tehon niihin sarjoihin. Suuri osa salilla suurinpiirtein haukottelee tai lukee lehteä ennen sarjaa. Silloin ollaan aika metsässä. Niin ja kerrotaan kaikenmaailman kylän juorot. Tähän voisi sanoa että "Shut up and train!.

Kevyistä viikoista ja pumppiviikoista..

Kevyitä viikkoja teen kotona ja syön ruokaa ym. Se on kevyt viikko. En viitsi mennä salille ollenkaan, vaan mielummin lepään kotona. Kevyessä viikossa on varmaan ideana palautella kehoa, mutta mä palautan kehoni jääkaapilla ja sohvalla.
Kevyempää treeniä saatan tehdä mm. loukkaantumisen ja sairastelun jälkeen, koska silloinhan tehojen irti otto on hiukan vaikeampaa.

Pumppiviikon teen sitten haudassa tai makuuhuoneessa. Korkeintaan joskus treenin perään otan muutaman pumppisarjan ihan huvikseni, syytä en tarkemmin tiedä. Haen kai jotakin koordinaatioharjoitusta sillä tms.

Eli treenaamiseni on sitä, että vain raskaita treeniviikkoja. Saatan treenata n. 2-4 vkoa verenmaku suussa (oikeastikkin, koska verenpaineet katkoo joskus nenästäni verisuonia). Sitten makoilen n. 3pv-1vko (riippuen tuosta kovien vkojen määrästä) ja teen kaikkea muuta kuin mitään kehoiluun liittyvää (kevyt vko). Suurimmaksi osaksi löhöilen ja pelaan pleikkaa, katson teeveetä ja surffaan netissä.

Tästä voisikin rakentaa taas jonkun älykkään uuden treadin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
IsoDino, taidanpas tulla joskus vaklaan sun reenejäs! Tai saiskos sulta sellaista salipiiskauspalvelua? :whip:

No joo, leikki sikseen. Huolimatta jo kertyneistä reenivuosista oon ite vissiin sen verran amatööri, etten aina vieläkään tiedä, missä menee se täysiä reenaamisen ja "riuhtomisen" raja. Useimmiten on reeniä alotellessa hyvinkin latautunut olo ja sellanen "oksat pois"-fiilis, mutta sitten parin sarjan jälkeen hoksaakin kadottaneensa sen tuntuman kun on vaan vedelly meneen. Vaan jospa se tästä vähitellen ajan myötä löytys se optimaalisin tapa... :rolleyes:

Emmah sanoi:
IsoDino, taidanpas tulla joskus vaklaan sun reenejäs! Tai saiskos sulta sellaista salipiiskauspalvelua? :whip:

No joo, leikki sikseen. Huolimatta jo kertyneistä reenivuosista oon ite vissiin sen verran amatööri, etten aina vieläkään tiedä, missä menee se täysiä reenaamisen ja "riuhtomisen" raja. Useimmiten on reeniä alotellessa hyvinkin latautunut olo ja sellanen "oksat pois"-fiilis, mutta sitten parin sarjan jälkeen hoksaakin kadottaneensa sen tuntuman kun on vaan vedelly meneen. Vaan jospa se tästä vähitellen ajan myötä löytys se optimaalisin tapa... :rolleyes:

Joo, multa saa kaikenlaista piiskauspalvelua! :hyper: No ei saa ja asiaan.

No en minäkään varmaan aina saa kaikkea tehoa irti ja joskus jostain syystä on jotakin ongelmia tms. Tuon esittämäni tavan mukaan yritän kuitenkin toimia.

Tuo taitaakin olla se vaikein asia eli kuinka saa sen latauksen pysymään. Se vaatii varmaan tietynlaista henkistä kykyä, luonnetta, hulluutta ja sellaista irtautumista kaikesta muusta. Salilla pitäisi olla juuri sellaisessa ihmeellisessä transsitilassa (ei transutilassa). Täytyisi pystyä jättämään muut asiat pois mielestään sen about tunnin ajaksi. Se on kuitenkin n. 4 tuntia vkossa (4 treeniä vkossa), kun täytyisi olla täysi lataus päällä ja antaa kaikkensa. Virkeystila täytyis ekaksi saada kuntoon. Joko pienillä päiväunilla (20-30min) ennen treeniä tai jos on kahvin juoja niin sillä tai kofeiinitabl. Tietenkin on muitakin vaihtoehtoja, mutta ei niistä tässä enempää. Itselläni auttaa juuri tuo raa`an musiikin kuuntelu, koska niistä biiseistä saan uskomattomasti lisää voimaa ja taisteluhenkeä. Ja en kuule muiden ihmisten mölinöitä enkä mahdollisia paskoja biisejä joita sali soittaa.

ei ole ongelmia reeni tehojen irti otoissa jos asettaa iselleen jonkin tavoitteen, olkoon se sitten rautoihin liittyvä tai lihas massaan tai molempiin. pääasia että tavoite on realistinen itselleen, jos ei ole mitään päämäärää mitä tavoitella niin on ihan ymmärrettävää että tehot jää usein uupumaan.

IsoDino sanoi:
Tuo taitaakin olla se vaikein asia eli kuinka saa sen latauksen pysymään. Se vaatii varmaan tietynlaista henkistä kykyä, luonnetta, hulluutta ja sellaista irtautumista kaikesta muusta.
Näinhän se menee, mutta mä en suoranaisesti tarkottanut nyt sen latauksen katoamista. Toki reenien lähestyessä loppuaan sekin tietty voi olla joskus ongelma, mutta puhuin nyt enemmän tosta vaikeudesta treenata lujaa, mutta oikeita lihaksia. Noilla saleilla kun näkee aika paljon niitä ihmisiä, joilla on "meno päällä", mutta liikeet muistuttaa enemmän epämäärästä eestaas heilumista. Vai pitäsköhän sitä vaan välillä vaihdella tyyliä, aina vaihteeks runtata meneen ei niin tekniikasta piitaten :rolleyes:

No eikö se tuntuma nyt kuitenkin ole oleellista edelleen? Tuskin kyse on siitä että tuloksia tulisi kauhealla agrella jos tekniikka on vituillaan eikä lihaksessa tunnu mitään.

Emmah sanoi:
Näinhän se menee, mutta mä en suoranaisesti tarkottanut nyt sen latauksen katoamista. Toki reenien lähestyessä loppuaan sekin tietty voi olla joskus ongelma, mutta puhuin nyt enemmän tosta vaikeudesta treenata lujaa, mutta oikeita lihaksia. Noilla saleilla kun näkee aika paljon niitä ihmisiä, joilla on "meno päällä", mutta liikeet muistuttaa enemmän epämäärästä eestaas heilumista. Vai pitäsköhän sitä vaan välillä vaihdella tyyliä, aina vaihteeks runtata meneen ei niin tekniikasta piitaten :rolleyes:

Täytyyhän liikkeet tehdä melko puhtaasti, mutta rajansa kaikella.

Tästähän tuli varsin informatiivinen threadi :).
Varsinaiseen aiheeseen vastaten: Itse saan parhaan tuntuman latseihin juuri kapealla v-otteella ylätaljassa. Käytän useimmissa sarjoissa vetoremmejä. Vetoremmien käyttö jäi päälle, kun syksyllä onnistuin saamaan kyynervarret tulehduksiin ja niitä sitten säästelin vetoremmejä käytellen. Kapealla v-otteella tuntumaa saa vielä paremmaksi unohtamalla kädet kokonaan, silmät kiinni vaan ja unohtaa kädet(rentouttaa kädet lähes kokonaan). Vetoremmit pitävät kyllä huolen siitä että kahva pysyy mukana, kunhan muistaa hieman puristaa :). Sitten keskittyy kyynerpäiden vetämiseen alas latseja supistaen. Näin ainakin itse sain siirrettyä rasitusta pois käsiltä, enemmän latseille. Sama juttu sitten alataljassa ja leuanvedoissa.

Emmah sanoi:
Vai pitäsköhän sitä vaan välillä vaihdella tyyliä, aina vaihteeks runtata meneen ei niin tekniikasta piitaten :rolleyes:
tottakain pitää välillä runttaillakin muuten koko touhu menee aivan neitelyksi:). kyllä niillä runttauksillakin on reenissä oma paikkansa IMO, en tarkoita että joka kerta mutta silloin tällöin.

Erityisesti selkätreeneissä olen saanut hyvät pöhinät latseihin keskittymällä loppusupistuksiin liikkeessä kuin liikkeessä. Aavistuksen vähemmän romua, toistomäärät normaalisti 8-12 kunkin maun mukaan, mut liikkeen loppuun selkeä pysäytys. Tähän liittyy myös kontrolloitu palautus. Tämä siis ajoittain, myös ne tosiromu-treenit kuuluvat asiaan.

fitcat, eikö sulla nuo pysäytykset rassaa hauiksia ollenkaan? itselleni pysäytys on myrkkyä juuri hauiksia ajatellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom