Selkään lisää leveyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viivi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Valitettavan usein monet tekee taljaa eikä niinkään selkää. Eli mennään laitteelle tarkoituksena tehdä esim se 10 toistoa...vaatii tarpeeksi egoa että voi tiputtaa siitä sen 10-20 kiloa pois ja tehdä liike vain niillä lihaksilla mille se kuuluu

toolate sanoi:
Riippuu hieman siitä millä jaolla treenailet kuinka paljon selkää pitää rasittaa, mutta jos sille on oma päivä niin selkätreeni voisi mennä seuraavilla liikkeillä:
- Penkkileuat eteen 2*
- Penkkileuat taakse 2*
- Kulmasoutu käsipainoilla 2*
- MAVE 2*

kiitokset ja kumarrus kaupan päälle!
Vaikka pakkotoistossa riittää paljon luettavaa, niin joskus on ihan kysyä.

roni3 sanoi:
kiitokset ja kumarrus kaupan päälle!
Vaikka pakkotoistossa riittää paljon luettavaa, niin joskus on ihan kysyä.
Ollos hyvä. Mukavahan se on auttaa. Tuossa vielä selvitys penkkileukoihin, jos olet epävarma kuinka ne suoritetaan. Tuossa liikeessä kannattaa sitten muistaa räjähtävä positiivinen ja TODELLA hidas negatiivinen ja täyteen venytykseen saakka.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=706688&postcount=658

Aleley sanoi:
Tuo varmaan onnistuu ihan smithissäkin? Lähinnä pelottaa että jompikumpi varmistimista sanoo itsensä irti.
Joo smithissä teen aina tuota ja on varmasti turvallisin keino. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että smithin lukitus voisi pettää (ei ainkaan ne mallit joita omalla salilla on).

toolate sanoi:
Joo smithissä teen aina tuota ja on varmasti turvallisin keino. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että smithin lukitus voisi pettää (ei ainkaan ne mallit joita omalla salilla on).

Jepjep
Kyllä mulla on ihan tehtaan tekemä smith-laite. Eihän se maailman paras ole, mutta kyll toi body solid tuote kotona menee. Tehdas lupaa reilut 200 kg kestävän ja en ihan sitä paina...
Mukava huomata, ettei tarvitse vastausta odottaa!

Ja ainiin, kiitos noista ohjeistuksistakin. (linkistä)!!

Mitä sanotte selkätreenistäni?

Maastaveto tai kulmasoutu 3x8-12
Ylätalja eteen talikkotangolla 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Ylätalja eteen V-kahvalla 3x8-12

joskus otan vielä pystysoudun 3x8-12 loppuun.

Angle sanoi:
Mitä sanotte selkätreenistäni?

Maastaveto tai kulmasoutu 3x8-12
Ylätalja eteen talikkotangolla 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Ylätalja eteen V-kahvalla 3x8-12

joskus otan vielä pystysoudun 3x8-12 loppuun.

Pystysoutu on olkapääliike.
Mun mielestä voisit ottaa tohon maastavedon jälkeen leuanvedon leveellä otteella.

abcd sanoi:
Pystysoutu on olkapääliike.
Mun mielestä voisit ottaa tohon maastavedon jälkeen leuanvedon leveellä otteella.
teen sen kapealla otteella jolloin se ei ole olkapääliike vaan selkäliike. Olen miettinyt tuota leuanvetoa myötäotteella, voisi olla ihan hyvä idea.

Eikös pystysouto ole olkapääliike kapealla otteellakin? Ainakin taljassa sitä tuli tehtyä kapealla, ennenkuin lopetin liikkeen tekemisen. Pystysoutu ei tee hyvää olkapäille.
Tosi leveällä otteella pystysoutu voi jopa toimia selkäänkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Angle sanoi:
teen sen kapealla otteella jolloin se ei ole olkapääliike vaan selkäliike. Olen miettinyt tuota leuanvetoa myötäotteella, voisi olla ihan hyvä idea.
Pystysoutu kapealla otteella on justiinsa olkapääliike. Ei se mullakaan tunnu kuin olkapäissä ja epäkkäissä.

Täytyy kai uskoa :D, mutta kyllä se ainakin yläselän keskiosaan ottaa. Teen pystysoudun niin selälle, että kädet ovat aivan tangon keskiosassa kiinni myötä otteella, peukaloiden koskiessa toisiinsa. Pystysoudun olkapäille teen normaalisti.

prkl,oon lukenu ton selkä threadin(kin)ja näitä topicceja mitä pakkiksel on koskien selkää ja yrittäny ottaa niist neuvoo tohon selän reenaamiseen,ja erityisesti siihen et saisin jonkun näköstä tuntumaa selkään :itku: mut ne ei oo oikee auttanu,eli en edelleenkää saa tuntumaa selkää oikee muulla ku mave:lla :itku: saan toki jonkuverran kaikilla mut en kyllä paljoa... onko toi tuntuman saaminen treenissä välttämättömyys et saisin jotain lihaaki selkään joskus?on varmaa :( mitkäköhä liikkeet ois sellasia mil sais "helpoiten" tuntumaa selkään?ja leukoja en saa tolla myötäotteella ku 5,et niittenki vääntäminen on vähä sitä sun tätä :curs:

and1:

Tuntuma ei ole välttämättä se olennaisin. Toki tietää aina hyvin reenanneensa jos kunnon pumpin saa selkään, mutta itelläkin selkä on vahvimpia osa-alueita ja silti harvoin saan selkään minkäänlaista tuntumaa. Ite oon tottunut taljaa vetämään aina yhden kovan sarjan (isot romut, ei niin puhas tyyli) ja sitte pari puhtaampaa. Näin tuntuu itellä kasvavan parhaiten tuo selkäosasto :)

niklas86 sanoi:
Eikös pystysouto ole olkapääliike kapealla otteellakin? Ainakin taljassa sitä tuli tehtyä kapealla, ennenkuin lopetin liikkeen tekemisen. Pystysoutu ei tee hyvää olkapäille.
Tosi leveällä otteella pystysoutu voi jopa toimia selkäänkin.

kapealla otteella se juuri käy epäkkäisiin ja olkapäihin myös, koska joutuu kohauttamaan olkapäitä ylös päin, leveällä taas käy enempi sivuolkapäihin.

Pystysoutua en koskaan ole tehnyt nännilinjaan ylemmäksi, yläasento on kieltämättä vaarallinen kiertäjäkalvosimille, jos ei liikkuvuus ole hyvä.

and1_ sanoi:
prkl,oon lukenu ton selkä threadin(kin)ja näitä topicceja mitä pakkiksel on koskien selkää ja yrittäny ottaa niist neuvoo tohon selän reenaamiseen,ja erityisesti siihen et saisin jonkun näköstä tuntumaa selkään :itku: mut ne ei oo oikee auttanu,eli en edelleenkää saa tuntumaa selkää oikee muulla ku mave:lla :itku: saan toki jonkuverran kaikilla mut en kyllä paljoa... onko toi tuntuman saaminen treenissä välttämättömyys et saisin jotain lihaaki selkään joskus?on varmaa :( mitkäköhä liikkeet ois sellasia mil sais "helpoiten" tuntumaa selkään?ja leukoja en saa tolla myötäotteella ku 5,et niittenki vääntäminen on vähä sitä sun tätä :curs:

jto sanoi:
kannattaa keskittyy olkanivelen liikkeeseen, teki sitten kumpaa tahansa. kunnolla hartiat ylös ylävaiheessa, sitten hartioilla veto alas ja sen jälkeen jatkaen käsivedolla. hartiat ei saa nousta korviin liikkeen ala-asennossa. tää on yks ratkaseva juttu siihen tuntuman saantiin. rinta pystyyn ala-asennossa kans, ettei valahda rintalihaksille koko liike.

Leukoja suosittelen vetämään ja hiukan selän hallintaa opettelemaan eli jännittämään selkää.
edit: ja leuanvedot paranee leukoja vetämällä ja ehkä se suurin virhe leukojen vedossa on juuri, että rintakehä laskee ja jännitys katoaa latseilta.

Jamiks sanoi:
and1:

Tuntuma ei ole välttämättä se olennaisin. Toki tietää aina hyvin reenanneensa jos kunnon pumpin saa selkään, mutta itelläkin selkä on vahvimpia osa-alueita ja silti harvoin saan selkään minkäänlaista tuntumaa. Ite oon tottunut taljaa vetämään aina yhden kovan sarjan (isot romut, ei niin puhas tyyli) ja sitte pari puhtaampaa. Näin tuntuu itellä kasvavan parhaiten tuo selkäosasto :)

joop :) mul on sillain et jos teen vähä isommil painoil ja en ehkä sil ihan puhtaalla tekniikalla ni sillon tulee mulle parhaiten tuntumaa,tosin seki aika vähästä :( pitää viel keskittyy tohon tekniikkaan enempi ni kyl se siitä varmaa :david:

makew sanoi:
Leukoja suosittelen vetämään ja hiukan selän hallintaa opettelemaan eli jännittämään selkää.
edit: ja leuanvedot paranee leukoja vetämällä ja ehkä se suurin virhe leukojen vedossa on juuri, että rintakehä laskee ja jännitys katoaa latseilta.

okei,mut mitä tarkotat tolla leuoissa et rintakehä laskee? :eek:

and1_ sanoi:
okei,mut mitä tarkotat tolla leuoissa et rintakehä laskee? :eek:

Tarkoitan sitä että rinta pysyy rottingilla koko liikkeen ajan, eli et anna sen laske ala-asennossakaan.
Kuten jto kirjoitti jossain threadissa: rinta pystyyn ala-asennossa kans

makew sanoi:
Tarkoitan sitä että rinta pysyy rottingilla koko liikkeen ajan, eli et anna sen laske ala-asennossakaan.
Kuten jto kirjoitti jossain threadissa: rinta pystyyn ala-asennossa kans

nyt selvis,kiitos :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom