Selkään lisää leveyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Viivi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aaah, orgasmi. Teinpä selkätreenini näiden ajatusten saattelemana, ja ei helvetti että tuntu hyvältä. Tai siis ei tuntunu sillo, mutta nyt on olo väsynyt ja onnellinen :D

Tekniikasta tingittiin osassa sarjoja hieman, mutta ei se nyt ihan käsiin hajonnut. Pistin joka liikkeeseen vähän lisää painoja ja runttasin menemään. JESS!! :thumbs:

neutraali sanoi:
fitcat, eikö sulla nuo pysäytykset rassaa hauiksia ollenkaan? itselleni pysäytys on myrkkyä juuri hauiksia ajatellen.

Joo, mut eipä kai oo yhtäkään selkätreeniä ikinä tullu tehtyä ilman, etteikö seur.pvänä hauiksetkin jumittais, tyylistä riippumatta. Ja väitän kyllä olevani tekniikkapoliisi :) Hyvähän se hauisten kannalta on! Samalla tavallahan muissakin liikkeissä "kärsii" myös avustajalihakset, mut näähän otetaan huomioon sitten niiden treenipäivinä esim.vähentämällä kuormitusta, jos tarvetta riittävän palautumisen jälkeen vielä on.

Neutraali sanoi:
tottakain pitää välillä runttaillakin muuten koko touhu menee aivan neitelyksi. kyllä niillä runttauksillakin on reenissä oma paikkansa IMO, en tarkoita että joka kerta mutta silloin tällöin.

Luulisin, että Neutraalin treenityylillä ja -painoilla sekä tavoitteilla ei kannata tuosta pidosta edes haaveilla.

Runttaa vaan positiivisen vauhdilla ja huonohkolla tekniikalla, sitten negatiivisessa vahvaa jarrutusta puhtaalla tekniikalla.

Kunnon pito + hidas negatiivinen vaatii, että treenipainoja pudotetaan aikalailla, ja sopii kai muutenkin paremmin puhtaampaan bodytreeniin.

Konna sanoi:
Runttaa vaan positiivisen vauhdilla ja huonohkolla tekniikalla, sitten negatiivisessa vahvaa jarrutusta puhtaalla tekniikalla.

Kunnon pito + hidas negatiivinen vaatii, että treenipainoja pudotetaan aikalailla, ja sopii kai muutenkin paremmin puhtaampaan bodytreeniin.
Ja kuten neutraali sanoi, tällanen tekniikka on munkiin hauiksille aivan liikaa. Joskus koittanu tehdä ihan helvetin puhtaasti ja oon joutunu lopettaan sarjan kesken koska hauiksiin sattuu niin paljon ettei mitään järkee. Isommilla painoilla menee selälle paremmin.

Eli mun mielestä on paras tehdä niin kuin täällä on sanottukin, että ensin opetellaan se liike kunnolla ja sen jälkeen vaan kunnolla painoo. Tossa liian puhtaassa tuntumahakuisessa treenissä on se huono puoli, että vaikka lihaksissa tuntuu perkeleesti, niiden saama rasitus on silti turhan pientä maksimaalisen lihaskasvun aikaansaamiseksi, ja painojen lisääminenkin on aika hankalaa. Nousujohteisuus on kuitenkin treenissä tärkeää.

Kaikista paras tapa on leuanveto lisäpainoilla. Saa runtata oikein kunnon raivolla ja varmana ei tekniikka hajoa. Mulla on ollu yleensä tapana tehdä treenin alkupuoli isoilla painoilla antaen lihaksille oikein kunnon kyytiä, ja loppuun sitten muutama pumppisarja.

Powerhousu sanoi:
Mulla on ollu yleensä tapana tehdä treenin alkupuoli isoilla painoilla antaen lihaksille oikein kunnon kyytiä, ja loppuun sitten muutama pumppisarja.
tuohon tyyliin minäkin teen ja aika hyväksi sen havainnut.

pepper sanoi:
itte oon ainaki viime aikoina tehny paljo erilaisia soutuja.omassa selkäohjelmassa pyöritän pitkälti näitä liikkeitä:kulmasoutu,1-käden kulmasoutu,t-kulmasoutu,alatalja,1-käden alatalja,mave,ylätalja leveällä tai kapealla otteella,selkäpenkki,hyvää huomenta. Itellä tosiaan leveyttä oon viime aikoina saanu hyvin erilaisilla souduilla,oon pyrkiny vaihtelemaan toistomääriä ja harjoituskulmia mahd. paljo et saa lihasta ärsytettyä mahd. monesta kulmasta.

Mikä liike mave o?

Ogrsh sanoi:
Tästähän tuli varsin informatiivinen threadi .
Varsinaiseen aiheeseen vastaten: Itse saan parhaan tuntuman latseihin juuri kapealla v-otteella ylätaljassa. Käytän useimmissa sarjoissa vetoremmejä. Vetoremmien käyttö jäi päälle, kun syksyllä onnistuin saamaan kyynervarret tulehduksiin ja niitä sitten säästelin vetoremmejä käytellen. Kapealla v-otteella tuntumaa saa vielä paremmaksi unohtamalla kädet kokonaan, silmät kiinni vaan ja unohtaa kädet(rentouttaa kädet lähes kokonaan). Vetoremmit pitävät kyllä huolen siitä että kahva pysyy mukana, kunhan muistaa hieman puristaa . Sitten keskittyy kyynerpäiden vetämiseen alas latseja supistaen. Näin ainakin itse sain siirrettyä rasitusta pois käsiltä, enemmän latseille. Sama juttu sitten alataljassa ja leuanvedoissa.

Jos puhutaan latseja eristävästä liikkeestä ylätalja v-kahvalla Ogrshin ohjeiden mukaan on mainio esimerkki. Juurikin se kyynärpäiden vetäminen suoraan alaspäin on taikasana. Ei siis kylkiin vaan suoraan alas. Latsit huutaa armoa jo pikkupainoilla ja mikä parasta monesti liikaa selkätreeneissä rasittuvat hauikset säästyvät tuoreempina. Itse teen vielä niin, että pidän "alueella" liikkeen eli en päästä täysin ylös kahvaa, enkä myöskään vedä sen enempää alas kuin ko. tapa antaa myöden(kyynärpäät kropan edessä rajoittaa liikerataa vs. kylkiin tehty pidempi liike). Suosittelen kokeileen!!! En osaa täysin sanoa massaa tuovasta vaikutuksesta vielä, mutta tuntuis että latsit ois turpoomaan päin. Näihin on aina vaikea sanoa, koska selkätreeni on kokonaisuus ja yhden liikkeen vaikutus on aina vain x%:a ärsykkeestä.

IsoDino puhuu tehojen puolesta. Ok asiaa varmasti, mutta esim. itellä selän maksimaalinen revittäminen useilla liikkeillä johtais nopeasti ylikuntoon. Olen lähtenyt "korjaamaan" tilannetta tekemällä vain 2 liikettä selälle kovaa per treeni ja näitä muutamaa liikettä vaihtelen vuoroviikoin. Voi olla, että hermoston kapasiteetti on vain huono itellä, mutta ehkä joku toinenkin on tähän ongelmaan törmännyt. Treenailen siis tällä hetkellä vetävät/työntävät + kintut jaolla.

löysin mainion tavan reenata selkää millä minimoidaan hauiksen käyttö reenissä. leuanveto leveällä otteella(myötä ote tietysti), itselläni tuo leveä ote leveys tarkoittaa penkki tangon mukaan katsottuna etusormet viivassa( eli ns. maximi oteleveys), tietää jo siitäkin että hauiksien käyttö minimoituu koska on huomattavasti raskaampi vetää tuon levyisellä otteella mitä hieman hartian leveyttä leveämmällä otteella(ja tuntee sen ihan konkreettisesti muutenkin ettei juurikaan hanskoihin ota), selkä lihat tulee myös todella hyvin kipeiksi. itse suóritan liikkeen voima räkissä eli koukut niin ylös kun ne saa ja tanko koukkuihin ja eiku vetämään. tämä on nyt meikäläisen suosikki liike ehdottomasti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
tota leuanvetoo hehkutetaa nii paljo jos haluu leveyttä selkään,ni montako toistoo pitäs per sarja?ja monta sarjaa?vai onko se sama et teen vaikka 3 sarjaa niin monta ku menee,niin onkoha siitä enemmä hyötyy jos saan vaik 3x3 leuat,ja sit ylätaljaa 3x10? :rolleyes:

Onko mielestänne seuraavanlainen reeni ok?

Leuanvetoja myötäotteella(n. hartianlevyinen, kädet vain 90' kulmaan, ei siis aivan loppuun asti, mutta päästäen täysin alas) 3 x 10

Leuanvetoja kapea vastaote 1x10

Ylätalja lapio rinnalle 3x10
ylätalja kapea V-kahva 3x10 tai pudotussarjoja 4-5

kulmasoutu tangolla 2-3x10

Yleensä tuntuu, että tarvin paljon sarjoja saadakseni kunnolla selkään poltetta.. Mitä mieltä olette, onko liikaa?

hc-audio sanoi:
Onko mielestänne seuraavanlainen reeni ok?

Leuanvetoja myötäotteella(n. hartianlevyinen, kädet vain 90' kulmaan, ei siis aivan loppuun asti, mutta päästäen täysin alas) 3 x 10

Leuanvetoja kapea vastaote 1x10

Ylätalja lapio rinnalle 3x10
ylätalja kapea V-kahva 3x10 tai pudotussarjoja 4-5

kulmasoutu tangolla 2-3x10

Yleensä tuntuu, että tarvin paljon sarjoja saadakseni kunnolla selkään poltetta.. Mitä mieltä olette, onko liikaa?

Toi muistuttaa hyvin paljon omaa reeniä, tosin sarjoja on vähemmän.
Näin menee oma selkäpäivä ja kyllä se on ainakin itellä toiminut.

leuat myötäotteella 3x10

maastaveto/kulmasoutu 2x8,6 (vuoroviikoin tai fiiliksen mukaan)

ylätaljaa lapiokahvalla eteen 6,8,10

ylätalja V-kahvalla 6,10

joskus saatan innostua ottamaan pudotussarjan ylätaljassa mutta useimmiten on selkä niin pumpissa ja jumissa, ettei jaksa irrotella.

and1_ sanoi:
oiskohan jossai kuvia noista erilaisista taljojen kahvoista,ku en tiiä yhtää noista nimen perusteella? :nolo:
Kyllä ne kahvat on ihan sen näköisiä mitä nimisiäkin.

Mulla toimii hyvin leuanveto renkaissa. Vedän tangossa kanssa leveällä, kapealla ja ristiotteella. Kädet vastakkain vaan ottaa hyvin tonne yläosastoon. Siis joko niin että renkaat roikkuvat jostain ylhäältä aika kapealla, jolloin ne kääntyvät samaan asentoon kuin jos olisi V-kahvassa kädet. Tai sitten niin että renkaat on toisissaan kiinni köydenpätkällä, renkaan voi sitten heittää tangon yli ja kiskoa siinä. Tässä on se etu, että renkaat saa helpommin kiinni kaikkialle kuin oman V-kahvan :D -- Ei meinaan saleilta täällä maalla ainakaan löydy montaa erilaista paikkaa vetää leukoja.

and1_ sanoi:
tota leuanvetoo hehkutetaa nii paljo jos haluu leveyttä selkään,ni montako toistoo pitäs per sarja?ja monta sarjaa?vai onko se sama et teen vaikka 3 sarjaa niin monta ku menee,niin onkoha siitä enemmä hyötyy jos saan vaik 3x3 leuat,ja sit ylätaljaa 3x10? :rolleyes:

Jos leukoja ei mene enempää kuin tuo 3x3, niin tee se treenin aluksi ja ota vielä perään ylätaljalla pari kympin sarjaa. Eli molempi parempi. Aika nopeasti noita leukoja alkaa menemään enemmän ja sitten se on ihan itsestäsi kiinni kumman liikkeen saat selälle menemään paremmin.

Nyt kun monet taitaa olla sitä mieltä että leuanveto on paras liike leveetä selkää tavoitellessa niin kävi mietityttään, että onko noilla SM-tason leuanvetäjillä sitten hurjat siivet ?

abcd sanoi:
Nyt kun monet taitaa olla sitä mieltä että leuanveto on paras liike leveetä selkää tavoitellessa niin kävi mietityttään, että onko noilla SM-tason leuanvetäjillä sitten hurjat siivet ?

mielestäni aika monella voimistelijalla on leveä selkä samoin painijoilla.
tangossa taitavat hillua aika paljon ja varmaan menee leukojakin monta, mutta niistä sm.tyypeistä en tiedä.

sama se on vetääkö leukoja vai taljaa, molemmilla se selkä kasvaa kun aikansa hinkkailee. tekee sitä kumpi itsestään tuntuu mielekkäämmältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom