Inkeri sanoi:
Kuule et oo ainoo tän ongelman kanssa! Itse edelleenkin huomaan tekeväni selkätreenit päin helvettiä, käyttäen liikaa trapseja ja käsiä vetoliikkeissä.
Mutta tänä vuonna Armin kanssa treenatessa on oppi ruvennut meneen perille vähitellen..tuntuma latseihin on tullut toivottavasti jäädäkseen. Eli neuvoni on et etsit sellaisen treenikaverin , jolla on todella leveä se selkäosasto! Tsemiä!
Puuh, jännä et sulla on ollut ongelmia selän kanssa, sullahan on mahtavan näkönen selkäosasto, tai mitä nyt kuvista oon nähnyt ja tietty lavalla
. Mut silti tavallaan huojentavaa kuulla etten ole yksin ongelmani kanssa.
Hmm... Mun ongelma on se että treenaan syrjässä kaikesta sivistyksestä, ni ei taida helpolla löytä leveäselkäistä karpaasia mua opastamaan. Tai syrjässä ja syrjässä, mutta lähellä omaa kotia, Tapanilan Erällä. Moneen silmään se on varmaan aika keskellä-ei-mitään.
Mayor'sille muuten voisin tulla, mutta se on sitten taas jo niin kaukana, eikä mulla yksinkertaisesti tahdo riittää aika. Kun salilla itse treenaamiseen menee + sitten matkoihin ja nyt kun on opiskelutkin ni aika hankala kombo, unohtamatta vaparitreenejä. Hankala tilanne on! Kun sitä leveyttä olisi saatava!
Timba79 sanoi:
Minkälainen sun selkätreeni on? Pistä kaikki liikkeet ja sarjat. Itse olen huomannut sen, kun 4-5 jakoisilla treenaan niin selälle saa antaa sarjaa aika huolella. Joku 9-10 sarjaa ei tunnu vielä missään. Parhaiten saa lihat väsytettyä tekemällä jopa 14-16 sarjaa. Ja nämä revin minuutin palautuksilla ja treeni kestää n. 40 minuuttia. Vaihtelen liikkeiden järjestystä noin neljän kierron välein. Nyt tuntuisi viimeinkin selkä vähän kehittyvän (tosin nyt vielä dieetti, että sensuhteen kehitystä ei käytännössä ole) mutta tämä systeemi on mielestäni toiminut todella hyvin.
Mä oon nyt tehnyt lämmittelyks ylätaljaa 2x15, sitten kulmasoutua käsipainoilla 3x10, sitten seated row-laite/t-tankosoutulaite 2x10 ja lopuks alataljaa 2x15 ja selänojennuksia 3x15. Noin suurinpiirtein se on mennyt. Tietty joskus jää alatalja pois kun ei jaksa tai on kiire jo pois kun sali menee kii tai jotain mutta toi ylätalja, kulmasoutu, seated row/t-tankosoutu istuu aika tiukassa.
Mulla on kyl vähän se paha vika että turhaannun varsinkin selkätreenissä ni helposti kun tuntuu ettei toimi ei niin vaan toimi. En saa niihin helavatan kirotun latseihin tuntumaa. Enkä vaan yksinkertaisesti ymmärrä mitä teen väärin! Kuten jo aikasemmin sanoin on moni kattonut että pitäis mennä oikein, mut en tiä... :itku: