Bad Karma sanoi:Tuossa aikaisemmassa kirjoituksessasi mainitsit, että olet aikoinaan ajatellut paljonkin asioita, mutta tuli kuitenkin paha olla ja jopa itsetuhoisia ajatuksiakin. Kuitenkin mainitset sitten myöhemmin, että universumi lässähtää kasaan kaikesta huolimatta. Eikö tällainen ajattelu synkistä sinua sitten? Mikä sulle sai aikaan reaktion "tieto lisää tuskaa"?
Olen ajatellut liikaa ja aina tahtoi olla tuloksena kohtuullisen synkkiä ajatuksia. Universumin lässähtäminen, ei se synkistä, se vapauttaa. Se vapauttaa mm. ajatuksesta, että ihmisen pitäisi jotenkin "onnistua" elämässä. Tuohon, mikä sai "tieto lisää tuskaa" reaktion aikaan, en osaa nyt vastata. Pitäisi päästä takaisin siihen synkkään mielentilaan, enkä halua. En muista sekavimmista ajoista enää juurikaan mitään. En edelleenkään väitä että kaikkien aivot käsittelisivät asioita samalla tavalla kuin omani. Pohtikaa rauhassa.
Sitten taas henkevät keskustelut ovat mielestäsi viihdettä viihteen joukossa. Sanotko noin siksi, että haluat sulkea jotain mielestäsi ja vähätellä filosofistisia ajatuksia vai...mitä? Taidatkin jo vastata tähän tuossa viimeisessä lauseessa, jossa nostat pippelithreadin tämän keskustelun yläpuolelle. Jos aihe ei kiinnosta sua niin älä vastaa.
Ehdottomasti viihdettä. Syntymä ja kuolema, siinä pakolliset kuviot. Siinä välissä olevan matkan voi yrittää tehdä itselleen mukavaksi, tai kerjätä ikävyyksiä. Itse arvostan enemmän mukavuutta. Nykyään, kun ihmisen kaikki aika ei kulu elämää ylläpitäviin toimiin, jää enemmän tai vähemmän vapaa-aikaa. Se sitten täytetään jollain muulla toiminnalla, minä kutsun sitä viihteeksi. Joku saattaa käyttää sen ajan kaivaakseen verta nenästään, mutta ehkä sekin on viihdettä. Mitä muuta tämä sitten on, kuin viihdettä?
Haluaisin sulkea ehdottomasti paljon asioita mielestäni, mutta eihän se perkele aina onnistu. Filosofistiset ajatukset, en halua vähätellä, mutta en myöskään rankkaa niitä korkeammalle kuin www.goat.cx :ää. Sanoin että pippelithread on mielenkiintoisempi, eihän se tarkoita ettei mikään muu kiinnostaisi lainkaan?
Tässähän joutuu kohta ajattelemaan