- Ikä
- 45
HooEee sanoi:Satanismi on myös jokaiselle Satanistille hieman eri asia. Toiset lukevat ja seuraavat LaVey jalanjälkiä ja toiset eivät edes lue tuota hänen kirjoittamaa kirjaa "The Satanic Bible", jota pidetään Satanismin kulmakivenä.
Mielestäni nimi Satanismi on erittäin huono, mutta minkäs teet.
Mun mieletä toi kirja jo olemassaolollaan sotii sitä vapaata ajattelua vastaan. Mitä vapaata ajattelua se on, jos kuitenkin pitää jonkun kirjan oppeja noudattaa?
Sitä Ringsiden tekstiä kun luki, niin täytyy sanoa, että jos sen perusteella rankattaisiin, niin taitaisin sitten minäkin olla satanisti. Mutta esim. ne 9 käskyä oli aika syvältä suurin osa.
Ja samaa mieltä tosta nimen huonoudesta.
beginner sanoi:Uskontoja arvostellessa on helppo tarttua pikkuseikkoihin, kuten luomiskertomukseen ja sen sellaisiin. Kuitenkin katsoisin ennemmin kokonaisuutta. Esimerkiksi kristityt ovat yleensä ihan hyviä ihmisiä. Tällä tarkoitan, etteivät vahingoita muita ja elävät nykykäsityksen mukaan kaikin puolin siivosti. Enpä välttämättä halua tuhlata aikaani valitukseen HEIDÄN uskonsa järkevyydestä. Minulle on tarpeeksi selvittää omani. Etenkin kun se ei ole minulle valmiiksi annettu.
Kristityistä ehkä tällä hetkellä on suuri osa noita hyviä ihmisiä jotka ei halua pahaa kennellekään. Mutta jos mennään jokunen sata vuotta taakseppäin, niin aikalailla sitä pistettii päätä poikki uskonnon nimissä. Nämä rättipäät elää nyt sitä vaihetta omalla tavallaan mitä kristityt eli silloin joskus ristiretkien aikaan. Ei varmaan oo sodittu ja tapettu minkää nimiin enempää kun näiden hienojen uskontojen.
No joo meni jo