satanismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
HooEee sanoi:
Satanismi on myös jokaiselle Satanistille hieman eri asia. Toiset lukevat ja seuraavat LaVey jalanjälkiä ja toiset eivät edes lue tuota hänen kirjoittamaa kirjaa "The Satanic Bible", jota pidetään Satanismin kulmakivenä.

Mielestäni nimi Satanismi on erittäin huono, mutta minkäs teet.

Mun mieletä toi kirja jo olemassaolollaan sotii sitä vapaata ajattelua vastaan. Mitä vapaata ajattelua se on, jos kuitenkin pitää jonkun kirjan oppeja noudattaa?

Sitä Ringsiden tekstiä kun luki, niin täytyy sanoa, että jos sen perusteella rankattaisiin, niin taitaisin sitten minäkin olla satanisti. Mutta esim. ne 9 käskyä oli aika syvältä suurin osa.

Ja samaa mieltä tosta nimen huonoudesta.

beginner sanoi:
Uskontoja arvostellessa on helppo tarttua pikkuseikkoihin, kuten luomiskertomukseen ja sen sellaisiin. Kuitenkin katsoisin ennemmin kokonaisuutta. Esimerkiksi kristityt ovat yleensä ihan hyviä ihmisiä. Tällä tarkoitan, etteivät vahingoita muita ja elävät nykykäsityksen mukaan kaikin puolin siivosti. Enpä välttämättä halua tuhlata aikaani valitukseen HEIDÄN uskonsa järkevyydestä. Minulle on tarpeeksi selvittää omani. Etenkin kun se ei ole minulle valmiiksi annettu.

Kristityistä ehkä tällä hetkellä on suuri osa noita hyviä ihmisiä jotka ei halua pahaa kennellekään. Mutta jos mennään jokunen sata vuotta taakseppäin, niin aikalailla sitä pistettii päätä poikki uskonnon nimissä. Nämä rättipäät elää nyt sitä vaihetta omalla tavallaan mitä kristityt eli silloin joskus ristiretkien aikaan. Ei varmaan oo sodittu ja tapettu minkää nimiin enempää kun näiden hienojen uskontojen.

No joo meni jo :offtopic:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jimmy sanoi:
Mulla on tähän satanismiin tällä hetkellä vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Mulla on kristinuskoon, islamiin, budhaan, nietz...cheen, schwarzen.. heideggeriin, goa tse-tungiin tai mihin tahansa uskontoon, filosofiaan, ismiin, aatteeseen tai oppiin vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Joskus on kiinnostanut paljonkin, mutta mitä enemmän ajattelin, sitä enemmän halusin tappaa itseni. Sellanen se on sairas mieli.

Parempi vaan olla ajattelematta, olla vaan tavallinen suomalainen uppiniskainen hill billy, joka kiroilee vaan jos vähän pahalta tuntuu. Punaniska, joka tekee päätelmät ihmisistä sekunnin sadasosassa, ihonvärin, kampauksen tai kävelytyylin perusteella. Reilu meininki, "ei tartte auttaa!!1 rrrrkele!!1", "minä mitään vilosoviaa tarvitte!!1".

Niin että mä en ala fundeeraamaan mitään tollasia, kaikki "tieto" ja ymmärrys lisää vain tuskaa. Joillakin se voi helpottaa, mulla ei. Mulle riittää selviämiseen pelkkä huumori. Kun joku goatsettaa sadannen kerran, höhöttelen kuin hessu hopo. Tyhmä mutta harmiton.

PS. En ole nauttinut sieniä, alkoholia tai muitakaan huumaavia aineita. Eihän tolua lasketa, eihän?

Jäit kiinni...JUNTTISMIA... :D

Nuo satanismin perusperiaatteethan vaikuttavat hämmästyttävän samanlaisilta kuin nykyisen bisnesmaailman, etenkin jenkkiläistyyppisen murhakapitalismin opit.

Satanismi on nokkelaa, tyylikästä ja viileää. Näin juuri piti ollakin, sen kristillisen näkemyksen mukaan, joka minulle on muotoutunut. Kun satanismin vastapuolella on kristinusko, joka on alusta lähtien ollut meidän reppanoiden uskonto, niin eipä ole vaikea arvata, kumman kovat jätkät valitsevat.

En oikein usko, että ideologian nimi johdettiin saatanasta sattumalta. Tai piruillessaan, kuten joku esitti.

Eli: omilla aivoilla ajattelu on välttämätöntä, mutta kannattaa yrittää ajatella aina vähän pitemmälle. Eritoten kannattaa pyrkiä varmistamaan, että ajatusten alkuperäisenä lähteenä todella ovat omat aivot eivätkä ne ole esim. yhteiskunnassa vallitsevan ideologian huomaamatonta toisintoa.

Etsikää, lukekaa, sulattakaa! Älkää tyytykö – valmiisiin vastauksiin tai mihinkään muuhunkaan! Ja jos kyllästyttää, niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja tutkittaviksi kuin nämä kotoisat kirkko vs. kapitalismi/satanismi/mikä se nyt milloinkin onkaan. Oman etsintäni perusteella Jeesus vaikuttaa ylivoimaisesti parhaalta vaihtoehdolta, mutta jos joku tulee tinkimättömän ajattelun kautta toiseen johtopäätökseen, niin en ainakaan minä ole mikään sitä tuomitsemaan. Kavereita voidaan olla silti ja kunnioittaakin toisiamme. Kannattaa joka tapauksessa ottaa selville myös, mitä se Jeesus ja sen jengi oikeasti höpötti.

Niin ja tästä viestistä ei kannata henkilökohtaisesti pahastua. Parempi antaa asioiden riidellä kuin ihmisten ruveta arvioimaan toisiaan. Tarviiko omaan itseen ja omiin pieniin ajatuksiin ylipäätään aina suhtautua älyttömän vakavasti?

Timba79 sanoi:
Mutta esim. ne 9 käskyä oli aika syvältä suurin osa.

Lueppa uudelleen nuo 9 kohtaa ja syvenny niihin. Etsi esimerkkejä elävästä elämästä, mitä ne voisivat tarkoittaa. Suurin osa syvältä...mitkä kohdat?

EDIT: Älä tuijota noissa käskyissä tuota sanaa "saatana". Korvaa se sanalla "ihminen".

Bad Karma sanoi:
Lueppa uudelleen nuo 9 kohtaa ja syvenny niihin. Etsi esimerkkejä elävästä elämästä, mitä ne voisivat tarkoittaa. Suurin osa syvältä...mitkä kohdat?

EDIT: Älä tuijota noissa käskyissä tuota sanaa "saatana". Korvaa se sanalla "ihminen".

En kyllä kiinnittänyt huomiotani sanaan saatana. Mutta oot oikeessa, että kun tarkemmin luki niin ei ollut kuin se kohta 5. Kostaminen ei IMO aiheuta kuin koston kierteen, noissa kaikissa muissa oli perää. Tosin itsekin tulee kostettua ja varmaan kaikki muutkin on jotai joskus kostanut...

Ois taas vaan pitänyt heti lukea ajatuksella.... :nolo:

Timba79 sanoi:
En kyllä kiinnittänyt huomiotani sanaan saatana. Mutta oot oikeessa, että kun tarkemmin luki niin ei ollut kuin se kohta 5. Kostaminen ei IMO aiheuta kuin koston kierteen, noissa kaikissa muissa oli perää. Tosin itsekin tulee kostettua ja varmaan kaikki muutkin on jotai joskus kostanut...

Ois taas vaan pitänyt heti lukea ajatuksella.... :nolo:

Kohta 5 on suoraan pakkiksen sivuilta..."saunan takana on tilaa".

Näitä "ei kiinnosta" ihmisiä on mm. kontulassa ostari pullollaan. Heillä näyttää menevän aika hyvin.

Poistuuko työttömyys satanismilla? Onko satanismi niin kaiken kattava uskonto että se voisi korvata luterilaisen maailmankuvan joka kontulan kavereilla on kuitenkin hallitseva. Luterilaisuushan tarkoittaa mm. työn ja perheen arvostamista eikä ostarin kavereista kukaan ole huvikseen työttömänä.

Entä onko satanismi ratkaisu päihdeongelmiin? Tunnetteko monta raitista satanistia joka pääsi eroon huumeista ja/tai viinasta saatanan avulla?

:rolleyes:

Bad Karma sanoi:
Kohta 5 on suoraan pakkiksen sivuilta..."saunan takana on tilaa".

Totta ja olen sitä itsekin monesti käyttänyt ja tulen käyttämään. Mutta monikko sitä sitten tosielämässä lähtee toteuttamaan onkin jo ihan eri juttu.

protsku sanoi:
Entä onko satanismi ratkaisu päihdeongelmiin? Tunnetteko monta raitista satanistia joka pääsi eroon huumeista ja/tai viinasta saatanan avulla?

Ja kristinuskoko sitten on? :anssi:

Siihen mitään jeesuksia tarvita jos haluaa huumeiden käytön lopettaa, sitä vaan on helppo käyttää välineenä tähän. Yhtä hyvin se voi olla vaikka se saatana, tai vaikka autojen laittaminen. Taitaa vaan olla ne suurta ääntä pitävät näitä uskoon tulleita.

Lähestulkoon jokainen haluaa olla individualisti ja hylätä joukko-opit mahdollisimman tehokkaasti. Hyljeksitään kollektiivisesti ryhmittelyjä ja loppukaneetissa huomataan olevan sitten satanisteja. --> Ja taas ollaan osa ryhmää. :)

Ja kyllä huomaan omissa arvoissani olevan huomattavan paljon satanismin piirteitä, kuten myös useista muista. --> Olen siis kaaosmainen hybridi kymmeniä ismejä, joille yhteistä on vain se, että huomaan luonnostani alitajuisesti toteuttavani joitain murusia niistä.

Myöhässä kun olen, niin Mikeä siteeraten. Minäkin olen vain ja ainoastaan minä. :rolleyes:

protsku sanoi:
Poistuuko työttömyys satanismilla? Onko satanismi niin kaiken kattava uskonto että se voisi korvata luterilaisen maailmankuvan joka kontulan kavereilla on kuitenkin hallitseva. Luterilaisuushan tarkoittaa mm. työn ja perheen arvostamista eikä ostarin kavereista kukaan ole huvikseen työttömänä.

Mielestäni asia ei ole aivan näin mustavalkoinen. Satanismissa ihminen pitää itseään herrana, joka on vastuussa omasta elämästään. Mitään kohtaloa ei ole vaan jokainen muokkaa siitä sellaisen, kuin haluaa. Satanisti ihailee itseään ja pyrkii täydellisyyteen, johon ei kuulu alkoholisoituminen tai sosiaalinen syrjäytyminen...tuohan on kaikki pahasta ja nöyryyttävää. Satanisti on hedonisti ja egoisti. Rappeutuneet kontulamiehet eivät tähän kastiin kuulu.

Tuskin kontulamiesten kääntyminen satanisteiksi olisi edes mahdollista sillä se vaatisi ymmärrystä ja vahvoja periaatteita. Kyllähän satanismia voidaan varmasti tulkita lukuisin eri tavoin, kuten muitakin filosofistisia suuntauksia tai uskontoja. Rappioalkoholistin raitistuminen voidaan filosofialtaan rinnastaa satanismiin, jos näin halutaan tehdä. Tällaisessa tapauksessa henkilö ottaa itsestään vastuun ja tekee päätöksen, joka parantaa hänen elämänlaatuaan. Enää henkilön elämää ei hallitse alkoholi vaan hän itse, riippumattomana itsevaltiaana ja itsensä herrana. Tulkinnastahan tässä on kysymys kuitenkin.

Ja vielä kerran...satanismi ei ole uskonto.

Timba79 sanoi:
...Kristityistä ehkä tällä hetkellä on suuri osa noita hyviä ihmisiä jotka ei halua pahaa kennellekään. ....
Mitä tarkoitetaan sanalla paha? Mikäli se on vain tuota fyysistä niin olet oikeassa. Fyysinen tappaminen on lopetettu, mutta henkinen ei. Kristinusko on niin syvälle juurtunut meidän yhteiskuntaan, että sen pahuuden ymmärtäminen on tyystin kadonnut. Kristinuskossa ja sen hyväksynnässä "paha" on peitetty hyvyydellä. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää vielä tänäkinpäivänä voimissaan olevat ristiretket, joita "kirkko" harrastaa. Tuodaan näennäisesti hyvää vieraisiin paikkoihin, mutta samalla tapetaan heidän omat tavat ja kulttuurit. no, ei tästä sen enempää muuten menee liian offiksi.

protsku sanoi:

Olihan tämä huumoria? olihan! :lol2:

protsku sanoi:

Minkään uskonnon tarkoitus ja vähiten yksittäisen ihmisen velvoite, ei ole poistaa yhteiskunnan itsensä ongelmia. Kristinuskoa on aivan turha vetää ehtoollisviineineen ja kolehteineen tähän keskusteluun.

Mun mielestä uskontoja tarvitsevat vain ne, jotka eivät kestä elämää ja kuolemaa, sitä tosiasiaa, että "universumin mittakaavassa" ihminen on pelkkä paska, eikä edes sitä, ihmisen elämällä ei ole mitään arvoa, eikä millään ole lopulta mitään tarkoitusta. Kuka tahansa voi kitistä täällä mitä tahansa, mutta universumi lässähtää kasaan joskus siitäkin huolimatta. Tai sitten ei, mistä minä tietäisin, kun ei kiinnosta ;)

Tiedän, satanismi ei ole uskonto, mutta ismi kaikesta huolimatta, jonkun kusimulkun joskus väsäämä mitätön paska, jolla silläkään ei ole mitään arvoa. Ja mitä kontulan miehiin tulee, itse ovat tiensä valinneet, jokainenhan täällä omaa parastaan vain ajattelee, ehkä se on heille parasta.

Muistakaa ajatella positiivisesti ;) Tokihan tällaiset "henkevät" keskustelut ovat aina viihdettä viihteen joukossa. Tosin pippelin pituutta käsittelevä tredi on vielä mielenkiintoisempi.

Jimmy sanoi:
Mulla on tähän satanismiin tällä hetkellä vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Mulla on kristinuskoon, islamiin, budhaan, nietz...cheen, schwarzen.. heideggeriin, goa tse-tungiin tai mihin tahansa uskontoon, filosofiaan, ismiin, aatteeseen tai oppiin vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Joskus on kiinnostanut paljonkin, mutta mitä enemmän ajattelin, sitä enemmän halusin tappaa itseni. Sellanen se on sairas mieli.

Jep tollanen pistää naurattamaan....
Tiede selittää kaiken paremmin.

Bad Karma sanoi:
Satanismia astetta lievempää muotoa edusta setiläisyys. Sen filosofismissa ei hyväksytä tuhoa eikä edistetä pahaa. Muuten teesit ovat varsin yhtenäiset. Tässä satanismin yhdeksän käskyä:

1.Saatana edustaa nautintoa eikä anna ihmiselle raskaita syyllisyydentunteita elämäntavan takia.
2.Saatana edustaa elinvoimaista olemassaoloa kokoonkyhättyjen toivekuvien asemesta.
3.Saatana edustaa älykkyyttä itsepetoksen asemesta.
4.Saatana edustaa ystävällisyyttä niille, jotka palvelevat häntä, eikä haaskaa rakkautta mielistelijöille.
5.Saatana edustaa kostoa toisen posken kääntämisen asemesta.
6.Saatana edustaa vastuuta vastuullisille eikä piittaa psyykkisistä vampyyreista.
7.Saatana edustaa ihmistä eläimenä, joka on toisinaan parempi, usein huonompi kuin nelijalkaiset ja joka jumalallisen, henkisen ja älyllisen sielullisen kehityksensä tähden on kehittynyt kaikkein häijyimmäksi eläimeksi.
8.Saatana edustaa kaikkia ns. syntejä, jotka johtavat psyykkiseen, älylliseen tai emotionaaliseen tyydytykseen.
9.Saatana on aina ollut kirkkojen paras ystävä, joka on pitänyt yllä niiden suurta liiketoimintaa kautta vuosien. (The Satanic Bible.)

Satanismi siis kieltää kaiken, minkä kristinusko hyväksyy ja ottaa vastaan sen, minkä kristinusko kieltää. Armon tilalle asetetaan vahvemman valta, rakkauden tilalle viha.

Satanismi korostaa ihmisen luontoon kuuluvaa eläimellisyyttä eli itsekkyyttä, viettien ja egon valtaa. Sen väitetään olevan ihmisen todellinen ja sisin olemus, jonka täytyy saada vapaasti toteutua.

Saan helposti muokattua nuo "käskyt" seuraavaan muotoon:
1) Saatana edustaa hedonismia hyljäten ihmisen pyrkimyksen korkeammalle.
2) Saatana edustaa materialismia hyljäten kaiken metafyysisen.
3) Saatana edustaa älyä viisauden sijaan: nopeutta, kylmyyttä, laskelmoivaa ajattelua.
4) Saatana edustaa itsekkyyttä, eikä ymmärrä mitä rakkaus on.
5) Saatana edustaa katkeruutta.
6) Saatana nostaa itsensä muiden yläpuolelle vastuullisena, kykenemättömänä näkemään muiden erilaisia vastuukäsityksiä. Syyllisyydentunnon hylkäämisen myötä hän on tosiasiassa hylännyt myös vastuuntunnon ja kieltää täten itsensä.
7) Saatana edustaa ihmistä eläimenä joka on älynsä avulla nostanut itsensä hallitsevaan asemaan. Koska olemme jo korkeimmalla paikalla, miksi enää pyrkiä eteenpäin? Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.
8) Kts. kohta 1.
9.Saatana on aina ollut kirkkojen paras ystävä, joka on pitänyt yllä niiden suurta liiketoimintaa kautta vuosien. (The Satanic Bible.)

Nuo muuntelemani käskyt ovat kärjistettyjä mutta niissä on mielestäni osa totuutta. Mihinkään yksittäiseen lauseeseen totuus tuskin koskaan mahtuukaan.
Satanismi kieltää toisen puolen maailmasta siinä missä itse yritän nähdä kokonaisuuden. Vaikka jaankin osan satanistien näkemyksistä, on kyseinen filosofia aivan liian kapeakatseinen itselleni.

Timba79 sanoi:
Mun mieletä toi kirja jo olemassaolollaan sotii sitä vapaata ajattelua vastaan. Mitä vapaata ajattelua se on, jos kuitenkin pitää jonkun kirjan oppeja noudattaa?QUOTE]

Satanistin ei tarvitse noudattaa mitään. Itse toteutan näitä asioita tietämättäni ja täysin ajattelematta. Tarkoituksena on kaiketi irroittaa erillisiä toimintatapoja, joista kukin voi omalla tavalla tunnistaa itsensä.

La Vey oli kuitenkin vain satanisti muiden joukossa.

Jimmy sanoi:
Mun mielestä uskontoja tarvitsevat vain ne, jotka eivät kestä elämää ja kuolemaa, sitä tosiasiaa, että "universumin mittakaavassa" ihminen on pelkkä paska, eikä edes sitä, ihmisen elämällä ei ole mitään arvoa, eikä millään ole lopulta mitään tarkoitusta. Kuka tahansa voi kitistä täällä mitä tahansa, mutta universumi lässähtää kasaan joskus siitäkin huolimatta. Tai sitten ei, mistä minä tietäisin, kun ei kiinnosta ;)

Tiedän, satanismi ei ole uskonto, mutta ismi kaikesta huolimatta, jonkun kusimulkun joskus väsäämä mitätön paska, jolla silläkään ei ole mitään arvoa. Ja mitä kontulan miehiin tulee, itse ovat tiensä valinneet, jokainenhan täällä omaa parastaan vain ajattelee, ehkä se on heille parasta.

Muistakaa ajatella positiivisesti ;) Tokihan tällaiset "henkevät" keskustelut ovat aina viihdettä viihteen joukossa. Tosin pippelin pituutta käsittelevä tredi on vielä mielenkiintoisempi.
Jep :thumbs: .

Jimmy sanoi:

Tuossa aikaisemmassa kirjoituksessasi mainitsit, että olet aikoinaan ajatellut paljonkin asioita, mutta tuli kuitenkin paha olla ja jopa itsetuhoisia ajatuksiakin. Kuitenkin mainitset sitten myöhemmin, että universumi lässähtää kasaan kaikesta huolimatta. Eikö tällainen ajattelu synkistä sinua sitten? Mikä sulle sai aikaan reaktion "tieto lisää tuskaa"?

Sitten taas henkevät keskustelut ovat mielestäsi viihdettä viihteen joukossa. Sanotko noin siksi, että haluat sulkea jotain mielestäsi ja vähätellä filosofistisia ajatuksia vai...mitä? Taidatkin jo vastata tähän tuossa viimeisessä lauseessa, jossa nostat pippelithreadin tämän keskustelun yläpuolelle. Jos aihe ei kiinnosta sua niin älä vastaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom