satanismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
punttipiru sanoi:
siinä saa pojat olla vähän väliä selittelemässä että kuka kaatoi hautakivet... h0h0h0h0

Hyvin sanottu! Mutta siitähän saadaan aina mehevät keskustelut aikaan kun asiaan vihkiytyneet selittävät että KUULEPPAS, ei se olekaan NOIN vaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bad Karma sanoi:
Ihminen käyttää aivoistaan vain murto-osaa eli koolla ei ole merkitystä tässä asiassa.

Tuo nyt on aivan täyttä paskapuhetta :)

Bad Karma sanoi:
Ihminen käyttää aivoistaan vain murto-osaa eli koolla ei ole merkitystä tässä asiassa.

Tämä on täysin :offtopic: , mutta tuo murto-osa juttu on :anssi: .

snowball sanoi:
Mun maailmaani ei tuu tommoset höpöjutut sekottaa .. yleensä kAIKKI ns. kiihkouskovaiset saa mut aika "sulkeutuneekx"ja sit taas :urjo: et sillee.
Jos ette tajunnu ni ei se mua haittaa :) .
Mitä ihmettä?Puhutaan satanismista eikä kiihkouskovaisista.
Olen tutustunut jonkin verran kyseiseen ismiin ja allekirjoitan joitakin sen "opeista". Ihminen on eläin, mutta erilainen kuin muut eläimet. Se mistä en satanismissa välitä on juuri sen vahvemman valtaa korostava oppi. Ok, onhan se realismia, että vahvat ihmiset jyräävät, mutta ei siihen pitäisi pyrkiä tai edes pitää hyväksyttävänä. Myöskään satanismiin kuuluvat rituaalit eivät oikein sytytä, vaikka tiedänkin miksi niitä harjoitetaan.

Bad Karma sanoi:
Satanismia astetta lievempää muotoa edusta setiläisyys. Sen filosofismissa ei hyväksytä tuhoa eikä edistetä pahaa. Muuten teesit ovat varsin yhtenäiset. Tässä satanismin yhdeksän käskyä:

1.Saatana edustaa nautintoa eikä anna ihmiselle raskaita syyllisyydentunteita elämäntavan takia.
2.Saatana edustaa elinvoimaista olemassaoloa kokoonkyhättyjen toivekuvien asemesta.
3.Saatana edustaa älykkyyttä itsepetoksen asemesta.
4.Saatana edustaa ystävällisyyttä niille, jotka palvelevat häntä, eikä haaskaa rakkautta mielistelijöille.
5.Saatana edustaa kostoa toisen posken kääntämisen asemesta.
6.Saatana edustaa vastuuta vastuullisille eikä piittaa psyykkisistä vampyyreista.
7.Saatana edustaa ihmistä eläimenä, joka on toisinaan parempi, usein huonompi kuin nelijalkaiset ja joka jumalallisen, henkisen ja älyllisen sielullisen kehityksensä tähden on kehittynyt kaikkein häijyimmäksi eläimeksi.
8.Saatana edustaa kaikkia ns. syntejä, jotka johtavat psyykkiseen, älylliseen tai emotionaaliseen tyydytykseen.
9.Saatana on aina ollut kirkkojen paras ystävä, joka on pitänyt yllä niiden suurta liiketoimintaa kautta vuosien. (The Satanic Bible.)

Satanismi siis kieltää kaiken, minkä kristinusko hyväksyy ja ottaa vastaan sen, minkä kristinusko kieltää. Armon tilalle asetetaan vahvemman valta, rakkauden tilalle viha.

Satanismi korostaa ihmisen luontoon kuuluvaa eläimellisyyttä eli itsekkyyttä, viettien ja egon valtaa. Sen väitetään olevan ihmisen todellinen ja sisin olemus, jonka täytyy saada vapaasti toteutua.
Harvinaisen paskalta kuulostava suuntaus... :down:

Jaha, jaha, jaha... Mitä minuun tulee, olen yhtä mieltä uskonasioissa. Kaikki uskonnot on yhtä hyviä kuin muutkin. Toisin kuin siis valtauskonnoissa, minä en sulje mitään muita pois. En siis suhtaudu alentuvasti esimerkiksi kristinuskoa kohtaan vaikken sitä edustakaan. Ainakaan kun pelleilen filosofialla niin kuin nyt. Mielestäni ei ole oikeaa tai väärää tapaa elää tässä maailmassa. Toiset kivittää naisia, jotka saavat raiskauksen seurauksena lapsen. Toiset uskovat, että me kaikki ollaan muka jollekin näkymättömälle kaikkivaltiaalle jotain velkaa saman tien, kun tänne pääsemme. Mikä kukaan meistä on sitten sanomaan muille, mikä on oikein ja mikä väärin?

Uskontoja arvostellessa on helppo tarttua pikkuseikkoihin, kuten luomiskertomukseen ja sen sellaisiin. Kuitenkin katsoisin ennemmin kokonaisuutta. Esimerkiksi kristityt ovat yleensä ihan hyviä ihmisiä. Tällä tarkoitan, etteivät vahingoita muita ja elävät nykykäsityksen mukaan kaikin puolin siivosti. Enpä välttämättä halua tuhlata aikaani valitukseen HEIDÄN uskonsa järkevyydestä. Minulle on tarpeeksi selvittää omani. Etenkin kun se ei ole minulle valmiiksi annettu.

Itsekin olen kyllä melko pitkälti eksistentialismin linjoilla ja uskon, että ihminen on vain poikkeuksellisen älykäs laji muiden keskellä. En kuitenkaan vanno Heideggerin enkä Nietzschen nimeen, koska en ole tutustunut asioihin tarpeeksi. Enkä välttämättä tutustukaan, sillä pidän siitä, että maailmankatsomus tulee ihmisen itsensä sisältä eikä kirjasta (jotka voivat kylläkin olla avuksi).

Eipä liittynyt satanismiin mitenkään, mutta saipahan avautua

heips

lasikuitujeesus sanoi:
Öö.. Täh??
Voinhan sen näinkin selittää...
esim.Tarkoitin tuolla tietysti että vertauskuvallisesti joku ns. muka mukava tyyppi änkee sun seuraan, ja saa sun olon tuntumaan ylieuforiselta ja sit sä huomaat et se ei olekkaan sitä mitä se sanoo jen... :urjo: .

snowball sanoi:
Voinhan sen näinkin selittää...
esim.Tarkoitin tuolla tietysti että vertauskuvallisesti joku ns. muka mukava tyyppi änkee sun seuraan, ja saa sun olon tuntumaan ylieuforiselta ja sit sä huomaat et se ei olekkaan sitä mitä se sanoo jen... :urjo: .
Mitä vittua sä selität? Koita nyt puhua Suomea, jos et osaa, niin ole hiljaa.
Pitää pistää sääntö, ettei kännissä tai sieniä syöneenä saa kirjoitella Pakkotoistolle.

En ehtinyt lukea sanoiko jo joku, mutta satanistisen elämänkatsomuksen mukaan ihminen on eläin muiden joukossa, josta vain on evoluution aikaansaamana tullut älykkäin, ja siten myös vaarallisin laji. Tämä pitää muuten helvetin hyvin paikkansa.

Itseni tunnistin satanistiksi joskus 14 vuotiaana kun alkoi kiinnostaa mikä ero on saatananpalvojalla ja satanistilla. Tosin valittettavan usein ihmiset ja jopa mediat sekoittavat vieläkin nämä kaksi asiaa pahasti keskenään. Uutisotsikossa saattaa esimerkiksi lukea: "Saatananpalvojat kaatoivat hautakiviä" ja itse artikkelissa sitten puhutaankin "satanisteista".

Hmm kun noita "käskyjä" luin niin tuli heti mieleen murkkuikäinen 14v lapsi joka haluaa tehdä kaiken toisin kuin mitä vanhemmat haluavat (kirkko) :D

Noniin asiaa, totta on että ihminen on eläin niinkuin kaikki muutkin mutta pidemmälle kehittynyt. Tottakai pitää ajatella itseään ja uskaltaa ottaa/pitää se mikä on omaa, mutta eiköhän joustaminen eli balanssi ole paras ratkasu? Jos kaikki ihmiset ajattelisivat vain itseään niin eihän siitä muuta seuraisi kuin sotia (paljon enemmän kuin mitä nytten on siis) ja näinhän tämä eläinmaailmassa toimii, ja varmaan on toiminut myös ihmiskunnassa kauan kauan aikaa sitten. En tiedä miten ekstremistiuskonnosta tässä on kyse... mutta olen tiukasti vastaa kaikkia uskontoja ja kulttuureja jotka eivät osaa joustaa tai edes kyseenalaistaa omia aatteita.

Vähän sekavaa tekstiä, no kello onkin ja paljon...

Muistakaa myös, että sota on loppujen lopuksi luonnollinen prosessi, joka säätelee ihmiskunnan väkilukua siinä kuin hirmumyrskyt ja maanjäristykset ynnä muutkin!

Ilman että olisi ollut mitään sotia ikinä, olisi nyt nälänhätää ja työttömyyttä niin maan vitusti, että täällä tuskin olisi kenenkään mukavaa elää.

Itse olen aina kokenut, että tuo satanismi tarkoittaa ihmisen kykyä elää itseään ja itsellensä tärkeiden asioiden ehdoilla ja välttää ns. henkisiä vamppyyreitä, jotka omalla olemassa olollaan imevät henkistä voimaa.

Olihan Saatana oli alunperin Jumalan luoma hyvä enkeli, yksi korkeimmista, mutta hän lankesi hybrikseen, ts. ylpeyteen ja ylimielisyyteen. Hän kieltäytyi alistumasta Jumalan tahtoon ja halusi tulla Jumalasta riippumattomaksi ja olla Jumalan vertainen. Lucifer, "Valon kantaja", valitsi itseriittoisuuden Jumalan palvelemisen sijaan ja muuttui Jumalan vastustajaksi yhden asian, itserakkauden, tähden. Valon kantaja = tiedon tuoja.

Mulla on tähän satanismiin tällä hetkellä vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Mulla on kristinuskoon, islamiin, budhaan, nietz...cheen, schwarzen.. heideggeriin, goa tse-tungiin tai mihin tahansa uskontoon, filosofiaan, ismiin, aatteeseen tai oppiin vain yksi kommentti: Ei kiinnosta. Joskus on kiinnostanut paljonkin, mutta mitä enemmän ajattelin, sitä enemmän halusin tappaa itseni. Sellanen se on sairas mieli.

Parempi vaan olla ajattelematta, olla vaan tavallinen suomalainen uppiniskainen hill billy, joka kiroilee vaan jos vähän pahalta tuntuu. Punaniska, joka tekee päätelmät ihmisistä sekunnin sadasosassa, ihonvärin, kampauksen tai kävelytyylin perusteella. Reilu meininki, "ei tartte auttaa!!1 rrrrkele!!1", "minä mitään vilosoviaa tarvitte!!1".

Niin että mä en ala fundeeraamaan mitään tollasia, kaikki "tieto" ja ymmärrys lisää vain tuskaa. Joillakin se voi helpottaa, mulla ei. Mulle riittää selviämiseen pelkkä huumori. Kun joku goatsettaa sadannen kerran, höhöttelen kuin hessu hopo. Tyhmä mutta harmiton.

PS. En ole nauttinut sieniä, alkoholia tai muitakaan huumaavia aineita. Eihän tolua lasketa, eihän?

Jimmy sanoi:
Niin että mä en ala fundeeraamaan mitään tollasia, kaikki "tieto" ja ymmärrys lisää vain tuskaa. Joillakin se voi helpottaa, mulla ei.

En voi täysin väitää vastaan. Tärkeintä tietoa ja ymmärrystä kerätessä on se, etttei tule siitä itse osalliseksi. Omalla kohdallani toinen persoonani on aina ollut vähän sellainen ulkopuolinen tarkkailija, joka on lähinnä tyytynyt naureskelemaan minulle. Siksi en varmaan ole kehdannut ryhtyä satanistiksikaan. Anssikelan musiikki tai riiltiiviisarjat kyllä aiheuttavat edelleen itsetuhoisia tuntemuksia, joten tavallaan ymmärrän myös satanisteja :)

Nat_Ural sanoi:
Anssikelan musiikki tai riiltiiviisarjat kyllä aiheuttavat edelleen itsetuhoisia tuntemuksia, joten tavallaan ymmärrän myös satanisteja :)

Mitenkä tuo liittyy aiheeseen? Satanismi ei ole itsetuhoista, vaan itsensä kehittämistä.

Jimmy sanoi:
...Parempi vaan olla ajattelematta, olla vaan tavallinen suomalainen uppiniskainen hill billy, joka kiroilee vaan jos vähän pahalta tuntuu. Punaniska, joka tekee päätelmät ihmisistä sekunnin sadasosassa, ihonvärin, kampauksen tai kävelytyylin perusteella. Reilu meininki, "ei tartte auttaa!!1 rrrrkele!!1", "minä mitään vilosoviaa tarvitte!!1"...
Näitä "ei kiinnosta" ihmisiä on mm. kontulassa ostari pullollaan. Heillä näyttää menevän aika hyvin. :evil:

Asiaan.
Satanismin ja saatananpalvonnan suurin ero on siinä, että saatananpalvojat ovat kristittyjä siinä missä kristityn jumalan ihmisetkin.
Satanismi taas sanoo itsensä irti "jumalan" uskosta ja siihen liittyvästä. Satanismi ei ole tarkoitettu ärsyttämään ketään eikä kyseenalaistamaan vanhempien auktoriteettiä. Satanismi on henkilökohtainen filosofia ja sitä seuraavat eivät pahemmin julkisesti sitä levittele(toisin kuin kristityt, jotka haluavat kontrolloida kaikkia ja kaikkea)
Satanismi on porkkana ihmisille, jotka haluavat itse ajatella, kehittyä älyllisesti ja henkisesti. Satanismi on ainakin minulle myös terveen järjen käyttöä.

Satanismi on myös jokaiselle Satanistille hieman eri asia. Toiset lukevat ja seuraavat LaVey jalanjälkiä ja toiset eivät edes lue tuota hänen kirjoittamaa kirjaa "The Satanic Bible", jota pidetään Satanismin kulmakivenä.

Mielestäni nimi Satanismi on erittäin huono, mutta minkäs teet.

Harmi, että Satanismi ei täytä virallisen uskonnon tunnusmerkkejä. Mikäli täyttäisi se voitaisiin rekisteröidä(vaatisi muistaakseni 500 jäsentä), jonka jälkeen sitä olisi opetettava koulussa sitä haluaville. Ehkä silloin ihmisten suhtautuminen meihin muutuisi oikeaan suuntaan. Hyväksyntää emme tarvitse, se meillä on itseltämme.

Hyvä luotaus Ringsideltä siitä :5:
Tuohon aatesuuntaukseen tuli jokunen vuosi sitten tarkemmin tutustuttua ja onhan siinä paljonkin järkeviä pointteja mutten silti satanismia noudattaen omaksu tuotakaan täysin vaan omassa filosofiassa on mm. satanistisia piirteitä muiden lisäksi.
Anton Szandor LaVeyn kirjaan "the satanic bible" kannattaa tutustua jos aihe kiinnostaa enemmän. Itse en sitä kokonaan muista lukeneeni kun se koneelta hävisi aikoinaan. Täytynee hankkia uudestaan.

HooEee sanoi:
Harmi, että Satanismi ei täytä virallisen uskonnon tunnusmerkkejä. Mikäli täyttäisi se voitaisiin rekisteröidä(vaatisi muistaakseni 500 jäsentä), jonka jälkeen sitä olisi opetettava koulussa sitä haluaville. Ehkä silloin ihmisten suhtautuminen meihin muutuisi oikeaan suuntaan. Hyväksyntää emme tarvitse, se meillä on itseltämme.
Mielestäni ei olisi mitään järkeä tehdä satanismista uskontoa. Ei vähiten sen takia että se saisi jotain tunnustusta ja toisi senjälkeen "käännytettyjä" "joo-toi-on-kiva-uskonto" ihmisiä eli lampaita jonnekin satanismikirkkoon kuuntelemaan kun tavataan kirjaa.
Toisekseen kun satanismin aatteessa ei uskota mihinkään kaikkivoipaan jumalaan ei millään uskonto-statuksella olisi hyötyä.

Aatteellista opetusta kouluissa voitaisiin kyllä opettaa (uskonnon/elämänkatsomus uskonnon sijaan) jotta tulisi joskus itseajattelevia ihmisiä toisin kuin uskonnonlakien alla laahustavia.

Nuo ihmiset jotka jaksavat (usein tahallaankin) sotkea saatananpalvonnan ja satanismin kyllä säälittää. Meinaaxä sitte niiq rupee kirkkoi polttaa vai? Höhöhö... :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom