Nojaa, taitaa olla melko turhaa lähteä purkamaan minkälaista kristillisyyttä raamattu opettaa ja miten erilaisia härötulkintoja sieltä on ajan saatossa onnistuttukaan repimään. Lähinnä mitä hain takaa oli, että on turha lähteä tuomitsemaan koko uskonjärjestelmää pelkästään sen ääri- ja lieveilmiöiden perusteella. En oikein itse osaa nähdä, miten se, että joku tekee kummallisen tulkinnan tekisi tulkinnan kohteen arvottomaksi. Vaikka vertaus hieman ontuukin, kyse on samanlaisesta logiikasta kuin islamin haukkuminen jiihad-pellejen venkoilujen johdosta. Kehys, josta voi mieleistään tulkintaa lähteä hakemaan kun on kuitenkin melkomoisen kattava.Nat_Ural sanoi:Minä puhun siitä kristillisyydestä mitä raamattu opettaa.
oikeita kristittyjä, jotka suvaitsevat kaikkea muuta paitsi satanisteja ja lahkolaisia, muslimeista nyt puhumattakaan
Julmaa. :whip: Itsepintaisestipa tunkee käsitys että kristinusko on jollain tavoin eksklusiivista. Eihän härregud edes katolinen kirkko, kaiken pahan alku ja juuri, ole enää vuosikymmeniin sulkenut muun uskonnon omaavia pois. Jos elää hyvin ja pyrkii uskomaan johonkin jumaluuteen (vs. olla vaikkapa sitten itse ylin voima maailmankaikkeudessa) on se sitten Buddha tai äiti Luonto, voi katsella itselleen sitten vaikkapa sitä pelastusta.
Tietenkin ihmiset pyrkivät aina panettelemaan eri järjestelmiä, uskaltaisin sanoa että näkyy sitä jopa tässä threadissa, mutta yleiseen järjestelmään saakka tuo ei tahdo kyllä globaalimmassa maailmassa yltää. Mutta jos nyt ihan rehellisiä olla, niin emmä kyl vaa siedä yhtään niitä perkeleen hihhuleita, jotka lykkii paperisaastetta steissillä ja kiljuu helvettituomioita korvaan. Rumasti tulee sanottua